Euroviisut 2009

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

huima kirjoitti:Ei se Waldon eurohumppa ollut kisan huonoin.
...Ei ymmärrä.
Jälkiviisaana on helppoa, mutta jos nyt ajattelet, että joku Armenia olisi päräyttänyt vastaavanlaisen 90-luvun eurodancehumpan, niin et varmaankaan olisi pisteitä antanut? Ihan ok rallatus se Waldon oli, mutta 20 vuotta liian myöhään.

Ranska oli mun mielestä ylivoimaisesti paskin, koska Kaas kuulosti pubiruusulta, joka ei laulanut vaan lausui melodiattoman biisinsä läpi - aivan hanurista.

Hyviä olivat Islanti ja jotenkin myös Tanska. Norja nyt oli Norja. Tarttuva biisi ja esiintyjä oli kaunis, söpö ja ihku - kuulemma.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Nimen voi nyt voittajan myötä todellakin muuttaa Europliisuiksi. Väärä voitti, en ala.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
milli

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja milli »

Minuun tuo Norjan kappale upposi kuin kuume veitsi voihin, biisi soi jo ties kuinka monetta päivää päässä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sillanpää olisi voinut vaivautua edes ahtamaan asialliset vaatteet päällensä niin kuin muillakin. Tosi kehittävää mennä esiintymään jossain kireässä flanellipaidassa kun tilaisuus olisi vaatinut pukua.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ilmeisesti Waldo pääsi juryn nostamana finaaliin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Paha Keisari

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Viron biisi oli hieno ja tyttö nätti. Olisi kuulut voittaa. Norjan renkutus oli surkealla ääntämisellä ja äänellä laulettu B-luokan renkutus. Ilmeisesti riittää kun on nätti homo joka on syntynyt ex-neuvototasavallassa.
nastamuumio

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Azerbaidzan oli ihan The Ultimate Euroviisu. Siinä oli reipas meno, nätti tyttö lyhkäsessä hameessa ja joku mieskin, joka ei kai näyttänyt pahalta sekään. Täysin yhdentekevä, mutta erittäin hyvä sellainen. Romanian Balkan Girls sen sijaan oli puhtaasti typerä, ja mielestäni ainoa, joka ehkä saattoi olla Waldo's peoplea huonompi. Albaniasta en tykännyt myöskään, mutta se turkoosi taustamies nosti vähän pisteitä, tuli ihan Elcon natriummies mieleen

Norja oli ok, tai enemmänkin, ihan hyvä voittaja, mutta melkein yhtä paljon tykkäsin kyllä myös Iso-Britanniasta. Venäjä oli myös hyvä, Turkilla oli samanlaista hyvää kuin niillä on ollut ennenkin, ja Islannilla oli kauneimmat taustat delfiineineen ja sinisineen.

Edit: Niin, ja Sakis Rouvas on kyllä vanhentunut. Mutta niinhän me kaikki.
SikaMika

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Olipa hieno euroviisuilta. Konseptini oli niin lyömätön, että taidan patentoida sen: hanki hyvää syötävää ja juotavaa, hyvää seuraa asettaudu mukavaan asentoon ja laita hyvä leffa pyörimään! Tällä kertaa hyvänä leffana toimi kymmeneen kertaan nähty Rankka päivä, mutta tokihan se viisut hakkaa. Välillä nopea kavanan vaihto veisuille ja parhaan artistin (= pantavimman tsubun) valinta tiukkien kriteerien (=perseen) perusteella. Oma suosikkini tänä vuonna oli Azerbaizhan.
huima kirjoitti:
Ei se Waldon eurohumppa ollut kisan huonoin.
No ei. Edellisestä kappaleesta poikkeavan, vaihtoehtoisen pisteytysalgoritmini perusteella (=musiikillisesti) pidin Waldon säälittävää ysärijtumputusjumputusta vasta kolmanneksi paskimpana vetona. En muista keitä ne vielä paskemmat olivat, vain häviäjät muistetaan. Kisa oli pirun jännä loppuun saakka, peli ratkesi vasta muutaman viimeisen maan ilmoitettua äänensä joilla Saksa ja Liettua kirivät niukasti ohi Suomen. Tuolloin tuuletin ankarasti, viimein saatiin se mitä aivan ilmeisesti oltiin lähdetty hakemaan. Jotta sama suosio olisi taattu jatkossakin, täytyy ensi vuonna laittaa kisoihin raskaampaa kalustoa. Waldon rynkkypoppi saattaa vaikka vahingossa tulla muotiin jolloin taisteltaisiin tiukasti 3-4. huonoimmasta sijasta; tarvitaan trendejä ja musiikillisen mielenkiinnon nostattamista ruton lailla välttelevää Vanhaa Jarrua a´la Kari Tapio tai Katri-Helena. Ammattiraadit ja Klaus Järvinen takaisin!
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja par-sky »

nastamuumio kirjoitti:Azerbaidzan oli ihan The Ultimate Euroviisu. Siinä oli reipas meno, nätti tyttö lyhkäsessä hameessa ja joku mieskin, joka ei kai näyttänyt pahalta sekään. Täysin yhdentekevä, mutta erittäin hyvä sellainen.
ja biisistä tuli vahvasti mieleen Meiju Suvaksen Pure mua.
Me transmitte sursum, Caledoni!
nastamuumio

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Milloin muuten tulee viisu, jossa nätti poika laulaa nätistä rakkaudesta nättiin poikaan?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Olisin kyllä varovasti sitä mieltä, että Norja oli ihan hyvä voittaja. Europoppia nykyviisuissa muodikkaaksi nousseella kansanmusiikkipainotuksella, tarttuva kertosäe, eläväinen sekä vilpittömän riemukkaan oloinen esitys, jossa oli vielä sopivasti euroviisukitsiä paikalle sipsuttavan taustalaulukaksikon ja voimailijoidenkin kautta. Minä kyllä ihan pidin - ei kai kukaan odotakaan euroviisuvoittajalta tämän syvempää musiikkielämystä? Enkä ainakaan minä huomannut mitään poikkeuksellisen häiritsevää ääntämysongelmaa. Sitäpaitsi on vaikea kuvitella moisen olevan ongelma euroviisuissa.

Nastamuumion kanssa olisin samaa mieltä siitä, että Romania oli typeryydessään Waldoakin huonompi, kuten mahdollisesti myös Kreikan Sakiskin. Odotin kyllä Waldolle vähän enemmän pisteitä: luulisi, että jokin entinen kommunistimaa olisi nostalgiassaan heltynyt Waldon edessä: 40+ -ikäinen, täydellisen karismaton nuija apinoi nuorisomusiikkia, joka oli osassa länttä jotenkin suosiossa reilu 15 vuotta sitten. Ja kaikki tämä hellyyttävän tosissaan vailla itseironian tajua. Itä-Euroopassa oli tällaista menoa kommunismin kaatumisen aikoihin. Tavallaan samanlaista vetoa oli kyllä myös Tanskan esityksessä: noin hajuttoman mauttoman värittömän unettavaa perusrokkia en ole kuullutkaan sen jälkeen, kun musiikkiluokan pojat esittivät omia sävellyksiään koulun juhlassa yläasteella.

Etukäteen ajattelin, että Saksan biisi olisi oikeastaan ainoa, jota voisin kuvitella kuuntelevani kotona muutenkin kuin euroviisujen kontekstissa. Mutta ilman tyylikästä(?) videotaan tämäkin biisi jäi aika vetämättömäksi. Ja onko tämä Dita Von Teese jonkinlainen tunnettu ilmiö, josta minä olen vain tapani mukaan aivan ulkona? Kun en tuosta kropan väkivaltaisesta muokkaamisesta ihmeemmin innostu, pidin kontribuutiotaan aika luotaantyöntävänä.

Finaalin ihmeellisyyksiin kuului kyllä kiistatta myös tv-ohjaaja. Miten voi niin konsistentisti olla aivan pihalla? Kun esiintyjät tekivät jonkinlaista koko ryhmän näyttäväksi tarkoitettua koreografiaa, saatiin aina lähikuva yksittäisestä tyypistä. Tai kun suosikkini Bosnia-Herzegovinan tapaan esiintyjät asettuivat muodostelmaan, joka oli selvästi tarkoitettu katsottavaksi edestä päin, saimme kuvaa kaukaa sivusta. Todella hämmentävää.

Ja täytyy minun olla vielä jonkun muun kanssa samaa mieltä Jari Sillanpäästä. Vaikka pidänkin hyvänä sitä, että viisuja homoja pidättämällä juhlistanutta Venäjää näpäytetään antamalla suunvuoro Suomen ehkä ainoalle julkihomolle kansansuosikille, niin asunsa ja takeltelunsa olivat kyllä kuin sketsisarjasta, valitettavasti ilmeisen tahattomasti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
MGandhi

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

nastamuumio kirjoitti:Milloin muuten tulee viisu, jossa nätti poika laulaa nätistä rakkaudesta nättiin poikaan?
En kiinnittänyt huomiota sanoitukseen, mutta oletin Norjan kappaleen nimenomaan kertoneen tästä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja huima »

urpiainen kirjoitti: Waldon edessä: 40+ -ikäinen, täydellisen karismaton nuija apinoi nuorisomusiikkia, joka oli osassa länttä jotenkin suosiossa reilu 15 vuotta sitten. Ja kaikki tämä hellyyttävän tosissaan vailla itseironian tajua.
....
Ja onko tämä Dita Von Teese jonkinlainen tunnettu ilmiö, josta minä olen vain tapani mukaan aivan ulkona?
Dita von Teese on vaan tunnetuimpia burleskitanssijoita. Ja se on aika pårnå.

Waldon biisi olisi ollut parempi ilman Waldoa. Se Karoliina tms.:n lauluosuus kuulosti ihan perusradiokikkelitrancedancehutulta, joten olisi luullut sillä heruvan edes jotain.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

huima kirjoitti:Waldon biisi olisi ollut parempi ilman Waldoa. Se Karoliina tms.:n lauluosuus kuulosti ihan perusradiokikkelitrancedancehutulta, joten olisi luullut sillä heruvan edes jotain.
Samaa mietin kotikatsomossa: hankkiutuisivat Waldosta eroon ja biisillä olisi saumaa keskikastiin.

Islannin suosio muuten kummastutti minua kyllä. Kuulosti minusta vanhanaikaiselta, eikä ollut mitenkään erityisen hyvä. Olisin odottanut pikemminkin Ruotsia lähemmäs kärkeä: eihän se biisi mikään kuunneltava ollut, mutta laulajalla todella kaunis ääni ja sitä kautta Ruotsin esitys oli esityksenä illan kiinnostavimpia. Ruotsin shown voisi kuvitella näkevänsä itä-eurooppalaisessa "paremmassa" ravintolassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti:Finaalin ihmeellisyyksiin kuului kyllä kiistatta myös tv-ohjaaja. Miten voi niin konsistentisti olla aivan pihalla? Kun esiintyjät tekivät jonkinlaista koko ryhmän näyttäväksi tarkoitettua koreografiaa, saatiin aina lähikuva yksittäisestä tyypistä. Tai kun suosikkini Bosnia-Herzegovinan tapaan esiintyjät asettuivat muodostelmaan, joka oli selvästi tarkoitettu katsottavaksi edestä päin, saimme kuvaa kaukaa sivusta. Todella hämmentävää..
Juu.
Kamera pyörikin ihan liikaa muka tehokeinona, samoin zoomaili pahoinvointiin asti, ja silloin aina väärään rajaukseen että esityksien tarkoitettu koreografia olisi televisioon asti näkynyt. Amätöörimäistä. Vaikka luulisi, että tuohon hommaan ei pääse kuin tosi ammattilainen.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Dumis

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Jes, paras lopputulos.

ps. kuka voitti?
NuoriD

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti: Islannin suosio muuten kummastutti minua kyllä. Kuulosti minusta vanhanaikaiselta, eikä ollut mitenkään erityisen hyvä. Olisin odottanut pikemminkin Ruotsia lähemmäs kärkeä: eihän se biisi mikään kuunneltava ollut, mutta laulajalla todella kaunis ääni ja sitä kautta Ruotsin esitys oli esityksenä illan kiinnostavimpia. Ruotsin shown voisi kuvitella näkevänsä itä-eurooppalaisessa "paremmassa" ravintolassa.
Ruotsin laulajattaren olkavarret olivat liian treenatut ja kuivat. Islannin laulajattaren puolestaan liian treenamattomat ja rasvaiset.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriD kirjoitti:
Ruotsin laulajattaren olkavarret olivat liian treenatut ja kuivat.
No tohon habaan kiinnitty joo huomio myöskin meidän sohvalla.

Ja komps vaan Urpiaiselle voittajan kertosäkeen tarttuvuudesta; ei irtoa kulumallakaan!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lilo kirjoitti:Ja komps vaan Urpiaiselle voittajan kertosäkeen tarttuvuudesta; ei irtoa kulumallakaan!
Mulla ei oo mitään muistikuvaa koko biisistä, vaikka yleensä riittää kertakuuntelu.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Ruotsin laulajattaren olkavarret olivat liian treenatut ja kuivat. Islannin laulajattaren puolestaan liian treenamattomat ja rasvaiset.
Grillitassunko meinasit niistä tehdä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18749
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ruotsin laulajattaren olkavarret olivat liian treenatut ja kuivat. Islannin laulajattaren puolestaan liian treenamattomat ja rasvaiset.
Grillitassunko meinasit niistä tehdä?
Niin se on poliisinkin helpompi pidättää kun alla oleva läski lahna ei liiku häiritsevästi?
Pyyhin Netikettiin..
Paha Keisari

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Olen vilpittömän hämmästynyt. Se ei ollutkaan ainakaan ihan umpihomo.

http://www.iltalehti.fi/euroviisut/2009 ... 6_ev.shtml

Tai sitten tämä on hyvää peeärrää.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Paha Keisari kirjoitti:Olen vilpittömän hämmästynyt. Se ei ollutkaan ainakaan ihan umpihomo.
Oot vaan kade!1!!!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Paha Keisari

Re: Euroviisut 2009

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Lilo kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Olen vilpittömän hämmästynyt. Se ei ollutkaan ainakaan ihan umpihomo.
Oot vaan kade!1!!!
Ite oot homo!1!!!
Vastaa Viestiin