The Wire - paras tv-sarja ikinä

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Chap

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja Chap »

urpiainen kirjoitti:No vielä pidemmälle se katsominen sitten siirtyikin. Nyt on kuitenkin vihdoin ensimmäinen tuotantokausi nähty. TV:stä yksi jakso viikossa en varmasti olisi tätä lähtenyt seuraamaan, mutta DVD-pohjalta toimi ok.

En nyt (yllätys, yllätys) ihan Huimasti tätä hehkuttaisi, vaikka selvästi ihan kohtuullisen laatusarja olikin. Jonkinlainen karu realismi sarjassa toki puri, mutta ei sitäkän oikein osattu viedä sellaisen "tällaista se todellisuudessa on vapaan maailman johtomaassakin!" pyrskähdystä pidemmälle. Eikä se henkilökuvaus minusta mitään erityisen oivaltavaa psykologista motivaatioiden avaamista ollut, vaan pikemminkin aika kaavamaista: esitellään aluksi epämiellyttävä henkilö, jolle sitten kirjoitetaankin kohtapuolin miellyttäviä piirteitä; esitellään onneton tunari, jonka sitten annetaankin kohtapuolin löytää oma osaamisalueensa. Toki korostaa ihmisten monipuolisuutta ja -uloitteisuutta, mutta ei tämä riitä tekemään kuvauksesta mitenkään erityisen oivaltavaa ja silmät avaavaa. Eikä dialogikaan minusta nyt niin tyrmäävää ollut.

Vaikka en siis pidäkään sarjaa minään tv-taiteen merkkipaaluna, niin hyvä sarja on kuitenkin: tilasin just toisen tuotantokauden.
Oliko tämä verrattuna urpiaisen unelmoimaan utopia-tv-sarjaan vai onko mielestäsi joku tietty sarja (mikä?) selvästi parempi?

Itse katsoin äskettäin loppuun viidennen Wiren tuotantokauden ja pitää yhtyä huimaan hehkutukseen. Mielestäni maailmankaikkeuden kaksi parasta sarjaa ovat Wire ja Deadwood.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Chap kirjoitti:Oliko tämä verrattuna urpiaisen unelmoimaan utopia-tv-sarjaan vai onko mielestäsi joku tietty sarja (mikä?) selvästi parempi?
Fair enough, kuten me kansainväliset pintaliitäjät tapaamme sanoa. Ehkä vertailukohtana tosiaan oli Urpiaisen Utopia -sarja.

Olen jostain syystä tosi huono muistamaan hyviä sarjoja. Tässä ketjussa kehuttuja Kylmää rinkiä ja Mullan allaa katselin molempia alkuun mielelläni, mutta aika pian niistä lähti puhti ja lakkasin seuraamasta. Muuttuvaitko sarjat huonommiksi vai kyllästyinkö minä, tiedä häntä. Sopranosia olen aina välillä pitänyt aika hyvänä, ja realistisen rosoisten poliisisarjojen saralla Fitz ratkaisee on minuun myös joskus vedonnut - unohtamatta kotimaista Raidia! Komediapuolella Black Adder tai vaikkapa Boston Legal kyllä kelpaavat. Enkä toki Houseakaan vinoon katso. Vastikään näytettyä Crash-sarjaakin katsoin ilokseni, kuten myös Puoliksi kätketyt -sarjaa. Ehkä tässä on myös se, että tv:stä jakso viikkoon katsottuna kokemus on aika erilainen verrattuna (lähes) putkeen katsomisen mahdollistaviin tallennusmuotoihin. Esim. Angels in Americaan en päässyt ensimmäisellä esityskerralla ollenkaan kiinni, mutta kun nauhoitin uusinnat tiiviimpää katsomista varten pidin kovastikin.

Myönnettäkön nyt kuitenkin, että en olisi mitään noista valmis ihan suoraan nostamaan selvästi the Wirea paremmaksi. Tuntuu kuitenkin, että olen tässä unohtanut joitain parhaita sarjoja.

Edit: No miten unohdin kotimaisista loistavan Firman? Tai, kun dialogista oli puhe, Westwingin? Mitäköhän muuta?

Edit 2: Unohdin, vaikka Chap just mainitsi: Deadwoodista pidin paljonkin!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
huima kirjoitti:on edelleen mahdollisesti paras tv-sarja ikinä
Saman suuntaista ylistystä olen kuullut niin monelta taholta, että hankin juuri mennä viikolla ensimmäisen tuotantokauden. Voi tosin olla, että katsominen saa odottaa pimeitä ja sateisia räntäiltoja.
No vielä pidemmälle se katsominen sitten siirtyikin. Nyt on kuitenkin vihdoin ensimmäinen tuotantokausi nähty. TV:stä yksi jakso viikossa en varmasti olisi tätä lähtenyt seuraamaan, mutta DVD-pohjalta toimi ok.

En nyt (yllätys, yllätys) ihan Huimasti tätä hehkuttaisi, vaikka selvästi ihan laatusarja olikin. Jonkinlainen karu realismi sarjassa toki puri, mutta ei sitäkän oikein osattu viedä sellaisen "tällaista se todellisuudessa on vapaan maailman johtomaassakin!" pyrskähdystä pidemmälle. Eikä se henkilökuvaus minusta mitään erityisen oivaltavaa psykologista motivaatioiden avaamista ollut, vaan pikemminkin aika kaavamaista: esitellään aluksi epämiellyttävä henkilö, jolle sitten kirjoitetaankin kohtapuolin miellyttäviä piirteitä; esitellään onneton tunari, jonka sitten annetaankin kohtapuolin löytää oma osaamisalueensa. Toki korostaa ihmisten monipuolisuutta ja -ulotteisuutta, mutta ei tämä riitä tekemään kuvauksesta mitenkään erityisen oivaltavaa ja silmät avaavaa. Eikä dialogikaan minusta nyt niin tyrmäävää ollut.

Vaikka en siis pidäkään sarjaa minään tv-taiteen tai edes -viihteen merkkipaaluna, niin hyvä sarja on kuitenkin: tilasin just toisen tuotantokauden.
No nyt on toinen tuotantokausi katsottuna ja kolmaskin jo neljännessä jaksossa. Paranee, paranee, kun pääsee pidemmälle ja syvemmälle sarjan maailmaan. Hahmoihin tutustuu syvemmin, ja monet eri tarinat kulkevat mukana. Olen jo edelliskirjoitustani vastaanottavaisempi hehkutuksille!

Toisella tuotantokaudella oli minusta jopa parempi meininki ympäristön kuvauksessa. Rakennemuutoksen kourissa pyristelevä satamatyöläisten ammattikunta oli avattu hienosti, ja nopean rikastumisen houkuttelevuuskin esitetty hyvin. Ja varsin epä-hollywoodilainen sankariloppujen - paha saa palkkansa ja sankari kaunotaren ja kunniaa - puute on yhä raikasta. Kolmannella tuotantokaudella fokus on näköjään siirretty aika lailla poliisien työn ehdot sanelevaan taustapolitiikkaan, jonka turhauttavat vaikutukset peruspoliisityöhön esitetään taas hienosti.

Olen, niin luulen, vakuuttunut. Suosittelen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja huima »

urpiainen kirjoitti: Olen, niin luulen, vakuuttunut. Suosittelen.
Kolmas season on upea kannanotto huumeiden vastaisen sodan osalta.

Neljäs season on politiikkaa kovastikin, ei minun favourite season, mutta brutaalin hyvää käsittelyä silti. Tuppeensahatut laudat ja maan tapa tulevat esille tässäkin.

Vitonen on taas todella rautaa, ottaen mukaan journalismin kokeman rakennemuutoksen.

Nyt katson Homicide -sarjaa ja tässä välissä katsoin vielä samojen tekijöiden The Corner-sarjan, jotka kaikki ovat siis pohjustusta The Wiren luomiselle.
elco

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja elco »

Muuan sarjan hahmon välähtäminen homoskuukkelibaarissa ilman mitään pohjustusta tai asiaan uudestaan palaamatta (on vielä vitosesta joku jakso katsomatta, joten en tiedä päteekö loppun asti) oli kyllä kertakaikkista taidetta.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:Muuan sarjan hahmon välähtäminen homoskuukkelibaarissa ilman mitään pohjustusta tai asiaan uudestaan palaamatta (on vielä vitosesta joku jakso katsomatta, joten en tiedä päteekö loppun asti) oli kyllä kertakaikkista taidetta.
Joo, asiaan ei palata millään tavalla myöhemmin. Tietäen millainen hahmo on kyseessä, on temppu loistava.
elco

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja elco »

Näinä Kreikan epävakaan talouden ja kitinän persepanoketjujen paluun aikoina kannattaa muistaa McNultyn ja Bunkin keskustelu:

McNulty: The Greeks invented civilization.
Bunk: Yes and assfucking too.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nyt on tulossa spoilereita, eli sarjaa vielä katsomattomat, hus pois.
huima kirjoitti:Käytännössä yksi season on yksi kokonainen tarina, joka jakaantuu yksittäisten jaksojen sisällä pienemmiksi osatarinoiksi ja kuljettaen koko 5 tuotantokauden läpi isompaa yhteistä tarinaa, johon jokainen kausi kuuluu.
Kyllä mä nyt antaisin vähän pyyhkeitä. Tuo Huiman mainitsema juttu, että sarja ihan kokonaisuutena vaikutti alkuun koherentisti ja ajatuksella käsikirjoitetulta, viehätti minua aluksi. Suurin osa jenkkisarjoista kun näyttää olevan sellaisia, että tehdään muutama jakso alkup. käsikirjoituksella, ja jos sarja menestyy, palkataan käsikirjoitustiimiin lisää väkeä ja suolletaan lisää jaksoja. Ja ne kirjoitetaan niin, että koskaan ei tiedä, montako jaksoa, tuotantokausista puhumattakaan, sarjaa tullaan tekemään: jos suosiota riittää, jaksoja tehdään lisää, muuten ei. Tästä seuraa se, että mitään kokonaisdraamankaarta, tai edes koherenttia tarinaa, jossa henkilöt kehittyvät jotenkin johdonmukaisesti ja uskottavasti, ei ole, vaan tarina poukkoilee sen mukaan, mitä markkinointipellet uskovat yleisön just nyt kaipaavan. Tekee sarjoista intellektuaalisesti, psykologisesti ja, pitkälti, taiteellisesti kiinnostamatonta viihdettä. Oikeastaan melkein ajattelen, että tämä on se, mikä erottaa tusinatv-viihteen vaikkapa elokuvista: elokuvissa tekijöillä on mielessään kokonaistarina alkuineen ja loppuineen, jota haluavat lähteä toteuttamaan, kun taas tv-sarjat menevät minne sattuu.

The Wire vaikutti niin hyvältä aluksi juuri siksi, että se tuntui olevan elokuvamainen pikemminkin kuin kökkötv-saippuasarjamainen tässä mielessä. Nyt en enää ole ihan varma. Olen menossa kolmannen tuotantokauden puolessa välissä, ja nyt näyttää siltä, että sarjassa kehitellään juonenkäännettä, jossa Stringer ja Avon etääntyvät toisistaan sen takia, että Stringer haluaa kehittää B & B Enterprisesin toimintaa laajamittaiseen kiinteistökauppaan ja muuhun isoon bisnekseen, kun taas Avon toteaa itsekin olevansa pelkkä gangsteri, jolle keskeistä on kulmien hallussapito voimalla. Aika kaukana ollaan ensimmäisen tuotantokauden - alkutekstien mukaan eri tyyppien käsikirjoittamasta ja ohjaamasta - asetelmasta, jossa Avon esitettiin nimenomaan kulisseissa kiinteistökauppaa ja muuta bisnestä pyörittävänä harmaana eminenssinä, jonka käytännön huumebisneksen hoitaa Stringer. Ei tämä nyt vielä mitään Lost-tyyppistä suurälyttömyyttä ole, mutta vie vähän pohjaa siltä, mikä teki sarjasta niin hyvän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja huima »

urpiainen kirjoitti:Olen menossa kolmannen tuotantokauden puolessa välissä, ja nyt näyttää siltä, että sarjassa kehitellään juonenkäännettä, jossa Stringer ja Avon etääntyvät toisistaan sen takia, että Stringer haluaa kehittää B & B Enterprisesin toimintaa laajamittaiseen kiinteistökauppaan ja muuhun isoon bisnekseen, kun taas Avon toteaa itsekin olevansa pelkkä gangsteri, jolle keskeistä on kulmien hallussapito voimalla. Aika kaukana ollaan ensimmäisen tuotantokauden - alkutekstien mukaan eri tyyppien käsikirjoittamasta ja ohjaamasta - asetelmasta, jossa Avon esitettiin nimenomaan kulisseissa kiinteistökauppaa ja muuta bisnestä pyörittävänä harmaana eminenssinä, jonka käytännön huumebisneksen hoitaa Stringer. Ei tämä nyt vielä mitään Lost-tyyppistä suurälyttömyyttä ole, mutta vie vähän pohjaa siltä, mikä teki sarjasta niin hyvän.
Ne henkilöt ovat kasvaneet siinä sarjan aikana ja Stringer nimenomaan on panostanut bisnesajatteluun - ja hänellä on selkeät toiveet nousta pois ghettosta bisneksen tekijäksi, kun taas Avonille katujen kunnioitus on tärkeää. Ajatukselle voi hakea pohjaa myös siitä, että Avon vietti tässä välissä aikaa linnassa vanhojen foot soldiereitten seurassa - nähden organisaation ja katukulttuurin voiman siinä kontekstissa, kun taas Stringer näki sotimattomuuden co-opin ja bisnesajattelun voiman samaan aikaan bisnestä pyörittäessään. Rahaa tulee enemmän, kun turhia kärhämiä ja ruumiita ei aiheuteta. Poliiseja kiinnostaa murhat ja murhat ovat myrkkyä bisnekselle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

huima kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Olen menossa kolmannen tuotantokauden puolessa välissä, ja nyt näyttää siltä, että sarjassa kehitellään juonenkäännettä, jossa Stringer ja Avon etääntyvät toisistaan sen takia, että Stringer haluaa kehittää B & B Enterprisesin toimintaa laajamittaiseen kiinteistökauppaan ja muuhun isoon bisnekseen, kun taas Avon toteaa itsekin olevansa pelkkä gangsteri, jolle keskeistä on kulmien hallussapito voimalla. Aika kaukana ollaan ensimmäisen tuotantokauden - alkutekstien mukaan eri tyyppien käsikirjoittamasta ja ohjaamasta - asetelmasta, jossa Avon esitettiin nimenomaan kulisseissa kiinteistökauppaa ja muuta bisnestä pyörittävänä harmaana eminenssinä, jonka käytännön huumebisneksen hoitaa Stringer. Ei tämä nyt vielä mitään Lost-tyyppistä suurälyttömyyttä ole, mutta vie vähän pohjaa siltä, mikä teki sarjasta niin hyvän.
Ne henkilöt ovat kasvaneet siinä sarjan aikana ja Stringer nimenomaan on panostanut bisnesajatteluun - ja hänellä on selkeät toiveet nousta pois ghettosta bisneksen tekijäksi, kun taas Avonille katujen kunnioitus on tärkeää. Ajatukselle voi hakea pohjaa myös siitä, että Avon vietti tässä välissä aikaa linnassa vanhojen foot soldiereitten seurassa - nähden organisaation ja katukulttuurin voiman siinä kontekstissa, kun taas Stringer näki sotimattomuuden co-opin ja bisnesajattelun voiman samaan aikaan bisnestä pyörittäessään. Rahaa tulee enemmän, kun turhia kärhämiä ja ruumiita ei aiheuteta. Poliiseja kiinnostaa murhat ja murhat ovat myrkkyä bisnekselle.
Ei varmaan pitäisi vastata tähän - on vaikea pysyä asiallisena, kun kohdellaan 3-vuotiaan tasolla olevana idioottina. Joten en siis sitten vastaakaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Chap

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja Chap »

urpiainen kirjoitti:Ei varmaan pitäisi vastata tähän - on vaikea pysyä asiallisena, kun kohdellaan 3-vuotiaan tasolla olevana idioottina. Joten en siis sitten vastaakaan.
Tarkoitatko, että et ollut tajunnut sarjasta tuota mitä Huima selosti?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Chap kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ei varmaan pitäisi vastata tähän - on vaikea pysyä asiallisena, kun kohdellaan 3-vuotiaan tasolla olevana idioottina. Joten en siis sitten vastaakaan.
Tarkoitatko, että et ollut tajunnut sarjasta tuota mitä Huima selosti?
Ja lisää tulee turpaan! Toivottavasti tuo oli vitsi. Siltä varalta ettei, niin tarkoitin tietysti, että Huima selostaa minulle ihailtavan ylimielisesti banaaleja itsestäänselvyyksiä, kun minun marinani koski nimenomaan sitä, että aiemmin aika hienoviritteisesti edenneen sarjan arvostettavuutta laskee se, että kehittäessään uusia ad hoc -juonenkäänteitä sarjan psykologinen kuvaus uhkaa banalisoitua tuollaisten Huiman kärsivällisesti selostamien Kauniit ja Rohkeat -keittiöpsykologisointien tasolle. Kuinka tyhmänä minua pidättekään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
elco

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja elco »

Hehehe. Näin hauskaa minulla ei ole ollut täällä aikoihin.
Kai Nalo

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

elco kirjoitti:Hehehe. Näin hauskaa minulla ei ole ollut täällä aikoihin.
huiman huiman selotuksen kanssa vai kyseisen sarjan?

Niin, en ole edes kuullut kys. sarjasta, mutta huomaan että torrent shopista löytyy. Ehkäpä tutustun jahka Sons of Anarchy on katsottu ensin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja huima »

urpiainen kirjoitti: ...
Pahoitteluni. Tarkoituksenani ei ollut loukata egoasi kirjoittamalla auki itsestäänselvyyksiä, jotka vielä alleviivataan sarjassa moneen kertaan.

Minusta ko. juonilinja ei ollut huono ja niin kaukana Lostin älyttömyyksistä, että ei ole tarpeen edes mainita samassa ketjussa.

Niin tyhmältä kuin se myös kuulostaa, Wiressä myös viehättää se arjen yksinkertaisuus ja ihmisten kuvaaminen keskimääräisesti tyhmempinä kuin urpiainen. Ei ole megarikollisia tai superninjoja hyppimässä katolta linnoituksiin, saati aikamatkailua.
elco

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti:Ei ole megarikollisia tai superninjoja hyppimässä katolta
Omar Little?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:Omar Little?
Omar ei ollut ninja tai superrikollinen - mikä viimeistään tulee selväksi siinä vaiheessa, kun Omar käy ostamassa tupakkaa.

Mutta pakko se on uskoa, että olet sarjan katsonut hyvin läpi.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Miten tämän nyt hienotunteisesti sanoisin.

Sanotaan nyt sitten reilusti ettei se ole paras tv-sarja. Riittäköön. Tämä on hiukan kuin Neuvostoliitossa ei tunnettu banaanien olemassaoloa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja huima »

Stadinarska kirjoitti:Tämä on hiukan kuin Neuvostoliitossa ei tunnettu banaanien olemassaoloa.
Heitä toki areenalle vinkkiä meille muille.
Chap

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja Chap »

urpiainen kirjoitti:Kuinka tyhmänä minua pidättekään.
No en mä kyllä ensin pitänyt. Mutta sitten liukastuit mun provoon niin pahasti, että on pakko pitää vähän tyhmänä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Chap kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kuinka tyhmänä minua pidättekään.
No en mä kyllä ensin pitänyt. Mutta sitten liukastuit mun provoon niin pahasti, että on pakko pitää vähän tyhmänä.
No joo, mä hämmennyin kun Huima oli niin selvästi tosissaan. Vaikka kirjoitinkin sinun luultavasti piruilevan, niin ajattelin palstan lukijoiden ottavan kysymyksen kuitenkin tosissaan. Ja sitähän ei loukattu egoni kestänyt, ja sekoilu alkoi.

Ja on tässä kolmannessakin tuotantokaudessa puolessa. Hamsterdam-juttu on toteutettu kiinnostavasti, kuin myös pormestaripeli. Ja Cutty-Dennis on myös ihan kiehtova hahmo. Jatkan katsomista ja varautunen myös 4. ja 5. kauden katsomiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
elco

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:Jatkan katsomista ja varautunen myös 4. ja 5. kauden katsomiseen.
Joka kerta kun ruutuun tulee "tscccccccccccch" HBO-aloitustunnari niin muista, että huima ja chap nauravat sinulle ja pitävät sinua narrina.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Joka kerta kun ruutuun tulee "tscccccccccccch" HBO-aloitustunnari niin muista, että huima ja chap nauravat sinulle ja pitävät sinua narrina.
Kiitti nyt sitten tuostakin - se on tosiaan nyt sitten tullut mieleen joka kerta uutta jaksoa aloittaessa. Kolmoskausi lusittuna, ja hyvänähän sarja edelleen pysyy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

huima kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Tämä on hiukan kuin Neuvostoliitossa ei tunnettu banaanien olemassaoloa.
Heitä toki areenalle vinkkiä meille muille.
Anteeksi myöhässäoloni.

Tähän yhteyteen totean myös, että varsinkin nuoret ihmiset leikillään nykyään toteavat että "...ai niin silloin kun asiat olivat paremmin kuin nyt"...
Samalla he kuitenkin ajattelevat ettei se ole mahdollista.

On se. Hyvin paljon on näin. Hyvää on tullut paljon lisää ja valtavasti hyvää mennyt pois viimeisen 25 vuoden aikana.

Ohoh. Siis nyt oli kyse vain tv-ohjelmasta. SANOTAAN sitten se Columbo ja Derrick ja Kettu ja Bewitched ja Bonanza ja Ratsutilan nuoret ja Matlock ja Salainen Agentti 86 ja Batmankin ennen oli hyvä ja Kukkakimppu piikkilankaa, BBCn luonto-dokumentit.

Älä nyt vaan Huima naura niin että keuhkot vaurioituvat, jos et usko minua! En halua sitä että naurat itsesi kipeäksi! :) sa (toivottavasti Vesper ei nähnyt)
Kai Nalo

Re: The Wire - paras tv-sarja ikinä

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

huima kirjoitti:Heitä toki areenalle vinkkiä meille muille.
Oletko muuten Sopranosin 6 kautta katsonut läpi?
Vastaa Viestiin