Top25-leffat

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

prosessi kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Ihana selitys! Alitajuntani on saattanut hyvinkin toimia noin, vaikka tuota ainakaan tietoinen ajatteluni ei hakenutkaan.
:P Arvaa vain, miksi laitoin omat elokuvani aakkosjärjestykseen, vaikka ne ensin kirjoitinkin muistiin siinä järjestyksessä kuin ne tulivat mieleeni. Pelottaa, että joku muukin voi harrastaa näitä selityksiä ja saada selville minusta enemmän kuin haluan kertoa.
Fiksumpaa kait sinun tavallasi, jos ei halua paljastaa itsestään liikoja, vaan paljastavat nuo listat paljon jo noinkin, vaikka eivät aakkosjärjestyksessä olekaan.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

prosessi kirjoitti:
Saitko muuten mitään ideoita toisesta listasta, jossa peräkkäin ovat In a Lonely Place ja The Asphalt Jungle sekä E.T. ja Blade Runner?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
prosessi

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RolloTomasi kirjoitti:
prosessi kirjoitti: :P Arvaa vain, miksi laitoin omat elokuvani aakkosjärjestykseen, vaikka ne ensin kirjoitinkin muistiin siinä järjestyksessä kuin ne tulivat mieleeni. Pelottaa, että joku muukin voi harrastaa näitä selityksiä ja saada selville minusta enemmän kuin haluan kertoa.
Fiksumpaa kait sinun tavallasi, jos ei halua paljastaa itsestään liikoja, vaan paljastavat nuo listat paljon jo noinkin, vaikka eivät aakkosjärjestyksessä olekaan.
Paljastavat todella paljon, mitä minä juuri ihmettelinkin, kun ne kuitenkin ovat siinä ilmestymisvuosijärjestyksessä. Mutta sinulla tietenkin on niin paljon materiaalia, että vaikka olisit laittanut elokuvat aakkosjärjestykseen, olisit silti paljastanut paljon, koska sillä listalla olisi ollut täysin eri elokuvat... Erityisen paljon kertoo se, että teit kaksi listaa. Ne minä itse asiassa näen kahtena vaihtoehtoisena polkuna samasta lähtötilanteesta.
prosessi

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RolloTomasi kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Saitko muuten mitään ideoita toisesta listasta, jossa peräkkäin ovat In a Lonely Place ja The Asphalt Jungle sekä E.T. ja Blade Runner?
In a Lonely Place taitaa lähinnä kuvata toimimattoman parisuhteen tunnelmia, ja The Asphalt Jungle harkitsemattomia keinoja silti palata takaisin menneisyyteen, ja samalla pyrkimystä hyväksyä, ettei siinä ole mitään järkeä. E.T. itse asiassa kertoo minun mielestäni saman tarinan kuin In a Lonely Place, ja Blade Runner puolestaan saman kuin The Asphalt Jungle, sillä erotuksella, että Blade Runner johtaa vapauteen, kun taas The Asphalt Jungle vankeuteen. Kyseessä on siis saman asian uudelleenkäsittely, ja koska E.T. ja Blade Runner -yhdistelmä tulee myöhemmin, viittaa se jonkinlaiseen ajan mukana lisääntyvään optimismiin.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

prosessi kirjoitti:Paljastavat todella paljon, mitä minä juuri ihmettelinkin, kun ne kuitenkin ovat siinä ilmestymisvuosijärjestyksessä. Mutta sinulla tietenkin on niin paljon materiaalia, että vaikka olisit laittanut elokuvat aakkosjärjestykseen, olisit silti paljastanut paljon, koska sillä listalla olisi ollut täysin eri elokuvat... Erityisen paljon kertoo se, että teit kaksi listaa. Ne minä itse asiassa näen kahtena vaihtoehtoisena polkuna samasta lähtötilanteesta.
En koonnut listaa aikajärjestyksessä, vaan laitoin leffat siihen vasta kerättyäni ne ensin viestikenttään. Olisin varmaan voinut laittaa ne aakkosjärjestykseenkin, joten leffat eivät tuossa tapauksessa olisi muuttuneet. Jos sen sijaan olisin muistaessani kirjoittanut ne samalla ylös aakkosjärjestyksessä, lista olisi varmaan ollut jonkin verran erilainen. Mutta painotukset olisivat varmaan olleet samat ja näyttäneet suosikkialueeni ja suurimman osan -tekijöistäni.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
prosessi

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RolloTomasi kirjoitti:En koonnut listaa aikajärjestyksessä, vaan laitoin leffat siihen vasta kerättyäni ne ensin viestikenttään. Olisin varmaan voinut laittaa ne aakkosjärjestykseenkin, joten leffat eivät tuossa tapauksessa olisi muuttuneet. Jos sen sijaan olisin muistaessani kirjoittanut ne samalla ylös aakkosjärjestyksessä, lista olisi varmaan ollut jonkin verran erilainen. Mutta painotukset olisivat varmaan olleet samat ja näyttäneet suosikkialueeni ja suurimman osan -tekijöistäni.
Itse asiassa, nyt kun oikein asiaa mietin, niin luulen, että juuri aikajärjestys mahdollistaa optimaalisen johdonmukaisuuden, mikä sinänsä selittää sen, että päädyit listaamaan ne juuri noin.
prosessi

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

prosessi kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:En koonnut listaa aikajärjestyksessä, vaan laitoin leffat siihen vasta kerättyäni ne ensin viestikenttään. Olisin varmaan voinut laittaa ne aakkosjärjestykseenkin, joten leffat eivät tuossa tapauksessa olisi muuttuneet. Jos sen sijaan olisin muistaessani kirjoittanut ne samalla ylös aakkosjärjestyksessä, lista olisi varmaan ollut jonkin verran erilainen. Mutta painotukset olisivat varmaan olleet samat ja näyttäneet suosikkialueeni ja suurimman osan -tekijöistäni.
Itse asiassa, nyt kun oikein asiaa mietin, niin luulen, että juuri aikajärjestys mahdollistaa optimaalisen johdonmukaisuuden, mikä sinänsä selittää sen, että päädyit listaamaan ne juuri noin.
Niin, ja arvelisin, että vaikka kokosit nuo toisessa järjestyksessä, olet sen verran perehtynyt aiheeseen, että summittainen järjestys kuitenkin ohjasi alunperinkin valintojasi. Teema oli koko ajan kuitenkin mielessä.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

prosessi kirjoitti:Niin, ja arvelisin, että vaikka kokosit nuo toisessa järjestyksessä, olet sen verran perehtynyt aiheeseen, että summittainen järjestys kuitenkin ohjasi alunperinkin valintojasi. Teema oli koko ajan kuitenkin mielessä.
Joo, tämä on pelottavaa. Poistaisinko molemmat listat?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
prosessi

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RolloTomasi kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Niin, ja arvelisin, että vaikka kokosit nuo toisessa järjestyksessä, olet sen verran perehtynyt aiheeseen, että summittainen järjestys kuitenkin ohjasi alunperinkin valintojasi. Teema oli koko ajan kuitenkin mielessä.
Joo, tämä on pelottavaa. Poistaisinko molemmat listat?
:P Älä, olen kuitenkin jo ehtinyt nähdä ne.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lunasta vapauden muuttaa listaa / lisätä:

American History X
Crank
Dazed and Confused
Musta ori (mä olin pikkanen, mut silti rakas elokuva)
Black Dog
Matrix - eka
Se7en
Memento
Finding neverland
Fight Club
Rocky- leffat, tsori vaan
Dangerous Minds
City of Angels
Fast & Furious
Transformers :P (istuin leffateatterin tuolin laidalla ja meinasin tippua..)


lisää seuraa...
The great club outshines the individual, always and forever.
Bhven

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

unohtui Ghost dog.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

prosessi kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Niin, ja arvelisin, että vaikka kokosit nuo toisessa järjestyksessä, olet sen verran perehtynyt aiheeseen, että summittainen järjestys kuitenkin ohjasi alunperinkin valintojasi. Teema oli koko ajan kuitenkin mielessä.
Joo, tämä on pelottavaa. Poistaisinko molemmat listat?
:P Älä, olen kuitenkin jo ehtinyt nähdä ne.
Mut on tääl muitakin, jotka eivät vielä ole nähneet niitä.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
prosessi

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RolloTomasi kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Joo, tämä on pelottavaa. Poistaisinko molemmat listat?
:P Älä, olen kuitenkin jo ehtinyt nähdä ne.
Mut on tääl muitakin, jotka eivät vielä ole nähneet niitä.
:P Suurin osa niistä ei ole lukenut Freudia.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

prosessi kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
:P Älä, olen kuitenkin jo ehtinyt nähdä ne.
Mut on tääl muitakin, jotka eivät vielä ole nähneet niitä.
:P Suurin osa niistä ei ole lukenut Freudia.
Toivottavasti eivät! :P
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja Gat »

25 on liikaa luetella.

Seuraavista osa on Ö-luokkaa, mutta niillä on selittämättömästi minulle tunnearvoa.

12 Apinaa
Blade Runner
The Life and Times of Judge Roy Bean
Logan´s run
A Boy and His Dog
Equilibrium
28 Days Later
Gattaca :D
Silent Running
Indiana Jonesit
Cyrano de Bercerac (vanhempi versio)
Braveheart
Serenity (tv, Fireflyn jatko)
Calamity Jane
Firestarter
Olkikoirat

hmmm.. tavallaan taitavat kaikki olla yhteiskunnasta pakenemista tai kapinaa
Viimeksi muokannut Gat, 24.12.2007 0:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
prosessi

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RolloTomasi kirjoitti:
prosessi kirjoitti: :P Suurin osa niistä ei ole lukenut Freudia.
Toivottavasti eivät! :P
Freud muuten väittäisi, että Bhven piruili tuossa edellisessä viestissään tälle keskustelulle.
Bhven

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kuka Freud? Ai se bändi, Freud ja jotain? Ihan paska. Ong Bak 2 muuten tulee ensi vuonna.
prosessi

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Bhven kirjoitti:Kuka Freud? Ai se bändi, Freud ja jotain? Ihan paska. Ong Bak 2 muuten tulee ensi vuonna.
Se bändi just.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Top25-leffat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

prosessi kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Kuka Freud? Ai se bändi, Freud ja jotain? Ihan paska. Ong Bak 2 muuten tulee ensi vuonna.
Se bändi just.
Öhöhöö :P
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin