Euroviisukevät 2008

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Chap

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Chap »

Eka TPK!
SikaMika

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Vaola kirjoitti:
Olenkin suuremmalla mielenkiinnolla seurannut rakkaan naapurimme Ruotsin viisukarsintoja, eli spektaakkelimaista, vuosittain järjestettävää Melodifestivalenia, joka kiertää Ruotsissa suurimpia areenoita. Jotenkin vaan Ruotsalaiset tuntuvat osaavan paremmin. Voisi tosin olla hyvin mahdollista, että tätä osaamista alkaisi näkyä täällä meilläkin, jos viisukarsinnat olisivat samalla tavoin suuren yleisön suosiossa, kuin Melodifestivalen Ruotsissa.
Äyks ja öyh.

Mitä toi sirkuksen tulo Suomeen sitten muuttaisi paremmaksi? Karitapiot ja asikaisensuojatit pääsisivät paskarallatuksineen vieläkin enemmän esille? Emmää, ei kiitos.
Tix

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Tix »

Suomen ja Ruotsin suurin ero tässä taitaa olla, että meillä ehdokkaat valitsevat levy-yhtiöt ja Yle. Mikä on ihan vitunnaamasta.
NuoriDaavid

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Teräsbetoni on ihan OK.

Minulle on epäselvää, kuinka tosissaan tuota soturimetallia vetävät?

Ilmeisesti vakavissaan, mutta ei tosissaan?

Jostain syystä Spinal Tapkin tulee mieleen ja sehän on aina hyvä asia.

Nyt olisi syytä käydä pari kuukautta salilla ahkerasti.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Euroviisukarmeuksissa, eikun -karsinnoissa, heräsi pari kysymystä. Ensinnäkin, kuinka urpoja asioita laulaja voi oikein laulaa? TJEU:

"Sinua varten minä en enää meikkaa
On takana taivas palavan rakkauden
Ei sinua varten sydämeni hakkaa
Vaan toiselle lahjoitan sen"

Anteeksi mitä? Voi ehkä ajatella, että näinhän se keski-ikäinen setä ajattelee tytön ajattelevan, mutta tosiaan, "sinua varten en enää meikkaa"?

Toinen kiusallinen asia on taas kerran se, kuinka Kerkko Koskisen kiistämättömät, joskin hieman... maneeriset säveltäjänlahjat on pantu koristamaan täysin nihilististä kerrontaa.

Tietyllä tavalla tilanne ei ole muuttunut ensinkään Ultra Bran ajoista. Pohditaanpa esimerkiksi seuraavaa riimiä:

"Hei hoi hauki, avaa leukasi ammolleen
tervehdi vesihiisiä, maista meritunnelmaa
Hei hoi hauki, tervetuloa Tukholmaan
kansallisilla kalapäivillä sinut parhaana palkitaan"

Tähän on vaikea lisätä mitään, mutta lisään silti: tässä kiteytyy muodikkaan vasemmiston ongelma - se, ettei ole mitään sanottavaa. Ultra Bra kuvaa ilmiömäisesti tietyn sukupolven vasemmistolaista nihilismiä, jossa henkilökohtainen on poliittista ja poliittinen silkkaa viihdettä. Niinpä on siis jokseenkin yhtä johdonmukaista laulaa Virginia Woolfista (hei, mä keksin, lauletaan Virginia Woolfista) kuin James Bondistakin (hei, mä keksin, lauletaan vähän niinkuin James Bondista):

"Ilman sua en nauti tästä seikkailijan elämästä
Unelmiini öisin kietoudun
Juhla loppuu. arkeen vaihtuu, sampanjasta kuplat haihtuu
Ja vaikka paistaa aurinko, enää näe sitä en"

Shampanjasta kuplat haihtuu, tosiaan. Lyriikat ovat vaikea laji, mutta onko liikaa vaadittu, että ne maistuisivat edes joskus jollekin muulle kuin väljähtyneelle oluelle?
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Susoittelen ehdottomasti tätä jos viisuista on tarpeeksi kiinnostunut :lol:

http://www.dtm.fi/tapahtumat.php?c=1204484400&f=902

+Kauniit leidit, halvat juomat :wink: Ja miikkoja ei ole :D
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Bliss

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Vadim kirjoitti:Ensinnäkin, kuinka urpoja asioita laulaja voi oikein laulaa?
Suomenkielisen iskelmän ollessa kyseessä ei kannata ihmetellä yhtään mitään. Varsinkaan urpoja sanoituksia.
"Oi Miki
kun sä tuut liki
mun tulee niin hiki"


tai jotain :D
1108

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja 1108 »

No toivottavasti menee paremmin kuin aikoinaan:

[youtube]http://youtube.com/watch?v=kkNAOx6txsY&feature=related[/youtube]
Tsaari

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Kuulin Teräsbetonin biiseistä pari eri versiota ennen kuin se julkaistiin. Ne kuulosti paljon paremmilta, tässä nyt esitetystä versiosta on karsittu jyminää ja jytkettä rankasti pois.

Mulla on aina tullut myös Teräsbetonista jonkinlainen "kieli poskessa" -fiilis. Ei kai kukaan tuollaista vakavalla naamalla voi vetää...
masa

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja masa »

Tsaari kirjoitti: Mulla on aina tullut myös Teräsbetonista jonkinlainen "kieli poskessa" -fiilis. Ei kai kukaan tuollaista vakavalla naamalla voi vetää...

Käännä teräsbetonin biisit englanniksi, niin saat Helloweenin tai minkä tahansa tunnetun kikkelihevibändin kuulostamaan samalta.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Niba »

Milloin suomessa haistatellaan esiintyjiä suorassa uutislähetyksessä??



Kieli posken läpikö?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Niba »

Nyt kuultiin viimeiset eurojoikhut = part kolme!

Saksa oli liikkeellä spaissarikopiollaan, Espanja pöpipäämusiikilla, huom. huumoria? oli tavoiteltu monessa kappaleessa, joskus tahatonta?
Serbia teki suomet eli hyvin samantapainen kipale kui viime vuonna..
Englanti eurorynkytys ja ranska enklanniksi laalettu jodlaus.. boring!
Pyyhin Netikettiin..
Edith

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Edith »

Nyt vähän tää telkkarittomuus harmittaa, kun jää semifinaalit kattomatta. Ei viitti keskellä viikkoa myöhään illasta lähteä mihinkään maailmalle kattomaan. Kai ne viisut tulee radiostakin ja samalla voi kattella netistä kuvia, mutta ei kyllä oo oikeen sama asia.

P.S. Joku onnekas voi vielä kauniisti pyytämällä saada minut kotiinsa katsomaan finaalia, koska finaalinkatsomispaikkaa en ole lyönyt lukkoon!
Edith

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Edith »

Vaola kirjoitti: Lähetystä saattaa voida katsoa myös netistä. Tsekkaa www.eurovision.tv!
Mahtavaa, kiitos kerronnasta!
Edith

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Edith »

Vittusaatana. En osaa. Lataan jonkin jutun ihan ok ja sitten vielä jonkin toisenkin ja sitten mulla ei muka ole niitä, vaikka varmasti on, enkä voi kattoa tota fakin nettilähetystä. No, oon sitten virkeenä töissä huomenna.
Bhven

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ kokeilin tota itsekin ja toimii internet explorerilla, mutta ei muilla selaimilla. Se plug-in haluaa yhteyden nettiin ja vielä serverioikeudet. Voi olla että sun palomuuri / virustorjunta blokkasi sen?
Pyry-Matias

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Jeesus, mitä ripulipaskaa noi viisut.
Herra Manala

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Aikamoista myötähäpeää nää on tähän mennessä ainoastaan aiheuttaneet. Ei yhtäkään oikeasti hyvää, tai edes tyydyttävää kappaletta.

Ja televisiottomille tiedoksi. Alle 20 eurolla onnistuu televisiolähetysten vastaanotto maniosti siinä missä kitinöintikin. Tuollaisella just kyttäilen tässä viereisessä ikkunassa.
ninnithequeen

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mie nukahin kesken, pah. Mutta pääasia että Suomi on finaalissa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:Mie nukahin kesken, pah. Mutta pääasia että Suomi on finaalissa.
Mielummin mä niitä kattelen kun sitä ruotsin kuivaksi imettyä barbia.
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mie nukahin kesken, pah. Mutta pääasia että Suomi on finaalissa.
Mielummin mä niitä kattelen kun sitä ruotsin kuivaksi imettyä barbia.

Tärkeintä ei ole voitto vaan se, että Ruotsi häviää? :D
masa

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja masa »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mie nukahin kesken, pah. Mutta pääasia että Suomi on finaalissa.
Mielummin mä niitä kattelen kun sitä ruotsin kuivaksi imettyä barbia.
Mä en :D

Kivat kikit.

Kuva
Vihtahousu

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Missä on ensimmäinen joka ilmoittaa olevansa varma Suomen voitosta?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Seurasin semifinaalia hieman sivukorvalla, mutta olin kuulevinani, että Alankomaiden biisissä oli sävyjä, joita voisi kuulla radiohittisoitossa ainakin keskisestä Euroopasta itään ja etelään suunnattaessa. Köyhän miehen Shakira, sano. Miten se ei päässyt jatkoon?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
ninnithequeen

Re: Euroviisukevät 2008

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pääsikö Israel muuten jatkoon? Mä taisin just siitä tykätä (toisenako esiintyivät)
Vastaa Viestiin