Nokian musiikkikauppa auki

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokian musiikkikauppa auki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:Ei ole kovin suuri vaiva syöttää amazonista kaivettujen kirjojen isbn vertaa-palvelun hakuun ja katsoa mihin hintaan sitä saa muualta.
Pieni vaiva, mutta liian suuri. Amazon on riittävän halpa minulle.
prosessi

Re: Nokian musiikkikauppa auki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:Amazon on lähinnä sitä, mitä olen hakemassa. Amazonissa ei todellakaan tarvitse tietää mitä on hakemassa. Selaaminen, aihealueet, suosikkilistat, muiden käyttäjien arvostelut, oma ostohistoria: kaikki tuottavat johtolankoja ja meta-dataa on liitetty tuotteisiin valtavia määriä.
Ok. Siinä tapauksessa ei vain olisi kannattanut käyttää sanaa vaivaton. Amazonin tuollainen käyttö kun ei ole sitä, vaan harrastus.
Tix

Re: Nokian musiikkikauppa auki

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:Pieni vaiva, mutta liian suuri. Amazon on riittävän halpa minulle.
Suit yourself. Minä en juuri nettikirjakauppoja käytä, mutta ystävät ovat kehuneet kotimaisia nopeiksi ja edullisiksi amazoniin verrattuna. Jos haluat maksaa kirjoistasi 50-150% enemmän ja saada ne hitaammin, se on ihan oma valintasi :)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokian musiikkikauppa auki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

prosessi kirjoitti:Ok. Siinä tapauksessa ei vain olisi kannattanut käyttää sanaa vaivaton. Amazonin tuollainen käyttö kun ei ole sitä, vaan harrastus.
Jos tiedän aihealueen, niin mistä muualta löydän aihealuueen parhaat kirjat nopeammin ja vaivattomammin kuin amazonista?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokian musiikkikauppa auki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:Suit yourself. Minä en juuri nettikirjakauppoja käytä, mutta ystävät ovat kehuneet kotimaisia nopeiksi ja edullisiksi amazoniin verrattuna. Jos haluat maksaa kirjoistasi 50-150% enemmän ja saada ne hitaammin, se on ihan oma valintasi :)
Hinta ja nopeus eivät ole oleellisia. Oikeiden kirjojen löytäminen on.
Tix

Re: Nokian musiikkikauppa auki

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:
Tix kirjoitti:Suit yourself. Minä en juuri nettikirjakauppoja käytä, mutta ystävät ovat kehuneet kotimaisia nopeiksi ja edullisiksi amazoniin verrattuna. Jos haluat maksaa kirjoistasi 50-150% enemmän ja saada ne hitaammin, se on ihan oma valintasi :)
Hinta ja nopeus eivät ole oleellisia. Oikeiden kirjojen löytäminen on.
No, halutun kirjan löytämisen jälkeen isbn-numeron ottaminen talteen copypastella ja listan tekeminen tilausta varten ei ole kovin iso vaiva. En näe miten nuo poissulkevat toisensa muuta kautta kuin viitseliäisyyden puuttumisesta. Aika kovalle tuntipalkalle pääsee sillä vaivannäöllä mitä hintavertailuun perustuva ostosten toteuttaminen vaatii.
prosessi

Re: Nokian musiikkikauppa auki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Ok. Siinä tapauksessa ei vain olisi kannattanut käyttää sanaa vaivaton. Amazonin tuollainen käyttö kun ei ole sitä, vaan harrastus.
Jos tiedän aihealueen, niin mistä muualta löydän aihealuueen parhaat kirjat nopeammin ja vaivattomammin kuin amazonista?
Outo kysymys. Varmasti ne parhaat kirjat kyllä ovat myynnissä Amazonissa, mutta en kyllä menisi takuuseen siitä, että yleensäkään löydät niitä sieltä.
Chap

Re: Nokian musiikkikauppa auki

Viesti Kirjoittaja Chap »

prosessi kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Ok. Siinä tapauksessa ei vain olisi kannattanut käyttää sanaa vaivaton. Amazonin tuollainen käyttö kun ei ole sitä, vaan harrastus.
Jos tiedän aihealueen, niin mistä muualta löydän aihealuueen parhaat kirjat nopeammin ja vaivattomammin kuin amazonista?
Outo kysymys. Varmasti ne parhaat kirjat kyllä ovat myynnissä Amazonissa, mutta en kyllä menisi takuuseen siitä, että yleensäkään löydät niitä sieltä.
Kyllä minun kokemukseni mukaan sieltä löytää huomattavasti paremmin kuin yhdestäkään kivijalkaliikkeestä tai toisesta nettikirjakaupausta. Toki riippuu vähän mitä etsii. Tietyn alueen tietokirjallisuutta on varmasti helpompi etsiä kuin jonkun tietyn kaunokirjallisuus suuntauksen kirjoja. Jos etsii maailmankirjallisuuden klassikoita ja viimeisimpiä bestsellereitä, valikoima on varmasti ihan tarpeeksi hyvä kivijalkaliikkeessä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokian musiikkikauppa auki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

prosessi kirjoitti:Outo kysymys. Varmasti ne parhaat kirjat kyllä ovat myynnissä Amazonissa, mutta en kyllä menisi takuuseen siitä, että yleensäkään löydät niitä sieltä.
Miten ne kirjat siten löytää? Sitä et kertonut?
prosessi

Re: Nokian musiikkikauppa auki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Outo kysymys. Varmasti ne parhaat kirjat kyllä ovat myynnissä Amazonissa, mutta en kyllä menisi takuuseen siitä, että yleensäkään löydät niitä sieltä.
Miten ne kirjat siten löytää? Sitä et kertonut?
Ei siihen ole mitään yksittäistä vastausta, riippuu täysin siitä mitä etsii.
aimohaiku

Re: Nokian musiikkikauppa auki

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Financial Times -lehden mukaan Applekin keskustelee musiikkiyhtiöiden kanssa uudesta liiketoimintamallista, jossa iTunesin musiikkipalvelun käytöstä tehtäisiin maksutonta korottamalla iPodin ja iPhonen hintoja. Mielenkiintoista.

Asiasta kertoi Tietoviikko
Vastaa Viestiin