Tilaa kirja-arvostelu

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Geetzu kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Geetzu: Pablo Neruda, Kysymysten kirja
Se vain on. Kirja. Tästä kirjasta en kuitenkaan kaipaa arvostelua, vaan siitä pitäisikin valikoida sopivia kysymyksiä tytöltä kysyttäviksi ja kertoa vastaukset täällä, sillä olen hyvin vakuuttunut siitä, että tyttö tietää.
Ääh, lupaan palata tähän joskus. Oon mahdottoman huono käyttämään aikaa kirjan parissa - toistaseks - ja just sain Welshiä viikon pikalainana... Syys-iltoja tai ainakin talvi-öitä onneks riittää!

(Herkistelen vieläkin tytöttelystä, thih!)
:P Saatoin myös tarkoittaa sitä pienempää tyttöä, ehkä...
Geetzu

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

prosessi kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:(Herkistelen vieläkin tytöttelystä, thih!)
:P Saatoin myös tarkoittaa sitä pienempää tyttöä, ehkä...
Höpöhöpö! :P
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Geetzu kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:(Herkistelen vieläkin tytöttelystä, thih!)
:P Saatoin myös tarkoittaa sitä pienempää tyttöä, ehkä...
Höpöhöpö! :P
:P Nojoo, ei se kaikkiin tiedä vastauksia, ei varmaan siihenkään, että onx olemassa mitään typerämpää ku olla nimeltään Pablo Neruda?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Clay »

prosessi kirjoitti:
No entäs "Mille vesimeloni nauraa kun sitä murhataan?"
Tämä on jo hankalampi, mutta ehkä nauru johtuu vaan shokista ja järkytyksestä. Nauruhan on myös defenssi.
Nyt penikseni on fantastinen!
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Clay kirjoitti:
prosessi kirjoitti:No entäs "Mille vesimeloni nauraa kun sitä murhataan?"
Tämä on jo hankalampi, mutta ehkä nauru johtuu vaan shokista ja järkytyksestä. Nauruhan on myös defenssi.
En usko että tuo olisi kelvannut Nerudalle vastaukseksi. Sitäpaitsi "Onko syksyllä lupa saapua vai onko se laiton vuodenaika?"
Elukka

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

prosessi kirjoitti:"Onko syksyllä lupa saapua vai onko se laiton vuodenaika?"
Tämänaamuisten kokemusteni perusteella sanoisin, että tapan jos tänne tulee, 'kele.
BettyB.

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Perhana! En koskaan arkena ehdi tonne kirjastoon ja viikonloppuisin se on kiinni! Kuka hiivatti senkin aukioloajoista päättää!!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Clay »

prosessi kirjoitti:
Clay kirjoitti:
prosessi kirjoitti:No entäs "Mille vesimeloni nauraa kun sitä murhataan?"
Tämä on jo hankalampi, mutta ehkä nauru johtuu vaan shokista ja järkytyksestä. Nauruhan on myös defenssi.
En usko että tuo olisi kelvannut Nerudalle vastaukseksi.
Ai en tienny, että näihin on oikeat vastauksetkin olemassa - onko ne kirjan takana vai pitääkö ne kysyä itseltään Nerudalta. Ehkä on jopa kivempaa keksiä vastauksia, jotka ei kelpaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Clay kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Clay kirjoitti:
Tämä on jo hankalampi, mutta ehkä nauru johtuu vaan shokista ja järkytyksestä. Nauruhan on myös defenssi.
En usko että tuo olisi kelvannut Nerudalle vastaukseksi.
Ai en tienny, että näihin on oikeat vastauksetkin olemassa - onko ne kirjan takana vai pitääkö ne kysyä itseltään Nerudalta. Ehkä on jopa kivempaa keksiä vastauksia, jotka ei kelpaa.
:P Ei niihin oikeita ole, on vain Nerudalle kelpaavia ja kelpaamattomia, puhumattakaan minulle kelpaavista ja kelpaamattomista. Nerudalta noita vastauksia ei ole kukaan tainnut saada, kun tuo kirjakin julkaistiin vasta hepun kuoleman jälkeen - ilman vastauksia tietenkin.

Minulle muuten kelpasi Elukan vastaus syksy-kysymykseen, joten voin siirtyä seuraavaan. "Miksei meille annettu pitkiä kuukausia jotka kestäisivät koko vuoden?"
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Clay »

prosessi kirjoitti:Minulle muuten kelpasi Elukan vastaus syksy-kysymykseen, joten voin siirtyä seuraavaan. "Miksei meille annettu pitkiä kuukausia jotka kestäisivät koko vuoden?"
Vastaan ohi kysymyksen, että Nerudalla (tai prosessilla) tuntuu olevan joku fiksaatio vuodenaikoihin - eipä siitä varmaan paljon haittaa ole, mutta sinänsä kiinnostavaa.
Kuukaudet on "annettu" kuun liikkeiden mukaan, taivas on ollut maata tärkeämpi. Kaippa aikaa muutenkin voisi laskea?

Sitä paitsi sä et saa tuomaroida Elukkaa eturistiriitojen takia!
Nyt penikseni on fantastinen!
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Clay kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Minulle muuten kelpasi Elukan vastaus syksy-kysymykseen, joten voin siirtyä seuraavaan. "Miksei meille annettu pitkiä kuukausia jotka kestäisivät koko vuoden?"
Vastaan ohi kysymyksen, että Nerudalla (tai prosessilla) tuntuu olevan joku fiksaatio vuodenaikoihin - eipä siitä varmaan paljon haittaa ole, mutta sinänsä kiinnostavaa.
Osittain sattumaa, sillä olen aukonut kirjaa sattumanvaraisesti, ja on siellä hyvin paljon muutakin kuin vuodenaikajuttuja, kuten "Kuinka mitataan vaahtoa joka kumpuaa oluesta?" ja "Mikä on nimeltään se cocktail joka sekoitetaan votkasta ja salamoista?" tai "Eikö suru olekin leveää ja alakulo ohutta?"
Kuukaudet on "annettu" kuun liikkeiden mukaan, taivas on ollut maata tärkeämpi. Kaippa aikaa muutenkin voisi laskea?
Minulle olisi kelvannut vastaukseksi vaikka "Koska kuu on niin nopea."
Sitä paitsi sä et saa tuomaroida Elukkaa eturistiriitojen takia!
:P Saanpas. Ankarampi mä sille oon ku muille...
Elukka

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

prosessi kirjoitti:
Clay kirjoitti:Sitä paitsi sä et saa tuomaroida Elukkaa eturistiriitojen takia!
:P Saanpas. Ankarampi mä sille oon ku muille...
Huomattu on. :|
Rahkapussi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

prosessi kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:Voin vastineeksi tehdä arvostelun esim. Goethen Faustista, Balzacin romaaneista tai Guy de Maupassantin novelleista.

EDIT: Myös Goethen Nuoren Wertherin kärsimykset oli hupaisa teos.
Et sinä noin vähällä pääse. Teenpä tilauksen.

Rahkapussi: Mary Westmacott, Yksinäinen kevät
Agatha Christien salanimellä kirjoittama romaani, jossa ketään ei tapeta. Päähenkilö saattaa kyllä olla henkisesti kuollut, mutta sitä ei lasketa... Haluaisin Rahkapussin kertovan, miksi kyseinen kirja ei kuulu ns. maailmankirjallisuuteen. Minun mielestäni pitäisi kuulua.
Perskutarallaa, mä olen tuon kirjan lukenut 80-luvulla teininä, kun ahmin Agatha-rouvan kirjoja urakalla. Tosin en juuri nyt muista juuri mitään ko. teoksesta. Myös Agatha Christien muistelmat on viehättävä kirja, olen sen pariin otteeseen lukenut.

BTW asian vierestä: näinkö mä sut Café Briossissa lounasaikaan ke 3.10.?
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Rahkapussi kirjoitti:Perskutarallaa, mä olen tuon kirjan lukenut 80-luvulla teininä, kun ahmin Agatha-rouvan kirjoja urakalla. Tosin en juuri nyt muista juuri mitään ko. teoksesta. Myös Agatha Christien muistelmat on viehättävä kirja, olen sen pariin otteeseen lukenut.
Sitten se täytyy lukea uudestaan...
BTW asian vierestä: näinkö mä sut Café Briossissa lounasaikaan ke 3.10.?
En ainakaan tietääkseni ollut siellä. Ilmeisesti minulla on kaksoisolento.
Elukka

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

prosessi kirjoitti:
BTW asian vierestä: näinkö mä sut Café Briossissa lounasaikaan ke 3.10.?
En ainakaan tietääkseni ollut siellä. Ilmeisesti minulla on kaksoisolento.
Salvador Dali? Sillä ainaki on samanlaiset viixet.
Kuva
prosessi

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Elukka kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
BTW asian vierestä: näinkö mä sut Café Briossissa lounasaikaan ke 3.10.?
En ainakaan tietääkseni ollut siellä. Ilmeisesti minulla on kaksoisolento.
Salvador Dali? Sillä ainaki on samanlaiset viixet.
Kuva
Savannah-siskokin oli näköjään messissä.
Savannah

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Savannah »

prosessi kirjoitti: Savannah-siskokin oli näköjään messissä.
Jee pääsin kuvaan :lol:

Miksi en löydä täältä sellaista yleistä kirja-arvostelua. Luin hyvän kirjan ja haluaisin mainostaa sitä. Onko mahdollista, että täällä ei ole sellaista ketjua? Melkein kaikilla muilla foorumeilla on. Hmpf. No se kirja nyt oli kuitenkin The Wolf, The Ecology and behavior of an endangered species. L. David Mechin kirjoittama. Tilaisin kirja-arvosteluja muilta, mutta se melkein edellyttäisi suurempaa palstan tuntemista.
Savannah

Re: Tilaa kirja-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Suvinen kirjoitti: En jaksa linkittää, eti itte.
Huono palvelu täällä :D
Vastaa Viestiin