Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja huima »

Pakko nostaa hattua Sedulle Helsingin yöelämän kehittämisestä ja sillä rahastamisesta. Luxin tilalle auennut Tiger on käynyt läpi jonkinlaisia pintaremontteja verrattuna Luxiin, mutta konseptin ydin on pysynyt kuitenkin samana - tarjota juhlimispaikka 24-45 vuotiaille pääkaupunkiseutulaisille jotka haluavat tuhlata suuria summia juhlimiseen ja hyvältä näyttämiseen.

Jo baarin ulkona tuli selväksi, että tässä haetaan jälleen suuren maailman meininkiä ja asiakkaat ovat eri kasteissa. Normaalien asiakkaiden jono oli välillä yhtä pitkä kuin 'Vip'-jono - ja kummankin jonon lisäksi todellisia vip-asiakkaita kulki kummankin jonon ohi. Ravintoloiden suurkuluttajat jotka haluavat palvelua voitelivat ovimiehiä seteleillä kättelemällä sisääntullessa tai poislähtiessä pääovimiestä pieneksi taiteltu seteli kädessä. Pääovimies taas pisti setelit taskuun ja poimi välillä taskusta tippuneita seteleitä maasta takaisin ylös. Päästäksesi ravintolaan kannattaa siis olla väleissä portinvartijoiden kanssa.

Itse tilassa pintaremontti ei ole ollut niin tärkeä kuin tilojen pieni uudelleenjärjestely. Yläkertaan ja alakertaan oli saatu aikaiseksi enemmän tanssitilaa ja paremmat kulkuväylät kuin aiemmin muuttamalla kalusteiden ja DJ-koppien sijoittelua. Positiivinen uudistus oli myös iso määrä henkilökuntaa, joka tuntui olevan koko ajan puunaamassa paikkoja kuntoon, keräämässä laseja pois ja ylipäätään pitämässä huolta siitä, että bileet toimivat.. ainakin kaikkialla muualla kuin baarissa, jossa näytti olevan krooninen alimiehitys. Luulisi että bisneksessä jossa asiakkaille yritetään myydä kallista alkoholia, olisi tärkeää pystyä tyydyttämään asiakkaiden halut. Tigerissä tuntui tiskin jono olevan koko ajan yli vartin mittainen, joten seurueemme ei illanvieton aikana kuluttanut juurikaan rahaa ylihintaisiin alkoholijuomiin.

( Asiasta Ilta-Sanomissa, Seduloissa käytetään keskimäärin 19 euroa per asiakas: http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1666697 )

Bilemielessä Tiger oli kuin katalogi kauniita ihmisiä jostain arjen ulkopuolelta. Positiivisessa mielessä asiakkaat olivat oikeasti panostaneet pukeutumiseen ja meikkiin, mikä on välillä harvinaista ravintolaelämässä Helsingissä. DJ:t soittivat pääosin parempaa settiä kuin Luxin aikoihin, joten perusteet olivat sinällään kunnossa.

Mutta Tiger on kuitenkin yhtä tyhjän kanssa kuin Lux, asiakkaiden useasti keskittyessä näyttämään hyvältä tai tärkeältä hauskanpitämisen sijaan. Asiakaskunnassa oli myös paikalla olennaiset kliseiset asiakasryhmät, mukaanlukien salilla viihtyneet äijät jotka eivät olleet löytäneet vaatekaapista tarpeeksi isoa paitaa ja kävelivät sulavasti kuin jääkaappipakastin, opportunistiset panomiehet jotka yrittivät iskeä kaikkea liikkuvaa lihaa ja kasipuolen prinsessat joiden tehtävänä oli näyttää elämää viileämmältä ja ampua alas kaikki panomiesten lähestelyt sekä notkua lähes musiikin tahtiin tanssilattialla.

Tiger toimii todella hyvin paikkana jossa näyttää että rahaa on ja olla tökerön öky. Yläkerrassa oli esimerkiksi hilpeä hetki, kun joku osti ison pullon Moet Chandon-shampanjaa. Musiikki lakkasi ja tilalle tuli Star Wars-teemamusiikki samalla kun joku kantoi valaistun shampanjapullovitriinin heidän pöytään. Juttu olisi hauska, ellei se olisi niin tökeröä.

Asiakaskunnassa pisti voimakkaasti esille venäläiset tai suomen venäläiset, mikä lieneekin ollut yksi tärkeä kohderyhmä ravintolalle. Helsingissä on paljon turvallisempaa bilettää ja ökyillä halvemmalla kuin Moskovassa tai Pietarissa. Tigerissä on kuitenkin potentiaalia ja avautuva The Circus tuo varmasti kaivattua kilpailua baariympyröihin. Oma kysymyksensä tulee vain olemaan miten paljon asiakkaita riittää näihin samalla profiililla olevia juhlijoita houkutteleviin ravintoloihin.

Mutta... not my cup of tea.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Itse olin eka kertaa Apollossa ja olin hyvin positiivisesti yllättynyt. Vippijono oli täälläkin pitkä, ja poislähtiessä poke selkeästi odotti seteliä sen käyttämisestä, mutta ajattelin ettei minun biletysfrekvenssilläni kandee lahjoa. Sen toisen kerran tänä vuonna kun käynen, voinen käyttää kuolevaisten jonoa. Muuten paikka oli yllättävän "jännä", sohvia ja parvia ja minun mieleiseni coverbändi! Ainoa varsinainen miinus invavessan ovesta, jota ei saanut lukkoon. Ehkä ovat havainneet mitä lukollisissa yökerhojen invavessoissa tehdään, mutta kyllä pyörätuolilaisillakin on mielestäni oikeus käydä lukollisessa vessassa. Asiakaspalautteen paikka selkeästi!

Juomaksi otin pikkupullon Fresitaa, jota nautiskelin pissismäisesti pillillä. Toisessa kattauksessa limenmakuista Bacardi Breeseriä. Ruokapuolelta valitsin juustonmakuista Ruis -snacksiä. Kaiken kaikkiaan kattava otos bilekansasta, hirveän nuorilta suurin osa näytti, eli varmaan olivatkin. Seuralaiseni oli toista mieltä, joten ehkä itse keskityin vain alle kolmikymppisten(kaksvitosten Jope Ruonansuun äänellä) kiikarointiin.

Tätä ette kuule usein, mutta tähän yökerhoon menen mieluusti joskus toisenkin kerran.
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pääseekö tommosiin tavikset sisään? Minkälaiset kledjut vaaditaan? Eikö liika pinnallisuus ahdista? Paljon ovimaksu? Entä drinksut?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja huima »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pääseekö tommosiin tavikset sisään? Minkälaiset kledjut vaaditaan? Eikö liika pinnallisuus ahdista? Paljon ovimaksu? Entä drinksut?
Jopa poliisit pääsevät.

Siistit vaatteet. Virka-asu ei käy, ellei ole virantoimituksessa.

Ahdistaa jos se on koko homman ydin.

Kymppi.

Kymppi. Bisse oli 5,5 euroa. Eli melko edukasta.

Jos sijoittaa Club Royal-korttiin pääsee ilmaiseksi kolmen ystävän kanssa jonon ohi ja 65 eurolla irtoaa aina pullo Moet Chandonia. Ei paha investointi, jos käy kaveriporukalla ulkona edes kerran kuussa. Pullo shampanjaa on kuitenkin useasti mukavampi kuin neljän tyypin samat vanhat perusdrinksut tai siideri / bisse.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mahiksia siis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vitsiniekka. Mul oli toppatakki!
Prepare for the worstest.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

huima kirjoitti:

Jos sijoittaa Club Royal-korttiin pääsee ilmaiseksi kolmen ystävän kanssa jonon ohi ja 65 eurolla irtoaa aina pullo Moet Chandonia. Ei paha investointi, jos käy kaveriporukalla ulkona edes kerran kuussa. Pullo shampanjaa on kuitenkin useasti mukavampi kuin neljän tyypin samat vanhat perusdrinksut tai siideri / bisse.
Muahahahahahahha.

Those were the days my friend.......
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja huima »

Lilo kirjoitti:[Muahahahahahahha.

Those were the days my friend.......
Esitän jyrkän vastalauseen viittauksellesi elämän seesteistymiseen ja ulkoilmaelämän vähenemiseen! Vastahan kävimme ... kuukausi sitten ulkona ennen tätät kertaa.

OMG. Me so old.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kyllä aikuisille biletys kerran kuussa on jo varsin sosiaalista ja nuorekasta!
Prepare for the worstest.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja huima »

nowaysis kirjoitti:Kyllä aikuisille biletys kerran kuussa on jo varsin sosiaalista ja nuorekasta!
Sanot vaan.

Nyt tuntuu tosi pahalle. Onko nuoruus jo ohi? Kohta hiuksetkin tippuu ja jäljelle jää vain eläkkeelle pääsyyn jäljellä olevien päivien laskeminen.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Niin, itsekin tässä kriittistä vuotta eläessäni olen miettinyt mihin se nuoruus loppuu. Luulenpas, että sen saa päättää ihan itse :) Eikä nuoruus välttis ole ristiriidassa aikuisuuden kanssa. Nuoruus on suhteellista, aikuisuus taas tiettyä vastuullisuutta, joka voi puuttua vaikka nelikymppiseltä. IMO siis.
Prepare for the worstest.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

huima kirjoitti:Jo baarin ulkona tuli selväksi, että tässä haetaan jälleen suuren maailman meininkiä ja asiakkaat ovat eri kasteissa. Normaalien asiakkaiden jono oli välillä yhtä pitkä kuin 'Vip'-jono - ja kummankin jonon lisäksi todellisia vip-asiakkaita kulki kummankin jonon ohi.
Joo tällaisen maalaispojun on vaikea ymmärtää tällaisia juttuja. Kauan sitten Kalleenkin mennessäni valitsin tietenkin lyhyemmän jonon. 5 min jonotettuani joku ovimikko sanoi "Hei sinä, sun ei varmaan kuuluisi olla tässä jonossa.". Ai VIP-jono? Ilmeisesti näytin liian tavikselta.

Myöhemmin tosin eksyin sinne pari kertaa erään super-VIP-naisen seurueessa (sihteerikkö joka kai järjesti sinne usein yrityspippaloita), tätä kautta ilmeisesti naamani jäi muistiin varsinkin kun toteutin sihteerikön kehoitusta antaa ovigorilloille pari euroa aina pois lähtiessäni, ja aloin päästä yksinkin nopeammin sisään.

Ikävä vaan että olen aina ajatellut Kallen olevan ihan perseestä eikä siellä ole tullut sen koommin käytyä, joten eiköhän naamani ole taas unohtunut. Taisin myös joskus seurustella naisen kanssa jolla muistaakseni oli porttari Kalleen, ties mitä tehnyt. Varmaan oksentanut jonkun toisen käsilaukkuun.

Nykyinen ravintolassakäyntifrekvenssi on n. kerran kahdessa kuukaudessa, luulisin. Joskus useammin, joskus harvemmin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja Ann »

Muistan ikuisesti, miten nakeltiin kaverin Luxin vip-aitioista varastamia hedelmiä Narinkkatorilla vaeltavien epäonnisten niskaan.

Kyllä, siellä oli NIIN vitun tylsää.. ja kyllä, olen niin vitun lapsellinen. Naurattaa nytkin kun asiaa ajattelen. hihihiii..hedelmäkuutio.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti:Nykyinen ravintolassakäyntifrekvenssi on n. kerran kahdessa kuukaudessa, luulisin. Joskus useammin, joskus harvemmin.
Milloinkas kityläiset oli siellä Amarillossa, tuo kun taitaa olla viimeisin käyntini ns. yökerhossa (Rocksia en laske(ja sielläkään ei ole tullut oltua pitkään aikaan)).

Kai sitä voisi taas joskus kokeilla viihdynkö yhtään paremmin niissä nykyisin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Bluntly kirjoitti:Milloinkas kityläiset oli siellä Amarillossa, tuo kun taitaa olla viimeisin käyntini ns. yökerhossa (Rocksia en laske(ja sielläkään ei ole tullut oltua pitkään aikaan)).
Oliko tuo ennen vai jälkeen WoW-miitin, vai eikö sitäkään lasketa? Minä lasken kaikki alkoholinmyyntiin keskittyneet juottolakäynnit mukaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti: Minä lasken kaikki alkoholinmyyntiin keskittyneet juottolakäynnit mukaan.
En laske alkoholinmyyntiin keskittynyttä juottolaa yökerhoksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

No en mä osaa noille tehdä selvää eroa. Jotkut suomalaisräkälät ovat vaan vähän isompia, jotkut pienempiä. Tanssilattiako sen eron tekee? Jotkut paikat ovat silti rajatapauksia, esim. oliko Simonessa tanssilattia vai ei? Ainakin joskus valot vilkkuivat ja muutama nainen hytkyi postimerkin kokoisella alueella, jossa normaalisti oli tuoleja.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Luxista Tiger, Moskova keskelle Helsinkiä

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:Nykyinen ravintolassakäyntifrekvenssi on n. kerran kahdessa kuukaudessa, luulisin.
Sinänsä ihmettelen että jaksat roikkua noissa tylsimyslöissä noinkin usein. Ilmeisesti joku tai jokin (esmes työpaikan pakkoriennot) pakottaa?

Menneen vuoden aikana olen tuntenut vain yhden ainoan kerran oikeasti viihtyneeni baarissa ja tykänneeni kännäämisestä. Itsekin ihmettelin jälkeenpäin mikä muhun silloin meni.
Vastaa Viestiin