Pelit

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Mylwin kirjoitti: Sierran ja Lucasartsin seikkailupelit, Civilization 2
Nämä on mullekin ehkä niitä eniten mieleen painuneita pelejä + Transport Tycoon Deluxe, joka on alkuvaiheessa sen verran hidastempoinen peli, että pelatessa voi samalla katsella kaikessa rauhassa telkkaria ja juoda kahvia.

Useissa seikkailupeleissä pisti ärsyttämään se, että jossain vaiheessa tulee kohta, joka edellyttää jonkin älyttömän ongelmanratkaisun keksimistä. Sitten ei auta muu kuin alkaa etsimään walkthrough avuksi, jotta ylipäätään pääsee pelissä eteenpäin.

Leisure Suit Larryn ja Police Questin tyyliset pelit toimi pikkupoikana ollessa myös hyvinä englannin kielen opettajina ja sanavaraston laajentajina.
"I want you to get excited about your life."
Patz

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Patz »

:off:

Olenko mä jotenkin outo kun en koskaan pelaa mitään "tietsikkapelejä"?
Pleikkarinkin omistan ja siihen muutaman pelin, joista yhtä olen joskus unettomana yönä pelannut mutta lähinnä katselen vempaimen kautta leffoja.

Pitääkö hakeutua hoitoon? Onko yleissivistyksessäni aukko?

Edit: voi typojen määrää!
Viimeksi muokannut Patz, 16.09.2005 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

UnelmaSäleikkö kirjoitti::off:

Olenko mä jotenkin outo kun en koskaan pelää mitään "tietsikkapelejä"?
Pleikkarinkin omistan ja siihen muutaman pelin, joista yhtä olen joskus unettomana yönä pelannut mutta lähinnä katselen vempaimen kautta leffoja.

Pitääkö hakeutua hoitoon? Onko yleissivistyksessäni aukko?
En minäkään pelaa enkä oikein tajua koko hommaa. Pidän tietsikkapelejä todellisena ajanhukkana, mutta vain sen takia, etten niistä itse innostu. Olen elämässäni pelannut varmaan yhden kokonaisen tunnin. Pienenä jotain urheilupeliä ja isompana NHL-peliä. Jälkimmäisessä en edes pystynyt seuraamaan missä se kiekko kulloinkin oli saatikka tekemään mitään muuta.
Kikkelis kokkelis.
Hebuli

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Varmasti on myös esim. ihmisiä jotka eivät koskaan katso elokuvia tai edes TV:tä. Onko se sitten outoa? Ihmisillä on erilaisia ajantappoharrastuksia joista useimmat eivät ole kehittäviä vaan täydellistä ajanhukkaa, esim. viihdekirjallisuus, elokuvat, bailaaminen tai lähikuppilassa käynti, yön timojen luona vierailu kaukana koto-Suomesta jne. Kehittäviä harrastuksia puolestaan voisivat olla vaikkapa kieltenopiskelu, kuntoilu, tietokirjallisuuden ahminen, ihokarvojen sheivaaminen jne.

Useimmissa harrastuksissa pointti on kai eskapismi, pako harmaasta arjesta. Voi joillekin onnistua myös niiden pelien kautta, tästä osoituksena vaikka ne kuuluisat korealaiset jotka viettävät päiväkausia pelin ääressä. Mikä tahansa harrastus äärimmilleen vietynä on sairasta.

Nykyisin suurin syy omaan pelaamattomuuteeni on ajanpuute (syytän töitä), sekä monesti myös töiden jälkeinen vihannesolotila (=ei jaksa keskittyä, mieluummin tuijottaa aivottomana telkkaria). Menneiltä vuosilta muistelen peleissä eniten kiinnostaneen erilaisiin keinomaailmoihin uppoutuminen, sekä monien pelien tarjoama haaste/kilpailuhenkisyys (jälkimmäiset esim. online-peleissä joissa kilpaillaan muita ihmispelaajia vastaan ja joissa taito punnitaan).

Itseäni huvittava tapaus on useamman vuoden takaa eräs keski-ikäinen tuttavamies (olemukseltaan mallia Paavo Lipponen) joka ei ollut koskaan pelannut mitään pelejä, mutta töidensä kautta hän sai lahjaksi joiltakin messuilta Baldur's Gate 2 tietokoneroolipelin. Päätti sen sitten koneelleen asentaa kun kerran oli saanut, ja jäi koukkuun. Pelasi läpi ja vaahtosi kuinka hieno tarina ja mielenkiintoiset henkilöhahmot siinä oli, ja kyseli kovasti ympäriinsä mitä muita samantapaisia pelejä on tehty. En tiedä hänen nykytilastaan, pääsikö irti addiktiostaan.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Hehheh.
Viimeksi muokannut Keikaus, 26.04.2006 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kikkelis kokkelis.
Bliss

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mulli75 kirjoitti: Tetris

:komp:
HoundDog

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Mylwin kirjoitti:Oot liian vähän kännissä.
Jospa koittais korjata tuota huomenna kaupungilla. Silloin en tosin ole pelikoneen äärellä.

Viimeisin pelaamani peli on muuten TORCS. Autolla-ajelu simulaattori linuxille. Kohtuu hyvä kaahailupeli kun huomio hinnan (GPL). Joskus kun on riittävästi innostusta täytyy koittaa kuinka tuon pelin autot kääntyy ratilla. Kunhan ensin saisi logitechin ratin konffattua linukalle.
Yönmustaritari

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Maailman ylivoimaisesti vaikein ja paras ninjapeli eli ninjagaiden, joka jäi auttamattomasti kesken kun xboxin kovalevyn käynnistiedostot sanoivat työjuhtasuhteensa irti. Se jos mikä sapettaa taas uudemman kerran pelata samoja kohtauksia läpi kun se on NIIN vaikee. Niinpä niin. Tee paremmin.
Tsaari

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Tietokoneella en ole pelannut mitään vuosiin, mutta aikoinaan tuli vietettyä useampi hetki Doomin, Wolfenstein 3D:n ja Red Baronin parissa. Näistä taitaa olla aikaa jo yli kymmenen vuotta.
PS2:lla tuli pelattua melkoisen paljon SSX Trickyä, WRC II:sta ja NHL 2002:sta. Nyt on jäänyt Pleikkarin peluukin lähes täysin.
killkill

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja killkill »

Hebuli kirjoitti:Serious Sam
Tästä jäi mieleen erityisesti ne huutaen päälle tulevat päättömät ökkiäiset. Hiukanko säikähdin kun eka kertaa niitä sai vastaan.

Lasketaanko muuten kenttien rakentelu mukaan? Q2:sen editorilla rendasin aikanaan työpaikkani, suuren yökerhon, mallisen pelikentän. Olihan se terapeuttista maalata asiakkaiden aivohurmeilla seiniä. Ihan niin pitkälle en mennyt että tekstuurit ja vihollisetkin olisin mallintanut uusiksi, 1990-luvun P2:lla kun kesti pari päivää että sai työtiedostosta pelattavan kentän :)
Storytuuli

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

UnelmaSäleikkö kirjoitti::off:

Olenko mä jotenkin outo kun en koskaan pelää mitään "tietsikkapelejä"?
Tuskinpa. Tämä blondi ei tunnistanut ainuttakaan nimeä edes koko ketjusta.
Hebuli

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Omaa erinomaisuuttaan voi julistaa monilla tavoin, esim. "Minä en ainakaan tuhlaa aikaani sellaisiin turhuuksiin kuten TV/kirjat/elokuvat/pelit".

Mistä tulikin mieleeni että itseäni ei kiinnosta lätkä, varsinkaan SM-lätkä, pätkääkään. Pitäisköhän käydä julistamassa tämä tuolla lätkäkeskustelussa? 8)
Storytuuli

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

Hebuli kirjoitti:Omaa erinomaisuuttaan voi julistaa monilla tavoin, esim. "Minä en ainakaan tuhlaa aikaani sellaisiin turhuuksiin kuten TV/kirjat/elokuvat/pelit".

Mistä tulikin mieleeni että itseäni ei kiinnosta lätkä, varsinkaan SM-lätkä, pätkääkään. Pitäisköhän käydä julistamassa tämä tuolla lätkäkeskustelussa? 8)
Hemuli, vanha vääntö kumppani - sinäkö se oot? Kuten monesti ennenkin olet ymmärtänyt täysin väärin tai et ollenkaan :D

Piti tämäkin ketju tulla lukemaan oppiakseen jotain. Tyhmyyttäni en pelaa pelejä.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Hebuli kirjoitti:Omaa erinomaisuuttaan voi julistaa monilla tavoin, esim. "Minä en ainakaan tuhlaa aikaani sellaisiin turhuuksiin kuten TV/kirjat/elokuvat/pelit".

Mistä tulikin mieleeni että itseäni ei kiinnosta lätkä, varsinkaan SM-lätkä, pätkääkään. Pitäisköhän käydä julistamassa tämä tuolla lätkäkeskustelussa? 8)
Kulta, äläs nyt.
Kikkelis kokkelis.
Feiz

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Feiz »

On muuten tullu aikoinaan tahkottua HOMM3:sta aika pirusti.

Itse olen ollut koukussa seuraaviin peleihin:
Diablo 2
Unreal Tournament
Dark age of camelot

joista pahiten koukuttanut 2 jälkimmäistä.
UT:ta pelaillut sellaset 5 vuotta joista ekat 3 iha verenmaku suussa tosissaan. Nyt jo onneks addictio jäämässä taka-alalle.
Samoin DAOC mitä tahkosin 1.5 vuotta täysillä. Sitten puolen vuoden paussi jonka jälkeen taas puoli vuotta. Nyt sekin on jo niin tylsä ettei jaksa enää.

Uutta peliä etsiessä :oops:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Feiz kirjoitti:Uutta peliä etsiessä :oops:

Turha addiktioista on luopua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Hebuli

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Storytuuli kirjoitti:Piti tämäkin ketju tulla lukemaan oppiakseen jotain. Tyhmyyttäni en pelaa pelejä.
Äläs nyt alennu. Minä voisin tässä vaiheessa todistaa omaa erinomaisuuttani toistamalla etten usko horoskooppeihin enkä astrologiaan. :P
Feiz

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Bluntly kirjoitti:
Feiz kirjoitti:Uutta peliä etsiessä :oops:

Turha addiktioista on luopua.
Heh Wow..pelasin Betassa. Ikävä kyllä kun lvlit on tahkottu ja jannut varusteltu niin DAOCin end game >> WoW end game :P

PvP on daocissa ihan eri tasolla kun WoW:issa ainakin vielä.
Mutta makuasiat on kuin persereikiä jne

Pelottaa aloittaa tuollainen MMO peli uudestaan. Niin aikaa vievää. Yritän varmaan ensin saada tuota koulua loppuun ja sitten katsellaan uudestaan pelejä. Nyt olen harkinnut jotain vähän vähemmän aikaa vievää kuten BF2 tai tulossa oleva Quake 4.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No onhan tuo Betasta muuttunut aikas paljon. Eipä pvp ole meikäläisen mielipuuhaa vaikka semmoisella servulla majailenkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja brona »

Exän kanssa tuli pelattua erinäisiä pelejä, mm. lähes kaikki King's Questit, Sam & Max Hit the Road (sikahauskoja reploja), Doomit 1 & &, The Thief, joku torakkajuttu (inhorealistinen). Pelit on jääneet, tällä ruttanalla ei pelata kuin mahjonggia.
...
Starflare

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Jehee! :P Mahtava topikki! minähän olen aivan raivofanaattinen pelaaja ollut joskus! Kyllästytän teitä kertomalla vanhemmista konsoleista vain sen, että todellinen pelaaminen alkoi aikoinaan Super Nintendon USA import pelistä Final Fantasy II joka on tosiasiassa sarjan neljäs osa. Kuudes osa tuli myös aikoinaan SNES:ille ja räjäytti pankin totaalisesti. Tätä oli kuitenkin tullut hankittua keravan Maxista 699mk(!) hintaan Secret of Mana, peli jota ilokseni hakkaan nykyäänkin SNES emulla, hankkikaa se jumalauta!.

Ja sitten eteenpäin, Playstation tuli hankittua (arvasitte oikein) Final Fantasyn ehkä parhaan osan, eli seiskan takia.. sarjan kahdeksas osa oli huikea pettymys ennenkaikkea todella vammaisen magiasysteemin takia, mutta myös suurin osa hahmoista oli hengettömiä otuksia. Yhdeksättä osaa odotettiin ristiriitaisin tuntein, eihän se voisi olla hyvä. Kuukautta ennen Japanin julkaisua Square paljastaa IX:än olevan kunnianosoitus sarjan vanhoille osille, äkkiä sitä odotettiinkin himoiten, ja mikä kokemus siitä muodostuikaan! Todella mahtava peli. Muita ehdottomasti mainitsemisen arvoisia pelejä koneella ovat Breath of Fire 3 joka julkaistaan onneksi uudestaan Sonyn PSP koneella :D . Sekä yksi parhaista peleistä IKINÄ! joka on Star Ocean II: Second Story. Yksi oudompia pelikokemuksia (ja parin ystävän mielestä ärsyttävämpiä) on Squaren peli Vagrant Story jonka haluaisin kovasti kokea uudestaan... Minua kaduttaa suuresti että olen jossain vaiheessa aina myynyt tai vaihtanut pelit jotka olen tässä maininnut, ja kaikki pelit ovat myös roolipelisarjaa eli koitetaanpa siirtyä poispäin edes yhden pelin ajaksi. Metal Gear Solid, tuttu sarja jo 8-bit ajoilta, ja tämä osa vei sarjan sellaisiin sfääreihin ettei kukaan olisi uskonut, kertakaikkisen upeaa toimintaa uskomattomalla tarinalla, joka jatkui vielä PS2 jatko osassa Sons of Liberty (Kolmas osa Snake Eater on vielä pelaamatta). Resident Evil, olisi häpeällistä jos en mainitsisi tätä peli sarjaa jolla on ollut suuri vaikutus minuun. Ah niitä muistoja kun ensimmäistäkin osaa odotettiin suurella innolla ja jatko osat paransivat jokainen vielä entisestään, erityisesti kolmonen eli Resident Evil - Nemesis oli todella loistava.

Eteenpäin! jätän Saturnin suosilla väliin Megadriven kanssa koska niitten huippupelit olivat todella harvassa, vaikka sielläkin on aivan uskomattomia helmiä. Mutta siirrytäänpä nyt näihin nykyisiin konsoleihin. PS2:elle löytyy hyllystä Silent Hill sarjaa jota on myös tullut seurattua alusta alkaen, kakkosen ollessa se oma suosikki, sekä hieman näiden kaltainen japsikauhuilu Forbidden Siren jota suosittelisin Ninnillekin jos Silentit kolahtaa.

Final Fantasykin jatkoi uudella Sonylla, en kuitenkaan jaksanut uskoa sen olevan enään mistään kotoisin, mutta kun kaverilla sitä sitten tuli kokeiltua, niin pelimekaniikkahan oli sulaa kultaa taistelusysteemin kanssa! ja samaa joudun sanomaan myöskin kyseisen pelin jatko osasta.

Pettymykseksi joudun valittaen sanomaan Star Oceanin jatko osan Star Ocean 3: Till the end of Time, hirveää paskaa jossa ei ollut mitään vapautta seikkailla haluamallaan tavalla, vaan pelkkää putkijuoksua pisteestä A pisteeseen B välillä vailla mitään juonentynkää.
Legacy of Kain sarja on myös must maininta. Sarja alkoi jo PSOnella Legacy of Kain: Blood Omen pelillä, joka ei itseasiassa ollut peliteknisesti kovinkaan järisyttävä, mutta jonka juoni kuljetti ainakin minut loppuun asti Kain vampyyrin hakiessa kostoa murhaajilleen. Sarja sai sittemmin lisää osia Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 sekä Legacy of Kain: Defiance muodossa, ja toivottavasti lisää on tulossa, sillä itselle sarja on yksi parhaimpia pelikokemuksia ikinä.

EDIT: Jatketaanpa nyt sitten Xboxilla vaikkapa, mielestäni tältä koneelta puuttuu ne iskevimmät pelit. Hyviksi, mitä olen itsekin pelannut, lasken Panzer Dragoon Ortan (loistava sarja jo alkaessaan Saturnilla) sekä Shenmue 2 (jonka puheet oli käännetty englanniksi kohtalaisella menestyksellä. Pelithän julkaistiin ensin Segan Dreamcastille). Kenraalin hehkuttama Ninja Gaiden on ainoa peli jota harmittelen etten ole koskaan edes kokeillut tältä koneelta. (Olisi voinut tuon Xboxinkin jättää veke aivan hyvin tästä)

GameCubella tuleekin pelailtua sitten ehkäpä eniten. Itse en paljoa pelejä omista niiden suuren hinnan takia, mutta silloin tällöin tulee jotain osteltua. Kone oli aikoinaan pakkohankinta Metroid Prime pelin takia, ja tätäkin ostopäätöstä avitti vielä se että sain koneen satasella pelin kanssa. Hauskaa pelattavaa ovat tarjoilleet mm. Star Wars: Rogue Squadron II, Super Smash Bros Melee, Pikmin, Eternal Darkness: Sanity's Requiem, Legend of Zelda: Wind Waker, F-Zero GX, Mario Kart: Double Dash, Harvest Moon: A Wonderful Life jne. Viimeisimmät ostamani pelit ovat Resident Evil 4, joka skeptisyydestäni huolimatta paljastui kovaan luokan action rymistelyksi. Ja mainitaanpa tässä nuo kuution muutkin ressukat, eli ensimmäisen osan re-make, joka mielestäni asettaa standardit sille kuinka niitä re-makeja tulisi oikein tehdä, sekä RE: Zero, joka oli oikein mainio lisä sarjaan, ja tässä osassa oli vaikeusastetta nostettu yllättävän korkealle mielestäni. Tales Of Symphonia pelasti uskoni konsoliropelluksiin, joss ei nyt täysin, mutta kuitenkin sen verran että hyvää voi vielä tulla, tätä peliä tuli lähestulkoon koko talvi tammikuusta eteenpäin pelattua. Jo mainitun Metroid Primen jatko osa Metroidd Prime : Echoes, joka ei aivan yltänyt ensimmäisen osan loistoon sillä valon ja pimeyden puoliin jaettu pelimaailma on mielestäni melkoisen paska idea, mutta onneksi koko peliä tämä ei kuitenkaan romuttanut. Seuraavaksi pitäisi ostaa/lainata Baten Kaitos niminen ropellus, josta näkemäni video ei kuitenkaan vakuuttanut.
Tulevaisuudessa odottelen sellaisia pelejä kuin Fire Emblem: Path of Radiance sekä Legend of Zelda: Twilight Princess.

Kuutioon löytyy myöskin Gameboy player, ja siihen erittäin hyvät roolipelit Golden Sun ja Golden Sun: Lost Age. Ja yksi syy tämän vekottimen hankintaan oli tietenkin Castlevania sarja, jonka kaikki GB osat eli Circle of the Moon, Harmony of Dissonance sekä Aria of Sorrow löytyvät Metroid Fusionin ohella.
Viimeksi muokannut Starflare, 19.09.2005 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hebuli

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Starflare kirjoitti:Jehee! :P Mahtava topikki! minähän olen aivan raivofanaattinen pelaaja ollut joskus! Kyllästytän teitä kertomalla vanhemmista konsoleista vain sen, että todellinen pelaaminen alkoi aikoinaan Super Nintendon USA import pelistä Final Fantasy II joka on tosiasiassa sarjan neljäs osa.
Saanko sinun silmissäsi puolijumalan aseman (ja muiden silmissä supernörtin aseman) jos kerron pelanneeni kaikki Final Fantasyt 1-8 läpi, mukaanlukien NES:n japsiversiot 2 ja 3 joita ei kai koskaan julkaistu Japanin ulkopuolella (elleivät sitten ilmestyneet jollekin Playstationille myöhemmin kokoelmissa?) sekä SNES FF2:sta eli japsi FF4:sta vaikeamman japsiversion? (japsi FF4 ja USA FF2 eivät muistaakseni ole identtisiä pelejä). Japania en muutamaa lausetta enempää osaa, joten pelasin Final Fantasyt 1-6 NES ja SNES emulaattoreilla, ja japsiversiot oli käännetty englanniksi fanien toimesta. Kaikkeen sitä ihminen on joskus aikaansa kuluttanut...

Kaikkein parhaimmat roolipelit löytyivät mielestäni kuitenkin PC-puolelta, esim. Planescape: Torment, Fallout 1-2, Ultima 7 ja Betrayal at Krondor.
Starflare

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Hebuli kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Jehee! :P Mahtava topikki! minähän olen aivan raivofanaattinen pelaaja ollut joskus! Kyllästytän teitä kertomalla vanhemmista konsoleista vain sen, että todellinen pelaaminen alkoi aikoinaan Super Nintendon USA import pelistä Final Fantasy II joka on tosiasiassa sarjan neljäs osa.
Saanko sinun silmissäsi puolijumalan aseman (ja muiden silmissä supernörtin aseman) jos kerron pelanneeni kaikki Final Fantasyt 1-8 läpi, mukaanlukien NES:n japsiversiot 2 ja 3 joita ei kai koskaan julkaistu Japanin ulkopuolella (elleivät sitten ilmestyneet jollekin Playstationille myöhemmin kokoelmissa?) sekä SNES FF2:sta eli japsi FF4:sta vaikeamman japsiversion? (japsi FF4 ja USA FF2 eivät muistaakseni ole identtisiä pelejä). Japania en muutamaa lausetta enempää osaa, joten pelasin Final Fantasyt 1-6 NES ja SNES emulaattoreilla, ja japsiversiot oli käännetty englanniksi fanien toimesta. Kaikkeen sitä ihminen on joskus aikaansa kuluttanut...

Kaikkein parhaimmat roolipelit löytyivät mielestäni kuitenkin PC-puolelta, esim. Planescape: Torment, Fallout 1-2, Ultima 7 ja Betrayal at Krondor.
Vainko osat 1-8? yhdeksäs osahan on silkkaa hunajaa! eikä se kymppikään mitenkään huono ole...
Puolijumalan osaa en uskalla luvata sillä on nuo pelit tullu itsekin aikoinaan pelattua emulaattorilla sellaisina fanikäännöksinä joskus läpi :wink: .

Olen myös eri mieltä siitä mistä ne parhaimmat ropellukset löytyvät, sillä ainakaan Ultimat, Falloutit ja Baldur's Gatet eivät iskeneet itseeni kummoisestikaan. Mutta en luovu etsinnästä vielä, vaan taidan etsiä tuon Planescapen ja Betrayal at Krondorin käsiini jos vaikka avaisivat silmäni :) .
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ultimat unohdin tyystin!
Viitosta pelasin pikkuisempana ja kuutosta sitten aivan raivolla ja hartaasti. Myöhemmät versiot eivät sitten enää sytyttäneet oikein.
Sitten Death Rally ja Rise of the dragon, Spellcasting 101: Sorcerers get all the girls ja Elvira kuuluivat 90-luvun alun peleihin, joita tuli hakattua.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
bedlam

Re: Pelit

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kuusnelonen ja Amiga olivat ne rakkaimmat rakkineet. Wizard of Wor, H.E.R.O., Great Giana Sisters, Spy Hunter, Speedball 1&2, Turrican 2, Bruce Lee, R-Type, Xenon 2.... Hommasin vuosi-pari takaperin sellaisen pc:n, joka varmasti jaksaa pyörittää hienoimmatkin pelit ja huomasin kuitenkin pelaavani pelkästään näitä edellämainittuja emulaattorin kautta.

Pleikkarilla ovat viihdyttäneet Silent Hill 3 ja uusimmat GTA:t. Mutta 2-ulotteiset räiskinnät ja tasohyppelyt olisivat lemppareitani, jos niitä vielä tehtäisiin.
Vastaa Viestiin