Top 25 Metal Albums

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
NuoriDaavid

Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Top 25 Metal Albums

Osa on minulle täysin tuntemattomia.

Aloitin eilen itseni sivistämisen ja ostin Metallican "...And Justice for All:in".

Tarkoitus oli ostaa "Master of Puppets", mutta en muistanut kumpi oli se numero 1.

Aika raskasta ja synkkää :) "One" on jo sisäistetty, kun on tuttu Guitar Herosta. Nimibiisi alkaa kuulostaa hyvältä myös.
elco

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja elco »

Onhan noita kaikenmoisia toppilistoja, mutta kyllä mielestäni Appetite for Destructionin ja Zeppelinin ignorointi osoittaa aikamoista ymmärtämättömyyttä koko fakin genrestä.
NuoriDaavid

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:Onhan noita kaikenmoisia toppilistoja, mutta kyllä mielestäni Appetite for Destructionin ja Zeppelinin ignorointi osoittaa aikamoista ymmärtämättömyyttä koko fakin genrestä.
Appetite for destructionia olen soittanut enemmän kuin mitään muuta levyä. Omasta mielestäni kaikkein aikojen paras albumi.

Ehkäpä listan tekijöiden mielestä ei ole heviä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriDaavid kirjoitti: Aloitin eilen itseni sivistämisen ja ostin Metallican "...And Justice for All:in".

Tarkoitus oli ostaa "Master of Puppets", mutta en muistanut kumpi oli se numero 1.
Mene vain ja osta puppets. Newstedin miksaaminen pois Justicelta on edelleen Hetfield&Ulrichin suurin kuraperseteko.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Tix

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja Tix »

Jos haluaa sivistää itseään Metallican suhteen, puppets on ehdoton must, mutta hanki ihmeessä myös

http://www.imdb.com/title/tt0271061/

Ihan parhaita konsertti-dvdplättyjä mitä on olemassa.
elco

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Tarkoitus oli ostaa "Master of Puppets", mutta en muistanut kumpi oli se numero 1.
Minä en pahemmin Just Ice For Allista perusta. Jopa Black, vaikka onkin kaupallista ylituotettua roskaa, ajaa ohi. Puhumattakaan Puppetsista, Lighningista ja Metal Up The Assista.
sanctus

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Vai että heviä. Hehheh. Sen sijaan hienoa on todellakin se, että yhdet parhaimmista valkoihoisten soittajien perustamista bluesbändeistä eli Purple ja Sabbath nousevat varhaiskauden tuotoksillaan lähes kaikille top-listoille. Sen sijaan esim. Tom Waitsin parin levyn puuttuminen hämää.

Taitaa muuten olla pitkästä aikaa ensimmäinen lista, jolta Metallican läpipaska, huono ja kaikin puolin ihan vitun kehno "Metallica" -levy puuttuu.
Lucas Jackson

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

Minähän en mitään genreistä tiedä, mutta olisin silti sanctuksen kanssa samoilla linjoilla. Led Zeppelin putoaa helposti blues-rock -osastoon ja itse niputtaisin gunnaritkin esimerkiksi lähemmäksi Hard Rock / Rock -osastoa. Sabbathinkin esiintyminen listalla vähän kummaksututtaa, kuin myös erikoismaininnoissa esiintyvä Danzig. Mutta niin kuin sanoin, niin genreihin liittyvä problematiikka on minulle puhdasta hepreaa.
elco

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja elco »

Lucas Jackson kirjoitti:Minähän en mitään genreistä tiedä
Tähän tämä menee aina. Joku alkaa ruikuttamaan siitä, että heavy ja metal ovat täysin eri asia hard rockista nyt puhumattakaan.

EDIT: Eikös muuan Lester Bangs luonnehtinut Sabbathia ja Deep Purplea heavy metaliksi vuonna 1972. Voihan se tietty olla, että sanctus on Lesteriä merkittävämpi auktoriteetti...
bedlam

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Lucas Jackson kirjoitti:Sabbathinkin esiintyminen listalla vähän kummaksututtaa
No ei musta, vaikka debyytin heviys rajoittuukin pääasiassa nimibiisiin, niin Paranoidillahan sitä heviriffittelyä oli jo enempi. Paranoidin arvostamista levynä muuten niin korkealle en sitten taas ole koskaan ymmärtänyt.

Mutta kerrankin ihan hyvä listaus omasta näkövinkkelistä, paljon on omia suosikkejakin mukana, varsinkin viimeisen sivun jatkolistauksessa. Appetiten puuttuminen on vähän niin ja näin. En itsekään sitä heviksi laskisi, mutta jos kerran äärimmäisen vähän heviä liippaava Rushin Permanent Waveskin listauksessa on mukana, niin kyllähän Appetitekin sitten joukkoon mahtuisi.
Lucas Jackson

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

elco kirjoitti:EDIT: Eikös muuan Lester Bangs luonnehtinut Sabbathia ja Deep Purplea heavy metaliksi vuonna 1972. Voihan se tietty olla, että sanctus on Lesteriä merkittävämpi auktoriteetti...
Tämähän suorastaan huutaa galluppia!! Kitinästä kuitenkin löytyy aina se paras asiantuntemus. Pitäisikö Kitinän syvien rivien antaa päättää tämä asia?
NuoriDaavid

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Black Sabbathin tärkeys on varmastikin ennen muuta siinä, että ainakin ko. artikkelin mukaan se oli ensimmäisiä heavy bändejä. Nih.

http://music.ign.com/articles/755/755929p4.html
Lucas Jackson

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

bedlam kirjoitti:niin Paranoidillahan sitä heviriffittelyä oli jo enempi. Paranoidin arvostamista levynä muuten niin korkealle en sitten taas ole koskaan ymmärtänyt.
Totta. Ajoittain tuotannosta löytyy helpommin heavy metalliksi miellettävää materiaalia, mutta minun korvin kuunneltuna pääosin liikutaan jossain progen ja blues-rockin rajamaastossa. Ehkä. Minä en kyllä osaa lokeroida kyseistä orkkaa yhteen lokeroon. En edes listalla loistanut albumia Paranoid. Sanoisinpa melkein, että Sabbathin tuotannosta Heaven and Hell, sekä Mob Rules, ovat niitä heavy metal –albumeita. Mutta yleisesti bändi niputetaan HM –genreen, joten myönnän auliisti että oma mielipiteeni eroaa melkoisesti yleisestä mielipiteestä. Julistan Black Sabbathin heavy metallin äidiksi.

Edit: Kas, ND olikin julistamisissa minua nopeampi.
sanctus

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Ehdottomasti galluppia pystyyn aiheesta!

Julistan tässä, nyt ja pysyvästi Sabbathin varhaiskauden tuotannon loistavaksi brittibluesiksi ja itse yhtyeen Toni Iommin mainioksi taustabändiksi!
1108

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja 1108 »

NuoriDaavid

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kävin siirtymätaipaleella Sellossa. Anttilasta, Citymarketista tai Prismasta ei Master of Puppetsia löytynyt.

Onhan se nyt perkules, että kun haluaisi ostaa, niin pakotetaan warettamaan.
Tix

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Onhan se nyt perkules, että kun haluaisi ostaa, niin pakotetaan warettamaan.
Meinaat, että ei löydy nettikaupoista? ;)
Bliss

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti:Anttilasta, Citymarketista tai Prismasta ei Master of Puppetsia löytynyt.
Ai juu, noi onkin Suomen ainoat levykaupat :(
NuoriDaavid

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^No mutkun mutkun, ei tässä perheellinen mies voi lähteä mihinkään Äkäslompolon shellille ostoksille.

Ehkä nettikaupasta täytyy tilata. Mistän niitä cd:tä kannattaa tilata?
1108

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja 1108 »

NuoriDaavid kirjoitti:Mistän niitä cd:tä kannattaa tilata?
http://www.swampmusic.com/

En voi muutakuin suositella.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriDaavid kirjoitti:Ehkä nettikaupasta täytyy tilata. Mistän niitä cd:tä kannattaa tilata?
www.play.com

Nopea toimitus ja joskus jopa halvat hinnat
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriDaavid

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.swampmusic.com/product_details.php?p=801970 +2e postikulut (kai?) eli 18.95+2 =20.05

http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Help.h ... el#jump-pe ei postikuluja? eli tot 16.99

Jos ymmärsin speksit oikein, niin bluntlyn suosittelema on halvempi, mutta hitaampi.
Tix

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja Tix »

http://www.cdwow.ie/searchresults_cd.ph ... of+puppets

11.99 postikuluineen.

En voi Cd-wowia liikaa kehua. Nopea toimitus (Ruotsista tulevatte, usein 2 työpäivää), usein hyvin edullinen hinta, postikulut aina hinnassa mukana. Palautuksiakin on testattu, ei mitn ongelmaa.

Edit:

Tilaa samalla tuo:

http://www.cdwow.ie/detail_results_11.p ... code=24910
1108

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Paskat Tix:n musista, tilaa ND tämä ja nauti: http://www.swampmusic.com/product_details.php?p=713147

Verrattuna Metallicaan Laiho osaa ainakin soittaa:

Viimeksi muokannut 1108, 08.04.2008 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bedlam

Re: Top 25 Metal Albums

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Myös esim. cdonistakin Puppets 17.90 postikuluineen. Tuota live-sinfoniaa ei varmaan ihan heti kannata ostaa. Jos susta tulee nyt yhtäkkiä Metallican superfani, niin sitten ehkä. Itte kyllä olen ikäni bändistä diggaillut, mutta tuota en ole hankkinut. Metallica on muutenkin livenä paska ja sinfoniaorkesterin ja hevin siittäminen on ihan perseestä.
Vastaa Viestiin