Radiojulkkis vai ei?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset

Radiojulkkis vai ei?

Kyllä. Radiojulkkis.
2
14%
Lapsen hyväksikäyttäjä.
10
71%
Kun ne näytti ihan täysikäisiltä alkuperäinen tuomiokin oli ihan väärä!
2
14%
 
Ääniä yhteensä: 14

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

"Efebofilia (kr. ἔφηβος 'nuorukainen' + φιλία 'ystävänrakkaus') tarkoittaa murrosikäisiin tai murrosiän ohittaneisiin nuoriin kohdistuvaa seksuaalista kiinnostusta. Nuoriin kohdistuva seksuaalinen halu on aikuisilla yleistä, mutta varsinaisesta efebofiliasta puhutaan vain silloin kuin tällainen halu on ensisijainen tai yksinomainen.

Arkikielessä efebofilia sekoitetaan usein pedofiliaan, varsinkin jos kiinnostuksen kohteet ovat kyseisessä maassa vallitsevaa suojaikärajaa nuorempia tai osapuolten ikäero on suuri"
Manaaja

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

par-sky kirjoitti:^13v. on kyllä ihan lapsi vielä. Katto miten päin vaan. Ja ei, normaalille aikuiselle ei tule mieleenkään panna sitä. Jos tulee, on kyllä pedari.
Pääosin joo, mut on noita poikkeuksiakin. Niinkuin tää mun "oma" 15-vuotiaani. En voinut kuvitellakaan että ko. tyttö olisi ollut alle kakskymppinen. Aivan minimissään 19. Nähtyäni sitten sen luona jotain sen "pari vuotta sitten" räpsimiä alastonkuvia itsestään (eli kaiken järjen mukaan se oli silloin noin 13), en silti olisi voinut kuvitella millään tavalla tän DD-kuppisen muodokkaan tytön olevan alle 17-vuotias silloinkaan kun se jotain noin 13-vuotias ilmeisesti oli. Menin siis itse ainakin ihan 10-0 halpaan.

Ja ei, mulla ei tosiaan ole koskaan ollut minkäänlaisia taipumuksia esipuberteettisiin tyttöihin tai keskenkehittyneisiin piirteisiin naisissa. Pikemminkin päinvastoin, kun pisin seurustelusuhteeni (3,5v or so) oli itseäni 3 vuotta vanhempaan naiseen.
Manaaja

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mayah kirjoitti:
par-sky kirjoitti:^13v. on kyllä ihan lapsi vielä.
Henkisesti kyllä, muttei välttämättä fyysisesti.
Ei välttämättä näinkään. Mä olen aina ollut itse vähän pikkuvanha ja varhaiskypsä tyyppi ja pikemminkin muuttunut lapsellisemmaksi ajan saatossa. Olin varmaan kiltimpi, korrektimpi, hyväuskoisempi, parempikäytöksisempi ja fiksummanoloisempi tyyppi 15 vuotta sitten kuin nyt. Koska sen jälkeen tutustuin naisiin. Sillai.
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Manaaja kirjoitti:
Mayah kirjoitti:
par-sky kirjoitti:^13v. on kyllä ihan lapsi vielä.
Henkisesti kyllä, muttei välttämättä fyysisesti.
Ei välttämättä näinkään. Mä olen aina ollut itse vähän pikkuvanha ja varhaiskypsä tyyppi ja pikemminkin muuttunut lapsellisemmaksi ajan saatossa. Olin varmaan kiltimpi, korrektimpi, hyväuskoisempi, parempikäytöksisempi ja fiksummanoloisempi tyyppi 15 vuotta sitten kuin nyt. Koska sen jälkeen tutustuin naisiin. Sillai.
Eiääh, sanoin just väärinpäin!

Piti sanoa "fyysisesti kyllä, muttei välttämättä henkisesti".
:oops:

Nyt nolottaa.
Manaaja

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Sanoit silti vähän väärin. Jos tytöllä on DD-kupin tissit, se on valmis kopulaatioon. Piste. :-p
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Manaaja kirjoitti:^ Sanoit silti vähän väärin. Jos tytöllä on DD-kupin tissit, se on valmis kopulaatioon. Piste. :-p
No tietty hei!

Meidän luokalla oli yläasteella yksi tyttö, jolla oli kyllä E-F-kupin tissit jo 13-vuotiaana. Sai hieman enemmän poikien huomiota kuin mitä halusikaan :D
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mayah kirjoitti:Onko se (alaikäiseen sekaatuminen) aina samalla hyväksikäyttöä, vaikka tyttö olisi ihan täysillä hommassa mukana ja suostuvainen seksiin?
Kyllä. Vaikka semmonen 13-15 -vuotias kuinka haluaisi panna, niin 25-vuotias ei vaan asiaan sekaannu. Lapsen elämään seksi ei kuulu, samanikäisen tyttö/poikaystävän kanssa voi vähän tutustua, mutta aikuisilla ei ole siinä mitään sijaa.

Vaikkei järvi kulu soutamisesta, niin ei sinne vesille ole mikään kiire.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Toimistorotta

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Enpä vois yhtään enempää lolitaa kompata kuin nyt.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Mayah kirjoitti:Onko se (alaikäiseen sekaatuminen) aina samalla hyväksikäyttöä, vaikka tyttö olisi ihan täysillä hommassa mukana ja suostuvainen seksiin?
Tämä on niin vitun tyhmä kommentti ettei mitään rajaa. Samaan tapaan ns. määritelmän mukaiset pedot kertovat, miten lapsi oli suostuvainen kun ei kieltänyt. Lapsi on lapsi ja totuuden nimissä 18-vuotiaatkin ovat nykyään niin pentuja, että tuskin osaavat edes työsopimusta tehdä.

Taas muistuu mieleeni yksi pelle, jonka äiti soitti ja tiedusteli, miten lapsenlapsen asiat menevät, lapsenlapsen äiti kun oli ulkomaalainen. Ajatelkaa nyt, jätkä panee jonkun randomvosun paksuksi, saa lapsen ja laittaa äitinsä hoitamaan lapsensa asioita. Ei saatana.
Paras päivä ikinä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Riemumieli kirjoitti:Tämä on niin vitun tyhmä kommentti ettei mitään rajaa. Samaan tapaan ns. määritelmän mukaiset pedot kertovat, miten lapsi oli suostuvainen kun ei kieltänyt.
Mitäs tyhmää tuossa kommentissa oli? Mielestäni 'suojaikäraja' kertoo hyvin kansantajuisesti mistä on kyse. Eli suojataan, vaikka asiaan ei välttämättä liittyisi mitään hyväksikäyttöä. Minusta on ihan fiksua toimia noin silloin kun toisena osapuolena on alaikäinen.
Lolita kirjoitti:Vaikka semmonen 13-15 -vuotias kuinka haluaisi panna, niin 25-vuotias ei vaan asiaan sekaannu.
No vaihdetaan tuo yhdistelmä 13v + 18v. Onko tuo mielestäsi yhtään fiksumpi yhdistelmä?

Onko teidän mielestänne muuten 16v kanssa peuhaava 45-vuotias myös pedofiili? Pitäisikö tuommoisen pedoilun olla kriminalisoitua?
Jenny Daa-aah! ling

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

^ Jep jep. En muista yhtä ainutta tyttökaveria yläasteelta / lukiosta, jonka kanssa ei oltais himoittu äänettä ja ääneen vanhempia kundeja. Ei siinä baareissa paljoa ikää todisteltu ei... Timpe-caseen ei uskalla ottaa enempää kantaa, tästä väännettiin aikanaan jo ihan liikaa. Rupes hävettää omat tekstit jo silloin, muistelen. Nyt oon äiti ja mun pitäis olla fiksumpi. En tiedä olenko.
bliss

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mä niin voin kuvitella, miten toi Timpe-juttu on aikoinaan mennyt. Todellakin siis vain kuvitella, ja se on varmasti useammankin mielestä todella typerä ajatus ja vaikka mitä, mutta silti:
Timpehän oli muistaakseni aika ihku ja suosittu nimenomaan teinityttöjen keskuudessa. Ja teinityttökin on jossain määrin nainen - ja naisen kosto on kamala.
Mimmi on valehdellut ikänsä (tai jättänyt totuuden kertomatta, miten vaan), säätänyt ihqun julkkiksen kanssa, joka on perimiehiseen tapaan luvannut kuuta taivaalta seksiä saadakseen. Sitten teinix on tajunnut, että tyypillä ei ollut aikomustakaan erota vaimostaan (lupauksista huolimatta) ja ryhtyä teinixin kanssa suhteeseen. Eli kostetaan ja huudetaan pienenpieni alaikäiseen sekaantumisen syytös.
Okei, alaikäinen on alaikäinen ja alaikäiseen sekaantuminen ON rikos mutta kun olen itse ollut joskus teinityttönen ja myös tuntenut helvetin monta sellaista, voin ihan helposti kuvitella mitä mimmin päässä on oikeasti pyörinyt. Ja se alaikäinen tekee kyllä kaikkensa saadakseen vakuuteltua ympäristölleen olevansa ainakin 17 ja ihan kohta baari-ikäinen.

Ja koska julkkikseen ihkuuntunut nuori nainen veti herneet nenään, yhden radiojuontajan elämä ja maine on pilalla loppuun asti.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja huima »

bliss kirjoitti:Ja koska julkkikseen ihkuuntunut nuori nainen veti herneet nenään, yhden radiojuontajan elämä ja maine on pilalla loppuun asti.
Sun kuvaus tapahtumista voi pitää varmastikin hyvin totuuden kanssa paikkaansa ja ihan oikeasti ymmärrän kanssa, että niin on voinut käydä. Mutta ihan oikeasti odotan, että nuorten kanssa kiinteästi töitä tekeviltä odotettaisiin hieman korkeampaa standardia, oli kyse sitten urheiluvalmentajasta, papista, opettajasta, teinix-radiojuontajasta, iskelmätähdestä, psykologista tai nuoriso-ohjaajasta.

Niissä tilanteissa on aseman puolesta vallankäyttömahdollisuuksia ja joka tapauksessa mahdollisesti yliote toisesta ihmisestä, joka ei välttämättä ymmärrä vielä parastaan tai saattaa olla todella herkässä tilassa. Kaikki eivät välttämättä ole niitä täysin itsetietoisia tulevia harpyijoita, jotka kokeilevat voimakkaasti omaa viehätysvoimaansa kaikkeen mikä liikkuu... ja sen takia lakien ja säännösten pitää olla olemassa, että ihmiset näissä tilanteissa jotka mahdollistaisivat hyväksikäytön, eivät sitä tekisi.. vaikka tilaisuus antaisi myöten ja tekojen kohde vaikuttaisi niin kypsältä ja niin aikuiselta ja niin suostuvaiselta...

Juu. Jerry Lee Lewisillä oli 13 vuotias vaimo ja pari vuosikymmentä taaksepäin kiertävät starat ja bändit saattoivatkin polkea kuin tulpatonta mopoa paikallisen kylän bändäreitä, ja varmaan vieläkin jotkut teinix-bändit syövät välillä ihan vähän kuormasta. Ennen vanhaan vanhempien haulikko ja veljeksien suorittama sakinhivutus saattoi toimia suojaikärajojen vahvistajana, jos joku yritti käyttää nuoria hyväkseen sen sijaan että toimisi vastuullisesti tai olisi oikeasti vakavissaan yhteiselämästä nuoren ihmisen kanssa.

Juu ja ihan oikeita vahinkoja tapahtuu, että nuori oikeasti valehtelee ikänsä ravintolasta pokaamalleen miehelle - mahdollisesti käyttäen jopa väärennettyjä tai jonkun muun henkkareita ( Yhdysvalloissa oikeasti caseja tästä että lapsiin sekaantumisen tuomio on pysynyt ). Tilanne tuollaisissa tapauksissa ei minusta mikään suuri rikos, eikä kukaan kai ole esittänyt pahasti Manalankaan kuohitsemista.

Mutta.

Se mikä tässä Timpen casessa haisee minun nenääni, on että Timpe ei ole ymmärtääkseni esittänyt mitään katumusta tekojaan kohtaan, eikä pidä siis tekemiään vääryytenä. Ei edes sillä tasolla, että tiedostaisi ja hyväksyisi omaa vastuutaan roolissa jossa oli ja sitä mahdollista sopimattomuutta, mikä omiin toimiin liittyi.

Ja juu. Viesti ja ajatukset voivat median välityksellä aina muuttua tai vääristyä, mutta jotenkin en usko. Uskon että Timpe ei koe tehneensä mitään väärää ja tekisi samoin uudestaan, jos mahdollisuus tulisi. Ja Timpen esimerkki voi olla väärä esimerkki muille, jotka pohtivat potentiaalisia moraalisia dilemmoja omassa tilanteessaan.

Ja jottei jää väärää kuvaa, niin asiat eivät ole siis mustavalkoisia - vaan sisältäen paljon erilaisia mustia ja harmaita sävyjä.
Toimistorotta

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Blissin teoria voisi päteäkin jos kyse olisi yhdestä teini-ihquilijasta, mutta kun tapailtuja tyttöjä on neljä ja nussittuja kolme, niin eiköhän kyse ole ihan kaverin omasta taipumuksesta nuoren lihan perään. Tahallinen silmien sulkeminen ei ole mikään aito erehdys. Ehkä ei "tiennyt", kun ei halunnutkaan tietää - mutta sille ei voi antaa mitään merkitystä.

Muuten kolmekymppinen naimisissa oleva jätkä, joka sarjanussii teinityttöjä, on niin alhaista limaa meikäläisen arvomaailmassa että ei paljon purista vaikka menee maine ja ura. Hyvä niin, ehkä edes jollekulle muulle varoittava esimerkki.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:Uskon että Timpe ei koe tehneensä mitään väärää ja tekisi samoin uudestaan, jos mahdollisuus tulisi.
Eiköhän se 1½ vuoden ehdoton linnatuomio ja uran täydellinen tuhoutuminen hieman hillitse libidoa, vaikka uusia mahdollisuuksia ilmaantuisikin. Timpehän ei ole sairas pedofiili, jolla olisi ihan oikeita vaikeuksia pitäytyä yli 16-vuotiaissa.

Minusta siinä ei ole mitään väärää, ettei koe katumusta esim. ylinopeussakon saatuaan. On kuitenkin toivottavaa, että sakko vaikuttaa tuosta huolimatta ylinopeuksia ehkäisevästi.
bliss

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Joo, myönnetään, että en seurannut tapausta ensimmäisen uutisoinnin jälkeen, koska tapaus jokseenkin ällötti (enkä lukenut kyllä aloitusviestin uutistakaan otsikkoa pidemmälle).
Kun tyttöjä on ollut useita, mun teorialta putoaa kyllä pohja pois ryminällä.
Toimistorotta

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

bliss kirjoitti:Kun tyttöjä on ollut useita, mun teorialta putoaa kyllä pohja pois ryminällä.
Erityisesti jos ottaa huomioon, että >50% seksirikoksen uhreista ei tee koskaan ilmoitusta, eikä Timpen tapauksessa osa välttämättä edes koe olleensa minkään uhrina.

Todellinen lukema lienee jotain ihan muuta kuin 3, kun homma on kuitenkin jatkunut ainakin 6 vuoden ajan samansorttisena.
NuoriD

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

huima kirjoitti: Se mikä tässä Timpen casessa haisee minun nenääni, on että Timpe ei ole ymmärtääkseni esittänyt mitään katumusta tekojaan kohtaan, eikä pidä siis tekemiään vääryytenä. Ei edes sillä tasolla, että tiedostaisi ja hyväksyisi omaa vastuutaan roolissa jossa oli ja sitä mahdollista sopimattomuutta, mikä omiin toimiin liittyi.

Ja juu. Viesti ja ajatukset voivat median välityksellä aina muuttua tai vääristyä, mutta jotenkin en usko. Uskon että Timpe ei koe tehneensä mitään väärää ja tekisi samoin uudestaan, jos mahdollisuus tulisi. Ja Timpen esimerkki voi olla väärä esimerkki muille, jotka pohtivat potentiaalisia moraalisia dilemmoja omassa tilanteessaan.
Mä en tiedä Timpen tapauksesta yhtään mitään. Mutta tuo, että hän ei koe tehneensä väärää, niin sehän VOI tarkoittaa myös sitä, että häntä oikeasti on kusetettu.

Jos Timpe oikeasti luuli ko. tytön olevan yli 16v ja tyttö vannoi olevansa, niin olisiko Timpen pitänyt pyytää nähtäväksi tytön henkkarit?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Henkinen ja fyysinen kehitys on edelleen eri asia, vaikka nykyään parantuneen elintason takia lapset aikuistuvat nopeammin fyysisesti ei henkinen kehitys seuraa parantuneen elintason nopeuttamaa fyysistä kehitystä. Että jos joku näyttää syötävältä ei tarkoita sitä että se olisi kypsä sisältä syötäväksi.
Pyyhin Netikettiin..
NuoriD

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jaha, tyttöjä oli useita. Muuttanee asiaa, varmasti jonkinlainen pyrkimys sakkolihaan oli.

Yksi voisi olla aito vahinko, mutta kolme tuskin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Toimistorotta kirjoitti: Todellinen lukema lienee jotain ihan muuta kuin 3, kun homma on kuitenkin jatkunut ainakin 6 vuoden ajan samansorttisena.
Timpen omien sanojenkin mukaan juttuja oli aina käynnissä samaan aikaan useita. Timpe on myös kertonut tienneensä näistä oikeuteen menneistä tapauksista ainakin 15v iän. Eli mitään epäselvyyttä homman laittomuudesta ei ole ollut.
NuoriD

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Suvinen kirjoitti:
Tyttö oli 15, mies 21. Tapahtuiko rikos? Tyttö ei vastustellut, oli jopa halukas, mutta ilman miehen ehdotusta ei olisi itse seksiä ehdottanut, tuskin olisi osannutkaan. Mies oli tietoinen tytön iästä, ja samaisella miehellä oli myös kokemusta teinityttöjen kanssa peuhaamisesta aikaisemminkin.
Juridisesti varmaankin tapahtui, mutta moraalisesti en osaa sanoa.
Toimistorotta

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

NuoriD kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:
Tyttö oli 15, mies 21. Tapahtuiko rikos? Tyttö ei vastustellut, oli jopa halukas, mutta ilman miehen ehdotusta ei olisi itse seksiä ehdottanut, tuskin olisi osannutkaan. Mies oli tietoinen tytön iästä, ja samaisella miehellä oli myös kokemusta teinityttöjen kanssa peuhaamisesta aikaisemminkin.
Juridisesti varmaankin tapahtui, mutta moraalisesti en osaa sanoa.
Ongelmahan ei ole juridinen eikä moraalinen vaan puhtaasti käytännön asia. Tunnusmerkistö täyttyi, eli rikos tapahtui. Jos "uhri" ei koe olevansa uhri, hän ei ilmoita tapahtuneesta ja mitään ei tapahdu. Jos "uhri" taas kokee olevansa uhri, hän ilmoittaa tapahtuneesta. Silloin on todennäköistä, että uhri on todellisuudessakin ollut liian epäkypsä harrastamaan seksiä ja teko on ollut hänelle jossain määrin vahingollinen. Silloin tietoisesti lakia rikkoneen kuuluukin saada rangaistus, mutta noissa olosuhteissa tekoon tuskin suhtaudutaan kovin ankarasti.

Moraaliongelma tulee mukaan vasta siinä vaiheessa, jos rikoksesta ilmoittamisella pyritään kiristämään toista osapuolta tai sitä käytetään esimerkiksi kostoon päättyneestä parisuhteesta tms.
NuoriD

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Toimistorotta kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:
Tyttö oli 15, mies 21. Tapahtuiko rikos? Tyttö ei vastustellut, oli jopa halukas, mutta ilman miehen ehdotusta ei olisi itse seksiä ehdottanut, tuskin olisi osannutkaan. Mies oli tietoinen tytön iästä, ja samaisella miehellä oli myös kokemusta teinityttöjen kanssa peuhaamisesta aikaisemminkin.
Juridisesti varmaankin tapahtui, mutta moraalisesti en osaa sanoa.
Ongelmahan ei ole juridinen eikä moraalinen vaan puhtaasti käytännön asia. Tunnusmerkistö täyttyi, eli rikos tapahtui. Jos "uhri" ei koe olevansa uhri, hän ei ilmoita tapahtuneesta ja mitään ei tapahdu. Jos "uhri" taas kokee olevansa uhri, hän ilmoittaa tapahtuneesta. Silloin on todennäköistä, että uhri on todellisuudessakin ollut liian epäkypsä harrastamaan seksiä ja teko on ollut hänelle jossain määrin vahingollinen. Silloin tietoisesti lakia rikkoneen kuuluukin saada rangaistus, mutta noissa olosuhteissa tekoon tuskin suhtaudutaan kovin ankarasti.

Moraaliongelma tulee mukaan vasta siinä vaiheessa, jos rikoksesta ilmoittamisella pyritään kiristämään toista osapuolta tai sitä käytetään esimerkiksi kostoon päättyneestä parisuhteesta tms.
Entäpä jos tytön isä tai äiti kuulee asiasta jotain kautta, tempaisee herneen nenään (hyvin ymmärrettävää, niin minäkin tekisin) ja tekee rikosilmoituksen (mitä en varmaan itse tekisi)?

Tällöin sekä juridinen että moraalinen ongelma on tosiasia. Juridinen rangaistus katsotaan keittokirjasta, mutta onko moraalisesti tapahtunut oikein miestä kohtaan?
Toimistorotta

Re: Radiojulkkis vai ei?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

NuoriD kirjoitti:Entäpä jos tytön isä tai äiti kuulee asiasta jotain kautta, tempaisee herneen nenään (hyvin ymmärrettävää, niin minäkin tekisin) ja tekee rikosilmoituksen (mitä en varmaan itse tekisi)?
Tuo ei kuulunut kysymyksenasetteluun.
Tällöin sekä juridinen että moraalinen ongelma on tosiasia. Juridinen rangaistus katsotaan keittokirjasta, mutta onko moraalisesti tapahtunut oikein miestä kohtaan?
Jos mies tietää tytön iän ja lain sisältö kuuluu tuntea, hän ottaa riskin siitä että voi tulla tuomituksi teostaan. Aikuinen mies, joka nussii teinityttöä ottaa kuitenkin aina riskin siitä, että vahingoittaa nuoren ihmisen kehitystä. Vaikka se ei kaikissa tilanteissa olisikaan moraalisesti oikein, käytännön syyt kuitenkin puoltavat rankaisemista - tosin suhteessa teon luonteeseen. Ongelma on edelleen pääosin käytännöllinen. Laki ei ole tehokas, jos sen noudattamista ei valvota. Rangaistuksen mittaamisessa uhrin kertomus otettaisiin varmasti huomioon, se on se tapa jolla moraaliaspekti tulee huomioiduksi. Edelleen uhri voisi kiistää tapahtuneen, jolloin rangaistuis jäisi saamatta näytön puutteen vuoksi.

Kuriositeettina; arvioisitko asiaa jotenkin toisin isänä, jos kyseessä olisi 15-vuotias poikasi ja 21-vuotias homomies?
Vastaa Viestiin