Runoratsu

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Chap

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja Chap »

Matka avartaa
Ruotsi on paska maa
ei enää uudestaan
Mulli75

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Nykäsellä hikka vallaton ja kaljan tuska armoton
Nyt se kädellä päätään painaa ja miettii kuka antais kaljalainaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja annepa »

C-kuppi

Oli kerran C-kuppi
sen päässä oli nuppi

C useasti tuskaili
ja alasuojat ihaili

Hankalat on kupit suuret
natisi jo hampaanjuuret

Sattuu aina hypyssä
otsa silloin rypyssä

Ei tajunnut tätä luoja
ison koon suoja
mutta Jumala onkin mies!

C-kuppi on kirjoitettu kännissä baarissa Rovaniemellä n v98. Kupit eivät ole sen jälkeen pienentyneet.

Heinänuhasta kärsiessä/ylistys Teldanexille

En toivu!
Koivu oi miksi kukit
tukit nenäni keväisin
repäisin auki kolmannen nessun
kessunkin väliin jätin
sätin vaan nuhaani
juhaani viimein toi avun
pavun pienen antoi
kantoi käteeni kennon
hennon kalvon rikoin
kikoin nakkasin naamaani
ah, maani, voin nauttia suvesta taas!

Tätä nykyä käytän Loratadinia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
slam

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja slam »

Syleile silmiäni aamun nähden
katsele minuun ohitse karmeuden
puhu puolestani sanoja
saastuta kieleni myrkkymarjoilla
Oletko vielä siellä?
Täällä myydään halpaa kaljaa.

Askeleet jäivät aamua odottamaan.
Piirtyivät oven pieluksiin koristeiksi.
Menitkö sinä ensin, ovista ja ikkunoista?
Teitkö meille näkemisen tietä,
ennen kuin valmistit koneen?

Etkö itkenyt kanssani aamulla
vedin silloin puolestasi kaljaa
nautin silloin
ja olin iloinen tuhannen kiloinen.
etkö tullut aamua saattelemaan.
ninnithequeen

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Rakastan Sinua nyt
rakastan vielä huomenna
Miksi teet asiat niin vaikeaksi
että epäilen omaa rakkauttani?
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja mozart »

Olen harrastanut runojen kirjoittelua jo 12-vuotiaasta saakka. Jotakuinkin kehitystä on tapahtunut vuosien saatossa ja haaveena runokokoelman kasaaminen joskus tulevaisuudessa. Tällä hetkellä luova tauko kirjoittamisen osalta ihan kaikkinensa..

Kuinka moni on kerännyt omia tuotoksiaan jollekin sivustolle? Näitähän on esim. rakkausrunot.fi ja aukea.net
obah
Kitinäaddikti
Viestit: 57
Liittynyt: 13.10.2005 0:36

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja obah »

Karvaiset ystäväni
----------------------
Kissanpaska lemuaa
Kengänpohjassa on reikä
Karvaiset vittupäät juhlivat yöllä
Seinällä on paskaa
Minä siivoan
Minä välitän
Minä silitän

Mirrit kusee rivissä
Elävät paskatehtaat
Minulla on kivaa kun herään
Unesta, jossa haistan viiruturkin virtsan
Kehrätkää, katit, ja sitten raapikaa
Sähiskää niin perkeleesti
Koska huomista ei ehkä tule
vittu mä tähän mitään laita
slam

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja slam »

Puheet puolestanne valuvat hukkaan
vaalit on jo pidetty aikoinaan
kirjoitettu on nimesi terälehtiin
vallattomina vieriviin vesiin
Silmissä humalaa, huulissa hapanta
etenee elämä esteittä
kaatuu kaide kosketuksetta
itkuitta ilmestyy, eleiden getto
surumielisten siipien kahinaan hukkuu
Aamulla uusi käki kukkuu kainalossa.

Kaalimailla kuoritaan perunaa
Juoksee kotiin tyttö pitkä lettinen
silmissään surua menetetyn rakauden
70 luvun maalaismaisema kertoo,
yksinkertaisuudessaan samaa muutoksen tarinaa
pertzi

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja pertzi »

mozart kirjoitti: Kuinka moni on kerännyt omia tuotoksiaan jollekin sivustolle? Näitähän on esim. rakkausrunot.fi ja aukea.net
Mun runoja oli rakkausrunot.fi:ssa, kun joku oli plagioinut ne sinne omalla nimellään. Pieni valitus auttoi, ja runot poistuivat nopeasti.

Aiemmin mulla oli oma sivu runoille, mutta kun welho lähti alta, niin sivut menivät samalla. Ehkä vielä joskus perustan sen uudestaan.

Kirjoittamista olen harrastanut aika kauan, mutta viime vuosina se on jäänyt vähemmälle. Ehkä suuret paperille asti kelpaavat tunteet ovat vain jääneet taakse - tai jotain.

p.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja mozart »

pertzi kirjoitti:Mun runoja oli rakkausrunot.fi:ssa, kun joku oli plagioinut ne sinne omalla nimellään. Pieni valitus auttoi, ja runot poistuivat nopeasti.

Aiemmin mulla oli oma sivu runoille, mutta kun welho lähti alta, niin sivut menivät samalla. Ehkä vielä joskus perustan sen uudestaan.

Kirjoittamista olen harrastanut aika kauan, mutta viime vuosina se on jäänyt vähemmälle. Ehkä suuret paperille asti kelpaavat tunteet ovat vain jääneet taakse - tai jotain.
Samaa vikaa sen osalta, että hieman on runosuoni päässyt tukkeutumaan viimeisten parin vuoden aikana. Nekin vähäiset, joita syntyy, eivät ole omaan mieleen läheskään kaikki.

Minä itse olen rr.fi:llä palloillut 2-3 vuotta. Olen kyllästynyt sen saitin touhuun ja vähitellen harkinnyt siirtymistä muualle. Ehkä aukea.net tai täysin oma runosivusto olisi paikallaan :roll: Rakkausrunoissa on se paha vika, että siellä ei suvaita erikoisuuksia laisinkaan. Tuotannon pitäisi aina olla liirumlaarumia :( Monia hyviä teoksia, hyviltä kirjoittajilta, on kadonnut sensuurin vuoksi bittiavaruuteen.
pertzi

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja pertzi »

mozart kirjoitti: Minä itse olen rr.fi:llä palloillut 2-3 vuotta. Olen kyllästynyt sen saitin touhuun ja vähitellen harkinnyt siirtymistä muualle. Ehkä aukea.net tai täysin oma runosivusto olisi paikallaan.
Mielestäni runot kannattaa laittaa julkiselle runofoorumille vain silloin, jos haluaa niille yleistä näkyvyyttä ja niistä palautetta. Muuten on parempi pitää ne omalla kotisivulla. Sen jälkeen kun Google on indeksoinut sivut, niin niille osuu satunnaisia lukijoita. Esimerkiksi Google rankkasi aikanaan yhden runoni tietyllä yleisellä hakusanalla ensimmäiseksi. Se kieltämättä toi jokusen uuden lukijan.

p.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja mozart »

pertzi kirjoitti:Mielestäni runot kannattaa laittaa julkiselle runofoorumille vain silloin, jos haluaa niille yleistä näkyvyyttä ja niistä palautetta. Muuten on parempi pitää ne omalla kotisivulla. Sen jälkeen kun Google on indeksoinut sivut, niin niille osuu satunnaisia lukijoita. Esimerkiksi Google rankkasi aikanaan yhden runoni tietyllä yleisellä hakusanalla ensimmäiseksi. Se kieltämättä toi jokusen uuden lukijan.
Alunpitäen kokosin runoja rr.fi:n sivuille saadakseni palautetta. Se, että ei kirjoita joka päivä yhtä uutta runoa saati edes kerran viikossa, tarkoittaa sitä, ettei runojasi siellä löydä kukaan. Ja toisaalta sivustolla saatu palaute on hyvin yksitoikkoista lukuun ottamatta muutamia henkilöitä, joilla oikeasti on jotain sanottavaakin toisten teoksista.

Ja ajoin takaa omilla sivuilla rakkausrunot.fi:n kaltaista sivustoa, missä ei vain omat runot kohteena vaan myös muiden. :)
pertzi

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja pertzi »

mozart kirjoitti: Alunpitäen kokosin runoja rr.fi:n sivuille saadakseni palautetta. Se, että ei kirjoita joka päivä yhtä uutta runoa saati edes kerran viikossa, tarkoittaa sitä, ettei runojasi siellä löydä kukaan. Ja toisaalta sivustolla saatu palaute on hyvin yksitoikkoista lukuun ottamatta muutamia henkilöitä, joilla oikeasti on jotain sanottavaakin toisten teoksista.
Minä taas kävin jonkun aikaa omia runoja käsittelevässä ohjatussa keskustelukerhossa. Homma vaan oli vähän hankalaa, kun olin ainoa alle 60v mies porukassa. Tiimi oli hiukka naisvaltainen. Muuten siellä oli kyllä kivaa. Juttu vaan kaatui, kun ohjaajamme vaihtui. Uusi ohjaaja ei osannut pitää keskustelua kurissa, joten runojen sijaan päädyimme puhumaan esimerkiksi villalankojen eroista. Että sellaista.
mozart kirjoitti: Ja ajoin takaa omilla sivuilla rakkausrunot.fi:n kaltaista sivustoa, missä ei vain omat runot kohteena vaan myös muiden. :)
Kerro sitten kun saat sivun perustettua, niin tuon sinne runojani. :)

p.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja mozart »

pertzi kirjoitti:
mozart kirjoitti: Alunpitäen kokosin runoja rr.fi:n sivuille saadakseni palautetta. Se, että ei kirjoita joka päivä yhtä uutta runoa saati edes kerran viikossa, tarkoittaa sitä, ettei runojasi siellä löydä kukaan. Ja toisaalta sivustolla saatu palaute on hyvin yksitoikkoista lukuun ottamatta muutamia henkilöitä, joilla oikeasti on jotain sanottavaakin toisten teoksista.
Minä taas kävin jonkun aikaa omia runoja käsittelevässä ohjatussa keskustelukerhossa. Homma vaan oli vähän hankalaa, kun olin ainoa alle 60v mies porukassa. Tiimi oli hiukka naisvaltainen. Muuten siellä oli kyllä kivaa. Juttu vaan kaatui, kun ohjaajamme vaihtui. Uusi ohjaaja ei osannut pitää keskustelua kurissa, joten runojen sijaan päädyimme puhumaan esimerkiksi villalankojen eroista. Että sellaista.
mozart kirjoitti: Ja ajoin takaa omilla sivuilla rakkausrunot.fi:n kaltaista sivustoa, missä ei vain omat runot kohteena vaan myös muiden. :)
Kerro sitten kun saat sivun perustettua, niin tuon sinne runojani. :)
Eiköhän tässä joku kaunis päivä jotain synny ;) Olisi omannäköinen ja kenties kuuloinenkin sivusto ilman taistelevia metsoja alias tiukkapipoista ylläpitoa :D
pertzi

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja pertzi »

mozart kirjoitti: Eiköhän tässä joku kaunis päivä jotain synny ;) Olisi omannäköinen ja kenties kuuloinenkin sivusto ilman taistelevia metsoja alias tiukkapipoista ylläpitoa :D
Laitat vaan kaikki ylläpidon tiedotteet runomitallisina, niin kukaan ei loukkaannu.

p.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Runoratsu

Viesti Kirjoittaja mozart »

Älähän ole varma. Siellä on hyvin helposti nokkautuvaa populaa ;)
Vastaa Viestiin