Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
NuoriDaavid

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Rouva Pupu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Yllätin itseni viime kesänä ja ostin pyörän vaimon nimenomaisesta kiellosta huolimatta.
Rebell ;) Sinänsä mild muuttui ainakin hetkeksi wildiksi.
Huvitan joskus itseäni lauleskelemalla juurikin tuota "Born to be wildia" mopoillesseni töihin.

Kesää odotellessa..

Edit: uutena vuotena meillä oli kylässä firmansa myynyt naapuri avovaimonsa kanssa (mies toisella kierroksella, avovaimo reilu 10v nuorempi), rrrahaa on.

Autoina on R-mersu, joku remmiahdettu Jagge ja vaimon kauppakassina C70-volvo.

Kertoi juuri vaimon kanssa riidelleensä, kun haluaa mopon kuten minäkin, mutta vaimo ei anna... Tietysti usutin hankkimaan.
MGandhi

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

NuoriDaavid kirjoitti: Kertoi juuri vaimon kanssa riidelleensä, kun haluaa mopon kuten minäkin, mutta vaimo ei anna... Tietysti usutin hankkimaan.
Noin sitä pitää! Sä et jätä wildia-asennetta vain laulun varaan vaan uskaltaudut myös vastustamaan Naisen tahtoa! Oikein! Mä olen susta melkein ylpeä!

Viet sen naapuris nyt vknloppuna MP-messuile, niin eiköhän sieltä jotain tartu mukaan. :)
Rouva Pupu

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Jotenkin hauskaa nähdä miten setäiässä olevat miehet kapinoivat vaimon tahtoa vastaan ;)
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Näyttäis tällä palstalla kapinoivan kaikki muutkin ukot ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

daddykillkill kirjoitti:[
Ottamatta kantaa siihen, onko tämä Vartiaisen virallinen kaapista-ulos-biisi tai siihen, käyttääkö nimimerkki Birkenstockeja nuollessaan kokolattiamattoa, tulkinnassa on jotain sellaista joka assosioituu Geetsusta muodostamaani kuvaan. Hyvä biisi.
Biisin on mun kuuleman mukaan kirjoittanut Teemu Brunila, eikä se siis ole mitenkään lesboileva paitsi tietty Vartiaisen esittämänä :P Tarkoitushakuista vai ei?
Prepare for the worstest.
NuoriDaavid

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:
daddykillkill kirjoitti:[
Ottamatta kantaa siihen, onko tämä Vartiaisen virallinen kaapista-ulos-biisi tai siihen, käyttääkö nimimerkki Birkenstockeja nuollessaan kokolattiamattoa, tulkinnassa on jotain sellaista joka assosioituu Geetsusta muodostamaani kuvaan. Hyvä biisi.
Biisin on mun kuuleman mukaan kirjoittanut Teemu Brunila, eikä se siis ole mitenkään lesboileva paitsi tietty Vartiaisen esittämänä :P Tarkoitushakuista vai ei?
No kyllähän biisi on tarkoitettu naisen laulamaksi, eihän sen sanoissa ole muuten mitään järkeä.
Onslow

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Vesper kirjoitti:^ Näyttäis tällä palstalla kapinoivan kaikki muutkin ukot ;)
HoHop. Minä en!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No mietipäs uudestaan, vaikka salainen suhde tms? Ei siinä mun mielestä oo mitään selkeetä girl-on-girl -vihjettä.. pitää tsekkaa sanat.
Prepare for the worstest.
bedlam

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Pakko oli googlettaa, kun en edes tiä biisiä.

Kyllä kai tää nyt naisen laulamana viittaa tyttöjen väliseen, ainakin noista korkkareista voisi päätellä. Tai voihan tää kertoa suhteesta transuunkin. Sitä en sitten tiedä, onko nää sanat alunperin tehty miehen laulettavaksi.

Kadut täyttyy ihmisistä
ne ei tiedä meistä mitään
Ootat mua asemalla
Ehkä kello antaa anteeksi minulle
Juoksen loppumatkan
Sinä olet kaunis niin kuin aina
sinun korkeissa koroissa

Sanot: "Tämä ilta kävellään käsi kädessä
ihmisten edessä
Älä sinä muiden katseista välitä
sillä me ollaan yhdessä
Ne ei tiedä mitään, ne ei kuulu tähän tarinaan
joka harvoille luetaan"

Kadut täyttyy äänistä
joku huutaa meidän perään
Olet meistä vahvempi
kanssasi en pelkää kaupungin pimeää
Ihmisjoukon kohdalla
pidät kiinni kovempaa
ja pelkoni katoaa

Sillä tämä ilta kävellään käsi kädessä
ihmisten edessä
Älä sinä muiden katseista välitä
sillä me ollaan yhdessä
Ne ei tiedä mitään, ne ei kuulu tähän tarinaan
joka harvoille luetaan

Tämä harvoille luetaan

Ne ei tiedä mitään, ne ei kuulu tähän tarinaan
joka harvoille luetaan
NuoriDaavid

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:No mietipäs uudestaan, vaikka salainen suhde tms? Ei siinä mun mielestä oo mitään selkeetä girl-on-girl -vihjettä.. pitää tsekkaa sanat.
"Sinä olet kaunis niin kuin aina
sinun korkeissa koroissa"
--
"Olet meistä vahvempi "


Eh?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Öh, eikö mies voi sanoa että nainen on koroissa kaunis? Tai eikö nainen voi olla se vahvempi?Chauvinismia!1 Kalapuikkoviiksismiä!

Mona-Lisa!1
Prepare for the worstest.
daddykillkill

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

bedlam kirjoitti:Pakko oli googlettaa, kun en edes tiä biisiä.
"Jenni Vartiainen: Ihmisten Edessä" jonka tuossa ylempänä Geetsulle omistin.
nowaysis kirjoitti:Öh, eikö mies voi sanoa että nainen on koroissa kaunis?
Jos biisin on kirjoittanut Teemu "Macho" Brunila, sen esittää Jenni Vartiainen ja SETA palkitsee tekijät ko. biisistä ... miten selvän vihjeen sä oikein tarvitset?

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Set ... 5237509617

... mutta kuten sanottu, tekijöiden mahdolliset homoseksuaalisuus ei häiritse minua vähimmässäkään määrin. Pidän Princestä, Pet Shop Boysista, Freddie Mercurystä sekä Frederikistä ihan siinä missä machommistakin artisteista.
Viimeksi muokannut daddykillkill, 27.01.2009 12:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
bedlam

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

nowaysis kirjoitti:Öh, eikö mies voi sanoa että nainen on koroissa kaunis?
Tavallisesti kai oletetaan laulajan olevan se kertoja. Ei pakko näin ole olettaa, mutta loogiseltahan se tuntuu.
daddykillkill kirjoitti:"Jenni Vartiainen: Ihmisten Edessä" jonka tuossa ylempänä Geetsulle omistin.
Juu, siis tarkoitin että en ole koskaan kuullut tätä viisua.
NuoriDaavid

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Öh, eikö mies voi sanoa että nainen on koroissa kaunis? Tai eikö nainen voi olla se vahvempi?Chauvinismia!1 Kalapuikkoviiksismiä!

Mona-Lisa!1
:) Tottakai voi, jos nainen nostaa penkistä miestä enemmän.

*laittaa ruokalasta salakuljettamansa kalapuikot teipeillä huuleen yläpuolelle*
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Siis joo, ymmärrän kyllä ettei se koroissa oleva kaunis ole mies ja tuskin transukaan, sitä vaan spekuloin että jos tekstin on kirjoittanut mies, on hän voinut ajatella alunperin ihan että mies laulaa näin salaisesta suhteestaan naiseen. Enkä missään nimessä väitä etteikö teksti voisi olla tehty Jennin laulettavaksi.

Kesällä vaan kuulin tämän Brunila-jutun, sen totuudellisuudesta en tiedä sen enempää.
Prepare for the worstest.
daddykillkill

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

^ Ei vittu Nowa. Ei KUKAAN voi kääntää noin selvää asiaa noin monimutkaiseksi!?!?!11

On se luojan lykky, ettei me olla pari :D
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ah, minun tietääkseni Jenni Vartiainen ei ole koskaan "tunnustautunut" lesboksi eikä myöntänyt biisinkään kertovan tytöistä. Muistan lukeneeni, että hän sanoi oikeita tulkintoja olevan niin monta kuin kuulijoitakin tms. Toki biisi ja Vartiainen on nostettu homoikoneiksi, mutta ei sitä ole laulajan heterous ennekään estänyt. Miten liene Vartiainen ja Brunila kommentoivat palkintoa, muuta kuin kiittäen?
Prepare for the worstest.
Rouva Pupu

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mun mielestä myös tämä kohta kielii ns. jostain "poikkeavasta" tai "ei-normista" jonka takia voi olla jännäkakka housuissa julkisesti.

"Kadut täyttyy äänistä
joku huutaa meidän perään
Olet meistä vahvempi
kanssasi en pelkää kaupungin pimeää
Ihmisjoukon kohdalla
pidät kiinni kovempaa
ja pelkoni katoaa"

Mun mielestä siinä ei tietystikään olisi mitään poikkeavaa tai ei-normia.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

daddykillkill kirjoitti:^ Ei vittu Nowa. Ei KUKAAN voi kääntää noin selvää asiaa noin monimutkaiseksi!?!?!11

On se luojan lykky, ettei me olla pari :D
'

Olen samaa mieltä, tosin eri syistä. Omasta mielestäni tässä vaan pyysin selityksiä ja faktaa sille, että oma ehdotukseni ei voisi olla oikea.
Prepare for the worstest.
daddykillkill

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

^ Luovutan. Venus ja Anus eivät (taaskaan) ymmärrä toisiaan.

Minä näen asian näin: jos se ääntelee ja kävelee kuin ankka, se ON ankka.
Suomi on edelleenkin niin takapajuinen maa, että Jari Sillanpää taitaa olla ainoa kaapista ulos tullut viihdetaiteilija, jolla vielä riittää töitä - ja hänkin kertoi asiasta vasta vuosien vakiintuneen suosion jälkeen. Bjurströmillä ei ole pokka riittänyt vieläkään.
Viimeksi muokannut daddykillkill, 27.01.2009 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Rouva Pupu kirjoitti:Mun mielestä myös tämä kohta kielii ns. jostain "poikkeavasta" tai "ei-normista" jonka takia voi olla jännäkakka housuissa julkisesti.

"Kadut täyttyy äänistä
joku huutaa meidän perään
Olet meistä vahvempi
kanssasi en pelkää kaupungin pimeää
Ihmisjoukon kohdalla
pidät kiinni kovempaa
ja pelkoni katoaa"

Mun mielestä siinä ei tietystikään olisi mitään poikkeavaa tai ei-normia.
Mielestäni tästä Vartiainen sanoi(city-lehdessä vuosi sitten), että kyseessä voisi olla salainen tai vaikkapa "rotujen välinen" rakkaus, jota ympäristö ei katso hyvällä. Pointtini on se, että miksi se laulaa lesbolaulua eikä siltikään myönnä sellainen olevansa, jos kuitenkin on? No, ehkä se ei vaan halua, eikä se sinänsä muille kuulukaan.
Prepare for the worstest.
bedlam

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Tottakai saattaa olla, että teksti on alunperin tehty miehen laulettavaksi. Mutta en ymmärrä, miten nainen laulamassa suhteesta naiseen ei herätä yhtään lesbofiboja?

Jos Frederik alkaisi laulaa, että "kanna minut metsään apinamies", niin eikö siitä tulisi yhtään homofiboja, vaikka kaikki tietääkin että biisi on alunperin Kikan esittämä ja että Reetu on luultavimmin hetero? Vaikka on toki palstalogiikallamme niin hetero, että saattaakin olla homo.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

bedlam kirjoitti:Tottakai saattaa olla, että teksti on alunperin tehty miehen laulettavaksi. Mutta en ymmärrä, miten nainen laulamassa suhteesta naiseen ei herätä yhtään lesbofiboja?
Tottakai se herättää. Tässä taas Aanus ja Veenus eivät kohtaa ;) Minusta siinä vaan ei ole järkeä, että pitää sitten keksiä kaikkia muita selityksiä biisille, jos kerta on tullut ulos kaapista. Vartiainen ei siis minun käsittääkseni ole ulos kaapista, tykkäs tytöistä sillai tai ei. Siis se kai mulla on se ongelman ydin, että miksi se laulaa selkeästi lesbolaulua jos ei voi myöntää sellainen olevansa. Tämä mua vaan kauheesti ärtsyttää kun mun pitäis tietää kaikki maailman asiat ja olla perillä ja tommosta vaan ei voi saada tietää niin kertaaaaaH !!1 :D

Itse olen pohtinut, että menettäiskö Jenni hompsujen suosion jos se oliskin vaan homosympatiseeraava hetero joka halusi huomiota laulamalla tommosen lepsolaulun vaikkei oikeisti ite oiskaan.

Ok. Muistin väärin, ja väärin muistamiini asioihin jokaisen fiksun ja perustellun kommenttini pohjasin. Tässä artikkeli niin kuin se oli, eikä niin kuin itse muistin.

http://www.city.fi/artikkeli/Jenni+Vartiainen/2445/
Viimeksi muokannut nowaysis, 27.01.2009 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
NuoriDaavid

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nythän onkin aika ottaa esiin tämä monilta ohi mennyt gay-klassikko;

Meri on musta ja aallot rantaan lyö

Sinua ja laivaa ootan joka yö



Kun kohdattiin oli pimeää

Kun erottiin oli pimeämpää

Ankkurinappi vain muistoksi jäi

Ankkurinappi sinun puserosta jäi



En koskaan nähnyt sinun kasvojasi

Käsin kiihkein haroin hiuksiasi



Kun kohdattiin oli pimeää

Kun erottiin oli pimeämpää

Ankkurinappi vain muistoksi jäi

Ankkurinappi sinun puserosta jäi



Punainen huivi sinun kaulassasi

Tuskainen sydän minun rinnassani



Kun kohdattiin oli pimeää

Kun erottiin oli pimeämpää

Ankkurinappi vain muistoksi

Ankkurinappi sinun puserosta jäi



Mmm..mm..



Niin kirkas kun taivas on mieleni mun

Kun vielä tuntea saan rakkautesi sun



(Haluan kotiin nyt)



Kun kohdattiin oli pimeää

Kun erottiin oli pimeämpää

Ankkurinappi vain muistoksi jäi

Ankkurinappi sinun puserosta jäi
NuoriDaavid

Re: Tämän biisin yhdistän tähän kirjoittajaan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti: Itse olen pohtinut, että menettäiskö Jenni hompsujen suosion jos se oliskin vaan homosympatiseeraava hetero joka halusi huomiota laulamalla tommosen lepsolaulun vaikkei oikeisti ite oiskaan.
Kassakone laulaa hoosiannaa ja se on tärkeintä.

En tiedä ko. laulajattaresta mitään, mutta ennakkoluuloinen veikkaukseni on, että kyseessä on vain rahastus ja huomionhakutemppu. Eli vaikkei Jenni mattoa nuolusikaan, haluaa silti rahat pois.
Vastaa Viestiin