Nainen, vaiko mies?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset

Ääniä. Mitä ääniä?

Olen nainen, ja vastaan että kuuntelen mielummin miehen laulua
20
43%
Olen mies, ja vastaan että kuuntelen mielummin miehen laulua
8
17%
Olen nainen, ja vastaan että kuuntelen mielummin naisen laulua
9
19%
Olen mies, ja vastaan että kuuntelen mielummin naisen laulua
8
17%
Olen hermafrodiitti, ja kuuntelen mieluiten kymppitonnin tunnaria.
2
4%
 
Ääniä yhteensä: 47

Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

silsakenraali™ kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Kannattais vissiin perehtyä asiaan?
Mitä suotta, keskustelupalstathan ovat yhtä suurta huijausten verkkoa, jossa tyhmät päät kolisevat kuuklen ja wikin tahtiin. Ennemmin tai myöhemmin kaikki me kompastumme tähän verkkoon ja paljastumme järjen "jättipoteiksi".
Öh... Oon vissiin sittenkin vähän darrassa kun en tajunnu. Hyvä musiikki kiinnostaa aina da'ah?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
killkill

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Georgina kirjoitti:Mä oon niin pieni ;)
Siitäpä ei haittaa ole, jos pitää mielen ja korvat avoimina :)

Ballsin livenä nähneenä voin sanoa, että armottoman kova lavalla. Vuosi saattoi olla jotain ihan 80-luvun loppua tai 90-luvun alkua, ihan tarkkaan en muista millä festarilla. Jossain isossa teltassa ja solisti-Marjosta lähti sellainen ääni, että yleisö putosi ensiksi perseelleen ja sitten alkoi tanssi kolmen kitaran [!] äänivallin tahdittamana.

Janista en tietenkään ole missään nähnyt, koska parhaansa mukaan Morrisonia elämäntavoillaan imitoinut kiljukaula kuoli kun olin parivuotias.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja brona »

Hmm, pitipäs ihan vilaista levyhyllyä. Miehiä taitaa olla hippasen enemmän edustettuna, mutta kuten Par-sky mainitsi niin ääni on tärkeämpi kuin sukupuoli. Naisista suosikkeja ovat Sheryl Crow, Anastacia, Dido, Eva Dahlgren,Billie Holiday, Alison Moyet, Maarit. Pehmeä-äänisistä miehistä ihan super on Nat King Cole.

Sinkkumattia komppaan siinä, että mahdollisen kuNppanin ääni on tärkeä. Karkeaäänistä ei ikinä. Hirmuihastunut olen yhden asiakkaan miellyttävään bassoon.
...
Tiikeriankka

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Maailmassa on monta vaikuttavaa ääntä sukupuolesta riippumatta. Kyllä se riippuu musiikista.
SnapaHead

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

killkill kirjoitti:
Ballsin livenä nähneenä voin sanoa, että armottoman kova lavalla. Vuosi saattoi olla jotain ihan 80-luvun loppua tai 90-luvun alkua, ihan tarkkaan en muista millä festarilla. Jossain isossa teltassa ja solisti-Marjosta lähti sellainen ääni, että yleisö putosi ensiksi perseelleen ja sitten alkoi tanssi kolmen kitaran [!] äänivallin tahdittamana.
Marjo Leinonen on tullut nähtyä muutaman kerran livenä, ensin Ballsin kanssa ja sitten ilman. Aika turvallisesti voi sanoa ettei tällä hetkellä elossa olevista naissolisteista tule kukaan lähellekään tätä tyyppiä. No, Alixin laulaja on aika tiukka.
Ei sitä menokoneesta ja lehdistä mitään muuta ikinä etsikään ku Marjoa. Hiki alkaa kyllä virrata naisen esiintymistä seuratessa.
Ja vittu fattaa joutuu kiittämään levyn kansissa. Miljonääri Marjon pitäisi olla.
JakeBlues

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Paha alkaa sanomaan kumman sukupuolen ääntä mieluiten kuuntelee. Kyllähän se menee niin, että kun ääni toimii vallitsevassa ympäristössä, niin se nyt on kutakuinkin aivan sama onko se ääni peräisin Pavarottista vai Kikasta. No mutta kuitenkin. Täytyy nyt silti asettaa yksi kapula lisää rumpukomppikalvolle. Marjo on hyvä. Ehkä oli jopa parempi taannoin Ballsin riveissä ja kuten KK hehkutti, nimenomaan livenä. Ehkä tulkinta on nykyään kypsempää ja ääni kehittyneempi, mutta kyllä ne nuoruuden raivolla vedetyt livesessiot oli gutaa ja otti todellakin balleista. Taas noin toisena esimerkkinä vois vetää hatusta Maarit Hurmerinnan, jolta häneltäkin löytyy sydämen pysäyttäviä tulkintoja. Onhan noita kaunisäänisiä laulajia ollut maailman sivu, mutta jos ääni ei sovi musiikkiin, tai musiikki ei juuri sytytä, niin saa olla suhteellisen täydellinen laulanta että asiaan jaksaa paneutua. Yksi esimerkki vielä; Pate Mustajärvi laulamassa tosissaan musiikkia joka sopii hänen tavalleen tulkita (tulee mieleen albumi NYT).
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Yleisesti ottaen kuuntelen mieluummin miehiä - poikkeuksilla Debbie Harry, Madonna ja Ella Fitzgerald.
Yönmustaritari

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

SikaMika kirjoitti:Mies olen ja miehiä pääsääntöisesti kuuntelen. Zebin sanoin, liittyy kuuntelemaani genreen.

Laulussa pitää olla munaa, ja sitä löytyy useammin miehen suusta (sanoin tämän ihan tarkoituksella näin, jotta vähemmän nokkelatkin sanaleikkikoululaiset pääsisivät nokittamaan!). Naisten tulkinnoista löytyy useammin sitä herkkyyttä, mikä toimii hyvin tietyssä mielentilassa; oma mielentilani siis kuitenkin yleensä halajaa sitä remuamista. On toki naislaulajiakin, joiden äänessä on munaa. Mainittakoon vaikka P.J. Harvey.
Harvoin hyvää naista tai sen ääntä löytää mutta sitten kun löytyy niin kyllä siinä sitten pureskeltavaa onkin.

Kiinnostuneille, jotka eivät vielä ole tutustuneet, suosittelen myös tämän akan ääntä.

http://www.alix.bo.it/
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Saz »

SnapaHead kirjoitti: Marjo Leinonen
Yhdyn tähän ylistyskuoroon. Muutama vuosi sitten livenä olin katsomassa Marjon keikkaa Kallio Kukkii-tapahtumassa. Keikan alkaessa yleisöä ei ollut mitenkään ylettömästi, mutta äänellään ja tulkinnallaan tuo nainen pysäytti kymmenien ohikulkijoiden matkan keikkansa ajaksi.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mulla taitaa olla enemmän naislaulajien levyjä. Jotenkin mieslaulajan ääni harvoin on sillä tavalla heleä ja kaunis, joskus korkea ja kantava, kuin naislaulajan ja mieslaulajille harvemmin sellaisia ääniä, jotka painuvat mieleen. Toisaalta miehen matalampi ääni voi olla joskus rauhoittavampi, mutta miehen esittämissä kappaleissa tuntuu muut seikat (rytmi, soittimet) tulevan paremmin esille. Ja joskus tulee mieleen, että haluaa kuunnella nimenomaan naisen tai miehen ääntä. Jos mietin mielestäni miellyttäviä miesääniä, tulee mieleen lähinnä vain Dave Lindholm ja sitten yksi vähän hassuääninenkin brasilialainen sikäläisen funk-musiikkityylin laulaja. Naisia taas tulee ihan mieletön liuta mieleen heti.
Kikkelis kokkelis.
AarneAnkka

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Riippuu musatyylistä. Vaikka klassinen on muuten kivaa, niin sopraanon kieuntaa en vaan kestä. Ja jos genrenä on rankka metallihenkinen musa, niin naisääni ei tunnu sopivan kokonaisuuteen. Miesääni ei ole kuulostanut missään tähän asti törmäämissäni biiseissä häiritsevältä (paitsi silloin kun mies ei osaa laulaa, tyyliin Kraftwerk). Näiden valossa ruksasin miesääni -option.
Vastaa Viestiin