Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Endgame yllätti positiivisesti. Paketti oli edeltäjäänsä tiukemmin kasassa. Periaatteessa voidaan sanoa että elokuva koostui kolmesta erityyppisestä leffasta, tai sitten kolme näytöstä esitettiin eri tyyleillä. Semantiikkaa. Pelkkää digitaalitykitystä ei ole luvassa vaan Kostajien ydinjoukko pääsee jopa näyttelemään (!) joka saa muistamaan että entouragessa on pari ihan pätevää actoria ja actorskaa. Koska MCU:n oikeastaan kaikki vähintäänkin merkittävät hahmot ovat mukana, valkokangasaika ei jakaannu millään tasaisesti. Muutamilla suht tärkeilläkin hahmoilla on 1-2 repliikkiä.

Pieni miesitku tuli lopputaistelun tiimellyksessä. Vaikea kertoa spoilaamatta mitään, mutta ehdottomasti, ehdottomasti näkemisen arvoinen. Vaatii kyllä että MCU on tuttu ennestään, muuten ei pysy millään kärryillä. DC Comicsilla on täysin mahdoton tehtävä kiriä kilpailijansa etumatkaa umpeen. Aikoinaan konkurssin partaalla käynyt Marvel Comics on nyt mahtinsa huipulla. Koska emoyhtiö Disney osti mm Spider-Manin ja 20th Century Foxin pois kuleksimasta, mikään ei estä tekemässä vielä isompia team-up filkkoja. Ihmettelisin jos "Secret Wars" ei olisi jo kehityksessä.

iSense-salin mukavista penkeistä huolimatta myös pershiki oli kolmen tunnin jälkeen eeppinen. Käyn katsomassa tämän vielä vaimon kanssa ja vanhin poikakin on vissiin vietävä. Luojalle kiitos vapaalipuista.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun tuosta Endgamesta on niin paljon puhuttu, kiinnostaisi katsoa, mutta kun nuo sukkahoususankarit ovat aika tuntemattomia, en varmaan saa leffasta irti?

Olen kyllä captain americat, wonder womanin, ekan guardians of the glaxyn, nahkhiirmeesit, paris spidermania ja ehkä yhden Iromanin ja Deadpoolit katsonut, onko noista mitään apua? Vai mitä pitäisi katsoa ensin?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 26.04.2019 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Avengers: Infinity wars ja Avengers: Age of Ultron nyt ainakin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eli pitäisi katsoa leffoja, joissa on sana "avengers"?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vähintään. Ei olisi lisäksi haittaa jos vähintään Iron Man 1 (ja2-3), Spider-Man Homecoming, kaikki Captain Americat, Thor Ragnarok, kaikki Avengersit tietty. Ja Dr Strange. Sekä molemmat Ant-Manit.

Ikuisuuskiviä putkahtelee siellä täällä useimmissa MCU-leffoissa, mutta noilla pääsee nyt alkuun.

Ja Batman ja WW ovat DC Comicsia, niillä ei ole tämän tarinan kanssa mitn tekemistä.
Viimeksi muokannut KKK, 26.04.2019 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei se eka (Avengers) kai niin tärkeä ole jos tätä trilogiaa miettii ja on aika paska leffakin.

Jos taas haluaa hallita koko jutun niin tässä on lista:

Marvel's Avengers Movies
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Samaa mieltä Blunttiksen kanssa, kokonaisuutena ei häävi leffa. Joss Whedonia ei kyllä tule ikävä, Russo Bros hoitaa ohjaamisen paljon paremmin. Mutta eka Avengers tietty sikäli tärkeä, että siinä nähdään Thanos kätyreineen sekä tesseractin merkitys.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuulostaa, että aika monta leffaa pitäisi katsoa ensin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vaimolla oli aika puutteellinen MCU-tuntemus, vaikka Infinity War onneksi katsottuna. Väsäsin perjantai-iltana 30-sivuisen Powerpoint-esityksen avainhahmoista ja käskin opetella lauantaista elokuvareissua silmälläpitäen. Kiitteli kovasti leffan jälkeen että filkka oli parempi kuin hän odotti ja pysyi 99% kärryillä siitä kuka teki ja mitä.

Kuulustelin vielä ajomatkalla leffaan tärkeimpiä pointteja PP-esityksestä ja hyvin oli sisäistänyt, kaikki oikein :)

Pahaa pelkään, että minua odottaa "Tuulen Viemää" lähitulevaisuudessa, yritän suoriutua siitä samalla intensiteetillä kuin rouva "Endgamesta" Itselle riittää Marvel vähäksi aikaa nyt. Tosin vanhin poika (10v) tinkaa koska hän pääsee katsomaan "Endgamea". Edessä siis todennäköisesti kolmas katsomiskerta.

Yksi asia minua vaivaa. Sanokaa kuka oli lopun isossa kohtauksessa jossa kaikilla oli mustaa päällä oikealla yksin seisova nuori mies? Näytti snadisti Quicksilveriltä (Evan Peters) mutta tuskin oli se.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti: 29.04.2019 8:42 Vaimolla oli aika puutteellinen MCU-tuntemus, vaikka Infinity War onneksi katsottuna. Väsäsin perjantai-iltana 30-sivuisen Powerpoint-esityksen avainhahmoista ja käskin opetella lauantaista elokuvareissua silmälläpitäen. Kiitteli kovasti leffan jälkeen että filkka oli parempi kuin hän odotti ja pysyi 99% kärryillä siitä kuka teki ja mitä.

Kuulustelin vielä ajomatkalla leffaan tärkeimpiä pointteja PP-esityksestä ja hyvin oli sisäistänyt, kaikki oikein :)

Pahaa pelkään, että minua odottaa "Tuulen Viemää" lähitulevaisuudessa, yritän suoriutua siitä samalla intensiteetillä kuin rouva "Endgamesta"
Voisin katsoa sun PP-esityksen myös.

Pe katsoin ekan Avengersin ja eilen alua toisesta (ultron) (yritän katsoa loppuun tänään).

Tuulen Viemää on hyvä leffa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tajusin, että Dr Strange on näkemättä. Telian vuokraamosta ei löytynyt, joten täytyy tänään kuikuilla Prisman laarit.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Virhe korjattu.

Onnistuin missaamaan Stan Leen cameon, piti ihan internetistä luntata kohta. Taisin juurikin tuossa kohdassa noukkia tippunutta lusikkaa lattialta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen nyt kaksi Avengersia katsonut ja en voi mitään, ei nää oikein mun teekuppini ole. Mielestäni ikävän kaavamaisia elokuvia. Avauskohtauksessa ammuskellaan jossain rikollisjärjestön tukikohdassa. Sen jälkeen taputellaan toisiaan selkään. Tämän jälkeen esitellään uuden leffan pääpahis ja otetaan turpaan. Vetäydytään nuolemaan haavoja. Lopussa 15 min loppurymistely ja lopussa erotaan ystävinä. Välillä esitellään Scarlet Johanssonin pyllyä, mikä on leffojen paras puoli.

Hahmot ovat erittäin yksiulotteisia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^no tuossa on 95% kaikkien elokuvien juonista.

Mutta eipä nuo Avengersit mitään timattia ole, lähinnä muovisia haarniskoja. Tuosta aikaisemmin linkkaamastani listasta sanoisin parhaiksi ekaa Iron mäniä ja mustaa pantteria.

Ja Scarlet Johanssonin pyllyä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Yksiulotteisia!? Kapteeni Amerikka jaksaa nostaa 600kg ja Thor paljon, paljon enemmän!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 30.04.2019 8:52
Mutta eipä nuo Avengersit mitään timattia ole, lähinnä muovisia haarniskoja. Tuosta aikaisemmin linkkaamastani listasta sanoisin parhaiksi ekaa Iron mäniä ja mustaa pantteria.

Ja Scarlet Johanssonin pyllyä.
Kostajat nyt on Ihmenelkkujen jälkeen tylsin jengi muutenkin. Kostajat on niin OP, että juonene pitää aina olla jotain älytöntä maailmanpelastusta,

Leffoista Thor Ragnarök oli pirun hyvä, samoin pari Kapteeni Amerikkaa. Yhdistävänä tekijänä noissa oli vähän arkisempi skaala. Ragnarökin tapauksessa arkinen skaala tarkoittaa arkista Thorin ja Hulkin näkökulmasta.

Toivottavasti seuraava kostajat leffa on Scarletin Pylly.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Scarletin pyllyn kosto?

X-men ja Iron man leffat olivat hyviä kaikki pl. Se yksi missä oli ne vanhat X-miehet. Wolverine olla pitää. Muut on ollut enemmän tai vähemmän hohhoijaa mitä on katsonut.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kieltämättä arvostan itsekin "realistisia" superheeros-leffoja korkeammalle kuin näitä digitaali-ilotuksia. "Winter Soldier" on tällä osastolla parasta Marvelia. Mukavan vainoharhainen tunnelma ja suurimmaksi osaksi pysytellään "maan pinnalla". Mutta suuri yleisömassa eli ne vähän nuoremmat fanipojat arvostavat enemmän sitä melskettä ja silmäkarkkia. Ja kyllä Endgamen finaalirymistelyssä itsellekin tuli pieni liikutus, ei voi kieltää.

Vaikea muuten keskustella "Endgame"-elokuvasta, kun ei viitsisi spoilata eikä tiedä kuinka moni ketjua seuraava ei ole sitä vielä nähnyt. Katsoin eilen vertailun vuoksi ensimmäisen "Avengersin" ja kieltämättä oli se aika puiseva. Sehän näissä team-up-filmeissä on ongelmana, että henkilöhahmoihin on vaikea luoda mitään tunnesidettä kun niihin ei oikein pystytä keskittymään porukan määrän ja pakollisen toiminnan takia. Olen vieläkin sitä mieltä että ne shit-aurit olivat aivan perseestä ulkonäöltään.
Viimeksi muokannut KKK, 30.04.2019 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mäkin olen kapu amerikasta tykännyt ja eka Deadpool oli hauska ja itseironinen genrensä suhteen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Aikuisemmalle ja arkisempaa supaheeros-tarinankerrontaa kaipaavalle voin suositella esim "Alias"-sarjista. Taiteesta voidaan olla montaa mieltä, mutta tarinankerronta on timanttia. Esim kohtaus jossa Jessica Jones ja Carol Danvers (Captain Marvel) istuvat kahvilla juoruamassa yhteisönsä miehistä ja siitä kuka on seksihullu ja kellä on isoin muna on sellaista mitä tyttöystävykset voisivat oikeassakin elämässä tehdä. Jotta ei homma mene liian chicksimäiseksi, Carol lentää pois :D
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

"Endgame" kolmannen kerran, tällä kertaa parin 10-11 -vuotiaan muksun kanssa. Jänskä nähdä miten eri asioille lapset nauravat kuin aikuiset. Suurimmat huutonaurut keräsi se Fortnite-kohtaus, jossa kaljäpöhnäinen Thor uhkasi vetää kaveriaan häiriköivän n00bmaster69:n korvat solmuun :)
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Fury tuli sitten töllöstä niin näin senkin. Olihan ihan hemmetin hyvä leffa, piti ottaa ihan pari viskibaanikolaa kun tuli laatua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Katsoin männäviikolla "Niagaran" tallennukselta.
Marilyn ihanassa totisessa roolissa. Kiehtoi elokuva.

Kesäarska
Mainio ja mukava väriterapeutti
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 17.06.2019 10:32 Fury tuli sitten töllöstä niin näin senkin. Olihan ihan hemmetin hyvä leffa, piti ottaa ihan pari viskibaanikolaa kun tuli laatua.
Olihan tuo joo melkoinen leffa. Huh. Itse en ollut ennen nähnyt. Tapaan rauhoittaa hermojani asioilla, jotka eivät minun elämääni liity. Viime aikoina laivastosotaa. Saatan siirtyä panssarisotaan kohta.

Tähän unohdettu B-luokan scifin klássikko, suosikkini heti alkuperäisen "Logan´s Runin" jälkeen. Olen tämän nähnyt kahdesti telkusta.

Post-apokalyptinen maailma. Primääritarpeita. Nuori mies ja yliälykäs telepaattinen koiransa. (tarinan teemalla toimii) Koiran loppurepliikki on unohtumaton. Liittynee teemaan ystävyys ja Bros Before Hoes. GOOD TASTE!!! ("Well, I'd say she certainly had a marvelous judgement, Albert, if not a particularly good taste.") Kaikki eivät tajua, mitä se tarkoittaa. Aiempi spermanlypsykonekin on ihku.

A Boy and His Dog (1975)

This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja exsu »

https://m.imdb.com/title/tt9472442/medi ... m774478337

Bamse ja Jymykello tänään. Jone Nikula oli selvästi Kilpisen esikuvana.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin