Raamattu vai Harry Potter?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset

Mikä saa pöksysi kastumaan ja paskat pärähtämään housuihin?

Raamattu (Vanha + Uusi Testamentti)
3
33%
Harry Potter-kirjasarja, kaikki julkaistut osat
3
33%
Niba
3
33%
 
Ääniä yhteensä: 9

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Raamattu vai Harry Potter?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Viime aikoina olen ollut huomaavinani kuinka Raamattu-fanit ovat nyreissään kilpailevan viihdeteoksen, Harry Potterin, suosion kasvusta.

Kyseessä on samankaltainen merkittävä murros kuin kuinka Star Trek-fanit joutuivat katsomaan Star Wars-ilmiön suosion kasvua 70-luvulla, ja myöhemmin 90-luvulla molemmat joutuivat kokemaan Babylon 5:n suosion kasvun. Samalla tavoin minua TeamFortressClassic-fanina ei niin paljoa ole koskaan lämmittänyt CounterStriken suurempi suosio.

Kumpi teoksista kutittaa sinun sisäistä "nappulaasi" paremmin? Perusteluja saa esittää jos välttämättä tahtoo.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Raamattu vai Harry Potter?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Täytyy myöntää että olen lukenut kyseisiä kilpailevia teoksia kovin rajoitetusti, mutta molemmista tehtyjä elokuvia olen ainakin nähnyt. Päällisin puolin tarinoissa on yhtymäkohtia, kuten Potterin nörttimäinen päähahmo ja Uuden Testamentin, ilmeisesti 60-luvun hippiaatteesta elämänfilosofiansa ammentanut, työtön puuseppä tjsp. Potterin lapsuus oli surullisempi, mutta Jessuksella tuntui olevan myöhemmin elämässään kovempia vastoinkäymisiä. Molemmat olivat kovia poikia taikomaan, ehkä Potterin taiat olivat monipuolisempia. Molemmat esitetään jonkinlaisina hyvän edustajina pahaa vastaan.

Raamattu on aika paljon massiivisempi ja pidemmän aikajänteen kattava tarina joka on mielenkiintoisesti esitetty useamman paikallaolijan näkökulmasta, mutta Potterin henkilöhahmoihin tuntuu tulevan tarinoissa enemmän lihaa luiden ylle, ja Potterin tarinoissa on mielenkiintoisempia juonenkäänteitä ja yllätyksiä. Pelkästään tämän perusteella joutunen valitsemaan Potterin.

Tietääkö joku onko Raamatulle tulossa vielä jatko-osia? En tarkoita mitään epävirallisia spin-offeja kuten "Musta Raamattu" jne.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 19.03.2009 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bedlam

Re: Raamattu vai Harry Potter?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

No Life of Brian on mun lempileffoja ja sehän nyt sivuaa ja parodioi Raamatun tapahtumia. Yhden Harry Potterin olen kattonut töllöstä ja se oli kyllä hirviä. Kaikkia saatanoita ja hirviöitä, vieläkin puistattaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Raamattu vai Harry Potter?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bedlam kirjoitti:No Life of Brian on mun lempileffoja
Pahan pistit. Ohitan tuon kuitenkin omassa arvostelussani koska se vain sivusi Raamatun tapahtumia.

Hassusti luin tuon ensin "No-life of Brian...".
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Raamattu vai Harry Potter?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos nyt joku pitäisi pistää kilpailijaksi niin sitten tämä.

Mutta on nykyraamattukin ihan hyvä paperipainona.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Rouva Pupu

Re: Raamattu vai Harry Potter?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

En ole lukenut Potter kirjoja tai katsonut leffoja. Tai jotain pätkiä olen saattanut telkkarista katsoa. Paskaa. Valitsen siis Raamatun.
Onslow

Re: Raamattu vai Harry Potter?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Vaikea sanoa kun ei ole tullut luettua kumpaakaan, mut valitaan raamattu. Siinä on kuulemma enemmän magiaa, murhia, raiskauksia, seksiä, orgioita ja sotia, kuin niin saatanallisessa Potterissa.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Raamattu vai Harry Potter?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Viihdearvoltaan raamattu on parempi, eteenkin vanhan testamenti puoli josta saisi hyvän efrektileffan aikaiseksi. Populaa ja kaupunkeja pistetään sileäksi tuhottomia määriä, veri ja viini virtaavat ja orgiat on muutenkin oikein mukavan kuuloiset. Taattua hittikamaa.
Jos raamatusta tehtäisiin filmatisointi action tyyliin niin ai että tulisi heti hitti, ne mitkä siitä on tehty (tai ainakin mitä olen itse nähnyt) on avuttomia räpellyksiä. Dogma oli kohtis kiva mutta se oli vain vähän sitä mytologiaa sivuava.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raamattu vai Harry Potter?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Nördepojan nouse sankariksi on niin plääh, ettei tosikaan. Aloitin kerran Raamatun, mutta en jaksanut alkua pidemmälle. Ilmestyskirjan olen tosin lukenut ainakin kerran, se on mukavaa viihdettä. Ja täytyihän minun tarkastaa, miten Iron Maidenin The Number of the Beast -kappaleen alkusanat kuuluvat suomeksi.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin