Tilaa kirja-arvostelu

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
prosessi

Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kaikkea sitä ihminen tuleekin miettineeksi kotona kolmistaan Kitinän ja mukelon kanssa, kuten sitä, että mitä joku tietty kitinäläinen ajattelisi jostain tietystä kirjasta. Niinpä ajattelin kysyä. Eli jutun juoni tässä ketjussa olisi siis se, että täällä voi tilata kirja-arvosteluita valitsemiltaan kitinäläisiltä, perustellen tietysti miksi sen arvostelun haluaa. Koska monella varmaankaan ei ole aikaa "toimittaa tilauksia", voi niitä tilauksia tietenkin tehdä useammankin eri henkilöille. Avaan myös erillisen ketjun, johon niitä arvosteluja voi toimittaa, kukin omassa aikataulussaan.

Minä kaipaisin seuraavia arvosteluja:

Lolita: Jim Thompson, Alkoholistit
Itse pidän kirjaa hyväntahtoisuuden ilmentymänä, yhtenä kauneimmista lukemistani kirjoista, ja haluaisin tietää onko se sitä myös sellaisen ihmisen mielestä, jonka näkökulma alkoholiin on hyvin erilainen kuin minulla. Eli vaikuttaako suhtautuminen alkoholiin myös suhtautumiseen kirjan sisältöön.

Chap: P.C.Jersild, Sielun silmin
Kirja joka herättää paljon kysymyksiä muttei anna yhtään vastauksia. Esim.: Mikä tekee ihmisestä ihmisen? Onko mielekästä edellyttää ihmistä kohdeltavan eri lailla kuin eläimiä, ja jos on niin miksi? En kerro miksi haluan tästä kirjasta Chapin arvion, mutta uskon hänen itsensä tietävän.

Tix: Michael Ende, Momo
Kirja siitä, millä oikeasti on merkitystä, ja mitä tapahtuu jos sen unohtaa. Haluaisin tietää, miksi Tix arvelee että Ende on kirjoittanut kyseisen kirjan. Lisäksi minua kieltämättä kiehtoo ajatus Tixistä hiippailemassa kirjaston nuortenosastolla toivoen, ettei kukaan huomaa.

Vadim: Diana Wynne Jones, Kyylän kyydissä
Totuus nyky-yhteiskunnasta, ehkä? Haluaisin tietää, että mitä poliittista suuntausta Vadim uskoo kirjailijan kyseisessä kirjassa kuvailevan, ja onko kirjassa yhtään mitään hauskaa. Ja juu, Vadim kanssa nuortenosastolle...
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Höh, olenko taas tapani mukaan liian vaikea, kun täällä vallitsee totaalinen hiljaisuus? Mieleen on tullut jo vino pino uusia tilauksia, mutta ehkä kukaan ei halua edes kuulla niitä. Menen siis jonnekin kiukuttelemaan keskenäni.
Chap

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Chap »

prosessi kirjoitti:Höh, olenko taas tapani mukaan liian vaikea, kun täällä vallitsee totaalinen hiljaisuus? Mieleen on tullut jo vino pino uusia tilauksia, mutta ehkä kukaan ei halua edes kuulla niitä. Menen siis jonnekin kiukuttelemaan keskenäni.
Älä nyt hötky, olen vasta sivulla 3.
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Chap kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Höh, olenko taas tapani mukaan liian vaikea, kun täällä vallitsee totaalinen hiljaisuus? Mieleen on tullut jo vino pino uusia tilauksia, mutta ehkä kukaan ei halua edes kuulla niitä. Menen siis jonnekin kiukuttelemaan keskenäni.
Älä nyt hötky, olen vasta sivulla 3.
Kiitos, pelastit päiväni. (Melkein teki mieli laittaa lauseen perään huutomerkki, mutta maltoin mieleni. Ja tiedän, että kirjat yleensä alkavat sivulta 5...)
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Clay »

Keltaiset sivut alkavat sivulta 2. Oli pakko tsekata pitääkö vitonen paikkansa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Clay »

Suvinen kirjoitti:Hauska aihe, mutta onko siis ajatuksena laittaa Kitinäläinen lukemaan joku uusi kirja vai kysyä arvostelua jo luetusta? Vai onko sillä väliä? Voiko arvostelupyynnön jättää huomiotta?

Mä haluaisin pyytää leffa-arvosteluja mielummin. Joko sä Savi katoit sen BBM:n?!!
Piratismi puri omaan nilkkaan, siinä oli kuvanlaatu niin paska, etten jaksanu kattoa.
Nyt penikseni on fantastinen!
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Suvinen kirjoitti:Hauska aihe, mutta onko siis ajatuksena laittaa Kitinäläinen lukemaan joku uusi kirja vai kysyä arvostelua jo luetusta? Vai onko sillä väliä? Voiko arvostelupyynnön jättää huomiotta?
Sillä ei ole väliä. Homma tietty etenisi nopeammin, jos sattuu pyytämään arvostelua jo luetusta kirjasta, mutta minua kiinnostavat yhdistelmät taitavat ainakin suurimmaksi osaksi olla sellaisia, että kohteet eivät vielä ole lukeneet kirjojaan. Tietenkin voi jättää huomiotta, pakottaminen netissä kun taitaa olla hieman hankalaa...
NuoriDaavid

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:Tietenkin voi jättää huomiotta, pakottaminen netissä kun taitaa olla hieman hankalaa...
No eihän ole; aina voi uhata noreen laittamisella.

Ps. lupaan arvostella AJ:n lääkäriromaanin!
Geetzu

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Miksei mult pyydetä mitään hei?
masa

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja masa »

Geetzu kirjoitti:Miksei mult pyydetä mitään hei?
No mut sä voisit pistää oman topikin pystyyn ninku. Vähä samanlainen ku Raakel Liekillä oli, kun se testaili kumipippeleitä ja muita leluja. Tilaisit vaikka Midan testaamaan John Holmes extra super spermalator-sauvaa?
Geetzu

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

masa kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Miksei mult pyydetä mitään hei?
No mut sä voisit pistää oman topikin pystyyn ninku. Vähä samanlainen ku Raakel Liekillä oli, kun se testaili kumipippeleitä ja muita leluja. Tilaisit vaikka Midan testaamaan John Holmes extra super spermalator-sauvaa?
:D

Ei ku mä tarttisin kyllä mammaloman iltoihini jotain todella raskasta eli sivistävää aikuisten luettavaa. Odottelen tilauksia, mut tilatkaa sit kirja mulle tohon lähikirjastoon ku oon vähän huono mönkimään siel hyllyjen välissä. Maksan mielummin kassalle niin ku. Ja sit se joku 4kk laina-aika.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä ainakin aion yrittää, älä Prossu hoppuile. Jos vaikka ruokiksella ehtisi kirjastoon katsomaan löytyykö tuota ja pitääkö varata. Mutta kuten Facebookista näkyy, mä olen hyvä aloittamaan, mutta loppua ei meinaa tulla.

Mitä taas tilaamiseen tulee, niin pitäisi kai ensin törmätä itse sellaiseen kirjaan, josta haluaisi toisen mielipiteen, mutta kun lukeminen on jäänyt nörtteilyn jalkoihin... Yritän parantaa tahtia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Sheetlord

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Mä tilaan So Easylta arvostelun Dostojevskin koko tuotannosta.
Joko on valmis?
Chap

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Chap »

Tilaan paskaloordilta arvostelun kirjasta Why Globalization Works.
Chap

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Chap »

Tilaan ND:ltä ja sivustahuutajalata kirja-arvostelun kirjasta Management: a force for good.
Sheetlord

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Tilaan Chapilta arviot seuraavista:
Noam Chomsky: What Uncle Sam Really Wants
Naomi Klein: No Logo
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja huima »

Sheetlord kirjoitti: Noam Chomsky: What Uncle Sam Really Wants
Naomi Klein: No Logo
No olisit laittanut edes jotain hankalampia.
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Geetzu kirjoitti:Miksei mult pyydetä mitään hei?
Pyydetäänpäs.

Geetzu: Pablo Neruda, Kysymysten kirja
Se vain on. Kirja. Tästä kirjasta en kuitenkaan kaipaa arvostelua, vaan siitä pitäisikin valikoida sopivia kysymyksiä tytöltä kysyttäviksi ja kertoa vastaukset täällä, sillä olen hyvin vakuuttunut siitä, että tyttö tietää.

ND: G.A.Henty, Pyhän Markuksen leijona
Tyylipuhdas nuortenkirja, jossa kaikki asiat ovat kohdillaan. Joku ihme fiksaatio minulla näyttää nyt olevan näiden nuortenkirjojen kanssa, mutta ei voi mitään. Arvostelu edellyttää kyllä enemmänkin kuin kirjan lukemisen, sillä haluaisin tietää, onko Venetsian tämän päivän henki sama kuin kirjan 1300-luvun henki, joten ND:n täytyy kirjan lukemisen lisäksi pakata vaimo kapsäkkiin ja mennä ottamaan selvää. Plussapisteitä keräämään siitä!

Edith: Jascha Golowanjuk, Svansjön
Elämän kauneimmat asiat pähkinänkuoressa. Edithin arvostelua kaipaan siksi, että siinä minua mietityttää kaikkein eniten kieli. Golowanjuk oppi ruotsia vasta aikuisena, ja kirjoittaa mielestäni kauniimpaa kieltä kuin kukaan syntyperäinen ruotsalainen. Haluaisin tietää, onko Edith samaa mieltä, ja jos on, niin mikä kirjoitustavassa sen aiheuttaa. (Jos tätä kirjaa ei löydy kirjastosta ja Edith sen haluaa lukea, lainaan sen mielelläni.)

Nowa: Kaarina Valoaalto, Sisilisko ja minä
Hämmentävä kirja, josta ei oikein edes tiedä, että pitäisikö se lukea alusta loppuun vai lopusta alkuun. Kaipaisin Nowan arviota siitä, että mistä kyseinen kirja oikeastaan edes kertoo.
Edith

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Edith »

prosessi kirjoitti: Edith: Jascha Golowanjuk, Svansjön
Elämän kauneimmat asiat pähkinänkuoressa. Edithin arvostelua kaipaan siksi, että siinä minua mietityttää kaikkein eniten kieli. Golowanjuk oppi ruotsia vasta aikuisena, ja kirjoittaa mielestäni kauniimpaa kieltä kuin kukaan syntyperäinen ruotsalainen. Haluaisin tietää, onko Edith samaa mieltä, ja jos on, niin mikä kirjoitustavassa sen aiheuttaa. (Jos tätä kirjaa ei löydy kirjastosta ja Edith sen haluaa lukea, lainaan sen mielelläni.)
Kiitos huomioinnista :) Ei näytä löytyvän kaupunginkirjastosta tuota. Jos haluat lainata etkä vaadi vastineeksi hirveän perusteellista arvostelua, lainaan kyllä joskus mielleläni.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Malmin kirjastossa ei ollut minulta tilattua kirjaa, mutta kaksi muuta mielenkiintoista kyllä. Luen ne varmaan ensin ja sitten haen Alkoholistit Koiviksen kirjastosta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
BettyB.

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Hei mäki osaan lukea! Ihan oikeesti niinku osaan!
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Edith kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Edith: Jascha Golowanjuk, Svansjön
Kiitos huomioinnista :) Ei näytä löytyvän kaupunginkirjastosta tuota. Jos haluat lainata etkä vaadi vastineeksi hirveän perusteellista arvostelua, lainaan kyllä joskus mielleläni.
Lainaan kyllä, ja arvostelu tietenkin lukijalle sopivassa muodossa, sehän on osa mielenkiintoa tässä hommassa.
Lolita kirjoitti:Malmin kirjastossa ei ollut minulta tilattua kirjaa, mutta kaksi muuta mielenkiintoista kyllä. Luen ne varmaan ensin ja sitten haen Alkoholistit Koiviksen kirjastosta.
:) Alkaa näyttää hyvältä.


Ja lisää tilauksia sataa.

Yönmusta: Jim Thompson, Piru perii omansa
Ai missä aineissa kirjoitettu muka? Arvosteluksi riittää teksti "hyvä" tai "huono".

Manala: Jukka Parkkinen, Osakkeet nousussa Osku
Lisää nuortenkirjallisuutta, tällä kertaa harvinaisen levotonta sellaista. Haluaisin Manalan kertovan, ketkä Kitinäläiset sopisivat kirjan rooleihin.

Googlebot: Erlend Loe, Doppler
Epätavallinen suunnanmuutos elämässä. Haluan tietää mitä Googlebot ajattelee tästä kirjasta, jotta itse saan selville onko Googlebot lintu vai kala. Yleensä tuollaisten asioiden selvittäminen on paljon helpompaa, mutta Googlebot tekee sen yllättävän hankalaksi.

EW: Edward Bunker, Konnakoulu - rikolliset muistelmat
Pelottavaa tekstiä. Haluaisin tietää, että olisiko Bunkerin elämä ollut toisenlainen, jos hän olisi tuntenut itsensä paremmin, vai olisiko monen muunkin (ja keiden) pitänyt tuntea itsensä paremmin, jotta Bunker olisi välttänyt ojat ja allikot.

A_J: Marjatta Kurenniemi, Onnelin ja Annelin talo
Satu lapsille ja aikuisillekin vähän. Haluaisin tietää, että pitäisikö maailman A_J:n mielestä olla sellainen kuin se on tuossa kirjassa.

Sheetlord: Roald Dahl, Alahuuli
Aikuisten satuja, aika epäilyttäviä. Ei harmaintakaan aavistusta mitä Sheetlord moisesta tekstistä tykkää, joten täytyy ottaa selvää...
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

BettyB. kirjoitti:Hei mäki osaan lukea! Ihan oikeesti niinku osaan!
Mutku sä oot vaikee. Mutta yritetään.

Betty: Milan Kundera, Naurattavien rakkauksien kirja
Pelottavaa tekstiä tämäkin. Vaikea perustella sen tarkemmin, mutta uskon, että Bettyllä olisi taitoa kommentoida tätä kirjaa niin, että se kommenttien kuulemisen jälkeen vaikuttaisikin ihan eri kirjalta.
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Meinasin ihan unohtaa, mutta tietenkin:

PetriFB: John Bunyan, Kristityn vaellus
Onko tämä kirja jumalanpilkkaa?
Avatar
Nip
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 07.03.2007 0:19
Paikkakunta: Kitinäkylä

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Nip »

Mä olisin voinut arvostella viimeisten viikkojen Aku Ankkoja. Any1? Myöskin kuvia Tieteen kuvalehdestä, sen Historiaversiosta ja NG:stä(näässönäl Zeogräfik).

Täällä taidetaankin kysellä vain huonompien ihmisten kirjojen perään. :tymä:
"arguing in internet is like paraolympics, you might win but you're still retarded!"
Vastaa Viestiin