Katsoin sarjaa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vesper kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:HBO kun on panemista ja väkivaltaa.
Tuossahan tuli puolet hyvän tv-sarjan kriteereistä. Pannaan tilaukseen pari jaksoa ja katsotaan koliseeko.
Amazing shit happens!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Olen joskus aiemminkin puhunut tästä nelosen Holmesista.
Mä siis katson tätä sarjaa epäsäännöllisen säännöllisesti, eli sikäli olen kanssasi taas samalla aaltopituudella, mutta sen verran koetan pitää päätä tuulipuvun kauluksen yläpuolella, että korostaisin sarjan nyt kuitenkin olevan laadullisesti aivan eri sarjassa (mistä näitä sekavia metaforia tänään tulee!) kuin vaikka joku True Detective tai tanskalaiset.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Olen joskus aiemminkin puhunut tästä nelosen Holmesista.
Mä siis katson tätä sarjaa epäsäännöllisen säännöllisesti, eli sikäli olen kanssasi taas samalla aaltopituudella, mutta sen verran koetan pitää päätä tuulipuvun kauluksen yläpuolella, että korostaisin sarjan nyt kuitenkin olevan laadullisesti aivan eri sarjassa (mistä näitä sekavia metaforia tänään tulee!) kuin vaikka joku True Detective tai tanskalaiset.
Tietysti tuo brittiläinen Sherlock on sarjana taas ihan eri sfäärissä. Cum-bertti ja huikeat käsikirjoittajat.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Olen joskus aiemminkin puhunut tästä nelosen Holmesista.
Mä siis katson tätä sarjaa epäsäännöllisen säännöllisesti, eli sikäli olen kanssasi taas samalla aaltopituudella, mutta sen verran koetan pitää päätä tuulipuvun kauluksen yläpuolella, että korostaisin sarjan nyt kuitenkin olevan laadullisesti aivan eri sarjassa (mistä näitä sekavia metaforia tänään tulee!) kuin vaikka joku True Detective tai tanskalaiset.
Tietysti tuo brittiläinen Sherlock on sarjana taas ihan eri sfäärissä. Cum-bertti ja huikeat käsikirjoittajat.
Joo. Pitkillä jaksoillaan myös elokuvallisempi.

Mutta kyllä mun mielestä parasta just nyt on laatusarjat, joissa on sellaisia tuotantokaudenmittaisia juonia ja draaman kaaria, nämä mysteeri per jakso -sarjat ovat so last decade tai century.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Mutta kyllä mun mielestä parasta just nyt on laatusarjat, joissa on sellaisia tuotantokaudenmittaisia juonia ja draaman kaaria, nämä mysteeri per jakso -sarjat ovat so last decade tai century.
No onhan Sherlockissakin yli tuotantokausien menevä pidempi juoni, ts. Sherlock vs Moriarty tanssi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Katsoin hiljattain alkanuttuna Wayward Pinesia. Suomessakin se pyörii parhaillaan. Ihan ok:lta vaikuttaa kolmen katsotun jakson jälkeen. Sukat eivät pyöri jaloissa, mutta ei tylsistytäkään. Kirjoja, joiden pohjata sarja on tehty, en aio lukea.

http://www.imdb.com/title/tt2618986/
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Suvinen kirjoitti:Pelkäsin että kaikki kunnolliset tosi-teeveet menee kesäksi tauolle, mutta American Idolin uusin kausi (joka käsittääkseni jää viimeiseksi) saapui pelastamaan kesäni!
Katsoin hetken tuota viikonloppuna ja just sillä kohtaa laulamassa oli aivan järjettömän upeaääninen nainen. Tuomarit olivat kuitenkin silleen "ihan ok" -meiningillä, kun nainen ei ollut missään mallinmitoissa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Katselin Qstock-krapuloissani Netflixin alkuperäissarjan Sense8 ensimmäisen kauden läpi, toimi.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kitinäläisten kehumaa Archeria katsoin eilen kolme ekaa jaksoa. Hyvä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

True Detective Season 1. Viimeinen jakso jätti vähän ristiriitaisen fiiliksen koko sarjasta. Homma tuntui kaatuvan omaan näppäryyteen ja vaikutti että kirjoittaja ei keksinyt fiksua ulospääsyä kyhäämästään tarinasta. Paremmalla finaalilla tämä olisi mennyt wiren ja braking badin väliin kaikkien aikojen hopeasijalle.
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

Väijyin unettomana yönä Girlsin ekan jakson. Vakuutti, pitää katsastaa lisää.
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

Suvinen kirjoitti:Väijyin unettomana yönä Girlsin ekan jakson. Vakuutti, pitää katsastaa lisää.
Totaalisen hurahtanut tähän. Henkilöhahmot ovat kerrassaan loistavia, Lena Dunhamin Hannah tietysti ykkösenä oikeana anti-Carriena kamaline vaatteineen ja olemattomine seksisuhteineen. Jos en katsoisi näitä yöllä muksun nukkuessa hihkuisin ja nauraisin isoon ääneen.
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Minä olen myös varsin tykästynyt: olen katsonut uskollisesti kaikki käsiini saamani tuotantokaudet.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

sivustahuutaja kirjoitti:True Detective Season 1. Viimeinen jakso jätti vähän ristiriitaisen fiiliksen koko sarjasta. Homma tuntui kaatuvan omaan näppäryyteen ja vaikutti että kirjoittaja ei keksinyt fiksua ulospääsyä kyhäämästään tarinasta. Paremmalla finaalilla tämä olisi mennyt wiren ja braking badin väliin kaikkien aikojen hopeasijalle.
Season 2 ensimmäisessä jakson puolivälissä aloin epäillä katsovani paskaa. Pikainen tarkistus metacriticiin varmisti asian. Ei tarvitse tätä kautta katsoa enempää.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Katsoin taannoin verorahoillakin esitetyn Happy Valleyn ensimmäisen (ja vielä ainoan) kauden. Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Onhan se väkevä. Ensimmäinen jakso alkaa ensin siten, että vähän alkaa melkein odottamaan sellaista kevyttä, hupaisilla karikatyyrihahmoilla leikittelyä, mutta pian sarja sitten vetää maton tyystin alta. Näin lohdutonta, tasaisen harmaata, vastenmielisellä väkivallalla maustettua - ja paikoin kovin jännittävää - sarjaa harvoin kohtaa. Pääasiassa taidokasta ja vaikuttavaa, mutta kun vaikutus on pääasiassa lohduton ahdistus, niin haluaako tätä nyt sitten viihteenä katsella. Vähän sama, kuin lukisi oikein vavahduttavan, realistisen kurjalistokuvausromaanin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

The Knick
Draama 1900-luvun New Yorkilaisesta sairaalasta, jonka ylilääkärinä toimivan Thackeryn (Clive Owen) kokaiiniriippuvus pahenee päivä päivältä. Mukaan mahtuu rotuselkkausta, erilaisia kokeellisia toimenpiteitä (ei heikkohermoisille) ja moraalisia kamppailuja. Ja tietysti yksi siviilissä abortteja suorittava nunna, oopiumluolaa pitävä outo kiinalainen ja täysin psykopaatti bordelleja pyörittävä koronkiskuri. Synkkää menoa, mutta vangitsevaa. 4/5
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja more »

Olen ollut kesästä lähtien ihan Sillassa uusintakierroksen aikana.
Ei vaan voi mitään, sitä vaan katsoo ja jossain vaiheessa tulee jostain pienestä asiasta jonka on juuri nähnyt päähän ajatus että tämä on parasta mitä voi olla.
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:Katsoin taannoin verorahoillakin esitetyn Happy Valleyn ensimmäisen (ja vielä ainoan) kauden. Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Onhan se väkevä. Ensimmäinen jakso alkaa ensin siten, että vähän alkaa melkein odottamaan sellaista kevyttä, hupaisilla karikatyyrihahmoilla leikittelyä, mutta pian sarja sitten vetää maton tyystin alta. Näin lohdutonta, tasaisen harmaata, vastenmielisellä väkivallalla maustettua - ja paikoin kovin jännittävää - sarjaa harvoin kohtaa. Pääasiassa taidokasta ja vaikuttavaa, mutta kun vaikutus on pääasiassa lohduton ahdistus, niin haluaako tätä nyt sitten viihteenä katsella. Vähän sama, kuin lukisi oikein vavahduttavan, realistisen kurjalistokuvausromaanin.
Tänään alkaa uusintana, ja sen perään sitten toinen tuotantokausi. Odotan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Seuraako kukaan Blindspotia? Alkoi Suomessa vissiin joskus kesällä. Olen nyt katsonut ekan kauden ja periaatteessa ihan jees, mutta järjetön tappaminen vähän häiritsee. Eihän ne koskaan saa mitään tietoja tiristettyä kenestäkään, kun ne listii kaikki. Voiskohan joskus ampua vaikka jalkaan eikä aina päähän.

http://www.imdb.com/title/tt4474344/
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Katsoin täälläkin kehutun Stranger Thingsin Netflixiltä. Suosittelen. 80-luvun alkuun sijoittuva Sci-fi horror.

Ajankuvaus oli hyvä, nähty paljon vaivaa rekvisiitan kanssa. Ainoa pieni kauneusvirhe imho oli, kun rikkaan perheen semi douchebag (joka lopulta on kuitenkin ok kundi) ajoi 740 Bemarilla. En usko, että olisivat ostaneet niin pienellä koneella.

Edit: mitäs helvettiä, ei siihen aikaan edes ollut 740 versiota Yhdysvalloissa?!

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_7_Ser ... _and_Japan

Mun mielestäni se OLI 740 sarjassa. Täytyy tarkistaa. Onko tehty isompi moka lavastuksessa. Ehkä muistan vääriin. Muistan kuitenkin, että katsoin että onpas epäilyttävän pieni kone.

Näköjään 740:kin olisi ollut kyllä mallisarjan yläpäästä. Yllättävän pienillä koneilla tuohon aikaan tehtiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Onko tehty isompi moka lavastuksessa.
:D
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yksityiskohdat ovat tärkeitä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kreitsu kirjoitti:Seuraako kukaan Blindspotia?
Pari jaksoa katsoin. Hyvät tissit, mutta tylsä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^

:lol:

Tarkistin, se oli 733i. Näin se dynastia alkaa :(

Eniveis alkuperäinen pointtini vahvistuu; Pohjois-Amerikan mallisarja oli


728i
732i
733i
735i
745i

En usko, että olisivat 733i:tä ostaneet
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin