Rammstein - Rosenrot

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Kreivitar

Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

Rosenrot ilmaantui siis kauppoihin eilen, vihdoinkin. Olen ehtinyt pyöräyttää kiekkoa pesässä jo aika monta kertaa ja hyvältä kuulostaa. Paranee vanhetessaan, voisi sanoa. Heti ensimmäisellä kuuntelukerralla tarttui korvaani kappale Strib nicht vor mir (Donät die before I do). Huh huh, melkein ryhdyin käsitöihin (muuten ihan, olenhan siweä).

Mutta kyseinen biisi sopinee kyllä mahtavasti tuoreen lemmen herättelyyn: siihen kohtaan kun hellästi asettelee dildoa toisen peräaukolle (en nyt puhu omasta kokemuksesta, vaan sovellan asiaa tähän seksistiseen maailmaan, jossa persepanoja antamatonta ämmää pidetään pihtarina, vaikka ykköseen antaisikin -> pakollinen yhteyskuntakriittinen kannanotto – ei siis pano, herrantähden).

Annan neljä tähteä viidestä – sen enempää EN ANNA.

Sattuuko joku muukin pitämään Rampsusta? Voitais yhdessä perustaa Fanny-klubi ja moshailla yhdessä vasten auringonlaskua ;)


Te quiero puta!
Starflare

Re: Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Kerran on läpi kuunneltu, ja täytyy todeta että ehdoton pettymys minulle, näin ensivaikutelmiltaan. Lehdistön kohkaamasta kolkkoudesta ei ole tämän kuulijan korviin kantautunut sointuakaan.

Jotenkin Rammstein on kantautunut melkoisen kauas alkuajoistaan mikä kuuluu raskaiden runttausbiisien poissaololla, ihmeelliseksi on ukoilla touhu mennyt, Reise Reise oli mielestäni vielä ok tasoa, mutta tämä oli kyllä unettavaa :( .

Pitänee kuunnella vielä kerran tai kaksi urhoollisesti läpi.
Kreivitar

Re: Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

No se vaatii kyllä useamman kuuntelukerran, mutta ainakin itse alan pitää siitä kerta kerralta enemmän. Joten nyt vain kiekko tehokuunteluun, hus. Voisin itsekin pistää ne pari Tiamattia tehokuunteluun, vihdoinkin!
1108

Re: Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Kreivitar kirjoitti:Olen ehtinyt pyöräyttää kiekkoa pesässä jo aika monta kertaa ja hyvältä kuulostaa.
Heräsi kaksi kysymystä.

A) Miltä tuntui?
B) Laukesitko?

No mutta, ihan asiallinen ulostushan tuo levy on. Ei oikein sytyttänyt minua mutta en ole Rammsteinin musasta aiemminkaan niin kovasti välittänyt.

Protools. Näinhän se menee...
RolloTomasi

Re: Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Kreivitar kirjoitti: Sattuuko joku muukin pitämään Rampsusta? Voitais yhdessä perustaa Fanny-klubi ja moshailla yhdessä vasten auringonlaskua ;)
Sattuu.

Eikohan perusteta se klubi :ohyeah:

(miksei meilla ole moshaus-hymiota?)
killkill

Re: Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja killkill »

Kerran vasta ehtinyt kuuntelemaan. Instant-hittejä edellisen levyn "Mein Teil"-jyrän tapaan ei ole erottunut, mutta sehän ei ole pelkästään huono asia.

EDIT:
Hyvä platta!
Viimeksi muokannut killkill, 05.11.2005 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Klaara
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 03.10.2005 18:14

Re: Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja Klaara »

Hmmm.... Olen odottanut Rammsteinin uutta kuin kuuta nousevaa, joten mielenkiintoista kuulla kommentteja. Itse en ole vielä levykauppaan ehtinyt.
Kreivitar kirjoitti: Sattuuko joku muukin pitämään Rampsusta? Voitais yhdessä perustaa Fanny-klubi ja moshailla yhdessä vasten auringonlaskua ;)
Kyllä mä muuten mutta kun hiukset voi mennä huonosti.
Älä ruoki. Älä silitä.
santtu

Re: Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja santtu »

Lainasin mp3 -tiedostoina tämän tuotteen tiedonjaon ihmeellisistä lähteistä, ja tunnustettava on, että kyseessä on jälleen annos erittäin positiivista lenkkeily-, punnerrus- ja kutumusiikkia.

Erityisesti Mann gegen Mann, Spring, Hilf Mir ja Feuer und Wasser tuovat miellyttäviä mielikuvia mieleen. Te quiero puta! tuntuu ideana melkoisen maittavalta (vertaa Alfonso spiikkaamassa Orava - metsiemme työmyyrä -dokkaria), mutta jotenkin biisi on saatu kuulostamaan kesyltä. Leningrad Cowboys meets Eläkeläiset meets Rammstein ja tuloksena on kiva ralli, muttei likaisia hikipisaroita ja janoa, jonka vain toisen ruumiinnesteet voivat sammuttaa.

Erittäin miellyttävä levy silti.

Kaksi sarvipäätä viidestä.
aimohaiku

Re: Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Kreivitar kirjoitti: Sattuuko joku muukin pitämään Rampsusta? Voitais yhdessä perustaa Fanny-klubi ja moshailla yhdessä vasten auringonlaskua ;)
Silloin tällöin satunnaisesti kuultuna Rammstein ei iskenyt minuun. Pidin kappaleita liian samanlaisina, enkä muutenkaan tykännyt. Ennakkoluulottomana ihmisenä ostin tästä huolimatta alehyllystä Reise Reisen ja kas kummaa, kuuntelemalla tätä muutenkin kuin taustamusiikkina, aloin saamaan tästä bändistä yhä enemmän irti. Hyviä melodioita, sopivan raskasta ja välillä vähän kevyempääkin.

Eilen sain vihdoinkin hankituksi lisää Rampukkaa levyhyllyyn. Rosenrotin käyn hakemassa kotiin ihankohtapian, sen verran ihastuin näihin kolmeen ostamaani levyyn (Herzeleid, Sehnsucht, Mutter).

Posmotri, Pionery tam idut, Pesni Leninu poyut
RolloTomasi

Re: Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Rammsteinia kuulin ensimmaisen kerran vuonna 1997 elokuvateatterissa ja jo heti ensi kuulemalta bandin musiikki upposi. Tieda sitten, kuinka suuri osuus asiaan oli silla, etta leffa on yksi parhaista viimeisen kymmenen vuoden leffoista. Olisin toki ostanut soundtrackin muutenkin, vain jo Angelo Badalamentin musiikin vuoksi, mutta en voi kiistaa, etteiko Rammsteinilla olisi ollut vaikutusta siihen, etta levy nousi yhdeksi niista, joita kuuntelin seuraavan parin vuoden aikana eniten. (Mukana levylla olivat myos Marilyn Manson - ihana biisi Apple of Sodom - ja Nine Inch Nails, joita en myoskaan aiemmin tuntenut.) Vielakaan en voi kuunnella Rammsteinia ilman, etta jossain takana ajattelen Lost Highwayta.
Starflare

Re: Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Kreivitar kirjoitti:No se vaatii kyllä useamman kuuntelukerran, mutta ainakin itse alan pitää siitä kerta kerralta enemmän. Joten nyt vain kiekko tehokuunteluun, hus. Voisin itsekin pistää ne pari Tiamattia tehokuunteluun, vihdoinkin!
Sus siunaa! onneksi kuuntelin vielä muutamaan otteeseen ruusunpunan läpi, sillä ehdottomasti kannatti :).

Kolkkoudesta en löydä edelleenkään jälkeäkään, mutta levy on niin haikea, utuinen ja melkein melankolinenkin (omiin korviin), ettei tule ikäväkään.

Saattaa joutua ostoslistalleni.
SikaMika

Re: Rammstein - Rosenrot

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Jo useampaan otteeseen platan läpikahlattuani joudun toteamaan, että pidän siitä. Mitään Mutter-levyn kipaleiden kaltaisia hittibiisejä levyltä ei mielestäni löydy, mutta meno on tasaisen vahvaa alusta loppuun. Muutaman soittokerran kantavien hittien puute on oikeastaan vain plussaa, osoittaa ettei bändi ole lähtenyt liian kaupalliselle tielle vaan on pitänyt oman (monien mielestä liian kaupallisen) linjansa. Silti voisin kuvitella useammankin levyn rallin päätyvän radioiden tapposoittolistoille, bändin biisit ovat aina olleet selkeitä ja liikoja jippoja kaihtavia. Toimii. Suosittelen.
Vastaa Viestiin