Reindeerspotting

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
NuoriD

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:Hämiksellä on kyllä vinha pointti asiassaan.
Henkilökohtaisesti haluan pysyä kaukana kaikista huumaavista aineista (mielellään myös vahvoista reseptilääkkeistä jos ei ole _ihan_pakko_) ja viinankin kanssa on vähän niin ja näin. Uskon silti, että homma pysyisi hanskassa edes jotenkuten em. tavalla.
En muuten olisi vielä kymmenkunta vutta sitten uskonut 'sanovani ääneen' tätä :shock:
Siis sanovasi ääneen mitä? En nyt oikein tajua :?:
Gaia

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Hämiksellä on kyllä vinha pointti asiassaan.
Henkilökohtaisesti haluan pysyä kaukana kaikista huumaavista aineista (mielellään myös vahvoista reseptilääkkeistä jos ei ole _ihan_pakko_) ja viinankin kanssa on vähän niin ja näin. Uskon silti, että homma pysyisi hanskassa edes jotenkuten em. tavalla.
En muuten olisi vielä kymmenkunta vutta sitten uskonut 'sanovani ääneen' tätä :shock:
Siis sanovasi ääneen mitä? En nyt oikein tajua :?:
Sitä, että kannabistuotteet voisivat olla laillisia.

Ilmaisu takkuilee, pää täynnä räkää :mrgreen:
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

sivustahuutaja kirjoitti:
Onhan sille järkevät kieltosyyt..
No, luetteleppas niitä järkeviä syitä? Terveydellisiltä haitoilta se ei pääse kummankaan lähellekään, ei aiheuta läheskään alkoholin tyyppisiä sosiaalisia haittoja eikä myöskään addiktiopotentiaaliltaan vastaa kumpaakaan.

Niin, ja syöminen sekä höyrystäminen vie polttamisen vaarat mennessään.

EDIT: Ai niin, ja kuolemaan johtava yliannostus ei ole mahdollista, eikä siitä keuhkosyöpäänkään ole saatu viitteitä vedettyä. Psykoosiriski on matalampi kuin alkoholilla.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 16.09.2010 10:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:Ja toisaalta tämä keskustelu on jotenkin jäänyt päähän pyörimään ja eilen illalla pamahti mieleeni "täydellinen" ratkaisu miten toteuttaa ND:n ehdottama kunnon mömmöjen jako porukalle oikeudenmukaisesti.

Olkaa hyvä:

Laitetaan joku riittävän vahva opiaatti reseptivapaaksi apteekkiin ja annetaan vielä pahimmassa koukussa oleville joku "tällä kupongilla saat yhden paketin ilmaiseksi" kuponki terveydenhuoltojärjestelmässä säännöllisessä seurannassa käyville. Ja toisaalta se ei syrjisi ketään muutakaan, kun voisivat vapaasti ostaa.

Riittäisikö oksikodoni vai jotakin tiukempaa vielä?
Millä tavalla tuo systeemi olisi parempi, kuin ehdottamani aineen ilmainen jako klinikalla, jolloin se pistettäisiin tai nieltäisiin siellä, mitään ei saisi viedä ulos?

Mielestäni tuo ehdottamasi systeemi olisi huonompi, koska se tulisi johtamaan siihen, että suomeen tulisi paljon narkkareita ulkomailta.

Omassa systeemissäni aineita piikitettäisiin klinikalla vain Suomen kansalaisille, jotta narkkariturismia ei syntyisi.
NuoriD

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Hämiksellä on kyllä vinha pointti asiassaan.
Henkilökohtaisesti haluan pysyä kaukana kaikista huumaavista aineista (mielellään myös vahvoista reseptilääkkeistä jos ei ole _ihan_pakko_) ja viinankin kanssa on vähän niin ja näin. Uskon silti, että homma pysyisi hanskassa edes jotenkuten em. tavalla.
En muuten olisi vielä kymmenkunta vutta sitten uskonut 'sanovani ääneen' tätä :shock:
Siis sanovasi ääneen mitä? En nyt oikein tajua :?:
Sitä, että kannabistuotteet voisivat olla laillisia.
:sir:
masa

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
No jos henkkarit tarkistettaisiin vaikka apteekissa ostettaessa ja pitäisi olla suomen kansalainen.
Ai semmosesta passsista joita sai kahdeksaan euroon netistä? :D
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti: Jos vaikka Perttiä alkaisi kadehdituttaa narkkareitten krapulattomuus perjantaikaljoja valitessa hän voisikin jättää ne ostamatta ja käväistä apteekin kautta.
Pena my man, huumeista tulee laskut, paitsi kannabiksesta seuraa yleensä pöhnä. Et voi vetää yhtäläisyysviivoja kaikkien yymeiden välille.

Perustat kuntoon mies hyvä;)

Mutta ymmärrän viestisi pointin. Itse olen haaveillut eräänlaisesta "päihdeajokortista" joka antaa haltijalleen luvan ja mahdollisuuden nauttia tuotteita joihin hänet on koulutettu ja opetettu vähentämään haittoja, unohtamatta tietenkin vastuullista käyttöä, set & setting, vaikeiden tilanteiden kohtaamista jne jne jne.

I`m a dreamer..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Millä tavalla tuo systeemi olisi parempi, kuin ehdottamani aineen ilmainen jako klinikalla, jolloin se pistettäisiin tai nieltäisiin siellä, mitään ei saisi viedä ulos?

Mielestäni tuo ehdottamasi systeemi olisi huonompi, koska se tulisi johtamaan siihen, että suomeen tulisi paljon narkkareita ulkomailta.

Omassa systeemissäni aineita piikitettäisiin klinikalla vain Suomen kansalaisille, jotta narkkariturismia ei syntyisi.
No jos henkkarit tarkistettaisiin vaikka apteekissa ostettaessa ja pitäisi olla suomen kansalainen.
Ei tämä torjuisi narkkariturismia. Turistit vain ostaisivat annoksensa apteekin sijaan Pertiltä ja kavereiltaan varjoisilla kujilla. Muutenhan tämä kuulostaisi tietysti ihan hyvältä tavalta kupata ulkomaalaisten rahoja Suomeen, mutta kun (i) narkkarituristit epäilemättä hankkisivat ne rahat ryöväämällä suomalaisia ja (ii) Pauli Vahtera (tjsp) on just opettanut meille, että ulkomaisten investointien hankkiminen Suomeen on saatanasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Miks et Pertsa vastaa mun kysymykseen?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:No itse ainakin odotin paljon raadollisempaa kuvausta vieroitusoireineen ja rahan hankintareissuineen. IMO kys pätkä oli melkoisen k-11 versio.
Pliisuhko raina, vaikkakin tavallaan viihdyttävä. Kuten suunnilleen todettua, dokkari jopa romantisoi narkin elämää. Laskujen kuvaukset sun muut oli lähes olemattomat, myöskään henkilöhahmoissa ei päästy pintaraapaisua pidemmälle. Väijyin toissapäivänä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Kuten suunnilleen todettua, dokkari jopa romantisoi narkin elämää..
Ah, tätä jengiä " ei mene ollenkaan tarpeeksi huonosti" = romantisoiva kuvaus..

Yllättäen irti huumeista ry:n juoppo pomo mökelsi samanhenkistä tekstiä jossain televisio-ohjelmassa, että ei mene tarpeeksi huonoksi kun on matot lattiassa ja joku paska telkkari hyllyssä.

Ja kyllähän ne siellä pameja ja viinaa kovasti kitkuihinsa veti. Sitähän se nykyään on kun ei ole itse tavaraa saatavilla, armottomimmmat olot pidetään kurissa viinalla ja ryyneillä.

Mikä sun mielestä oli erityisen romantisoivaa? Se että niillä oli jopa hauskaa muutaman kerran leffan aikana? Vai ettei ollut tarpeeksi kovia refloja?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Haemaeraemies kirjoitti:irti huumeista ry:n juoppo pomo
tirsk
Manaaja

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tota Ylermi sit vissiin tuo himaan kun vaimo pyytää romantiikkaa.

Tuli pari päivää sitten itsekin katsottua. Melko tylsä ja ylihypetetty pätkä IMO. En kuitenkaan ymmärrä tota romantisointiväitettä yhtään. Mitähän siellä olisi pitänyt tapahtua jotta matsku ei olis ollut romantisoitua? Läheisten kuolemia? Kaverien menetyksiä? Tuskallisiin sikiöasentoihin kääriytymisiä laskuissa? Siis perus huumepropagandalehdykän mukainen agenda eri persooniksi muuttumisineen? Itse en ainakaan haluaisi elää päivääkään filmille kuvatun kaltaista "romantisoitua" elämää.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja huima »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kuten suunnilleen todettua, dokkari jopa romantisoi narkin elämää.
Kuten sanottua, mä en nähnyt tuota ongelmana.

Itse luin sitä leffaa niin, että se romantisointi kuvasi hyvin sen miten ne jätkät itse ymmärsi omaa tilannettaan - vaikka tällaiselle keskiluokkaiselle kansalaiselle ei tuollainen elämä olisi mitenkään haluttavaa.

Miten se on vaikea ymmärtää, että narkeillakin on omasta mielestään kivaa - vaikka meidän muiden mielestä heillä menee todella huonosti?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Manaaja kirjoitti: Mitähän siellä olisi pitänyt tapahtua jotta matsku ei olis ollut romantisoitua?
Päähenkilöltä puuttui romanttisesti pari sormea ja joku tippui romanttisesti parvekkeelta katuun. Rantakuvissa päähenkilö oli romanttisen laiha ja lopussa hän menikin romanttisesti linnaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Romantisoinut kuva kumpusi ehkä lähinnä siitä, että henkilöhahmot jäivät pintapuolisiksi, ja elokuvan mieleenjäänyt anti oli pääosin sekoilun hienoudessa ja helppoudessa enemmän kuin asia epäilemättä oikeasti on.

Se melkein-kolari oli hyvä kohtaus, kuten muutama muukin, mutta yleiskuva jäi vähän pliisuksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Manaaja

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Romantisoinut kuva kumpusi ehkä lähinnä siitä, että henkilöhahmot jäivät pintapuolisiksi, ja elokuvan mieleenjäänyt anti oli pääosin sekoilun hienoudessa ja helppoudessa enemmän kuin asia epäilemättä oikeasti on.
Eihän siinä ollutkaan tarkoitus olla kuin yksi henkilöhahmo, jonka elämää seurataan. Muut tuli siinä ohessa miten tuli. Sitä mä en kyllä käsitä mitä hienoa ja helppoa sä tossa sekoilussa pystyit näkemään. Mun mielestä se ei näyttänyt yhtään hienolta eikä helpolta. Miten vaikeaa narkkauksen nyt sitten pitäisi sun todellisuudessa olla? Melkein joka ikisen käyttökerran jälkeen sattui joko jokin onnettomuus tai rikos. Tai sitten jumitettiin puolitiedottomassa tilassa. Mitähän hienoa tai helppoa siinä nyt sitten voi nähdä?
Se melkein-kolari oli hyvä kohtaus
Meillä ammattipiireissä puhutaan yliajosta, jos ihmisen päälle ajetaan.
Bhven

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Manaaja kirjoitti: Meillä ammattipiireissä puhutaan yliajosta, jos ihmisen päälle ajetaan.
Yliajaja onkin hieno ammatti. Pääsee melkein samalle viivalle yliperämiehen kanssa.
Vastaa Viestiin