Tarja - My Winter Storm

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Rouva Pupu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

1108 kirjoitti: "GO FIST YOURSELF!!!"
No vittu! Tämä sentään pitää lämpimänä toisin kuin....
Zeb

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Kuunnelkaa lapset Tarotia.
1108

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Suvinen kirjoitti:Sitäpä mielenkiinnolla sitten odottelemmekin, että minkälaisia euroviisubiisejä kyseiselle solistille sitten väsätäänkin.
Juokse nyt jo päin seinää. Taidat tajuta yhtäpaljon miehistä kuin saatana säveltämisestä? Mistä vedät noin lennokasta kurapaskaa kehiin että oletat että tulee euroviisukamaa??? Jos helvetti Holopainen sanoo itse odottavansa että pääsee säveltämään kappalaita uudelle laulajalle niin totta vitussa Jyväskylän "lahja" maailmalle olettaa että kyseessä on euroviisu kamaa.

GO FIST YOURSELF!!!!
Bliss

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Bliss »

BettyB. kirjoitti: Nykynen Abbawish on paskaa
:D
Nykyinen kuulostaa ihan Carola Häggkvistiltä. Vai mikä se ruotsalainen euroviisuprinsessa olikaan.
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja more »

Zeb kirjoitti:Kuunnelkaa lapset Tarotia.
:komp:
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
1108

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Suvinen kirjoitti:Rautalankaa, anyone?
Ööö... Nightwishin ensimmäinen albumi teilattiin täysin laulajan takia. Ja kuinka kävikään sitten??? 200€ vetoa että Nightwishin seuraava leve räjäyttää potin.
BettyB.

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

1108 kirjoitti:Huutaa, möykkää ja kiukuttelee
Älä nyt hyvä mies stiimaa jos muilla on eriävä mielipide. Itsekin sen jo sanoit, eka levy oli floppi koska biisit oli tehty jollekin muulle kun Carola Häggkvistille. Harmi sinänsä, sillä biisit on mun mielestä hyviä tällä ekallakin platalla, laulaja vaan ei sovi niihin millään. Jännittyneenä odotan mitä tapahtuu jatkossa kun biisit muokataan paskan laulajan mukaisiksi...

Edit: täti opettelee kirjottamaan
Viimeksi muokannut BettyB., 06.01.2008 21:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja more »

Numba tarkoitti varmaankin ihan ekaa NW levyä vuodelta miekka ja kivi? :)
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
BettyB.

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

more kirjoitti:Numba tarkoitti varmaankin ihan ekaa NW levyä vuodelta miekka ja kivi? :)
Varmasti. Itse viittasin tähän:
Numba kirjoitti:Niin ja mitä Nightwishiin tulee niin teidän vatipäiden tulisi muistaa se että levy oli nauhoitettu ennen laulajan valintaa. Onko se nyt vittu ihme että biisit ei sovi laulajalla??? Seuraava levy tulee sopimaan ja bändi pystyy tekemään biisejä jotka soveltuvat laulajalle. Vatipää mäkisijöille neuvo: "GO FIST YOURSELF!!!"
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja more »

[quote="BettyB."][/quote]

No niinpäs olikin, justhan mä sen luin..

Olikos se Amaranth se vika sinkku? Rupesin miettimään että kellehän se on sävelletty, hankala kuvitella Tarjaa taikka Marcoa sitä laulamassa, liian pirteä ainakin Tarjalle.

Eikun Tarjan levystä piti puhua, sen yhden biisin kuullut, hirveetä paskaa.
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ei ole saanut paljon kannatusta, kumma! No ei, harva tästä tuntuu tykkäävän enkä oikein itsekään osaa perustella mutta olen vain hyvin viehättynyt tyylistä. Mielestäni levy toimii nimenomaan kokonaisuutena, ei yksittäisinä kappaleina eikä varsinkaan radiossa. Kuin kuuntelisi elokuvan taustamusiikkia, polveilevaa ja kaunista. Vain väkisin mukaan tungetut, osoittelevat heviosuudet särähtävät korvaan eivätkä tunnu luontevalta.

Tarjan ääntäminen on sitä mitä aina ennenkin, ei kuulosta mitenkään erityisen pahalta ja klassinen laulu piilottaa osan ääntämisen heikkouksista. Eikä sitä voine tuotannollisin ratkaisuin piilottakaan, musiikintuntijapuolison arviointi levyä kohtaan kohdistui enemmän teknisiin ja soundillisiin ratkaisuihin. Olen tyytyväinen vähemmän tarkkaan korvaani joka ei miksausratkaisuja pysty arvostelemaan. Näin voi nauttia musiikista kokematta kärsimystä jos joku soitin ei kuulosta täysin optimaaliselta.

Sävellykset eivät ihan Nighwishille pärjää mutta ei pärjää uusi laulajakaan vanhalle. Uutta kokoonpanoa olen todistanut kahdesti ja vaikka NW on kiistatta hyvä esiintyjä ja viihdyttäjä, Anetella on vahva ja kaunis ääni, musiikin vaatima draama jää puuttumaan. Bändi sahaa omaa oksaansa viemällä esiintymistään pikkukivan jutustelun ja ironian suuntaan, sillä Tuomaksen paneutuva ja voimakkaasti latautunut musiikki ei ole tarkoitettu kieli poskessa hauskuttamiseen.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Zeb

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Melnais kirjoitti:Ei ole saanut paljon kannatusta, kumma!
Njoo, no ei se Tarjan uusi minusta pahaltakaan kuulosta, sen verran mitä nyt radiosta olen kuullut, ja youtubesta. Levyn hankinta harkinnassa kun halpenee. Ehkä. Oon varsin leväperäinen kylläkin levyostosteni suhteen. Ainoo juttu mitä kerään nääs.
1108

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Zeb kirjoitti:Oon varsin leväperäinen
Ei muuten tullut yllätyksenä.
nääs
Et ole Tampereelta, älä siis matki.

Apina.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tarjan ääni sopisi kyllä joik'huihin..(oon aikas etelärannikolta)

Ainakin viimevuotinen 2006 joululevy oli aika kauheaa kuunneltavaa, Tarjalta..
Sen oli sovittanut joku? Eskelinen tai muu tuottajanero..
Kaikki kappaleet olivat jotain humppaa, kun levyä kuunteli suljetun oven takana pää peiton alla alkoi päätä koskemaan..
Tarjalla on kerta kaikkiaan aivan ihmeellisiä taustavoimia..
Se Argentiinalainen heppu on discrease koko argentiinan kansaa kohtaan.. Toisaalta voisi ajatella miten sielläpäin taloutta on totuttu hoitamaan?
Kyseessä tosiaan lienee sen slurkin rahankeräysoperaatio.
Pyyhin Netikettiin..
1108

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja 1108 »

BettyB. kirjoitti:Varmasti. Itse viittasin tähän
Viittaan satiaisille tietä vittuusi.

Tarja oli bändissä mukana alusta alkaen, tarja kiekui ja tarja oli bändin laulaja. Nyt on uusi laulaja ja biisit olivat valmiiksi äänitetty ja SOVITETTU ennen laulajan valintaa. Yllättävän hyvin ruotsitar pärjää biisien kanssa, todellakaan moni laulaja ei pysty vetään biisejä jotka eivät ole hänen äänialalalleen sovitettuja ihan tosta vaan edes kohtuullisesti (svedu teki niin kuitenkin). Kun NW alkaa työstään uutta plattaa niin heillä on laulaja jonka kanssa he ovat kiertäneet ja jonka ääniala on tuttu, seuraava levy on sovitettu hänen äänelle.

Alkaako iskemään ymmärrys???
BettyB.

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

1108 kirjoitti:Alkaako iskemään ymmärrys???
Mitähän mä tossa edellisessä viestissä just sanoin. Koitas nyt rauhottua tolta lapselliselta kiukutukselta ja lukea mun posti uudelleen.
1108

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja 1108 »

BettyB. kirjoitti:mun posti uudelleen.
Ei mua kiinnosta lukea sun postejasi, kuiteskin pelkkiä laskuja.

Mutta korjaan että blonditkin tajuaa: svedu ei ole mielestäni paska laulaja, päinvastoin. Svedu ei osaa esiintyä se on totta, ei osannut Tarjakaan aikoinaan. Svedu joutui täyttämään isot saappaat, joten ei ihme että jos jonkin sortin mistään mitään tietämätöntä napisijaa on liikkeellä.
Vihtahousu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Vaikka olenkin Tarjasta aina dikkaillut, niin täytyy olla rehellinen myös ittelleen; se lavakarisma on ollut kaukana hyvästä (aina), tulkinta olematonta, mutta siihen ole ollut tarvettakaan, ääni kohtuullinen (eli riittävä) mutta just semmoinen mitä NW tarvitsi alussa ponkaistakseen UG:sta pinnalle. Vasta sittemmin Holopaisen sävellystyö on saanut ansaitsemaansa huomiota.

Nyt Tarjan ääni on jo "Wanha", joten sillä ei myydä hevipiireissä, eikä klasaripuolellakaan, koska siihen touhuun ei rahkeet riitä. Suunta ilman NW:tä on alaspäin, ellei jotain radikaalia kehitä. Kuuntelen toki levyn joskus kun itseviiltelyfiiwikset ovat pinnassa, mutta sinkun perusteella en pidätä hengitystäni.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Elppis »

EI millään pahalla mut mun mielestä Tarjan ääni on ko. musiikille soveltumatonta. Ääni laahaa perässä ja ns. operamaiset pitkät pätkät ei onnistu, kun pitää tempoa ja äänenkorkeutta vaihdella niin usein. Ei soi ainakaan mun korvissa kauniisti. Nyt oma musiikki on edes vähän sovellettua, NW:ssä ei toiminut muutakuin pitkissä (tarjan äänelle tehdyissä) kohdissa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Herra Manala

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Suvinen kirjoitti:Marco Hietala vetää verrattomasti paremmin kuin nykyinen naisvokalisti.
Eikä Hietala vielä mitään, mutta Holopainen vetää verrattomasti paremmin. Sävelkulut ja orkesterisovitukset hioutuu yhä paremmin "mad scientist" -kategoriaan, ja se onkin NW:n henkiriepu tätä nykyä.

1108:n kanssa olen siinä samaa mieltä että Anettesvedu on kyllä hyvä laulaja. Hyvä laulaja samaan tapaan kuin Petra Mauria.
Storia

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Storia »

En ole kuullut Tarjan levyä kokonaan, joten olen ehkä jäävi kommentoimaan. Noh, toisaalta se ei ole mua ennenkään estänyt, joten mielipide: täysi floppi. I walk Alone on ahdistava ja jotenkin säälittävä esitys pitää kasvonsa. Oikein toivon, että levy myisi tosi huonosti ja Tarja siirtyisi hiljalleen pelkästään oopperaan mihin mielestäni kuuluu pysyvästi. Ilolla olen seurannut taas Nighwishin uutta alkua ja se levy tuli jopa tilattua. Anette on siihen bändiin paljon parempi solisti.
Vastaa Viestiin