Pyhä Biisi?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
bliss

Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Idolsia ihmetellessä tuli mieleen...
Mikä on sellainen biisi, jota et koskaan, missään tapauksessa, halua kuulla coverina?
Näitähän on lukemattomia, mutta jostain aloittaakseni...

• Deep Purple - Soldier of fortune
• Leonard Cohen - Hallelujah (olen melkein antanut Jeff Buckleylle anteeksi, mutta en ihan kokonaan vielä)
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja more »

Täähän on hyvä http://www.youtube.com/watch?v=7vYixpbff9Y :P


Ja itse kysymykseen, eipä tule mieleen mitään niin pyhää ettei sitä saa versioida
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
SikaMika

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

bliss kirjoitti: • Leonard Cohen - Hallelujah (olen melkein antanut Jeff Buckleylle anteeksi, mutta en ihan kokonaan vielä)
Mä olen melkein antanut Cohenille anteeksi, että on onnistunut tekemään biisistään niin hengettömän kuin on. Jeff buckleyn versio on omaa luokkaansa, hän herätti koko biisin eloon ja nosti sen korkealle jalustalle. Hallelujah!

Jotta koveri ylipäätään toimii, sen täytyy tuoda kappaleeseen jotain uutta. Jimi Hendrixin biiseistä on vaikeaa/mahdotonta tehdä alkuperäistä parempia millään ilveellä. En myöskään näe, että Metallicaa pystyisi jotenkin koverilla parantamaan.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

No vois laittaa cover kiellon vaikkapa koko Queen-catalogille.

Nää nyt tuli ekoina mieleen.

- Bohemian Rhapsody
- We Will Rock You
- We Are The Champions
- The Millionaire Waltz
- Don't Stop Me Now
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
bedlam

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Blue Öyster Cultin Reaper-biisin luulin joskus olevan sellainen biisi, jota kukaan ei uskalla coveroida. HIM sen raiskasi sitten kuitenkin, vieläkin oksettaa vaikka kuulemasta on jo 10 vuotta.

Stairway to Heavenia ei ole tainnut moni uskaltaa koettaa?
Viimeksi muokannut bedlam, 04.11.2008 9:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elco

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja elco »

Jo otsikon nähdessäni päätin, että vastaan Dio: Holy Diver. Eikä se lainkaan hassumpi vastaus olekaan.

Kaikkea saa toki kokeilla, mutta on vaikea kuvitella, että joku onnistuisi parantamaan esim. Maidenin Aces High:ta. Mm. CoB yritti ja tuloste on aika järkyttävä.
Avatar
Madonna
Elämätön Kitisijä
Viestit: 276
Liittynyt: 11.09.2008 10:18

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja Madonna »

RAM13 kirjoitti:No vois laittaa cover kiellon vaikkapa koko Queen-catalogille.

Nää nyt tuli ekoina mieleen.

- Bohemian Rhapsody
- We Will Rock You
- We Are The Champions
- The Millionaire Waltz
- Don't Stop Me Now
Nää olikin näppärästi listattuna tänne valmiiksi :D
Eli jooei Queenia coverina, ajatuskin alkaa kuvottaa :?
Rouva Pupu

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

The Doorsin koko tuotanto, korvat valuu verta kun niitä kuulee. Yh, muistin juuri Ricky Martinin ketkuttamassa lanteitaan Light My Firen tahdissa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kyllähän se on Britney Spearsin "Born to make you happy". Mitkä lyriikat! Mikä tulkinta!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

RAM13 kirjoitti:No vois laittaa cover kiellon vaikkapa koko Queen-catalogille.
Tarttee olla samaa mieltä tästä. (Kuulin perjantaina maailman raiskatuimman version Radio Ga Ga:sta.)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
daddykillkill

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

bedlam kirjoitti:Stairway to Heavenia ei ole tainnut moni uskaltaa koettaa?
Valitettavasti kyllä.



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LZn1evRYPKU[/youtube]
daddykillkill

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

"Anarchy In The UK" -coverit ovat ihan paskoja, ainakin Motörheadin ja Mötley Cryyn versiot.
RL Burnside

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

daddykillkill kirjoitti:"Anarchy In The UK" -coverit ovat ihan paskoja, ainakin Motörheadin ja Mötley Cryyn versiot.
Jostain syystä tämä toimii, ainakin mulle. Tuo Mustainen ääni on niin... Öh... Istuva?

Musta kovereita pitäisi vääntää huomattavasti enemmänkin. Ei ne biisit siitä kulu vaikka niitä kuka tahansa painais. Muistaisin muun muassa tuon Pupun mainitseman "Light My Fire" -biisin toimineen oikein hienosti Jose Felicianon kitaroinnin ja laulun kautta. Jonkun tulkinta saattaa iskeä niin luihin ja ytimiin verrattuna alkuperäiseen tuotokseen. Ville Valostakaan koskaan pitänyt, mutta kun se veti Baddingiä, niin johan toimi.

Joskus jopa harmittaa, ettei kaikista kovereista ole tarttunut kunnon tallennetta jälkipolville, kuten vaikka tästä.
slam
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 24.09.2008 11:42

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja slam »

18 and life - skid row
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

bedlam kirjoitti:Blue Öyster Cultin Reaper-biisin luulin joskus olevan sellainen biisi, jota kukaan ei uskalla coveroida. HIM sen raiskasi sitten kuitenkin, vieläkin oksettaa vaikka kuulemasta on jo 10 vuotta.
Kappas. =D

http://kitina.net/viewtopic.php?p=409168#409168
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

SikaMika kirjoitti:
bliss kirjoitti: • Leonard Cohen - Hallelujah (olen melkein antanut Jeff Buckleylle anteeksi, mutta en ihan kokonaan vielä)
Mä olen melkein antanut Cohenille anteeksi, että on onnistunut tekemään biisistään niin hengettömän kuin on. Jeff buckleyn versio on omaa luokkaansa, hän herätti koko biisin eloon ja nosti sen korkealle jalustalle. Hallelujah!
Tosin tässä yhteydessä tulee muistaa että molemmat yllämainitut versiot ovat ihan paskoja verrattuna Rufus Wainwright:n ja John Calen versioihin samasta biisistä. Löytyy mm. elokuvasta Shrek (Rufus käsittääkseni). Pianon pimputus vaan sopii tuohon kappaleeseen paljon paremmin kuin joku ääliöjunttimainen kitaran näpyttely.

http://www.youtube.com/watch?v=mmbQEQltOwM
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 26.11.2008 0:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Sitten vielä kun keksisin kenen version biisistä "Little Piece of Leather" kuulin lapsena monen monituista kertaa. Ei ollut Beatles eikä Donnie Elbert, niiden versiot eivät ole yhtä hyviä. Mahtava kappale kaikenkaikkiaan. Googlettamalla löytyy vielä sellaisia vaihtoehtoja esittäjiksi kuten David Byron, Hipster Image ja Gene Latter. (?)
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

RL Burnside kirjoitti: Muistaisin muun muassa tuon Pupun mainitseman "Light My Fire" -biisin toimineen oikein hienosti Jose Felicianon kitaroinnin ja laulun kautta.
:leuhka:
RL Burnside

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

Rouva Pupu kirjoitti: :leuhka:
Teknisesti paskoja versioita tuo juutuupi pullollaan, mutta kyllä tuosta idean saa:


Rouva Pupu

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Kyllä mä tuon tiedän, en tosin välittäisi tietää... Enkä varsinkaan kuulla toista kertaa, ensimmäinen kerta oli jo aikoinaan liikaa :]
RL Burnside

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

Rouva Pupu kirjoitti::]
:perse:
Rouva Pupu

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Hyvä arse, pinkeet pakarat :h:

Janis Joplininkin tuotantoa voisi olla coveroimatta. Ontopic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kaikki mozartin biisit.
daddykillkill

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Rouva Pupu kirjoitti:Janis Joplininkin tuotantoa voisi olla coveroimatta. Ontopic.
Kyl mun mielestä Leinoska vetää Janikset ihan kiitettävällä raspilla ja intensiteetillä, vaikka tarkkaan ottaen kyse ei olekaan coverista.
Harmi ettei ehtinyt näkemään. Näin eukon Ballsin keikalla vuonna kivi-ja-kirves. Meinasin perseelleni pudota. Ämmästä lähtee nääs ÄÄNTÄ!
RL Burnside

Re: Pyhä Biisi?

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

daddykillkill kirjoitti:Kyl mun mielestä Leinoska vetää Janikset ihan kiitettävällä raspilla ja intensiteetillä, vaikka tarkkaan ottaen kyse ei olekaan coverista.
Harmi ettei ehtinyt näkemään. Näin eukon Ballsin keikalla vuonna kivi-ja-kirves. Meinasin perseelleni pudota. Ämmästä lähtee nääs ÄÄNTÄ!
Kyllä! Pari kertaa olen keikan myös nähnyt silloin Ballsin aikaan ja voi vittu että se bändi toimi livenä. Juutuubista kattelin pätkän tässä toissapäivänä ja fiilistelin... Tosin sama tunnelma ei oikein juutuubin pätkän kautta välittynyt.

Edit: Uh! Olinkin jo postannut tuon Leinoskan ja pallit tuonne juutuubi -ketjuun.
Vastaa Viestiin