Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuo Kilpinen muistuttaa enemmän supreme leaderia

https://www.google.com/search?q=china+x ... 45&bih=937

Tietysti varsinainen Xi Ping samis on Nalle Puh

https://www.google.com/search?rlz=1C1GC ... Ej9cVIVXb8
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Loistavia leffoja (vielä ehtii katsomaan teatterissa):
- Green book
- A star is born

Haukotus...
- Avengers Endgame
- John Wick 3
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ei mahda mitään.
Seth MacFarlane on nero.
Jopa Tarantinokin imeköön parsaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Gat kirjoitti: 23.08.2019 23:15 Seth MacFarlane on nero.
Tätä on pakko kompata.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja exsu »

Uusin Tarantino tänään. Viihdytti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 24.08.2019 23:22 Uusin Tarantino tänään. Viihdytti.
Mulla on kolme leffaa, jotka pitäisi käydä katsomassa
-Tuo Tarantino
-Apollo 11 dokkari ed katsomatta
-Rocket man, saa nähdä ehdimmekö vaimon kanssa katsomaan ennenkuin poistuu ohjelmistosta. Monta kertaa pitänyt "huomenna" mennä katsomaan..

Ps. toivottavasti tuo Apollo dokkarikin ei poistu ohjelmistosta ennenkuin menen katsomaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti: 24.08.2019 23:22 Uusin Tarantino tänään. Viihdytti.
Onko siihen Hollywood-saagaan saatu Tarantinon Art House-väkivaltaa?
Jota arvostan. Paitsi että "The hatefull eight" näin telkusta hetikohta äitini kuoleman jälkeen. Tuli paha olo. Toisella katsomiskerralla se oli paljon parempi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja exsu »

Oli siinä muutama sellainen kohtaus, että en pystynyt katsomaan kuin sivusilmällä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2019 12:11
exsu kirjoitti: 24.08.2019 23:22 Uusin Tarantino tänään. Viihdytti.
Mulla on kolme leffaa, jotka pitäisi käydä katsomassa
-Tuo Tarantino
-Apollo 11 dokkari ed katsomatta
-Rocket man, saa nähdä ehdimmekö vaimon kanssa katsomaan ennenkuin poistuu ohjelmistosta. Monta kertaa pitänyt "huomenna" mennä katsomaan..

Ps. toivottavasti tuo Apollo dokkarikin ei poistu ohjelmistosta ennenkuin menen katsomaan.
Nyt kova yritys tänään klo 17.30 Itäkeskukseen katsomaan, kun IMAX-salissa (vaikka onkin LieMAX).

Nyt näyttää lupaavalta. IMAX:n edessä. Näyttää olevan vanhojen nörttien kokoontuminen, eli olen oikeassa paikassa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 02.09.2019 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 24.08.2019 23:22 Uusin Tarantino tänään. Viihdytti.
Mulle oli pettymys. Olen pitänyt Tarantinon elokuvista todella paljon. Pulp fiction on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaista leffoista. Olen katsonut kaikki Tarantinot lukuunottamatta The Hateful eightiä ja kaikki ovat olleet hyviä ehkä lukuunottamatta Death Proofia. Eli odotukset olivat kovat.

Em. nähden pettymys. IMHO leffa oli löysä ja pitkä. Paljon tavaraa, joka oli aivan turhaa ja ei kuljettanut tarinaa mitenkään-

Spoiler allert!

Mitä mieltä olit Cliff Boothin ja Bruce Leen tappelukohtauksesta, tapahtuiko se? Mun mielestäni se oli vain Boothin haaveilua.

Nautin lopussä täpöllä, kun hippejä hakattiin ja poltettiin.

Tarantino taas kirjoitti historiaa uusiksi Inglourious Basterdsin tyyliin :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä tykkäsin Tarantinosta, mutta sillä toki on soft spot. Menikö mulla ihan ohi että mr. itse ei tällä kertaa tehnyt roolia leffassa? Mutta ne kaikki viittaukset aikakauden leffoihin, paikkoihin ja tapahtumiin, ah! En yleensä katso leffoja useaan kertaan, mutta Tarantinot on pakko. Niistä menee aina niin paljon ohi ekalla kerralla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.09.2019 11:27
James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2019 12:11
exsu kirjoitti: 24.08.2019 23:22 Uusin Tarantino tänään. Viihdytti.
Mulla on kolme leffaa, jotka pitäisi käydä katsomassa
-Tuo Tarantino
-Apollo 11 dokkari ed katsomatta
-Rocket man, saa nähdä ehdimmekö vaimon kanssa katsomaan ennenkuin poistuu ohjelmistosta. Monta kertaa pitänyt "huomenna" mennä katsomaan..

Ps. toivottavasti tuo Apollo dokkarikin ei poistu ohjelmistosta ennenkuin menen katsomaan.
Nyt kova yritys tänään klo 17.30 Itäkeskukseen katsomaan, kun IMAX-salissa (vaikka onkin LieMAX).

Nyt näyttää lupaavalta. IMAX:n edessä. Näyttää olevan vanhojen nörttien kokoontuminen, eli olen oikeassa paikassa.
Oli se hieno. En ole varmaan missään elokuvassa itkenyt yhtä paljon. Tai no, Queen leffassa myös taisin itkeä koko Wembley konsertin ajan.
70 mm filmimateriaali oli mahtavan näköistä IMAX-teatterissa. Ja kyllä, osa alkuperäisestä materiaalista on kuvattu 70 mm filmille!

Raketin laukaisun jälkeen vähän rauhoituin, mutta leffan ekat about 20 min ennen laukaisua ovat aivan mielettömiä.

Kaikki materaali on siis autenttista dokumenttifilmiä ja lennonjohdon ja lentäjien autenttista ääniraitaa.

Esim. kuva huoltohissistä, kun hissi nousee raketin viertä ylöspäin ja astronautit ovat kyydissä, on pakahduttava. Se on niin helvetin iso ja kaverit ovat nousemassa sen kyytiin, kun se lähtee kohti kuuta.

Elokuva ei siis selittele mitään, se vaan esittää. Esim. 1202-virheilmoitus näytetään ruudulla, mutta sitä ei selitellä.

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ymmärrä miten kuumatka saa itkemään. :shock:
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 03.09.2019 8:58 En ymmärrä miten kuumatka saa itkemään. :shock:
Tähän sopii vanha viisaus "ihmiset ovat erilaisia" :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Western-klassikko Sheriffi eilen Teemalta. Pääosassa Mauno Koivisto! Ei kun...Gary Cooper.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Apollo 11.
James Potkukelkka kirjoitti: 03.09.2019 8:50 Oli se hieno. En ole varmaan missään elokuvassa itkenyt yhtä paljon.
Näin tuon torstaina, viimeistä päivää Varkaudessa. Ei jättilakanalta, vaan Varkauden Maximin kolmesta näyttämöstä se keskikokoinen.

No joo, olihan siinä komeaa kuvaa ja ennennäkemätöntä materiaalia. Myös lennonvalvonnan reaktioita. Hieno.

Toisaalta asia on minulle jo niin perinjuurin tuttu. Maallikoksi olen melkoinen asiantuntija. Suurimmat fibat sain liveteeveestä heinäkuussa 1969. Ja jo youtubesta löytää hurjempaakin Apollo-lennoista.
Joten arvostin leffaa, mutta en itkenyt.

Edit: Youtubessa on gaziljoona videota, vaikkapa Apollo 17 komiammissa maisemissa kuuauton kera.

Vaan Apollo !!-lennosta olisvat saaneet leffaan suoraan pultata tämän kokonaan. (Joskin joo selostuksiensa puolesta muokattua, muuten ehtaa.)

Edit 2 yleisempää. Kaikissa kuuhunlaskeutumisissa loppulaskeutuminen tehtiin käsiohjauksella. Kuumodulin sunnittelijalla Grummanilla oli vedonlyönti, antaako joku tietokoneen tehdä sen. En muista minkä lennon komentaja myöhemmin selitti: "Jos lapsenlapseni kysyvät: "Vaari, laskeuduitko sinä Kuuhun?", en halua vastata: "No en minä oikeasti. Tietokone sen teki." " :D

Apollo 11 laskeutumisessa käsiohjaus oli välttämätönkin, koska tietokone oli ohjaamassa kivikkoon. Aiempi "1202" taas johtui siitä, että Aldrin piti päällä sekä lähestymistutkaa että laskeutumistutkaa, koska "ei luottanut vain yhteen tutkaan". Ja kahteen tutkaan se pieni tietokone tukkeutui mutta reboottaili sentään nopeasti. . Myöhemmin tutkittiin, oliko se säännön vastaista, mutta ei proseduureissa tai koulutuksessa ollutkaan että silloin vain yksi tutka. Luultiin kai, että ymmärtävät sen itsekin.


This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 13.09.2019 19:37

Apollo 11 laskeutumisessa käsiohjaus oli välttämätönkin, koska tietokone oli ohjaamassa kivikkoon. Aiempi "1202" taas johtui siitä, että Aldrin piti päällä sekä lähestymistutkaa että laskeutumistutkaa, koska "ei luottanut vain yhteen tutkaan". Ja kahteen tutkaan se pieni tietokone tukkeutui mutta reboottaili sentään nopeasti. . Myöhemmin tutkittiin, oliko se säännön vastaista, mutta ei proseduureissa tai koulutuksessa ollutkaan että silloin vain yksi tutka. Luultiin kai, että ymmärtävät sen itsekin.


Mennään nörtteilyyn, mutta mun käsittääkseni asia ei vain tullut simulaattorissa esiin, koska siellä ei ollut oikeaa kuun pintaa. Telakoitumiseen tarkoitettu lähestysmistutka oli turhaan päällä. Se oli päällä, koska ohjeissa ei oltu käsketty sulkemaan sitä. Ei kukaan ollut asiaa miettinyt, koska se ei ollut tullut esiin. Ei siis, että "ymmärtävät itsekin". Asia vain ei ollut tullut esiin. Eikä kyse ollut reboottailusta, vaan suunnitellusta käyttöjärjestelmän ominaisuudesta, jonka mukaan eri prosesseilla oli eri prioriteetit ja kun tietokoneen käyttöaste nousi 100 prosenttiin, alemman prioriteetin prosesseja jätettiin tarkoituksella tekemättä. Systeemi ei kaatunut. Osa prosesseista vain jätettin suorittamatta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:on:

https://www.imdb.com/title/tt0111161/

Muka maailman paras elokuva https://www.imdb.com/chart/top

Mitä vittua? Ihan kiva kaveri-vankilapako leffa, mutta muka maailman paras?? Öö?

Nyt meni kyllä täysin usko imdb:n user ratingiin.

Jos katsoo esim. listan kakkosta ja kolmosta eli kummisetä I ja II niin kyllähän esim. ne ovat aivan eri tasoa olevia elokuvia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Ei tuolla listalla kyllä muutenkaan pääsisi yliopiston elokuvakerhon bileistä mukaan jatkoille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ onko noissa bileissä naisia?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.09.2019 10:26 ^ onko noissa bileissä naisia?
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.09.2019 8:34 Mennään nörtteilyyn, mutta mun käsittääkseni asia ei vain tullut simulaattorissa esiin, koska siellä ei ollut oikeaa kuun pintaa. Telakoitumiseen tarkoitettu lähestysmistutka oli turhaan päällä. Se oli päällä, koska ohjeissa ei oltu käsketty sulkemaan sitä. Ei kukaan ollut asiaa miettinyt, koska se ei ollut tullut esiin. Ei siis, että "ymmärtävät itsekin". Asia vain ei ollut tullut esiin. Eikä kyse ollut reboottailusta, vaan suunnitellusta käyttöjärjestelmän ominaisuudesta, jonka mukaan eri prosesseilla oli eri prioriteetit ja kun tietokoneen käyttöaste nousi 100 prosenttiin, alemman prioriteetin prosesseja jätettiin tarkoituksella tekemättä. Systeemi ei kaatunut. Osa prosesseista vain jätettin suorittamatta.
Taidat olla oikeassa. Reboottausta ei silloin tarvittu. Kuitenkin muistaakseni Apollon minitietokoneissa oli erikoisuus, että käyttömuisti säilyi reboottauksen yli.

Aldrinin osuuden ja selityksen olen lukenut jostain kirjastani tai NASA:n raporteista, joista 18 "ostin" just eilen lopullisesti Aalto-yliopistolta. (Osasin käyttää pankkitunnuksia!) Halvalla, ja eihän niitä "kadonneita" ole kukaan muu pariinkymmeneen vuoteen kaivannut. Muita on kertynyt Sotatieteen kirjastosta ja America Centeristä. Luovuttivat aikoja sitten, joten nekin taitavat olla minun. :mrgreen: (Kadonneita ja repaleisia varmaan ehkä. siis ehkä..)

Tässä ihana avaruushistorioitsija Amy Shira Teitel selittää lyhyesti 1201 ja 1202 ja tietokonetta.



Ja vaikka ei leffa vaan dokumentti, tässä puolitoista tuntia Mercury- Gemini- ja Apollolennoista lennonvalvonnan perspektiivistä.

This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kas, tuohon on jatkokin, sukkula-ajalta failureineen.

This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Lisää avaruuslentoteemaan, vaikka ei leffa olekaan vaan dokumentti.

Apollo 11 oli historiallisesti merkittävin, muistan suoran lähetyksen itsekin. (Eka kerta kun vanhempani antoivat minun katsoa telkkaria niin myöhään, olin seven mutta en vielä ala-asteella). Kun kuului "The Eagle has landed", isäni pomppasi tuolista ja hurrasi. Sitten kuulennot alkoivat tuntua arkisilta, paitsi Apollo 13. Silloin luultiin että kohta päästään Marsiinkin. Ja paskat, poliitikkojen ja suuren yleisön kiinnostuksen lopahdettua ei saatu rahoitusta. Apollon aikaan NASA:n budjetti oli melkein 5 prosenttia valtion budjetista, nykyään vain 0,4.

Merkittävin Apollo-kuulento oli kuitenkin se viimeinen, Apollo 17.
Tässä dokkari. Kuuauto, geologi (ainoa tiedemiesastronautti vielä silloin) ja komeampaa maisemaa, kolmena päivänä "ulkoilua".

This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin