Tarja - My Winter Storm

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Olen aina pitänyt Turusen äänestä ja ystävällinen pukki toi levyn lahjaksi. Kymmenkunta kuuntelukertaa on saanut pitämään myös levystä kokonaisuutena.

Levy koostuu teemoista jotka eivät oikein ole auenneet mutta olenkin huono kuuntelemaan sanoituksia. Sävellykset on tehty tukemaan Ääntä, yksinään ne tuntuvat äänimatolta. Hauska ero Nighwishin instrumentaalilevyyn, joka on mielestäni huomattavasti parempi kuin laulullinen versio.

Kauniita tunnelmia, draamaa ja kohtalokasta vaikutelmaa raidat pullollaan. Hevivaikutteet tuntuvat muutamissa kohtaa päälleliimatuilta mutta kohuttu Poison-cover taas toimii hyvin. Erilainen toki mutta eihän sen mikään tribuutti ole tarkoitus ollakaan.

Tarja laajentanee kuulijakuntaansa niin paljon että tulee menestymään myös sooloartistina.

Oletko kuullut, aiotko kuunnella vai annatko ennemmin katkoa kaulasi tapparalla?
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vihtahousu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Kaippa se on joskus kuunneltava, vielä vaan ei pysty koska se sinkku oli aika kammottavaa kuunneltavaa. Pakkohan se on kuunnella tulkitseeko se paremmin kuin mitä NW:ssä teki (tai siis jätti tekemättä).
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Vihtahousu kirjoitti: ..se sinkku oli aika kammottavaa kuunneltavaa.
Auditiivinen perheenjäsen totesi tuotannon olevan järkyttävän kehnoa levyyn satsatuista rahamääristä huolimatta. Minä onnellisena puurokorvana en tietenkään osaa tätä eritellä koska kuulen vain kokonaisuuden, en osia.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vihtahousu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Melnais kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti: ..se sinkku oli aika kammottavaa kuunneltavaa.
Auditiivinen perheenjäsen totesi tuotannon olevan järkyttävän kehnoa levyyn satsatuista rahamääristä huolimatta. Minä onnellisena puurokorvana en tietenkään osaa tätä eritellä koska kuulen vain kokonaisuuden, en osia.
Samoin, Tarja itseasiassa fraseeraa aika kehnosti NW:ssä. Tajusin sen vasta itse kun mulle asiasta kerrottiin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vihtahousu kirjoitti:
Melnais kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti: ..se sinkku oli aika kammottavaa kuunneltavaa.
Auditiivinen perheenjäsen totesi tuotannon olevan järkyttävän kehnoa levyyn satsatuista rahamääristä huolimatta. Minä onnellisena puurokorvana en tietenkään osaa tätä eritellä koska kuulen vain kokonaisuuden, en osia.
Samoin, Tarja itseasiassa fraseeraa aika kehnosti NW:ssä. Tajusin sen vasta itse kun mulle asiasta kerrottiin.
That woman!! :twisted:
The great club outshines the individual, always and forever.
Vihtahousu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Elppis kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti:
Melnais kirjoitti: Auditiivinen perheenjäsen totesi tuotannon olevan järkyttävän kehnoa levyyn satsatuista rahamääristä huolimatta. Minä onnellisena puurokorvana en tietenkään osaa tätä eritellä koska kuulen vain kokonaisuuden, en osia.
Samoin, Tarja itseasiassa fraseeraa aika kehnosti NW:ssä. Tajusin sen vasta itse kun mulle asiasta kerrottiin.
That woman!! :twisted:
Joo se pilaa multa kaiken! :D No ei vaineskaan, mun mielestä Tarjan laulu NW:ssä on just sitä mitä pitääkin olla, saattais mennä liian Oopperan puolelle jos hirveästi alkaa tulkitsemaan. Mua kanssa valistettiin että se tulkitseminen voi olla myös jotain ihan pientä, mutta mä tiedä enää semmoisesta... se menee jo muusikoiden korville.
Googlebot

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Tarja tekee MITÄ? Fraseeraa? Käyttäkää suomenkieltä.

Olen kuullut Turuselta vain sen "I walk alone, ööööh..." kappaleen. Se ainakin oli aika ylisentimentaalista paskaa. Nightwishin Bye Bye Beautiful kuulostaa paljon kivemmalta soidessaan radiossa, tosin siinä häiritsee hieman se että autoni radioantenni on pöllitty joten äänenlaatu kärsii ajoittain katvealueilla.

Tosin muutenkin viimeaikoina on tullut kovin huonoja kappaleita ulos. Viimeisin hyvä musiikkikappale oli se Mikan homorallatus, se musavideo missä se laulaa sen pikkutytön kanssa pimputtaessaan pianoa. Kappaleen nimi oli Ingrid Bergman tai Sophia Loren.
Googlebot

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Googlebot kirjoitti: Olen kuullut Turuselta vain sen "I walk alone, ööööh..." kappaleen. Se ainakin oli aika ylisentimentaalista paskaa. Nightwishin Bye Bye Beautiful
Onkos se niinku niin että tuo Turusen "I walk alone" viittaa just siihen että nykyään hän on sinkku eli sooloartisti ja siksi kävelee yksinään, kun taas tuo NW:n "Bye bye beautiful" viittaa Turusen potkuihin yhtyeestä?

Aika syvällistä. Vittuilevat toisilleen sinkkulohkaisuillaan. Tulee kovasti mieleen "You're so vain".
Vihtahousu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Googlebot kirjoitti:
Googlebot kirjoitti: Olen kuullut Turuselta vain sen "I walk alone, ööööh..." kappaleen. Se ainakin oli aika ylisentimentaalista paskaa. Nightwishin Bye Bye Beautiful
Onkos se niinku niin että tuo Turusen "I walk alone" viittaa just siihen että nykyään hän on sinkku eli sooloartisti ja siksi kävelee yksinään, kun taas tuo NW:n "Bye bye beautiful" viittaa Turusen potkuihin yhtyeestä?

Aika syvällistä. Vittuilevat toisilleen sinkkulohkaisuillaan. Tulee kovasti mieleen "You're so vain".
Suattaapi olla, Master Passion Greed on ainakin sävelletty Mr. Cabuli mielessään...
Rouva Pupu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Googlebot kirjoitti: Tosin muutenkin viimeaikoina on tullut kovin huonoja kappaleita ulos. Viimeisin hyvä musiikkikappale oli se Mikan homorallatus, se musavideo missä se laulaa sen pikkutytön kanssa pimputtaessaan pianoa. Kappaleen nimi oli Ingrid Bergman tai Sophia Loren.
Grace Kelly!
Rouva Pupu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vihtahousu kirjoitti: Suattaapi olla, Master Passion Greed on ainakin sävelletty Mr. Cabuli mielessään...
Koska moni muukin on tehnyt samoja päätelmiä siNkuistaan niin on tarja toki kommentoinut, että vuoropuhelua ei tapahdu.

En ole kuunnellut, ehkä mielenkiinnosta voisin harkita.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12349
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Googlebot kirjoitti:
Googlebot kirjoitti: Olen kuullut Turuselta vain sen "I walk alone, ööööh..." kappaleen. Se ainakin oli aika ylisentimentaalista paskaa. Nightwishin Bye Bye Beautiful
Onkos se niinku niin että tuo Turusen "I walk alone" viittaa just siihen että nykyään hän on sinkku eli sooloartisti ja siksi kävelee yksinään, kun taas tuo NW:n "Bye bye beautiful" viittaa Turusen potkuihin yhtyeestä?

Aika syvällistä. Vittuilevat toisilleen sinkkulohkaisuillaan. Tulee kovasti mieleen "You're so vain".
Tulee mieleen John Lennonin vittuilu Paul McCartneylle How do you sleep-piisissä 70-luvun alussa: Kuinka nukut kun olet Yesterdayn jälkeen säveltänyt vain paskaa..."How do you sleep, cunt..." :twisted: :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Googlebot

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Rouva Pupu kirjoitti:
Googlebot kirjoitti: Tosin muutenkin viimeaikoina on tullut kovin huonoja kappaleita ulos. Viimeisin hyvä musiikkikappale oli se Mikan homorallatus, se musavideo missä se laulaa sen pikkutytön kanssa pimputtaessaan pianoa. Kappaleen nimi oli Ingrid Bergman tai Sophia Loren.
Grace Kelly!
Meinasin jo korjata että Gina Lollobrigida mutta ei sitten.
Rouva Pupu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kuuntelin muutaman kappaleen, vielä ei ainakaan tee mieli perehtyä loppu levyyn.
Googlebot

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

En edelleenkään tiedä mitä "fraseeraaminen" tarkoittaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Googlebot kirjoitti:En edelleenkään tiedä mitä "fraseeraaminen" tarkoittaa.
Fraseeraus
Ilmeisesti tarkoittaa siis äänellä vonguttamista ylhäältä alas ja vasemmalta oikealle tjsp.
Paras päivä ikinä.
safi

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja safi »

Nyt sain viimein hankittua ja täytyy kyllä sanoa, että aika juosten kustu tekele. Muutamia hyviä kipaleita, mutta suurin osa täysin keskeneräisen tuntuisia ja töksähteleviä. Saisivat ottaa Tarjan takaisin Nightwishin rivistöön, sillä nykyisestä ruottin lahjasta maailmalle ei ikipäivänä saada tehtyä bändiin mustiin pukeutuvaa ja tyylikästä goottineitokaista ja saisi Turunenkin keskittyä ainostaan siihen minkä parhaiten osaa. Molemmat voittaisivat.
Zeb

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Googlebot kirjoitti:Onkos se niinku niin että tuo Turusen "I walk alone" viittaa just siihen että nykyään hän on sinkku eli sooloartisti ja siksi kävelee yksinään, kun taas tuo NW:n "Bye bye beautiful" viittaa Turusen potkuihin yhtyeestä?
Ekaan en ole syvällisemmin perehtynyt, mutta toka:

Did you ever hear what I told you
Did you ever read what I wrote you
Did you ever listen to what we played
Did you ever let in what the world said
Did we get this far just to feel your hate
Did we play to become only pawns in the game
How blind can you be, don't you see
You chose the long road but we'll be waiting
Bye bye beautiful


Öh, eihän tämä Tarjalle voi olla osoitettu?
Zeb

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Zeb »

safi kirjoitti:Saisivat ottaa Tarjan takaisin Nightwishin rivistöön, sillä nykyisestä ruottin lahjasta maailmalle ei ikipäivänä saada tehtyä bändiin mustiin pukeutuvaa ja tyylikästä goottineitokaista ja saisi Turunenkin keskittyä ainostaan siihen minkä parhaiten osaa. Molemmat voittaisivat.
Komppijutska tälle. Hirveää heilumista sillä nyksällä. Tarjan esiintymisessä oli sellaista arvokkuutta johon ruåttalaispoppari ei yllä vaikka päällään seisoisi.
bedlam

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Minusta sen uuden "hittiviisun" perusteella Nightwish on muuttunut ihan siedettäväksi kun Tarja poistettiin. En nyt väitä siltikään sitä ihan ilokseni kuuntelevani.
Rouva Pupu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti:Minusta sen uuden "hittiviisun" perusteella Nightwish on muuttunut ihan siedettäväksi kun Tarja poistettiin. En nyt väitä siltikään sitä ihan ilokseni kuuntelevani.
Ensimmäistä kertaa, jopa itse olen kuuntelemalla kuunnellut Nightwishiä pienissä määrin. Mutta olen myös sitä mieltä, että tämä uusi laulaja heiluu aika poppimaisesti, sano.
Vihtahousu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Tuo uusi "hittiviisu" muuten eroaa NW:n entisestä linjasta aikasta paljon, popimpaa sano.
BettyB.

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Suvinen kirjoitti:Marco Hietala vetää verrattomasti paremmin kuin nykyinen naisvokalisti.
Tätä mäkin olen yrittänyt koko ajan sanoa.

Nykynen Abbawish on paskaa. Biisit on ok, solisti voitas lähettää takas länteen keikkumaan.
Rouva Pupu

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Suvinen kirjoitti:Marco Hietala vetää verrattomasti paremmin kuin nykyinen naisvokalisti.
Tämä lienee syy myös itselläni, nimittäin kuuntelemani biisit sisältää (ne muutama) paljon sitä miesääntä.
1108

Re: Tarja - My Winter Storm

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Cabulin lahja maailmalle eli Tarjan uutukainen on niin silkkaa paskaa kuin vain voi olla. Paskoja biisejä joita ryyditetään särökitaralla Nightwish fanien mieliksi. Vitun wannabe musiikkia.

Ämmä tai siis Cabuli yrittää repiä rahaa Tarjan maineella, hyvin Tarja juitenkin vetää haastatteluissa "Levyni on selkeä ero Nightwishiin" ja vitut onkin, levy yrittää olla Nightwishiä mutta epäonnistuu siinä surkeasti. Tyhmä lehmä kiekuu ja takatukka käärii massia, siinä homman juju.

Niin ja mitä Nightwishiin tulee niin teidän vatipäiden tulisi muistaa se että levy oli nauhoitettu ennen laulajan valintaa. Onko se nyt vittu ihme että biisit ei sovi laulajalla??? Seuraava levy tulee sopimaan ja bändi pystyy tekemään biisejä jotka soveltuvat laulajalle. Vatipää mäkisijöille neuvo: "GO FIST YOURSELF!!!"
Vastaa Viestiin