Finnish Metal Expo

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Finnish Metal Expo

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Tästä ei ollut vielä aihetta! Kaikkien raskaan musiikin kuulijoiden rakastettu puuhamaatapahtuma lähestyy ottaen paikkansa 16.-17.2 Kaapelitehtaalla.

Paikalla on jälleen eritasoista bändiä, näytteilleasettajia pilvin pimein, soitinklinikoita, muusikoita ja sulassa sovussa kaikenikäistä metallin kuulijaa. Tulossa tiedotuksia ensi kesän festareista, ostettavissa levyjä, demoja ja sälää. Myös janoon ja nälkään tarjotaan helpotusta kohtuukorvausta vastaan.

Kaapelitehdas on keikkapaikkana jokseenkin oudosti kumiseva mutta loistavaa musiikkitarjontaa on saatavilla yläparven anniskelualueella hevikaraoken merkeissä. Areena on toki kaikille vapaa mutta yleisön koostuessa suurelta osin musiikinharrastajista esitykset ovat tavanneet olla hieman parempitasoisia kuin keskivertokaraokessa.

Kannatettava paikka olla jokaiselle raskaan musiikin rakastajalle! Jos täytät kriteerit, syyn poissaoloon on oltava hyvä.

Kotisivut: http://www.fme.fi/
Viimeksi muokannut Melnais, 07.02.2007 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vihtahousu

Re: Finnish Metal Expo

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Melnais kirjoitti:Tästä ei ollut vielä aihetta! Kaikkien raskaan musiikin kuulijoiden rakastettu puuhamaatapahtuma lähestyy ottaen paikkansa 17.-18.2 Kaapelitehtaalla.
16-17.2 Heviprinsessalle kävi painovirhepaholainen :wink: Tuota lauantain esiintyjälistaa katellessa tuli mieleen pieni halu ilmestyä paikalle, täytyy katella.
SikaMika

Re: Finnish Metal Expo

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Melnais kirjoitti:
Kaapelitehdas on keikkapaikkana jokseenkin oudosti kumiseva
No jokseenkin. Tuo oli nätti ilmaus paikan karmaisevalle akustiikalle, itse päätin ekan Kaapelivisiitin jälkeen etten paikalle enää palaa ellei asialle ole tehty mitään (pelkkä betoniseinien peittäminen verhoilla auttaisi paljon).
Tänä vuonna ei esiintyjäkaartikaan - lukuun ottamatta klinikoita - tarjoile mitään minua kiinnostavaa, joten joudun antamaan tylyt pakit tälle tapaukselle.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Finnish Metal Expo

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Vihtahousu kirjoitti: 16-17.2 Heviprinsessalle kävi painovirhepaholainen :wink: Tuota lauantain esiintyjälistaa katellessa tuli mieleen pieni halu ilmestyä paikalle, täytyy katella.
Olen niin INNOISSANI!! Liput on puolen metrin päässä mutta silmät harittaa.

Tuo Sian moittima esiintyjälista on kieltämättä vaihteleva. Olen antanut itselleni kertoa, että tuonne ei pikkunimiä pyydetä keikalle vaan päinvastoin lava ostetaan käyttöön. Tänä vuonna esiintyjäkaarti näyttää tältä:

FRI 16.2.2007

18:00 Battlelore
19:00 Misery Inc.
20:00 Moonsorrow
21:00 FMA
22:15 Suburban Tribe
00:00 DragonForce

SAT 17.2.2006

15:00 Turmion Kätilöt
16:00 Cyan Velvet Project
17:00 April
18:00 Insomnium
19:00 Tacere
20:00 Before The Dawn
21:00 Brother Firetribe
22:30 Amon Amarth
00:00 Coldworker
01:00 Rytmihäiriö

Ihan suolatakseni postasin listankin, olisittehan te sen sivuilta toki nähneet.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Finnish Metal Expo

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eipä kaarti kiinnosta, mutta paikalle voin eksyä "vahingossa".

Torstaina kuitenkin Tarot Tavastialla, joka kiinnostaa huomattavasti enemmän.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Finnish Metal Expo

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Varsin antoisa tapahtuma, vähän pyörii vielä päässä. Olisitte olleet mukana, muutama muu oli sillä lauantai oli loppuunmyyty. Oma aika kului enimmäkseen haudankaivajien pr-toimintaa seuratessa, alan pätevöityä groopien lisäksi myös kantajaksi.

Iloisen yllätyksen aiheutti heti alkuun FMA, jossa viime vuoden uudeksi tulokkaaksi valittiin Profane Omen ja täysin syystä! Tästä bändistä kuuluu vielä ja kovaa. Itse esiintyjät olivat menivät suurelta osin ohi, perjantain Dragon Forcelle iso hymy todellisesta rockasenteesta, upeita spandexeja ja tuulikoneita. Lauantain paras esitys oli Tacerella, joka veti settinsä tunteella ja taidolla. Upeaääninen laulajatar! Tosin seuralainen kommentoi tämän turvonneen pahasti ja koki sen latistavan tunnelmaa. Itse uskon promokuvissa vain korsetin olleen astetta tiukemmalla.

Hevikaraoke oli nimensä veroinen, tämän vuoden paras esitys oli perjantaina esiintynyt N (?), joka tulkitsi ikivihreän Ace of Spadesin niin herkällä mörinällä, että olin tukehtua veteeni innosta. Uskomaton ääni naiseksi!

Paikalla törmäsi joka käänteessä starboihin ja heidän perässään kirmaaviin fanilaumoihin. Tuli hyvä mieli nuorten innosta ja muusikoiden välittömästä ja reilusta asenteesta. Koko tapahtumassa parasta on yleisfiilis, ei niuhottamista tai starailua eikä liian tiukkaa sceneilyä vaan rehellistä hevidiggailua. Mieliala parani kahden päivän annostuksella sata pykälää.
Elämä kantaa, jos sen antaa
tomorrow
Kitisijä
Viestit: 5
Liittynyt: 04.11.2006 0:45

Re: Finnish Metal Expo

Viesti Kirjoittaja tomorrow »

Melnais kirjoitti:Lauantain paras esitys oli Tacerella, joka veti settinsä tunteella ja taidolla.
Mitä mieltä olit miespuolisesta vokalistista/kitaristista/yhtyeen johtajasta? En ollut paikalla (joten en tiedä lauloiko hän edes), enkä ole kuullut hänen laulavan ihan äskettäin.

Mutta. Ei voi kun ihmetellä, kun on kuullut kaverin laulutaidon kehitystä viimeisten vuosien aikana. Luulin aiemmin että se olisi hänen suuri heikko kohtansa, mutta ei.
Muutenkin kaveri on varsinainen renessanssiajan idoli, nero – oli kyseessä sitten mikä tahansa: instrumentit, studiotekniikka, kielet, matematiikka, koodaus jne.
Viimeksi muokannut tomorrow, 19.02.2007 2:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Finnish Metal Expo

Viesti Kirjoittaja Melnais »

tomorrow kirjoitti: Mitä mieltä olit miespuolisesta vokalistista/kitaristista/yhtyeen johtajasta?
Minun korvaani aivan kelpo laulua, ei mitenkään ylimaallista mutta en pitänyt miltään osin huonona. Superkuuloinen seuralainen sanoi miehen parantaneen huimasti suoritustaan sitten edellisen julkaisun, joten et ole yksin mielipiteinesi. Mieleenpainuvampia biisejä toivoisin, vaikka pidin todella paljon kuulemastani en voi sanoa yhdenkään jääneen kalloon kolkuttelemaan. Sen verran kuitenkin sykähdytti, että levyn joudun hankkimaan.

Edit: Pientä muokkausta kauniista pyynnöstä.
Viimeksi muokannut Melnais, 19.02.2007 3:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
tomorrow
Kitisijä
Viestit: 5
Liittynyt: 04.11.2006 0:45

Re: Finnish Metal Expo

Viesti Kirjoittaja tomorrow »

Kiitos vastauksesta, Melnasis.
Melnais kirjoitti:
tomorrow kirjoitti: miinuspuolia
xxxxxxx
Tuo tekisi mieli poistaa. Vaikka en yleensä halua perua punaviinin tmv. aiheuttamia avautumisia, tässä täytyy tehdä poikkeus. Tekisitkö sinäkin(?). Kiitos paljon!
Vastaa Viestiin