Kylmä Rinki uusitaan!

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Television paras sarja, Oz, alkaa uusintana Nelosella syksyllä. Nelonen uusii kaikki kaudet :h:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tätä tietoa on odotettu, jumankekka sentään!!!!!!!!

:cheer: :cheer: :cheer:
Sudenhenki

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Lolita kirjoitti:Television paras sarja, Oz, alkaa uusintana Nelosella syksyllä. Nelonen uusii kaikki kaudet :h:
Jee! Jotain hyvää edes.
ninnithequeen

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:Ja voinko ottaa sitä pyörätuolikaveria tosissaan, kun se seikkailee tätä nykyä lostissa? :D
TÄH????????
Onko se SE?????
Sudenhenki

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

ninnithequeen kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Ja voinko ottaa sitä pyörätuolikaveria tosissaan, kun se seikkailee tätä nykyä lostissa? :D
TÄH????????
Onko se SE?????
Je, se rollaattorijamppa on Michael.
ninnithequeen

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sudenhenki kirjoitti:Je, se rollaattorijamppa on Michael.
Ei hemmetti. En mie tunnistannu ollenkaa. Ja just vähän aikaan sit kattelin jotain vanhaa Ozin jaksoa videoiltakin...ei iskeny ei.
Sudenhenki

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

ninnithequeen kirjoitti:
Sudenhenki kirjoitti:Je, se rollaattorijamppa on Michael.
Ei hemmetti. En mie tunnistannu ollenkaa. Ja just vähän aikaan sit kattelin jotain vanhaa Ozin jaksoa videoiltakin...ei iskeny ei.
:?:

Ihme juttu, äänestä ja silmistä tunnisti oitis. Ja nyt koitat uudelleen Ozia kun se alkaa alusta.
Durasel

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Durasel »

Sudenhenki kirjoitti:Ihme juttu, äänestä ja silmistä tunnisti oitis.
Vaikken mikään Oz-fani olekaan, niin minä(kin) tunnistin heebon alle tuhannesosasekunnin, tosin oon nähnyt hepun kyllä jossain muussakin pätkässä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Vink vink nod nod: kannattaa koittaa prison break nimistä sarjaa jos oz kelpaa ;)
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ebola

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Ebola »

:cheer:
Toisaalta omistan jo kaikki jaksot mutta siltin :cheer:
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ei taida uskaltaa katsoa. Muistan Ozin elähdyttävän uudenlaisena ja "rankkana" sarjana, jonka jaksoja jäi ajattelemaan. Henkilökuvaus oli loistavaa ja ryhmädynamiikka, vaikkakin (kuvitteellisten? tosien?) vankilasääntöjen mukaista, jotenkin realistista. Kausien seuratessa toisiaan ohjelma muuttui vankilasaippuaksi jota katsoi alun loistavuuden vuoksi enemmän tottumuksesta kuin kiinnostuksesta. Olisi pitänyt lopettaa jo paljon aikaisemmin, nyt kun koukut tietää ja muistaa, pelkään ettei koko sarja innosta vaan latistaa aiemmankin kokemuksen. Nyyh, mikä minua enää viihdyttäisi?
Elämä kantaa, jos sen antaa
SnapaHead

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Melnais kirjoitti:Nyyh, mikä minua enää viihdyttäisi?
Osta Deadwood.

Ko. tekele (ainakin 1. tuotankokausi) on mennen tullen parempi ja tasokkaampi kuin yksikään leffa johonkin 10 vuoteen.

Missään ei ole niin loistavaa dialogia ja niin loistavia hahmoja. Kukaan ei ole hyvä, kukaan ei ole paha. "Cocksucka!" raikaa. Calamity Jane lienee hellyyttävin hahmo ikinä, kuten myös Ian McShanen.

"Did ya just fuckin' do what I fuckin' told ya not to fuckin' do, you fuckin' cocksucka?"

Deadwoodin suurin ongelma on se, että se on televisiosarja. Mukaan tuleminen jaksosta kaksi vetää jo vituiksi ja kunnolla. Kolmena pitkänä elokuvana tämä olisi pitänyt tehdä.

Jos tippa ei tule linssiin kun Ian McShanen hahmon silmät kostuvat on kyllä päässä vikaa.

Kevyeen mun DVD-hyllyn paras anti. Sen verran tuore ja omaperäinen tämä on.
Ebola

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Mä kovasti mahdottomasti odotan, että Rome tarjoaa Ozille kunnon vastuksen.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Melnais »

SnapaHead kirjoitti: tuore ja omaperäinen
Käypiä suosittelusanoja, tosin noilla määreillä olen kuullut kehuttavan myös Lostia joka taas on hirveää paskaa. Kokeillaan, televisioesitykset ovatkin menneet jokainen ohi.
Elämä kantaa, jos sen antaa
SnapaHead

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Melnais kirjoitti:
SnapaHead kirjoitti: tuore ja omaperäinen
Käypiä suosittelusanoja, tosin noilla määreillä olen kuullut kehuttavan myös Lostia joka taas on hirveää paskaa. Kokeillaan, televisioesitykset ovatkin menneet jokainen ohi.
Joo. Lostia en pysty katsomaan 5min pidempään. Heitin vähän aikaa sitten, että katsoisin yhden kokonaisen jakson ja kirjoittaisin minuutti minuutilta missä mennään vikaan. Maailman suurimpia mysteerejä on miten kukaan ikinä missään voi kehua Lostia.

Deadwoodin omaperäisyys ja tuoreus tulee juurikin hahmoista. Olen yrittänyt keksiä missä tekeleessä (leffat mukaan lukien) olisi mitään vastaavaa. Ja ei voi kuin ihmetellä käsikirjoittajien tasoa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Ann »

SnapaHead kirjoitti: Deadwood
Joo, mä panin tätä kanssa aina silloin tällöin. Unohdin vain aina osua oikeaan aikaan oikealle kanvalle, joten saldoksi jäi vaivaiset kolme jaksoa.

Ja tosta Ozista sen verran, että en kykene katsomaan raiskauksia, en edes pylly-sellaisia. Homojen hommaa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

SnapaHead kirjoitti:Joo. Lostia en pysty katsomaan 5min pidempään.
Lost oli hirvittävää skeidaa, sen puoli jaksoa mitä katsoin koululla.

Ozista sen sijaan tykkäsin. Niistä perseraiskauskohdistakin.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
killkill

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Oziin hyppäsin ns. keskeltä mukaan silloin ensimmäisellä esityskierroksella. Taisi olla se jakso, jonka lopussa joku poltettiin sänkyynsä. Noin vuoden jälkeen tuokin sarja alkoi toistaa itseään niin paljon, että maku meni. Eipähän toisaalta mikään konsepti kovin montaa tuotankokautta kestä mielenkiintoisena.

Lost ja 4400 eli nämä tuoreet "high concept" -tekeleet eivät juuri kiinnosta. Aika heppoisin eväin mennään - ja etenkin jälkimmäisessä tapauksessa säälittävän paskoilla tehosteilla.
Vihernikki
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 31.01.2006 18:31

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja Vihernikki »

Lolita kirjoitti:Television paras sarja, Oz, alkaa uusintana Nelosella syksyllä. Nelonen uusii kaikki kaudet :h:
Jesh!
Se ekologinen vaihtoehto!
nokkaelain

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Jatkampa "kiinnostavaa" komppailua. Yritin katsoa jotain Lostin ensimmäisistä jaksoista, mutta kokonaista jaksoa en jaksanut.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja alja »

Lolita kirjoitti:Television paras sarja, Oz, alkaa uusintana Nelosella syksyllä. Nelonen uusii kaikki kaudet :h:
:h: :h: ja iso lääh!
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja alja »

Mylwin kirjoitti: Niistä perseraiskauskohdistakin.
eikun niistä nimenomaan 8)

noh. komp komp tuo Lost-asia, puoltakaan jaksoa en voinut katsoa, tuli sellainen oksu-reaktio, että "tätäkö on hehkutettu? tää ei oikeesti VOi olla tällänen taaaas huoooooh" ja klip kanavan vaihto.
ebola kirjoitti: Mä kovasti mahdottomasti odotan, että Rome tarjoaa Ozille kunnon vastuksen.
ihan hyvä sarja, on tullut seurattua. mutta sorry, ei päihitä ozia millään.
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
isohaara

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Töttöröö! Paras TV-sarja kautta aikojen! Oz taisi olla ensimmäinen näistä HBO:n laatusarjoista, ainakin Suomessa tai ainakin mulle. Välillä jopa inhorealistisen raaka mutta samalla oikein tasokas käsikirjoituksen ja näyttelijäkaartin osalta. Sarja läväytti silloin aikoinaan kyllä silmät selälleen; että näinkin kovaa settiä voi TV-sarja sisältää, jää moni elokuvakin kakkoseen.
Ja tietty oli kaikki tuotantokaudet viimeistä jaksoa myöten nauhallakin.

Beecherin sekoaminen oli aivan päällikkö! Sen jälkeen se olikin ihan gei.

Prison Break ei ole oikeastaan mitään sukua Ozille, mutta varsin mielenkiintoinen konsepti sarjalla on kuitenkin. Kannattaa tosiaan katsastaa.
SnapaHead

Re: Kylmä Rinki uusitaan!

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Deadwoodin toinen kausi melkein katsottu ja taso pitää. Ei oikeastaan notkahda kertaakaan. Brutaali niin brutaali. Yksi hyvä puoli sarjassa on se, että juuri kun pääset sanomasta että tulis nyt joku teilais ton apinan niin yleensä sitä vedetään hengiltä jo siinä vaiheessa. Kaikkein pahimmat paskiaiset toki pysyy vituttamassa ruudulla.

"Let the nigger go!"
"He motherfucked me!"
"I'll motherfuck you and blow your fuckin' head of you cocksucka."

LOSTin voisi kiteyttää tähän:

Joku tyyppi istuu puuta vasten juubamassa niitä näitä. Sillä on edessään joku esine, josta se diggaa. No, nyt joku vahingossa koskettaa tätä esinettä. Seuraus:

"I KILL YOU!!!"
"HAISTA PASKA!!!"
"VITTU MÄ TAPAN SUT!!"
"MÄ TAPAN EKA!!"
yo. kertaa kymmenen.

Toinen vaihtoehto on tämä:

"Hei, sä pöllit mun rätin!"
"Vitut pölliny!"
"Pöllitpäs, mä tapan sut!!"
"Mä tapan sut!!"
"Anna sen rätti takas tai mäki tapan sut!!"
"Saatana et puhu mulle tai mäki tapan!!"

Taso on tasan yhtä korkealla kuin Aliaksessa. Jos joku on jälkimmäistä katsonut niin palkinnon saa mikäli kykenee selittämään yhden jakson alusta loppuun, että mitä tapahtui.
Vastaa Viestiin