TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.01.2021 10:47
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.01.2021 10:04
James Potkukelkka kirjoitti: 11.01.2021 8:59 Katsoin myös. imho Sisäilmaa huononi loppua kohti. Eka jakso oli paras.
Mnusta mentiin mönkään siinä, että näistä hallusinaatiosta tehtiin liian iso osa juonta. Mielestäni jakolinja onnistumisen suhteen meni koko lailla siinä.
Joo, ne hallut olisi voineet olla vähemmällä
Minä yksinomaan komppaan täysin tätä. Hallut oli tylsiä. Lopetin katselun varmaan juuri tämän vuoksi!

TAMMINEN ARSKALAINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Teemalta tuli eilen hyvinkin ajankohtainen KKK-dokumentti. Soisi monenkin katsoa ihan jo yleissivistyksen nimissä. Täytyy väijyä Areenasta tänään kakkososansa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2021 8:50 Teemalta tuli eilen hyvinkin ajankohtainen KKK-dokumentti. Soisi monenkin katsoa ihan jo yleissivistyksen nimissä. Täytyy väijyä Areenasta tänään kakkososansa.
Samaan aikaan kaupalliselta kanavalta tuli American Pie -elokuva. Ikkunan takaa kaupungilta kuuluva pauke oli varmaan sosiologien poksahtelevien päiden ääni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 13.01.2021 11:49 Samaan aikaan kaupalliselta kanavalta tuli American Pie -elokuva. Ikkunan takaa kaupungilta kuuluva pauke oli varmaan sosiologien poksahtelevien päiden ääni.
Eivät osanneet päättää kumpaa katsoisivat?

Onhan se vaikeaa, kun sosiologi ei tietenkään osaa nauhoittaa mitään myöhemmin katsottavaksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

American Pie on erittäin hyvä leffa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.01.2021 12:26 American Pie on erittäin hyvä leffa!
Tsekkimuija oli/on pårnå! Samaistutko muuten siinä runkkaavaan päääosan nuoreen mieheen vai hänen sattumuksilta välttymättömään isäänsä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ ei kun se sotkee nimet. Se hyvä leffa on American Beauty, ja American Pie on hieno biisi, mutta siinäkin on "Miss" edessä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

WandaVision

Varsin virkistävä mysteerikomediahan tämä kaltaiselleni Marvelistille. Aika pian käy selville että pääpari viettää aikaansa jonkinlaisessa lumemaailmassa - semminkin kun Vision kuoli Thanoksen käsiin "Infinity Warin" loppumetreillä. Nyt sitten arvaillaan, kuka mindfuck-teatteria pyörittää, AIM, Hydra, Mephisto vai joku muu kuten Wanda itse? Ja miksi?

Faniteorioissa viimeinen vaihtoehto on rankattu korkealle. Sarja tekee samalla nätisti kunniaa menneiden vuosikymmenten suosituimmille s(h)itcomeille. Toinen suosittu spekulaatio on "House Of M" -tarinankaarta kosiskeleva skenaario, jossa Visionin surmannut Purppuranoita luo koko idealistisen haavemaailman itse paetakseen rakkaansa menetyksen tuskaa. Hauskahan näillä on spekuloida.

Lopputulema pedannee MCU phase 5:n korkkaavaa "Doctor Strange 2" jonkinlaista multiverseä. Toivottavasti eivät sekoa omaan näppäryyteensä. Sen ymmärrän että Marvel-sarjiksissa multiversumi on tarpeen, koska muuten uusien tarinoiden tuottaminen muuttuu mahdottomaksi. Elokuvissa-televisiossa en tätä varauksetta kannata. Vertailun vuoksi - DC alkaa olla jo aika hiton sekava ainakin Batmanin / Jokerin osalta...

Pääparin kemia on kiistaton ja molemmat suoriutuvat rooleistaan varsin mallikkaasti.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 13.01.2021 12:45 ^ ei kun se sotkee nimet. Se hyvä leffa on American Beauty, ja American Pie on hieno biisi, mutta siinäkin on "Miss" edessä.
Noh noh. Kaikki kolme A:ta ovat hyviä.

edit; ei ku nythän mä hokasin, että mä tosiaan ajattelin "Sekaisin Marista" -leffaa. En tiedä, olenko American Pieta nähnytkään. Pitäisi kyllä katsoa, sen verran usein siihen viitataan, että ilmeisen merkittävä teinikomedia. mm. käsite "Stifler's mom" tulee jatkuvasti netissä esiin. Ilmeisesti Stifler's momiin (voiko sen taivuttaa noin??) liittyen on syntynyt käsite MILF. Eli jos leffa luo uuden käsitteen yleiskieleen, kyseessä on merkittävä elokuva.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tuon takia naisia ei saa enää tytötellä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2021 8:46 En tiedä, olenko American Pieta nähnytkään. Pitäisi kyllä katsoa, sen verran usein siihen viitataan, että ilmeisen merkittävä teinikomedia. mm. käsite "Stifler's mom" tulee jatkuvasti netissä esiin. Ilmeisesti Stifler's momiin (voiko sen taivuttaa noin??) liittyen on syntynyt käsite MILF. Eli jos leffa luo uuden käsitteen yleiskieleen, kyseessä on merkittävä elokuva.
Se tulee niin usein vanhanaikaisesta TV:stä normikanavineen, että lienen nähnyt siitä joskus joitain pätkiä, mutta en alusta loppuun kokonaan. Olen kuitenkin etäisesti tietoinen elokuvan kulttuurisesta merkityksestä. Saattaisin kuitenkin olla taipuvainen suosimaan argumentaatiolinjaa, jossa elokuvan tällainen merkityksellisyys ei implikoi elokuvan hyvyyttä. Epäilen kuitenkin, että tämä argumentaatiolinja olisi aika ongelmallinen, ja saatan olla valmis harkitsemaan sen myöntämistä, että jonkinlaisen sosiologisen, jos ei niinkään taiteellis-esteettisen, kokemuksen nimissä elokuva tulisi ehkä katsoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Merkittäköön Kitinään, että käytin termiä "merkittävä", en siis "hyvä" (paitsi ensin, kun sekoitin Sekaisin Marista -leffaan).
Mutta veikkaan, että ihan hyväkin omassa lajissaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ "merkityksellinen" on kai tämän päivän jargonia
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Lukitaan se!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2021 10:07 ^Merkittäköön Kitinään, että käytin termiä "merkittävä", en siis "hyvä" (paitsi ensin, kun sekoitin Sekaisin Marista -leffaan).
Mutta veikkaan, että ihan hyväkin omassa lajissaan.
Maalitolpat siirtyy sellaista vauhtia, että vaikea pysyä perässä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 18.01.2021 11:07
James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2021 10:07 ^Merkittäköön Kitinään, että käytin termiä "merkittävä", en siis "hyvä" (paitsi ensin, kun sekoitin Sekaisin Marista -leffaan).
Mutta veikkaan, että ihan hyväkin omassa lajissaan.
Maalitolpat siirtyy sellaista vauhtia, että vaikea pysyä perässä!
Housuissas on maalitolppa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kitinään vanhainkodin dementikko-osasto, noin v. 2060:

Dave: Leffa A on erittäin hyvä!
Urpo: Tarkoitat varmaan leffaa B, se on erittäin hyvä.
Dave: Ei kun tarkoitin leffaa C, se on erittäin hyvä. Leffa A on merkittävä leffa.
Urpo: Merkittävyys ei tarkoita samaa kuin hyvyys, paitsi ehkä tavallaan tarkoittaa.
Dave: Sanoinkin koko ajan merkittävä, en hyvä, paitsi silloin, kun sanoin hyvä, en merkittävä. Ja sanoin sen leffasta A, ja tarkoitin joko sitä tai leffaa C. En ole nähnyt leffaa A, mutta se on hyvä lajissaan, vaikka en puhu hyvyydestä vaan merkittävyydestä.
Urpo: Mäkään en ole nähnyt merkittävää leffaa A, josta ehkä keskustelemme, mut olen ehkä kuullut siitä.
Dave: Housuihin tuli jotain.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 18.01.2021 11:48 Kitinään vanhainkodin dementikko-osasto, noin v. 2060:

Dave: Leffa A on erittäin hyvä!
Urpo: Tarkoitat varmaan leffaa B, se on erittäin hyvä.
Dave: Ei kun tarkoitin leffaa C, se on erittäin hyvä. Leffa A on merkittävä leffa.
Urpo: Merkittävyys ei tarkoita samaa kuin hyvyys, paitsi ehkä tavallaan tarkoittaa.
Dave: Sanoinkin koko ajan merkittävä, en hyvä, paitsi silloin, kun sanoin hyvä, en merkittävä. Ja sanoin sen leffasta A, ja tarkoitin joko sitä tai leffaa C. En ole nähnyt leffaa A, mutta se on hyvä lajissaan, vaikka en puhu hyvyydestä vaan merkittävyydestä.
Urpo: Mäkään en ole nähnyt merkittävää leffaa A, josta ehkä keskustelemme, mut olen ehkä kuullut siitä.
Dave: Housuihin tuli jotain.
Oli sen verran "kryptinen" tuo alkuperäis"keskustelu", että ei taida kulua ihan 39 vuotta tähän esimerkkikeskusteluun.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Olemme aikaamme edellä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti: 17.01.2021 12:05 WandaVision

Varsin virkistävä mysteerikomediahan tämä kaltaiselleni Marvelistille. Aika pian käy selville että pääpari viettää aikaansa jonkinlaisessa lumemaailmassa - semminkin kun Vision kuoli Thanoksen käsiin "Infinity Warin" loppumetreillä. Nyt sitten arvaillaan, kuka mindfuck-teatteria pyörittää, AIM, Hydra, Mephisto vai joku muu kuten Wanda itse? Ja miksi?

Faniteorioissa viimeinen vaihtoehto on rankattu korkealle. Sarja tekee samalla nätisti kunniaa menneiden vuosikymmenten suosituimmille s(h)itcomeille. Toinen suosittu spekulaatio on "House Of M" -tarinankaarta kosiskeleva skenaario, jossa Visionin surmannut Purppuranoita luo koko idealistisen haavemaailman itse paetakseen rakkaansa menetyksen tuskaa. Hauskahan näillä on spekuloida.

Lopputulema pedannee MCU phase 5:n korkkaavaa "Doctor Strange 2" jonkinlaista multiverseä. Toivottavasti eivät sekoa omaan näppäryyteensä. Sen ymmärrän että Marvel-sarjiksissa multiversumi on tarpeen, koska muuten uusien tarinoiden tuottaminen muuttuu mahdottomaksi. Elokuvissa-televisiossa en tätä varauksetta kannata. Vertailun vuoksi - DC alkaa olla jo aika hiton sekava ainakin Batmanin / Jokerin osalta...

Pääparin kemia on kiistaton ja molemmat suoriutuvat rooleistaan varsin mallikkaasti.
Tuo vaikuttaa kiinnostavalta. Ei em. hahmojen takia (jotka eivät mulle sano mitään), vaan populaarikulttuurilla ja ajankuvalla leikittelyn takia. Näkyy ilmeisesti vain Disneyllä eli jää näkemättä kuten Mandalorianikin.



olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tykkään Alppihiihdosta. Ja Kalle mainio kommentaattori.

Helmiarskalainen
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Katsoin Diiliä. Tulipa kauhea myötähäpeä! Vaikea kuvitella kenenkään edistävän uraansa tälläisellä julkisuudella.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jethro Rostedt vissiin diilistä nousi??
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.02.2021 11:36 Jethro Rostedt vissiin diilistä nousi??
Joo ajattelin siis nimen omaan nykyistä sakkia. Erityisesti naisten tiimiin oli käsikirjoitettu sellaista kieroilua ja sekoilua, että oksat pois.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin