Stand upparit

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Dr.Diarrhea

Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Kuten jo olen todennut, olis bileisiimme tarkoitus hankkia uppari. Just kun sain markkinoitua idean läpi, niin ensimmäiset järjestäjät avautuivat esittäjästä ja siitä, mistä tietää söyn laadun?

Ekana olis haarukassa Ismo Leikola. Mun mielestä ihan hauskat jutut, välillä levottomuudessaan jopa oivaltavat. Mun mielestä joku Wickström on esmes ihan rusinaputkesta. En muista koskaan edes hymähtäneeni äijän jutuille. Kuka on Sinun mielestäsi tämän päivän parhautta ko. alalla? Tiedän jo etukäteen, että aiheesta voi sukeutua riita, joka nakertaa meitä järjestäjiä sisältä päin.
Sheetlord

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Muutama varma:
- Riku Suokas [kokenut all-around-veteraani]
- Ilari Johansson [insult-comic]
- Mika Eirtovaara [fyysinen, hyperaktiivinen, vähän niinkuin duracellpupu piripäissään. Kaiken mekastuksen alla hyvää, omaperäistä läppää]
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Mä jotenkin ajattelin automaattisesti stay uppeja. Damn, taas väärä ketju!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
SmartAss
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 05.02.2006 12:51

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja SmartAss »

Lilo kirjoitti:Mä jotenkin ajattelin automaattisesti stay uppeja. Damn, taas väärä ketju!
Sama vika.
Tällainen smart-ass -pefletti kostuttuaan alkaa erittää ainetta joka imeytyy ohuiden ihokerrosten
läpi ja alkaa vaikuttaa aivotoimintaa stimuloivasti
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja aasi »

Lilo kirjoitti:Mä jotenkin ajattelin automaattisesti stay uppeja. Damn, taas väärä ketju!
Mä kans.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Lilo »

aasi kirjoitti: Mä kans.
Perustetaax oma ketju?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ismo on loistava, lisäksi tykkään kansanedustajaehdokas Lotta Backlundista, mutta Lotta taitaa olla enemmän tyttöjen juttuja. On vähän jäänyt genren seuraaminen, en osaa sanoa kuka on tällä hetkellä in. Andre Wickström ja Pekka Jalava kuitenkin ovat mielestäni yliarvostettuja.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Sheetlord

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Lolita kirjoitti:Andre Wickström
Näin ekan kerran joskus 2003 tai 2004 Tampereella. Silloin vaikutti ihan mielenkiintoiselta, esityksessä oli jotain woodyallenmaista nörttiyttä. Tuoreempaa antia katsoessa silloin naurattaneet maneerit alkavat lähinnä vituttaa ja kanava vaihtuu nopeasti. IMHO aiheetta arvostettu kaveri.
sanctus

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Sheetlord kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Andre Wickström
IMHO aiheetta arvostettu kaveri.
Mä olen nähnyt miehen esiintyvän vain elävänä ja ainakin noilla parilla kerralla hänellä oli erinomainen ajoitus. Wickströmin nykytilasta en tiedä, mutta nähdyn perusteella brittiläinen indeed -sanalla leikittelevä kuivakka huumori kääntyy hyvin suomenruotsalaiseksi jystjyst -sanailuksi.

Yksi havainto mm. noissa On the Rockissa järjestetyissä illoissa oli se, ettei siellä tullut kertaakaan sellainen olo, että tästä aiheesta vitsaileminen vaivaannuttaisi. Joko meillä ei ole tabuja tai sitten olen monirefleksiivisesti perverssi. Täällä ei taida olla edes yhteistä ns. klassikkovitsiä, jossa on sama alku ja loppu tai idea pysyisi samana, ja kertoja lisää tarinaan hengen venyttämällä juttua miten kuten taitaa. Tyyliin: "The Aristocrats!"
Sheetlord

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

sanctus kirjoitti:Mä olen nähnyt miehen esiintyvän vain elävänä ja ainakin noilla parilla kerralla hänellä oli erinomainen ajoitus. Wickströmin nykytilasta en tiedä, mutta nähdyn perusteella brittiläinen indeed -sanalla leikittelevä kuivakka huumori kääntyy hyvin suomenruotsalaiseksi jystjyst -sanailuksi.
Nämä on niin makuass.ioita. Itseä se "olen suomenruotsalainen stånd-up-kååmikko, mahtavaa!" lähinnä ärsytti, mutta minähän olenkin tällainen sisäsavolainen juntti...
Kotimaiseen sceneen kaipaisi enemmän blue-iltoja (sensuroimatonta materiaalia) sekä insult-koomikkoja. Johansson on jonkin verran tähän suuntautunut, mutta ei kuitenkaan mene läheskään niin pitkälle, kuin amerikkalaiset virkaveljensä. Viime kesänä Tampereella oli nautinto nähdä, kun IJ teki selvää "limb-from-limb" eturivistä huutelevasta savonlinnalaisesta känniääliöstä. Sen miehen keikalla ei kannata ruveta huutelemaan, ellei oikeasti ole varma että omassa pyssyssä piisaa paukut.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Antto Terras on toinen suomalainen insult-koomikko. Kerran olen saanut kunnian seurata keikkaa. En muista tarkkaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
NuoriDaavid

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NYT-liitteessä ollut juttu islamilaisesta koomikosta oli kiinnostava. Ainakin kaverin aloitus tullessaan lavalle "kuka tilas pitsan?" kuulosti hyvältä.

NYTin jutun mukaanhan jotkut katsojat närkästyvät miehen pilkatessa islamilaisia, kristyttäjä ja juutalaisia, kuulosti lupaavalta.
Sheetlord

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:NYT-liitteessä ollut juttu islamilaisesta koomikosta oli kiinnostava. Ainakin kaverin aloitus tullessaan lavalle "kuka tilas pitsan?" kuulosti hyvältä.
Et satu nimeä muistamaan?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tässä muuten sellainen koomikko, jonka ottaisin mieluusti omiin bileisiini. Miehen tulkinnat kitaran kanssa muutamista biiseistä ovat aivan omaa luokkaansa http://www.jounikallio.com
NuoriDaavid kirjoitti:NYT-liitteessä ollut juttu islamilaisesta koomikosta oli kiinnostava. Ainakin kaverin aloitus tullessaan lavalle "kuka tilas pitsan?" kuulosti hyvältä.
Kerran olen nähnyt, oli hyvä! Yllättäen nimi oli Ali jotain.
Edit: Esiintyykin pelkällä nimellä Ali.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
NuoriDaavid

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:NYT-liitteessä ollut juttu islamilaisesta koomikosta oli kiinnostava. Ainakin kaverin aloitus tullessaan lavalle "kuka tilas pitsan?" kuulosti hyvältä.
Et satu nimeä muistamaan?
Noup. Viime viikon NYt-liitteen kannessa oli.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Lilo kirjoitti:
aasi kirjoitti: Mä kans.
Perustetaax oma ketju?
Mä kans, tosin osin hämäläisistä geeneistäni johtuen näköjään noin päivän viiveellä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Lilo kirjoitti:Mä jotenkin ajattelin automaattisesti stay uppeja. Damn, taas väärä ketju!
Täytyy kyllä sanoa, että tästä johtuu mieleen myös vanha kysymys "what's on a girl's mind". Vai niin hetkinen, olitkos sinä mies?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja par-sky »

NuoriDaavid kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:NYT-liitteessä ollut juttu islamilaisesta koomikosta oli kiinnostava. Ainakin kaverin aloitus tullessaan lavalle "kuka tilas pitsan?" kuulosti hyvältä.
Et satu nimeä muistamaan?
Noup. Viime viikon NYt-liitteen kannessa oli.
kumarruin ottamaan ko. lehden lattialta ja nyt voin paljastaa, että nimi on Mahmoud "Ali" Jahangiri. Ja kuten lolita kertoi, esiintyy nimellä Ali.
Me transmitte sursum, Caledoni!
NuoriDaavid

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

par-sky kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti:
Et satu nimeä muistamaan?
Noup. Viime viikon NYt-liitteen kannessa oli.
kumarruin ottamaan ko. lehden lattialta.
Voi ei sun olis meitä varten tarvinnu nähdä noin paljon vaivaa!

Edit: Olisikotämä sama hemmo, joka opiskelee Kauppakorkeassa? Mieshän oli jutun mukaan Sarasvuon firmassa töissä (täydellistä koomikkoainesta siis).

Voi valita kertooko hän vitsejä halvalla (koomikkona ravintolassa), vai kalliilla (Sarasvuon konsulttina).
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 05.04.2007 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Stand upparit

Viesti Kirjoittaja par-sky »

NuoriDaavid kirjoitti:
par-sky kirjoitti: kumarruin ottamaan ko. lehden lattialta.
Voi ei sun olis meitä varten tarvinnu nähdä noin paljon vaivaa!
mitä vain teidän tähtenne!
Me transmitte sursum, Caledoni!
Vastaa Viestiin