Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja exsu »

huima kirjoitti:Bertha Tampereella.

Törkeän hyvä setti.
Mitä söit?

Mä oon käynyt siellä kerran. Oltiin isohkolla seurueella (puoli paikkaa varattuna) ja kaikki toimi hienosti. Talon samppanja oli kans aika jees, hinta-laatusuhteeltaan kiitettävä.
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Jos on lounasaikaan Krunikan liepeillä, kannattaa käydä Ravintola Pianossa: laaja ja hinta-laatu-suhteeltaan paras lounasbuffet, mitä lähialueella on.

Paikan pitäjät ovat mukavia, mutta omalaatuisia; esim. vaativat, että ruoka maksetaan lounaan jälkeen, jolloin voi heittää lounarin kassatiskin taakse tai maksaa kortilla näpytellen päätteeseen summan itse ilman, että kukaan henkilökunnasta on paikalla - ja lähteä sitten meneen.

Lounas sisältää normaalia kotiruokaa. Kannattaa ainakin testata.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Kävin tuolla joskus kun krunikassa oli työpiste. Ihan saakutin hyvä salaattipöytä, mutta pääruuat jättivät toivomisen varaa. Työkaverit eivät suostuneet tulemaan salissa olevan hajun takia.

(IMO)Krunikassa ei oikein voinut sanoa olevan parasta lounasmestaa. Piti katsoa Pianon, Kanava-ravintolan ja Zinnkellerin lounaslistat, sumplia sitten niistä lounaslistan mukaan. Tosin Kanavan taso laski yht´äkkiä pari vuotta sitten[IMO]
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Muutama lähiaikojen mieleen jäänyt ravintolakäynti:

Kaksi kertaa Chez Dominiquessa. Molemmilla kerroilla kuuden ruokalajin yllätysmenu Citydealilla puoleen hintaan, mikä diilinä on ihan mahtava. Ensimmäisellä kerralla kokonaisuus oli epätasaisempi, mutta pääruokapossu oli yksi parhaimmista koskaan syömistäni annoksista. Toisella kerralla kokonaisuus oli erittäin hyvä, mutta yksittäisiä häikäiseviä hetkiä ei ollut. Ruoan puolesta molemmille kerroille voi kuitenkin huoletta antaa arvosanan erinomainen.

CD:n palvelu kuitenkaan ei minusta ole mitenkään loistavaa, lähinnä sitä tasoa kuin mitä tämän luokan paikalta voi minimissään odottaa. Isoimmat miinukset ovat aivan järjettömän kallis juominen sekä sommelier, josta en yksinkertaisesti pidä, en hänen viinivalinnoistaan enkä varsinkaan hänen palvelutyylistään, joka ei ole tämän tasoiselle paikalle sopivaa.


Steirereck Wienissä, neljän ruokalajin lounas. Ruoan puolesta hieman vaihteleva taso, tosin pääruoaksi tilaamani kyyhkynen saattoi olla paras koskaan syömäni annos. Hovimestarin viinisuositus oli täysosuma, joten jälkiruokakonjakin valinnan jätin huoletta hänen käsiinsä (enkä todellakaan pettynyt).

Palvelu ei jättänyt pienintäkään huomauttamisen aihetta, se oli samaan aikaan täydellisen kohteliasta, huomaavaista ja silti sydämellisen ystävällistä. Poistuessamme ravintolasta lähes kyynelsilmin kiittelimme hovimestaria, tosin tässä vaiheessa olimme jo sopivasti juovuksissa viinistä ja rakkaudesta.


A21 Dining, viiden ruokalajin metsäretki. Ennakkoon pidin metsäretkikonseptia ihan mielenkiintoisena mutta enemmän kuitenkin huvittavana. No, onneksi en antautunut ennakkoluuloilleni, sillä ruokalajin ja sille sovitetun cocktailin konsepti toimii kuin tauti! Kokonaisuutena mahtava suoritus, kaikki annokset ja cocktailit olivat todella hyviä, eikä yhtään notkahdusta ollut. Täällä kannattaa ehdottomasti unohtaa viini ja ottaa suosiolla se cocktailpaketti.

Palvelu oli kaiken kaikkiaan erinomaista: mukavan rentoa, huomaavaista ja aidosti ystävällistä. Henkilökunnalla oli myös aikaa ja intoa jäädä hetkeksi juttelemaan, mikä vielä korosti ystävällisyyden tuntua. Ehkä ihan pikkiriikkisen miinuksen voisi antaa siitä, että suomalaiskansalliseen ravintolatyyliin saimme odottaa laskua turhan kauan. Kokemuksena aivan loistava ja tälle paikalle korkein suositus, toivottavasti saavat Michelin-tähtensä.
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Bluntly kirjoitti:^ Kävin tuolla joskus kun krunikassa oli työpiste. Ihan saakutin hyvä salaattipöytä, mutta pääruuat jättivät toivomisen varaa. Työkaverit eivät suostuneet tulemaan salissa olevan hajun takia.

(IMO)Krunikassa ei oikein voinut sanoa olevan parasta lounasmestaa. Piti katsoa Pianon, Kanava-ravintolan ja Zinnkellerin lounaslistat, sumplia sitten niistä lounaslistan mukaan. Tosin Kanavan taso laski yht´äkkiä pari vuotta sitten[IMO]
Hajua en Pianossa koskaan havainnut. Pääruoan perunamuusi tosin rupesi välillä tulemaan korvista ulos, koska sitä oli joka päivä eikä makukaan ollut paras mahdollinen. Muuten mun mielestä hyvä paikka.

Mulla oli aina kollegoiden kanssa kolme vaihtoehtoa. 1. Piano 2. Kanava 3. Thaimaalainen ravintola lähellä Eteläisen Espan ja Unionin risteystä. 4. Muistaakseni Aikatalon sisäpihalla joku kellaripaikka.

Tuossa Zinnkellerissa en käynyt koskaan enkä edes tiennyt sen olemassa oloa.

Kanavan alamäen huomattuamme, jäi siellä käynti tyystin; ruoka rupesi muistuttamaan laitosruokaa. Harmi sinänsä, koska aiemmin oli mahtava paikka ja sisustus oli mieleeni.

Nyt en ole lähemmäs vuoteen tuolla pyörinyt, joten en tiedä minkälainen tarjonta Pianossa on nykyään.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja elco »

Olen vetänyt Ruotsissa pekonikokkeliaamiaiset nyt marraskuun lopusta lähtien välipäiviä lukuunottamatta joka arkipäivä. Ajattelin, ettei tämä päivä ikinä koittaisi, mutta jotenkin pekoniaamiainen ei enää putoa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Manzel »

^^ Niin ja viides paikka oli Cantina West. Lounaspöperö meni alas, mutta jostain syystä osa ruoasta oli aina sisältä kylmää ja lohi melkein poikkeuksetta jäässä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja huima »

Bayswaterin Burgerking Queenswaylla. Double Whopper oli aika nasta.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja elco »

21. viikko ruotsissa menossa ja sinä aikana on mennyt yli 21 whopperia.

En olisi ikinä uskonut sanovani tätä, mutta BK alkaa olemaan ajatuksena vähän repulsiivinen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

huima kirjoitti:Bayswaterin Burgerking Queenswaylla. Double Whopper oli aika nasta.
Käypäs nyt se Sohon Beatroot tsekkaan, kun viimeks jäi väliin ;)

http://beatroot.org.uk/home.html
Prepare for the worstest.
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Manzel »

elco kirjoitti:21. viikko ruotsissa menossa ja sinä aikana on mennyt yli 21 whopperia.

En olisi ikinä uskonut sanovani tätä, mutta BK alkaa olemaan ajatuksena vähän repulsiivinen.
Whopper on myös oma suosikkini. Jotensakin ihmetyttää tason vaihtelu – en sitten tiedä johtuuko se maasta, maakohtaisista säännöksistä vai henkilöstön työmoraalista. Parhaan ja ensimmäisen Whopperin sain Zürichin lentoaseman BK:ssä. Tilasimme sieltä pari muutakin tuotetta ja maistuivat ihan pirun hyviltä. Lisäksi ko. BG:n tumma kassaneiti oli asiakasystävällisin henkilö, mitä koko maasta löytyi visiitillämme.

Se perinteinen ruotsinlaiva-BK ja pari muuta maistuivat tämän jälkeen melko kehnoilta. Syytä en tiedä. Vaikka heitelin latistavia kommentteja, pesevät Whopperit kuitenkin tämän maan burgerit mennen tullen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Manzel kirjoitti:Vaikka heitelin latistavia kommentteja, pesevät Whopperit kuitenkin tämän maan burgerit mennen tullen.
Whopperista on jo aikaa, joten muisti voi pätkiä, mutta eikös McFeast ole aika lailla samaa kamaa?
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Manzel »

sivustahuutaja kirjoitti:
Manzel kirjoitti:Vaikka heitelin latistavia kommentteja, pesevät Whopperit kuitenkin tämän maan burgerit mennen tullen.
Whopperista on jo aikaa, joten muisti voi pätkiä, mutta eikös McFeast ole aika lailla samaa kamaa?
Mcfeast on oma suosikkini Suomessa. Jotensakin tuo Whopper maistuu paremmalta. Ehkä siinä saattaa olla ulkomaan lisää, muttei se selitä kaikkea. Siinä on vaan sitä jotain.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:
Manzel kirjoitti:Vaikka heitelin latistavia kommentteja, pesevät Whopperit kuitenkin tämän maan burgerit mennen tullen.
Whopperista on jo aikaa, joten muisti voi pätkiä, mutta eikös McFeast ole aika lailla samaa kamaa?
No ei. McFeast on kyllä ketjuhampparimaailmassa suosikkini heti BK:n tuotteiden jälkeen, mutta se on merkittävästi mömmöisempi ja pliisumpi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Cantina West

Heti aluksi tuli semmoinen pieni WTF-fiilis kun ilmoitettiin, että siivet on loppu.

Alkupaloiksi friteerattuja sipuleita, jotka maistuivat puhtaasti ei miltään. Pääruuaksi hevosen ulkofilettä, jonka tilasin mediumina ja sain aivan jonain muuna sekä jälkkäriksi tortilla chilisiirapilla, masikoilla ja muissa melkein kasviksilla.

Eiköhän tuo pulju ole nyt nähty.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tsekkaa nämä, vaikka eivät texmexiä olekaan:

Pueblo
http://eat.fi/helsinki/pueblo

Cafe de Nopal
http://eat.fi/helsinki/cafe-de-nopal

Molemmista on saanut hyvää meksikopöperöä.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Loisteessa erinomaisen lounaan pitkän kaavan mukaan. Jutun kruunasi se, että seuralaiseni, erittäin viehättävä ja lämminsydämminen Lady, kutsui ja halusi ehdottomasti maksaa. No, hyväksyin mutta lupasin, että minä hoidan kun ensi kerran tavataan.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

BrianW kirjoitti:Lady, kutsui ja halusi ehdottomasti maksaa... ... lupasin, että minä hoidan kun ensi kerran tavataan.
Maksatit ruuat, etkä edes hoitanut ladya? Sirkkelimiehen sukua.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

sivustahuutaja kirjoitti:
BrianW kirjoitti:Lady, kutsui ja halusi ehdottomasti maksaa... ... lupasin, että minä hoidan kun ensi kerran tavataan.
Maksatit ruuat, etkä edes hoitanut ladya? Sirkkelimiehen sukua.
Kaukaista sukua. Sirkkelimieshän olisi maksanut lounaan syömättä sitä muusta hoitamisesta puhumattakaan.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja huima »

Eilen Mange Sudissa 4 ruokalajia ja viinit - sekä samppanjat.

Tänään Storyvilleen ja illalla Veuve Cliquet vintage 2002.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Kundit, kyllähän minä nuo läpät ymmärrän, kirjoituskin oli mitä oli, mutta hiukan vakavammin puhuen tai oikeastaan kirjoittaen.

Minä olen niin onnekas, ettei minun tarvitse pyrkiä jokaisen viehättävän naisen pöksyihin, eikä varsinkaan naimisissa olevien. Niin sanotusti, saan ja olen saanut riittävästi muutenkin ja välillä on pyydettykin.

Arvostan kovasti ystävyyttä. Kun vuosia kuluu ja elämässä välillä on huonojakin ja synkkiä kausia, niin silloin vasta tietää, kuka todella on ystävä, niin tässäkin tapauksessa.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

BrianW kirjoitti:Minä olen niin onnekas, ettei minun tarvitse pyrkiä jokaisen viehättävän naisen pöksyihin, eikä varsinkaan naimisissa olevien. Niin sanotusti, saan ja olen saanut riittävästi muutenkin ja välillä on pyydettykin.
Oot kyllä tosi onnekas.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

BrianW kirjoitti:Kundit, kyllähän minä nuo läpät ymmärrän, kirjoituskin oli mitä oli, mutta hiukan vakavammin puhuen tai oikeastaan kirjoittaen.

Minä olen niin onnekas, ettei minun tarvitse pyrkiä jokaisen viehättävän naisen pöksyihin, eikä varsinkaan naimisissa olevien. Niin sanotusti, saan ja olen saanut riittävästi muutenkin ja välillä on pyydettykin.

Arvostan kovasti ystävyyttä. Kun vuosia kuluu ja elämässä välillä on huonojakin ja synkkiä kausia, niin silloin vasta tietää, kuka todella on ystävä, niin tässäkin tapauksessa.
Tää viesti kyllä kuulostaa tavattoman nostalgiselta. Vielä 90-luvun puolivälissä, ennen kaikkia sittemmin toteutettuja uudistuksia, Vanhan kuppilassa raikuivat pitkälle yöhön paikalla päivystävien 70-lukulaisten samettitakkijuoppojen työväenlaulut, jotka eivät sitten kuitenkaan tehonneet toivotulla tavalla uusiin opiskelijaneitoihin - ainakaan, kun esittäjien parasta ennen -päiväys oli tosiaan rauennut jo vuosikymmeniä aiemmin. Siitähän sitten iski laskuhumala ja vakavoituminen, eli siirtyminen hoilaamaan liikuttuneena Mistä tunnet sä ystävän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja BrianW »

urpiainen kirjoitti:
BrianW kirjoitti:Kundit, kyllähän minä nuo läpät ymmärrän, kirjoituskin oli mitä oli, mutta hiukan vakavammin puhuen tai oikeastaan kirjoittaen.

Minä olen niin onnekas, ettei minun tarvitse pyrkiä jokaisen viehättävän naisen pöksyihin, eikä varsinkaan naimisissa olevien. Niin sanotusti, saan ja olen saanut riittävästi muutenkin ja välillä on pyydettykin.

Arvostan kovasti ystävyyttä. Kun vuosia kuluu ja elämässä välillä on huonojakin ja synkkiä kausia, niin silloin vasta tietää, kuka todella on ystävä, niin tässäkin tapauksessa.
Tää viesti kyllä kuulostaa tavattoman nostalgiselta. Vielä 90-luvun puolivälissä, ennen kaikkia sittemmin toteutettuja uudistuksia, Vanhan kuppilassa raikuivat pitkälle yöhön paikalla päivystävien 70-lukulaisten samettitakkijuoppojen työväenlaulut, jotka eivät sitten kuitenkaan tehonneet toivotulla tavalla uusiin opiskelijaneitoihin - ainakaan, kun esittäjien parasta ennen -päiväys oli tosiaan rauennut jo vuosikymmeniä aiemmin. Siitähän sitten iski laskuhumala ja vakavoituminen, eli siirtyminen hoilaamaan liikuttuneena Mistä tunnet sä ystävän.
Paisuu juttu turhaankin mutta ei minusta oikein vasemmistolaista taida saada, yrittäjä, markkinointiekonomi ym. Onhan Vanha tuttu mutta kyllä KY oli enemmän paikkani ja sittemmin alumnijutut ja järjestötoiminta.

Ystävyyden arvostamiseni perustaa pikemminkin värikkääseen ja monipuoliseen elämänkokemukseeni.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Vastaa Viestiin