TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ootko KK katsonut Graham Norton Showta, taitaa pyöriä nyt ykkösellä tai kakkosella? Kannattaa ehkä antaa mahdollisuus!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllä se todellisuus on vain välillä tarua ihmeellisempää:

Operaatio Playa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hell or High Water (2016) Yle Areenasta. Hyvin tehty pankkiryöstöelokuva. 6 päivää katseluaikaa jäljellä.

(USA 2016) Nykyajan western teksasilaisista veljeksistä, jotka päättävät kokeilla vanhoja Jesse Jamesin menetelmiä pelastaakseen laman murjoman sukutilansa. Pääosissa Chris Pine, Ben Foster ja Jeff Bridges. Ohjaus David Mackenzie.

https://areena.yle.fi/1-4257371
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

NHL riippuvaisuuteni (yleisesti ottaen penkkiurheilu riippuvaisuus) on johtanut siihen, että salaa katselen ESPN:n kanavia aamutuimaan. Ja siis maksuttomasti internetin ihmeellisestä maailmasta tietenkin. Sieltähän tulee siis baseballin harjoituspelejä, haavipalloa (Lacrosse - sillekin on oma ammattilaissarja) ja MLS potkupalloa.

Maailma ei enää palaa vanhaan normaaliin. Toivoisin kuitenkin, että uusi normaali tuottaisi samaa sisältöä kuin vanha normaali. Ja nopeasti. Haavipallo ja amerikkalainen pesäpallo ei ole hyvää penkkiurheilua.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

Akronyymi-sairaus täälläkin vaivana, SNL. Kokoelmani on vihdoin perusjaksojen suhteen täydellinen, joitakin spessuja puuttuu vielä. Olisko noita reilut 900 jaksoa. Aina löytää helmiä joukosta, jos kohta näin valtavassa massassa on paljon paskaakin.

Vuodesta 1975 yhtäjaksoisesti pyörineen sarjan varhaisemmilla tuotantokausilla on sen verta rankkaa tavaraa, että ikinä ei moista voisi PC2020-luvulla julkaista. N-bomb lentää, naisia esineellistetään ja bitchslapsitään ja etnisiä ynnä seksuaalivähemmistöjä pilkataan armotta. Pakko sanoa että osa sovinistisimmasta sisällöstä aiheuttaa jopa kaltaisessani setämiehessä myötähäpeää.

Virkistävää kuitenkin on, ettei kukaan ohjelmista ole tullut julkisuuteen cancel-kulttuurin iloisessa hengessä pyytelemään vanhoja sketsejä anteeksi.



Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://en.wikipedia.org/wiki/Moonraker_(film)

Tänään näköradiosta klo 21 Neloselta.

Tämä on mulle henk. koht. merkittävä elokuva, sillä se on ensimmäinen Bond jonka näin. Olin varman 12 tai 13. Muistan, että elokuvan aikana mua kovasti häiritsi sen epärealistisuus :mrgreen:

Ajatus tuli muistaakseni kohtauksessa, jossa Bond hyppäsi ilman laskuvarjoa lentokoneesta ja otti ilmassa roistolta laskuvarjon itselleen. Ymmärtämätön lapsen mieli ei tajunnut, että kyseessä oli Bondille aivan realistinen suoritus!

Muuten avaruusnörttinä fanitin 5/5. Toki elokuvalla nyt on lähinnä nostalginen arvo.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Moonraker on heti Lazenbyn suorituksen jälkeen huonoin Bond. Sitten tulee Living Daylights.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 05.08.2020 19:20 Moonraker on heti Lazenbyn suorituksen jälkeen huonoin Bond. Sitten tulee Living Daylights.
Ei suinkaan. :kele:
Kuuraketti oli valtavan hienoa eskapismia kun näin sen ensi kerran 16-vuotiaana. Ja hyvä se on edelleen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 05.08.2020 19:20 Moonraker on heti Lazenbyn suorituksen jälkeen huonoin Bond. Sitten tulee Living Daylights.
Lazenbyn Bondia en ole nähnyt. Taitaakin olla ainoa, jota en ole nähnyt. Omasta mielestäni Man with the Golden gun on huonoin.

Nyt kun olen katsonut kesän sarjassa useamman, niin on mielenkiintoista, miten kukin Bond aina heijastelee oman aikansa villlityksiä. Live and let Die Blaxploitationia (joka onkin hieno leffa, mahtavia afroja ja pimp-mobiileja!), Man with the golden gun öljykriisiä ja Moonraker Star Warsin menestystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bondien suhteen mieli on muuttunut.

Huonoin näyttelija: Dalton
Huonoin leffa: The World Is Not Enough
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

Lovecraft Country


Hieman hämmentävä konsepti. Pulp-kauhukirjallisuuden ystävät tuntevat varmasti HP Lovecraftin romaanit sekä Cthulhu-mytologian, Suuret Muinaiset ym. Tässä uudessa sarjassa tämä vainoharhainen ympäristö on sijoitettu 1960-luvun Syvään Etelään, rotusorron ja punaniskaseriffien keskelle. Pilotti paljasti ehkä liikaa siitä mitä tuleman pitää mutta ajattelin roikkua tämän kyydissä silti vielä vähän aikaa.

Goliath - Season 3


Billy Bob Thronton jatkaa kuivuvan asianajaja McBriden roolissa sotimassa pienen ihmisen puolesta isoja korporaatioita vastaan. Tällä kertaa ollaan Kalifornian maaseudulla, jossa pieni kunta kuivuu ja kärvistelee suurtilallisten pantatessa yhteisiä vesivaroja viljelyksiään varten. Aikaisemmista kausist poiketen hieman Twin Peaks-vaikutteita, mutta silti laadukasta draamaa.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos nyt joku näkee jostain palvelusta National geographicin kamaa niin kannattaa katsoa

Amerikan hirvein tulivuorikatastrofi

Todellisuus voittaa katastrofileffat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Jaksaa naurattaa tämä telsu.fi luonnehdinta.
E.T. The Extra-Terrestrial7u
18.50 - 21.00 TV5

Neljä Oscaria saanut klassikkoelokuva kertoo koskettavan tarinan rumasta mutta viisaasta avaruuden muukalaisesta, joka tutustuu yksinäiseen Elliott-poikaan. Kaikki maapallon asukkaat eivät kuitenkaan suhtaudu ymmärtäväisesti outoon vieraaseen, ja Elliottin on autettava E.T:tä palaamaan kaukaiseen kotiinsa. 114 min. Ohjaus: Steven Spielberg. Pääosissa: Dee Wallace, Peter Coyote, Henry Thomas, Robert MacNaughton, Drew Barrymore. (E.T. The Extra Terrestrial, Perhe, Yhdysvallat, 1982)
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Joo, aina se naurattaa, että joku on NIIN RUMA, että se passitetaan rumien kaveriensa kanssa ufolla toiselle planeetalle. Onneksi olen itse komea.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Jäin miettimään luonnehtisiko tuon kirjoittanut toimittaja muitakin avaruusolentoja rumiksi? Alien? Predator? Avatar?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti: 31.12.2020 17:41 ^ Jäin miettimään luonnehtisiko tuon kirjoittanut toimittaja muitakin avaruusolentoja rumiksi? Alien? Predator? Avatar?
Törkeää speciesmiä. Kirjoittaja täytyy canceloida asap.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Brexit - temppu ja miten se tehtiin

Katsoin toistamiseen, edelleen mainio.

https://areena.yle.fi/1-50177323
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Sisäilmaa - minisarja Yle- areenassa. Vasta yksi jakso katsottu, mutta ihan timanttia! Suosittelen lämmöllä.

Bridgerton - sarja Netflixissä. Gossip Girl uudessa ympäristössä. Toimii.

Rakkaus ja Anarkia- sarja Netflixissä. Nauratti ja vähän itkettikin. Toimiva ruotsalaissarja,
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Sisäilmaa oli hauska, hyvin käsikirjoitettu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Katsoin myös. imho Sisäilmaa huononi loppua kohti. Eka jakso oli paras.

Lisäksi mulla on pään esinahka niin kireällä, että ärsytti mukaan ympätty sanoma hyvinvointivaltiosta ja markkinakritiikki.

Mutta olihan tuo piristävän erilainen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan mielenkiintoinen dokkari nettiyhteyksien nopeuksista.

Ulkolinja: Tietokoneet pörssimeklareina
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.01.2021 8:59 Katsoin myös. imho Sisäilmaa huononi loppua kohti. Eka jakso oli paras.
Mnusta mentiin mönkään siinä, että näistä hallusinaatiosta tehtiin liian iso osa juonta. Mielestäni jakolinja onnistumisen suhteen meni koko lailla siinä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^En ole katsonut, mutta pari vuotta sitten luin aika laajan jutun aiheesta. Mielenkiintoista on, että noi ekat HFT-saitit joiden etu perustui millisekuntien nopeuseroon, luotiin salassa.

Muu porukka sitten ihmetteli, mitä markkinoilla tapahtuu. Kun esim monitorissa näkyi firman A kurssi hintaan 10,12 USD ja laittoi ostomääräyksen "päivän kurssiin" ja painoi enteriä, saikin ko osakkeen hintaan 10,14 USD. Ja sama aina. Eli kohteen hinta muuttui aina sillä hetkellä, kun painoi enteriä. Et koskaan saanut ostettua siihen "päivän kursiin", joka näkyi monitorissa enterin painamisen hetkellä. Tietysti, jos olisi laittanut määräyksen rajahinnalla 10,12, niin sitten olisi vain jäänyt ilman osaketta. Kukaan ei ymmärtänyt, mistä on kyse.

Salaisuus siis oli, että ostomääräys 10,12 USD meni välityskeskuksen läpi, josta oli huippunopea yhteys pörsiin ja välityskeskuksen palvelin ehti, ennen kuin 10,12 määräys ehti hitaampaa reittiä pörsiin, ostaa osakkeen hintaan 10,12 ja möi sen sitten varsinaiselle ostajalle hintaan 10,14 USD. Eo oli laillista. Sillä hetkellä, kun ostomääräys oli tehty, siitä tuli julkinen ja ei ollut laitonta kuunnella sitä julkista määräystä välityskeskuksessa ja juosta sen edelle.

Front running on laitonta, mutta tässä oli erona se, että ostomääräys oli jo tehty, eli se oli julkinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.01.2021 10:04
James Potkukelkka kirjoitti: 11.01.2021 8:59 Katsoin myös. imho Sisäilmaa huononi loppua kohti. Eka jakso oli paras.
Mnusta mentiin mönkään siinä, että näistä hallusinaatiosta tehtiin liian iso osa juonta. Mielestäni jakolinja onnistumisen suhteen meni koko lailla siinä.
Joo, ne hallut olisi voineet olla vähemmällä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin