Nainen, vaiko mies?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset

Ääniä. Mitä ääniä?

Olen nainen, ja vastaan että kuuntelen mielummin miehen laulua
20
43%
Olen mies, ja vastaan että kuuntelen mielummin miehen laulua
8
17%
Olen nainen, ja vastaan että kuuntelen mielummin naisen laulua
9
19%
Olen mies, ja vastaan että kuuntelen mielummin naisen laulua
8
17%
Olen hermafrodiitti, ja kuuntelen mieluiten kymppitonnin tunnaria.
2
4%
 
Ääniä yhteensä: 47

Sinkkumatti

Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Katie Meluan Spider's Web - biisiä repeatilla kuunnellessani, ja kylmien väreiden hiipiessä selkääni pitkin tuli mieleeni, että kummankos sukupuolen lauluäänestä pidät enemmän?

Itselleni putoaa ehdottomasti naisen ääni tuhannesti paremmin. Toki miehen ääni tietyissä fiilareissa ja tiytyissä biiseissä toimii, mutta jos pakkovalintana olis valita jompi kumpi, olisi valinta epäröimättä nainen.

Hmm. Tämä on muuten taas yksi juttu jo ennestään krantussa maussani. - Naisen ääni on erittäin tärkeä juttu. Lapinlahden numeroa kellään?


Kuis sulla?
Elukka

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Riippuu ihan esitettävästä kipaleksesta. Tietyntyyppisiin biiseihin istuu paremmin miespuolinen tulkitsija, toisiin nainen. Koskapa musiikilliset preferenssini eivät ole kovin spesifiset, niin en osaa yksiselitteistä vastausta tähän antaa.
ninnithequeen

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Nyt pistit pahan.

Riippuu niiiiiin laulajasta. Jään pohtimaan vastaustani.
DeliriumTremens

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

se nyt on vähän silleen, että se on oikeestaan ihan sama (näin ainakin kuvittelen) mutta silti varmaan 80% musiikistani on miehen laulamaa...
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Sinkkumatti kirjoitti:Katie Meluan Spider's Web
:h:

En taida kuunnella kuitenkaan enemmän naisartistien tuotantoa, mutta monesti juuri äänen takia kuin muuten.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Bliss

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mielellään musiikkia ilman minkäänlaista laulua.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Mä pallotin ekan.. Noin niinku yleisesti ottaen. Miehen ääntä on muutenki mukavempi kuunnella, jos se on sellanen oikeanlainen :wink: .

Juhannuksena mulle lauleskeltiin vaikka kuin ja sitä ois voinu kuunnella loputtomiin ja vielä kotonakin.

Piip. Tuli muuten vielä mieleen, että Madonnalla on muutamat karvoja ja kylmiäväreitä nostattavat kipaleet. Toimii <3
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Zeb

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Multiploituneista persoonistani yhdeksän kymmenestä kuuntelee mieluiten miehen lauluääntä. Voi olla että suuri painotus tuohon suuntaan liittyy myös miesvokalistien yliedustukseen suosimissani musiikkigenreissä.
SikaMika

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Mies olen ja miehiä pääsääntöisesti kuuntelen. Zebin sanoin, liittyy kuuntelemaani genreen.

Laulussa pitää olla munaa, ja sitä löytyy useammin miehen suusta (sanoin tämän ihan tarkoituksella näin, jotta vähemmän nokkelatkin sanaleikkikoululaiset pääsisivät nokittamaan!). Naisten tulkinnoista löytyy useammin sitä herkkyyttä, mikä toimii hyvin tietyssä mielentilassa; oma mielentilani siis kuitenkin yleensä halajaa sitä remuamista. On toki naislaulajiakin, joiden äänessä on munaa. Mainittakoon vaikka P.J. Harvey.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Reilusti enempi mulla on naisartistien musiikkia, ja joten sitä siis mieluummin kuuntelen. Kyllä monia helmiä on myös miesten laulamina, esim. Damien Rice ja James Bluntkuukkeli hivelevät korvia jos sisäreisiäkin, aah. Sinatrasta, Amstrongista ja Elviksestä nyt puhumattakaan. Mutta kaunista musiikkia laulavat yleensä naiset.
Prepare for the worstest.
pajazzo

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Aika vekkulia, mutta kyllä vaan hyllystä tahtoo löytyä miesten tekemää musaa pääasiassa. Merkillistä. :shock:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Pääasiassa tulee kuunneltua miesten laulamista. Vain vähän naisten.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Ebola

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Mulla taitaa olla aika tasoissa äänien kanssa.
segma

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja segma »

Bliss kirjoitti:Mielellään musiikkia ilman minkäänlaista laulua.
Samis!

Jos valita pitää, niin sanon kuitenkin miesääni. Olen saanut tarpeekseni kikkelinvispausträänssin naisvoksuista ja sitä kautta lähes kaikesta naislaulannasta muutenkin. Jotenkin mieslaulajat tuntuvat myös laulavan hieman laajemmalla äänispektrillä. Siis useammalla eri laulutyylillä ja -äänellä. Luultavasti tämä on kuitenkin vain suppeamman arviointimateriaalin luoma illuusio.
Sudenhenki

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Levyhyllystä löytyy eniten varmaankin mieslaululla varustettuja teoksia. En tosin vierasta naislaulua enkä instrumentaalimusiikkia. Kaikkea löytyy.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

ei mua se sukupuoli siinä vaikuta, se on enempi se äänen väri... kaipaan pehmeyttä, karheutta, samettisuutta, soljuvuutta, särmää...

naiset tosin helpommin kuulostavat kissan raiskaukselta, miehet kuulostavat helpommin raastinraudalta.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Sitä samaa sanon kuin muutkin, enimmäkseen sattuvat olemaan miehiä jotka mieleistäni musiikkia loilottavat. Naisen äänen pitää olla persoonallinen viehättääkseen korvaani; matala, käheä, voimakas, säröinen, tumma, taipuisa ynnä muuta laadukasta. Esimerkkinä vaikka Anastacia, jonka biisimateriaalista tosin en pidä. Mutta onpa naisella upea ääni!
Elämä kantaa, jos sen antaa
Leila

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Melnais kirjoitti:Sitä samaa sanon kuin muutkin, enimmäkseen sattuvat olemaan miehiä jotka mieleistäni musiikkia loilottavat. Naisen äänen pitää olla persoonallinen viehättääkseen korvaani; matala, käheä, voimakas, säröinen, tumma, taipuisa ynnä muuta laadukasta. Esimerkkinä vaikka Anastacia, jonka biisimateriaalista tosin en pidä. Mutta onpa naisella upea ääni!
Näppäilen komppikitaraa. Janis Joplin, Dusty Springfield, Stellan laulaja (en muista nimeä), Kate Bush, näitä on hyvä kuunnella juuri persoonallisen äänen takia. Muuten kyllä kuuntelen enemmän miehiä. Mainstream radiopoppiksessa ja iskelmässä naislaulajien joukossa on enemmän keskinkertaisuuksia, kun taas miehet tuntuvat olevan oikeasti parempia laulajia. Esim. Pauli Hanhiniemeä, Egotrippiä ja Poets of The Fallia nimenomaan kuuntelen mielelläni. Valitettavasti nämä idols- ym. kykyjenetsintätulokkaat eivät ole olleet mielestäni mitenkään erityisen hyviä laulajia, vaikka muuten ihan kivoja esiintyjiä ovatkin. Ja sitten korvia repii tietysti nämä nuorisolle suunnatut meikkipoikarokkibändit, joissa on ikävästi nariseva Jonne Aaron tai Jimi Pääkallo tms. vetämässä. Eipähän niitä kyllä ole tällaiselle keski-ikäiselle täti-ihmiselle kohdennettukaan.
swirl

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Enimmäkseen nautin miesäänistä, naisäänistä kolahtavat lähinnä käheät ja matalat äänet.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Ei tällaseen pysty oikeen mitään vastaamaan. Korviin on kantautunut molemmissa sukupuolissa sellaisia ääniä, että on saanut enimmät kosteudet jalkovälistä kuivailla pois.. ja molemmista myös niitä jotka ovat saaneet työntämään sormet korviin ja huutamaan kunnes joku ymmärtää vaihtaa kanavaa.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Naiset ei vaan osaa laulaa rokkia ja heviä. Velcra mainitaan tähän kohtaan poikkeuksena ja jos joku alkaa puhua tarja turusesta niin mä alan kirkua.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Viskibasso- tai falsettisetiä, kiitos. Vaadin kastraattilaulajien palauttamista oopperalavoille ja hameväen toivotan helvettiin kirkkokuoroista kirkumasta.
Rotan aivot valtasivat pääni.
killkill

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Georgina kirjoitti:Naiset ei vaan osaa laulaa rokkia ja heviä. Velcra mainitaan tähän kohtaan poikkeuksena ja jos joku alkaa puhua tarja turusesta niin mä alan kirkua.
Pistän tietämättömyytesi rokin historiasta nuoruuden piikkiin: Janis Joplin ja Ballsin solisti Marjo. Molemmat vetävät sellaisella moottorisaha-intonaatiolla, että Jimi Hendiksilläkin alkaa seisoa vaikka äijä on kuollut aikoja sitten :D
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

killkill kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Naiset ei vaan osaa laulaa rokkia ja heviä. Velcra mainitaan tähän kohtaan poikkeuksena ja jos joku alkaa puhua tarja turusesta niin mä alan kirkua.
Pistän tietämättömyytesi rokin historiasta nuoruuden piikkiin: Janis Joplin ja Ballsin solisti Marjo. Molemmat vetävät sellaisella moottorisaha-intonaatiolla, että Jimi Hendiksilläkin alkaa seisoa vaikka äijä on kuollut aikoja sitten :D
Mietin tässä koneen ääressä aika kauan että kehtaanko tunnustaa että jälkimmäinen ei sano mitään ja ekalta ei tule näytettä mieleen. Kannattais vissiin perehtyä asiaan?

Mä oon niin pieni ;)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
silsakenraali™

Re: Nainen, vaiko mies?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Georgina kirjoitti:Kannattais vissiin perehtyä asiaan?
Mitä suotta, keskustelupalstathan ovat yhtä suurta huijausten verkkoa, jossa tyhmät päät kolisevat kuuklen ja wikin tahtiin. Ennemmin tai myöhemmin kaikki me kompastumme tähän verkkoon ja paljastumme järjen "jättipoteiksi".
Vastaa Viestiin