Nightwish:n paluu

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
bedlam

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja bedlam »

elco kirjoitti:Kesti hetken tajuta, että itsekin olen jumalauta 35! Jouduin siis oikeasti miettimään kuinka vanha olen.
Viime viikolla joku pojanjullikka soitteli jostain kyselylaitokselta puhelintutkimuksen parissa ja töksähdin aika pahasti ikää kysyttäessä. Hetken olin hiljaa, vastasin sitten hätääntyneenä 31 ja hihittelin mielessäni että vastasin oman ikäni vuoden verran pieleen. Puhelun jälkeen tajusin olevani sittenkin 31 enkä 32. Mitähän soittaja lie ajatellut, kun kaikista kysymyksistä iän kysyminen aiheutti eniten pohdiskelua. Ei aina ole helppoa.
Geetzu

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^^ Niin juuri, hyvä ikä hyvännäköselle naiselle. Ärsyttävää dumausta joiltain, vetäkää ite paremmin! Ja venatkaa kepit kovina TT:n "raskaampaa" uutta matskua (tuliskohan Nightwishin plätyn kanssa samoihin aikoihin pihalle). 8)

Mä luulen, että toi ikä on vaan hyvä juttu. Lapsen vuoksihan hänet oli eka pistetty sivuun, mutta puolentoista vuoden aikana ilmeisesti jatkuvan yhteydenpidon ja tutustumisen jälkeen sit otettu kuitenkin... Kemioilla on oltava aika hemmetin iso osa tällasessa jutussa kun edellinen akka on potkittu oikeastaan juuri kemiattomuuden vuoksi pois. Ja onhan niillä äijilläkin lapsia, sama kai se onko isi vai äiti poissa kotoa pitkiä aikoja.

Ja ite muuten jotenkin uskon, et biisi on tehty juuri tuollaiseksi "helpoksi" tän laulajan esittelyn ja toisaalta hyväntekeväisyys-hommien vuoksi. Uppoaisi radiossakin mahdollisimman moneen korvaan jne jne. Aiheeltaan mitä on ja imo tää Olzon tulkitsee erityisen hyvin. En osaa miettiä Turusta tähän biisiin. Hmmh...

Juuh, turha kehua tai haukkua ennen ku lisää tavaraa korvilla. :]
Tix

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja Tix »

Jos matsku on jatkossa tuota tasoa, niin Nightwish on ja pysyy mulle kuopattuna. Oli Tarjasta mitä mieltä tahansa, niin enpä tiedä ketään jolla ei olis voimakasta mielipidettä puolesta tai vastaan. Se on se syy miksi seuraajastakin vedetään otsikoita. Itse diggailin Tarjasta hitosti, niin levyllä kuin livenäkin, munsta se oli 50% nightwishistä ja tilalle tuli nyt 5%.

Edelleen, Marsu Kepuli on syyllinen kaikkeen.
Geetzu

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Juu, mä oon taas aina lämmenny enemmän musiikille, sehän on ihan parasta ilman kenenkään laulua taustalla peiton alta. AH. Uudemmasta tyylistähän ovat puhuneet, joten en nyt itsekään ihan pelkät plussat mielessä levyä odota. Mut tää laulaja on silti enempi kuin jees. Makuasia.
PerttiMakimaa

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:
William Munny kirjoitti:Auttakee avutonta ajan tasalle.
Naitwissin kotisivuilta löytyy pätkä. Sillä pystyy hyvin toteamaan että paskaahan tuo.

http://www.nightwish.com/fi/files/audio
http://www.youtube.com/watch?v=SH48itLuBHc

Tuosta. Kun koko biisin kuulee voi helposti päätellä, että kyllä tuota ääntä löytyy, löytyy, löytyy... :)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja Lolita »

NYT tulee rokkiradiosta. Ei kuulosta kovinkaan erikoiselta tämmösessä balladissa ainakaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
PerttiMakimaa

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lolita kirjoitti:NYT tulee rokkiradiosta. Ei kuulosta kovinkaan erikoiselta tämmösessä balladissa ainakaan.
Tuo oli aika hidas biisi. Sen nettisivujen äänisamplen perusteella tuo oli aika pliisu, tuota juutuubiversiota kun pari kolme kertaa kuunteli kuulosti kerta kerralta paremmalta.

No mut, minä olenkin sellainen poppibändien kuten Evanescencen ja Within Temptationin diggailija... :)
Geetzu

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Lolita meinas varmaan, ettei ääni kovin erikoinen? Ei minunkaan mielestä. Harvasta erikoisesta edes diggailen.
PerttiMakimaa

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Geetzu kirjoitti:Lolita meinas varmaan, ettei ääni kovin erikoinen? Ei minunkaan mielestä. Harvasta erikoisesta edes diggailen.
Ei kun _minusta_ tuosta huomaa, että ääni luultavasti tulee olemaan aika laaja-alainen. Olikohan tuo ekan laulun valinta tehty ihan kiusallaan vai pelkästään ajattelemattomasti?

Tuossahan lauletaan "puheäänitasolla", jolla minä en saisi mitään kuuntelukelpoista aikaan. Ja nopsasti veikaten ei ihan jokainen tavantallaajakaan.
Vihtahousu

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Tix kirjoitti:Jos matsku on jatkossa tuota tasoa, niin Nightwish on ja pysyy mulle kuopattuna. Oli Tarjasta mitä mieltä tahansa, niin enpä tiedä ketään jolla ei olis voimakasta mielipidettä puolesta tai vastaan. Se on se syy miksi seuraajastakin vedetään otsikoita. Itse diggailin Tarjasta hitosti, niin levyllä kuin livenäkin, munsta se oli 50% nightwishistä ja tilalle tuli nyt 5%.
Komppia tuolle, eikä tuo haahka ole promokuvissa ainakaan pipua liikuttanut yhtään mihinkään. Noi clipit mitä kans kuuntelin oli aika arseesta. Kyllä se uusin levy pitää kuunnella, mutta jos jotain "uutta" tarkoittaa tuon Eva-sinkun tyylisempää, niin sitten ei edes tuon haahkajan strippaaminenkaan pelastais tilannetta.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

PerttiMakimaa kirjoitti:No mut, minä olenkin sellainen poppibändien kuten Evanescencen ja Within Temptationin diggailija... :)
Minustakin noiden bändien solistit kuulostavat hyvältä, ruotsalainen vaihtoehto Tarjalle taas ei. Liekö sitten neidon alkuperäinen blondius syynä, mutta ei vain värähdä. Alunperin kun ostin Nightwishin toisen levyn, niin nimenomaan laulu oli se mikä säväytti, laulajan ulkonäöstä ei ollut tietoa. Soundit olivat tietysti myös kivat, mutta esim. sanoilla ei ollut juurikaan merkitystä.

Isommassa mittakaavassa tätä voisi verrata Maidenin surulliseen kauteen Blaze Bayleyn ollessa solistina. Jätkä kuulosti PASKALTA, mutta monet yrittivät olla niin kuin kaikki olisi hyvin. Onneksi NW ei ole Maiden, tunnelataus ei ole lähellekään sama.
Paras päivä ikinä.
Rouva Pupu

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Paskaa, mutta oli se sitä ennenkin.
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 18:25

Re: Nightwish:n paluu

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Riemumieli kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:No mut, minä olenkin sellainen poppibändien kuten Evanescencen ja Within Temptationin diggailija... :)
Minustakin noiden bändien solistit kuulostavat hyvältä, ruotsalainen vaihtoehto Tarjalle taas ei. Liekö sitten neidon alkuperäinen blondius syynä, mutta ei vain värähdä. Alunperin kun ostin Nightwishin toisen levyn, niin nimenomaan laulu oli se mikä säväytti, laulajan ulkonäöstä ei ollut tietoa. Soundit olivat tietysti myös kivat, mutta esim. sanoilla ei ollut juurikaan merkitystä.
Lolwut! Aina hajottaa kun kuulee/näkee Evanescencen ennätyksellisen yksitoikkoista määkijää kehuttavan, omaan korvaan tuo Amy Leen ääntelehtiminen kuulostaa piirulleen samalta aina kun se avaa suunsa, oli kappale mikä hyvänsä.

NW:n uusi kappale oli jokseenkin vähän keskinkertainen, meni korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta ainakin yksi asia on varmistunut: Tarjaa ei tule ikävä. Bändin sivuilla olevat klipit parista muusta biisistä kuulostivat muuten helvetisti paremmilta kuin tuo sinkkukipale, joka oli minusta vähän turhankin paljon varman päälle pelaamista.

Olen muuten samaa mieltä, että kun OceanBorn akoinaan tuli napattua talteen, niin minuakin nimenomaan säväytti se laulu. Sen jälkeen Tarja onkin kuulostanut levy levyltä surkeammalta.

(Itse olen muuten aina pitänyt noista Tuomaksen sanoituksista)
Vastaa Viestiin