Anki Lindqvist muistoissamme

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Anki Lindqvist muistoissamme

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Muistatteko te Anki Lindqvistin? Supersymppislaulajan joka Hectorin kanssakin keikkaili ja Cumulus-yhtyeensä.

Hän edusti ns. kaunista hyvää maailmaa. Myös luonteensa puolesta.

Ja ikivihreitä muistorikkaita lauluja. Voin olla teitä hieman vanhempi ja muistaa paremmin, mutta itsekin olen laulut löytänyt paljon myöhemmin kuin Anki ne teki... Olen tavannut myös Ankin, joten tiedän hänestä sentään jotain.

Joskus tuntuu siltä, että ne hyvät ihmiset poistuu täältä aiemmin. Vain 62 vuotta.

Lepääpä rauhassa! Yksi Stadinarskan idoleista toki!

Eikä vähiten sen vuoksi, että SA rakastaa melodista kaunista balladimusiikkia.

SA
surullinen yllätyskuolemasta
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Anki Lindqvist muistoissamme

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllä muistamme. Saaren Anki ja neljä suolaista miestä mainittiin joskus jopa ehdokkaaksi Suomen ensimmäiseksi musiikkivideoksi. Muuten, YLEn radion ruotsinkielinen Vega on soittanut aika kiitettävästi Ankia lähipäivät.
Stadinarska kirjoitti:Muistatteko te Anki Lindqvistin? Supersymppislaulajan joka Hectorin kanssakin keikkaili ja Cumulus-yhtyeensä.

Hän edusti ns. kaunista hyvää maailmaa. Myös luonteensa puolesta.

Ja ikivihreitä muistorikkaita lauluja. Voin olla teitä hieman vanhempi ja muistaa paremmin, mutta itsekin olen laulut löytänyt paljon myöhemmin kuin Anki ne teki... Olen tavannut myös Ankin, joten tiedän hänestä sentään jotain.

Joskus tuntuu siltä, että ne hyvät ihmiset poistuu täältä aiemmin. Vain 62 vuotta.

Lepääpä rauhassa! Yksi Stadinarskan idoleista toki!

Eikä vähiten sen vuoksi, että SA rakastaa melodista kaunista balladimusiikkia.

SA
surullinen yllätyskuolemasta
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Anki Lindqvist muistoissamme

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

urpiainen kirjoitti:Kyllä muistamme. Saaren Anki ja neljä suolaista miestä mainittiin joskus jopa ehdokkaaksi Suomen ensimmäiseksi musiikkivideoksi. Muuten, YLEn radion ruotsinkielinen Vega on soittanut aika kiitettävästi Ankia lähipäivät.
Stadinarska kirjoitti:Muistatteko te Anki Lindqvistin? Supersymppislaulajan joka Hectorin kanssakin keikkaili ja Cumulus-yhtyeensä.

Hän edusti ns. kaunista hyvää maailmaa. Myös luonteensa puolesta.

Ja ikivihreitä muistorikkaita lauluja. Voin olla teitä hieman vanhempi ja muistaa paremmin, mutta itsekin olen laulut löytänyt paljon myöhemmin kuin Anki ne teki... Olen tavannut myös Ankin, joten tiedän hänestä sentään jotain.

Joskus tuntuu siltä, että ne hyvät ihmiset poistuu täältä aiemmin. Vain 62 vuotta.

Lepääpä rauhassa! Yksi Stadinarskan idoleista toki!

Eikä vähiten sen vuoksi, että SA rakastaa melodista kaunista balladimusiikkia.

SA
surullinen yllätyskuolemasta

Olen vieläkin varsin kauhistunut yllätyskuolemasta. Ja surullinen. Olin suuri Anki-fani. Hänen oikea nimensä oli pitempi, rumempi, muuten! Hän ei pitänyt siitä! Ja oli kaksikielinen. Minä en aivan ole, mutta melkein oikeastaan. Mutta elämänasenteensa ja luonteensa oli miellyttävä. Musiikki ihanaa. Nämä asiat jotenkin vain yhdistää. Se, että hän oli toki runsaat pari vuosikymmentä mua vanhempi ei merkitse yhtikäs mittään!

Urpiainen siis on myös "fani". Kiitän vastauksesta ja samalla asialla olosta!

Toki minun ikisuosikkini on myös Hector. Juuri nuo entiset "ainoat hyvät" esitykset. Suosikkini on "Lounatuuli" ja "Mandoliinimies". Nämä juuri Cumuluksen aikoihin. Voi luoja kun musiikki ja elämäntunnelma on mennyt alaspäin noista tunnelmista mitä nämä luovat.

EHKÄ ette usko että näin on, mutta teidän kaikkien on hyvä TIETÄÄ tämä sataprosenttinen fakta!!

Eli jos vielä kiltisti aivopesisin teitä: Kumpi on miellyttävämpää ihmiselle:
Akustiset soittimet ja kaunis laulu omilla ajatuksillisilla sanoilla ja hyvällä savelkorvalla tuotettuna VAI täydellisen sikabisneksen luovat toisten vanhoja lauluja tylsästi lämmittelevät mekaanisen musiikin avulla tuotetut HUUTAMISET kuten nuo Idols-pelletkin ovat!

THINK PINK!

Eli ajattelu kannattaa aina!! Toki myös lukeminen, mutta varsinkin REHELLINEN ajattelu. Älkää olko ihmiset laumasieluja. Tämä laumasieluisuus , toki enimmäkseen lasten ja nuorten ominaisuutena enimmäkseen, johtuen epävarmuudesta, on minulle ärsyttävää.

No tämä ei ollut mielipide, tämä oli TIEDOKSI teille. Voitte sitten joskus uskoakin tähän! Uskokaa pois!!

Stadinarska
Saaren sana
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anki Lindqvist muistoissamme

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Stadinarska kirjoitti:
Eli jos vielä kiltisti aivopesisin teitä: Kumpi on miellyttävämpää ihmiselle:
Akustiset soittimet ja kaunis laulu omilla ajatuksillisilla sanoilla ja hyvällä savelkorvalla tuotettuna VAI täydellisen sikabisneksen luovat toisten vanhoja lauluja tylsästi lämmittelevät mekaanisen musiikin avulla tuotetut HUUTAMISET kuten nuo Idols-pelletkin ovat!
Nythän on niin, että joskus sitä haluaa kuunnella JYTINÄÄ ja joskus LÄLLÄTYSTÄ. Mielialan mukaan. Soittimet eivät ole minusta ratkaisevia "taidenautinnon" syntymiseen vaan sävellykset. Ei se auta vaikka kuinka "kauniisti" käyttäisi akustisia soittimia jos piisi kuulostaa siltä kuin Ukko-Nooaa soitettaisiin takaperin.

Sitten nuo "ajatukselliset" sanat. On aika surkeaa kun monet "sanomaa" julistavat rokkarit puolustavat itsestäänselviä arvoja itsestäänselvillä argumenteilla: Sota on paha, rauha on hyvä, neekereitä ei saa sortaa ja luontoa pitää suojella. Hoh. Ja Pariisi on kaupunki. :roll:

Eli: mikään ei ole mielenkiintoista paitsi mielenkiintoisesti kehiteltynä. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Anki Lindqvist muistoissamme

Viesti Kirjoittaja Gat »

Muistan Ankin Cumuluksesta. Liian pehmohippifolkia mun makuun jo silloin. Kivasti naapurintytön näköinen. Nyt kuollut? Harmi, osanottoni.
Vastaa Viestiin