Idols 2011

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
RP

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

Oltiin aika järkyttyneitä suoriltaan päässeistä finalisteista, kerrassaan pyöristyneitä. Olisi pitänyt mennä toistepäin.

Fatiman tippuminen harmitti, olisi ansainnut paikan. Itse olisin tiputtanut Lotan ja Alin.

Kaipaisin myös sitä vaihtelua biisivalintoihin, pois omasta mukavuusalueesta.

Näistä jäljellä olevista voiton soisin joko Martille ta Stinalle. Ja nämä Stinan ärsyttävät maneerit ovat käsitykseni mukaan ne silmiensä muljauttelut.
Manaaja

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Suvinen kirjoitti:Saisivat tehdä kerrankin niin, että tuomarit valitsevat laulajille biisit niin tulisi niitä erilaisia vetoja.
Toi olis kamalinta mitä vois tapahtua kisassa jossa tuottajat sanelevat jo muutenkin tuomareille ketä pitää hehkuttaa ja ketä ei.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Suvinen kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Saisivat tehdä kerrankin niin, että tuomarit valitsevat laulajille biisit niin tulisi niitä erilaisia vetoja.
Toi olis kamalinta mitä vois tapahtua kisassa jossa tuottajat sanelevat jo muutenkin tuomareille ketä pitää hehkuttaa ja ketä ei.
No semmoinenkin voisi olla hauska, että yleisö voisi äänestää niille biisit. Paitsi että sitten menisi taas rahaa..
Mähän en nyt ole tätä showta tullut katsoneeksi kuin 5 minuuttia aina silloin tällöin, mutta matkaretosteluketjun hengessä haluan todeta, että silloin kun asustelin Kaliforniassa ja katselin jonkun verran American Idolia, niin siinä oli aika toimiva systeemi, jossa kilpailussa oli rock-viikko, soul-viikko, country-viikko ja muistaakseni vielä johonkin yksittäiseen artistiin keskittyvä viikko, jolloin kilpailijat saivat valita biisin näiden reunaehtojen puitteissa. Se oli aika kiinnostavaa minusta ja ajoi hyvin asiaa, jota Suvinen kai peräänkuuluttaa. Onko tätä ollut Suomiversiossa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Manaaja

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Suvinen kirjoitti:No semmoinenkin voisi olla hauska, että yleisö voisi äänestää niille biisit. Paitsi että sitten menisi taas rahaa..
Ei tartte mennä ku kerran karaokeen ni jos alat kuuntelee niitä biisejä mitä kaverit alkaa sulle äänestää ni huomaat aika äkkiä että 80% niistä ei sovi sun äänelle/äänialalle yhtään. Ei sekään ois kivaa.

Mutta toi on ollu ihan toimiva juttu mitä mäkin oon katsonut että joka viikolla olis tietty teema. Mä luulin että semmonen ois käytössä suomen idolissakin mutta ilmeisesti ei.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Katsoin ekaa kertaa tota american idolsia, täs kun odottelen simpsons elokuvaa ja sviddu noi osaa kyl vetää. Ei olis hevi-areilla jakoa tässä kisassa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Noniin, ihan oikea pudotus.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Ei jumalauta mitä myötähäpeää koko ohjelma. Ei enää pysty, jatkan tuon amerikan version parissa.
Pröötprööt
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vielä kun saadaan se Hennariikka sieltä pihalle, niin alkaa helpottaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

pierupylly kirjoitti:Ei jumalauta mitä myötähäpeää koko ohjelma. Ei enää pysty, jatkan tuon amerikan version parissa.
Kuulostat siltä, että tulet vihaiseksi, kun me muut ymmärtämättömät katsomme EDELLEEN kotimaista versiota, emmekä hehkuta jenkkipainosta? Tymänä on helpompaa...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
CeDell Davis

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Musta se tukkajumala ei ole ollut ollenkaan paha niissä pätkissä joita olen nähnyt. Eilen kyllä kuuntelin nappi toisessa korvassa Arton haastatteluja samaan aikaan (mm Mikko von Hertzen), mutta silti on pakko sanoa, että eilinen Highway Star oli messevä veto tollaselta naskalilta. Siinä on vähän sellasta peräseinajokelaista versiota Coverdalesta ja Plantista. Kyllä sitä kuuntelis parin fernetin jälkeen jonkun hyvän pumpun keulilla. Eikä se jägisläinen lauta, parilla reijällä, ole ollut ollenkaan paha. Oliskohan se kesällä puistikkoviikoilla?
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kuulostat siltä, että tulet vihaiseksi, kun me muut ymmärtämättömät katsomme EDELLEEN kotimaista versiota, emmekä hehkuta jenkkipainosta? Tymänä on helpompaa...
No en mää sitä meinannu :D Ottaahan se nyt vaan päähän kun samaan tahtiin kumpaakin seuraa ja samassa vaiheessa kisaa tulee rapakon takana tällasta ja sitten samantien Suomessa sitä mitä nyt eilen tuli.



...koetin tähän linkittää Lottaa tai Hennariikkaa, mutta tuotantoyhtiö on ilmeisesti vetänyt videot juutuubasta hevonhelvettiin... Ettämuttakuitenkin TOISAALTA kun tämän kattoo, niin ei mitään hätää.
Pröötprööt
CeDell Davis

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

pierupylly kirjoitti:No en mää sitä meinannu :D Ottaahan se nyt vaan päähän kun samaan tahtiin kumpaakin seuraa ja samassa vaiheessa kisaa tulee rapakon takana tällasta
Onneksi meillä on noi Hollywood pimp act systeemit karsittu pois. Sopii varmaan Las Vegasiin, ehkä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hyvä ettei mitään R&B shaibaa tarvitse kuunnella joka esiintyjän kohdalla kun katsoo kotimaista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

No ois se nyt kuitenkin ihan suotavaa, että laulukisassa joku osais laulaakin. Ja mistä kohtaa tuo linkin biisi on R&B:tä? :roll:
Viimeksi muokannut pierupylly, 04.04.2011 18:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pröötprööt
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Gat »

Miehistä Ali oli parhautta. Se ääni ja esiintyminen.
Ilpo näyttää rock-kliseeltä tai oikeastaan retropastissilta. Enkä ole ikinä syttynyt Plantin tai Coverdalen tyylille ja häpeäkseni vaikka vanha olen, en ole Purplea kuunnellut ikinä. Martti on mielestäni väärässä kisassa. Ja tällä kertaa tuokaan AC/DC:n biisi ei vain kuulosta hyvältä ilman Briania ja Angusta, kuuluvat elimellisesti siihen.

Naisista Stina skulasi oikein hyvin. Mutta eihän tuo ole alunperin Hanoi Rocksin vaan CCR:n biisi? Hennariikan suotta haukkuivat. Oli tuossa munasarjaa ja narttumaisuutta. Taisi kyllä vahingossa laulaa kitarasoolon päälle? Kovin helposti kyllä vertaa Joan Jettiin, jossa toki on enemmän niitä ja poweria. Hyvä kun pääsi jatkoon. Lotta oli tosiaan vähän ulkokohtainen, vain esitti laulun.

Kameroiden ohjaus on aika hanurista. Kamera pyörii ympäriampäri salia ja yleisöä, ja sitten on liikaakin lähikuvia, niin ettei misujen joraustyylejä näe paljoa yhtään. Loistava iso bändi.

Tässä sunnuntainen:
http://www.katsomo.fi/?treeId=380
Manaaja

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mulla lienee jotain alitajuntaista sitä Ilpoa vastaan. Mä kun pidin sitä esitystä vain vähän valjuna, enkä minään rokkikukkomaisena tähdenlentona. Mulle tuli mieleen että nyt ollaan sellasella alueella millä tää kaveri näyttää kaikille muille närhen munat 13-0, ja silti mulle jäi vaan vähän fiilis että "Noniin, siinä Ilpo esitti meille syvää purppuraa. Ja sitten seuraavaksi meillä olisi vuorossa Anneli P. ja kappaleen nimenä on 'Aikuinen nainen'. Ole hyvä Anneli, ota mikrofoni laarista."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

pierupylly kirjoitti:No ois se nyt kuitenkin ihan suotavaa, että laulukisassa joku osais laulaakin. Ja mistä kohtaa tuo linkin biisi on R&B:tä? :roll:
No jotain vastaavaa paskaa, minä niitä erota toisistaan. Ja Idols ei ole laulukisa vaan yleisöäänestys.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Bluntly kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:No ois se nyt kuitenkin ihan suotavaa, että laulukisassa joku osais laulaakin. Ja mistä kohtaa tuo linkin biisi on R&B:tä? :roll:
No jotain vastaavaa paskaa, minä niitä erota toisistaan. Ja Idols ei ole laulukisa vaan yleisöäänestys.
Vastaavaa paskaa? Jos sun mielestä kaikki pop-musiikki on R&B:tä tai vastaavaa paskaa, niin eikös sitä yhtä paljon kuule tuolla Suomen kisoissakin? Erona vain se, että täällä kaikki laulaa päin persettä.
Pröötprööt
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuuleehan sitä, mutta huomattavasti pienemmällä prosentilla kuin burgerikisoissa.

Ja joo, poppikin on paskaa. Tänään kaikki on paskaa, kusikin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Vesper »

pierupylly kirjoitti:Ei enää pysty, jatkan tuon amerikan version parissa.
Paul McDonald :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Gat »

pierupylly kirjoitti:No ois se nyt kuitenkin ihan suotavaa, että laulukisassa joku osais laulaakin.
No vittu, on nuo niin suuresta joukosta karsiutuneet, että parempia ei löytynyt. Olisit sitten mennyt itse.

Ja daa, totta kai ameriikasta se kärkikin on paljon parempaa, koska väestöpohja on niin paljon suurempi. Mutta mieluummin katson Suomen kilpailua kuin vaikka miljardin asukkaan Intian, josta joka kylästä varmaan löytyy Suomen finalisteja parempia :D

Varsinaiset levytysartistit ovat sitten eri asia, tuo onkin kilpailu aloitteleville amatööreille.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Gat »

Suvinen kirjoitti:Joskus tuotantokaudella löytyy helmi, joka taitaa kaikkea ja omaa huikean lavakarisman päälle (Pete Parkkonen), mutta tällä kaudella sellainen helmi jäi löytymättä - valitettavasti.]
Pete Parkkonen? Hyi helvetti. "Hevi":D Ari Koivunen sentään joskus loisti, "Piano Manissa" ainakin suorastaan muuttui vanhaksi kapakkapianistiksi.
Suvinen kirjoitti: Hennariikkan esitys oli myötähäpeän huippu mutta eiköhän se niillä koulukiusatun säälipisteillä seilaa top-kolmoseen.
Ehkä tuokin. Mutta ei se minusta niin huono ollut. Joku moka juu. Mutta mun mielestä "näytteli" tekstin tunnelman ihan oikein. Tietty se, että ainoana naisena lauloi alunperin naisen esittämän biisin, ja tuossa Joan Jett luontaisena vertailukohteena on liikaa. Edit: Joan oli pelkkää kovista, Hennariikka tulkitsi vietellen. Panisin, Joanilla taas on jopa mun makuun liian pienet tissit.
Suvinen kirjoitti: Ali lauloi hienosti mutta vähän sitä showmenoa toivoisi lisää.
Sitähän sunnuntaina nimenomaan oli. Tunnetta ja puntin heilutustakin. Ennen Ali oli minusta ihan seinätapetti.
Suvinen kirjoitti: Stina oli eilen mun suosikki,.
Sama. Se ja Ali mun suosikit. Ei tuota Ilpoa kestä.
Manaaja

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kuka lähtee, apuva!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:Kuka lähtee, apuva!
Hennariikka, vaimikäsenytoli.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Idols 2011

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Niinmäkinvähänpelkään.
Vastaa Viestiin