Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

alustusta:

NuoriDaavid kirjoitti:
küllküll kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:The Chauffeur-video
Huomattavasti esteettisempi, kuin edellisen levyn "Girls On Film"-video, joka esitettiin sensuroimattomana Ylellä eräässä uuden vuoden spessussa, olisiko ollut 1980 tai 1981. Oli puberteetin kynnykselle astuneelle pikku-Killerille melko mullistava (lue: jäykistävä) kokemus. Sen jälkeen aloin katsella hameenhelmojen perään ihan eri silmin - "ai tuollaisiako siellä alla on!"
Rohkenen väittää, että muistat ko "Girls on film" + YLE asian väärin. Tai itse asiassa tiedän, että muistat.

Nimittäin videonauha pysäytettiin kesken esityksen kohdassa, jossa tytöt leikkivät tyynysotaa ja toisen tytön nänni näkyi. Gattis voi varmaan vahvistaa?

edit:

http://www.youtube.com/watch?v=En-wDJp8ssc

nauha pysäyttiin kohdassa 2.21. Ei ollutkaan tyynysodan kohdalla. Muistin väärin.
küllküll kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:nauha pysäyttiin kohdassa 2.21. Ei ollutkaan tyynysodan kohdalla. Muistin väärin.
Mahdollista että näinkin. Jo kahden minuutin katsomisen olen todennäköisesti ollut niin virittyneessä tilassa, että, että se hoiti loput vaikka nauha katkesi :shock: :shock: :shock:
Mun täytyy tunnustaa, että muistan tämän tarkalleen sen takia, että nauhoitin ko. ohjelman. Ko. videota kyllä sitten kelattiin pysäytyskuvien kanssa moneen kertaan :)
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja Gat »

"Girls on Film":in muistan Helsingin musiikkikanavilta, mutta en mitään sensuroimatonta versiota. Ei tehnyt vaikutusta jo paatuneeseen himorunkkariin.

Tässäkö ehkä kysellään emotionaalisia elämyksiä, eikä pikkurilli pystyssä älyllista sivistystä?
No OK. Henkilöhistoriallisesti ja psykopatologiaani avaten:

Ihan pienenä Tampereella Disneyn "Kaunotar ja Kulkuri" -loppu, jossa Kulkuri pelastaa Kaunottaren rankkurin vankkureista.

Charton Hestonin tähdittämän "Erämää kutsuu" -filmiversion loppu, jossa Buck-koira surmaa isäntänsä tappaneet intiaanit.

Teinixinä nähdyn jo unohdetun leffan "The Final Countdown"
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Final_Countdown_(film)
kohta, jossa aikasiirtyneen USS Nimitzin Tomcatit tuhoavat ylivoimallaan, kuin pelastavat enkelit, siviilipaattia ahdistaneet Zerot.

Ö-luokan fantasian "Ator" kohta jossa sankari sanoo Mustalle Tiikerilleen: "Protect them".

John Hustonin "Tuomarin" eli "The Life and Times of Judge Roy Bean" kohta, jossa Tuomarin vartiokarhu on ammuttu, ja Tuomari ainoaa kertaa kyyneliin liikuttuneena sanoo (jo tietysti heti tapetusta) ampujasta suunnilleen: "Ripustakaa se kaktukseen mätänemään. Minä en halua sitä samaan maahan karhuni kanssa. Minä en halua".

Sekä leffana että kirjana Kingin "Firestarterin" loppu, jossa kuoleva isä sanoo pyrokineettiselle Charlie- tyttärelleen: "Polta, polta kaikki!" Ja Charlie polttaa! Saa minut kyyneliin.

Aliarvostetun scifin "Logan's Run" koko pakenemisteema yhteiskunnasta. Ja nakuna vilahtava Jenny Agutter.

Edit: Maailman paras elokuva on siis Terry Gilliamin "12 apinaa". Kuin pakkoneurootikon maailmasta ja se lumoava toivottomuus!

Olen siis hullu.
Arvioin, että nuo johtuvat lapsuuteni turvattomuudentunteesta ja tarpeesta tulla suojelluksi tai suojella muita. Failed. Tosin nykyään olen omien etujeni varjelijana melko armoton.

Myös selvä tympääntyminen yhteiskuntaan lapsuudestani asti, ja valintana paeta.

Niin joo tietysti ensimmäinen kuulento ja kaikki avaruuslennot.

Kirjoista ainakin Veikko Huoviset, Bukowskit, Shakespearen Hamlet, Castanedat, C.S. Lewisit, Clarket, Mark Twainit, Pirsig, Richard Bach, Wilhelm Reich. Filosoofisesti Wittgenstein ja Zen Alan Wattsin kautta.

Bachin urkubiisit kolahtivat väkevästi. Barokki rokkaa.

AC/DC:n löysin vasta "Blow up your video"-albumin aikaan, ja se jytkähti pysyvästi.

Ja Kate Bush... ah...Olin aiemminkin tietoinen, mutta eka albumini oli 1985 "Hound´s of Love" Varsinkin sen "Ninth Wave" -puoli sai minut polvilleen ja vieläkin itkemään. Maailmankaikkeuden paras taideteos.

Saatanahevistä löysin henkisen kotini parhaiten Morbid Angelista.

Kuvataiteisiin kiinnostuksen aikaansai ennen muuta Roberto Mattan värikäs, puolitiedottomasti vedettyjä outoja hahmoja ja tilanteita täynnä oleva värikäs surrealismi.
Viimeksi muokannut Gat, 01.06.2011 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Avaruusasema Alfa

http://fi.wikipedia.org/wiki/Avaruusasema_Alfa

oli ala-asteella erittäin kova juttu. Odotin joka viikkoista jaksoa erittäin paljon.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kirjat:

Charles Dickens: Oliver Twist
George Steiner: Hitlerin paluu

monet Huovisen kirjat

Bud Spencer & Terence Hill-elokuvat

Simpsonit

Melkein kaikki Neil Young-levyt 1969 - 1979 + kolme konserttia 1993, 2001 ja 2008
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Homeboy65 kirjoitti:
Bud Spencer & Terence Hill-elokuvat
Tää on vähän liikuttavaa, koska nehän ovat todellisuudessa aivan täyttä paskaa. Mutta joo, kyllä ne lapsena tuntuivat tosi hyviltä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bon Jovin keikka joskus -89 Helsingin jäähallissa.
Liisalotta
Kitisijä
Viestit: 10
Liittynyt: 14.01.2011 14:34

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja Liisalotta »

New Kids On The Block jäähallissa joskus vuonna X ja Deborah Spungenin Nancy joskus samoihin aikoihin. Eivät kyllä enää ehkä kolahtaisi ihan samalla tavoin...
küllküll

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja küllküll »

AC/DC:n "Its A Long Way To The Top" rippileirillä vei järjen.
Sama bändi teki tempun toistamiseen muutaman vuoden päästä Helsingin Jäähallissa
MARRS:n "Pump Up The Volume" teki elektronisen tanssimusiikkiherätyksen ja Rebel MC:n "Street Tuff" johti siihen että vuoden sisällä soitin ensimmäisen dj-keikkani
Aikuisiän kovimmat konserttitäräykset ovat olleet vissiin Type O Negative (vaikken heti konsertin jälkeen tajunnut miten kova se oli) ja Mötley Crue Saunassa sekä Alice In Chains Sonispheressä. Näitä on enää aika vaikea topata.

Elokuvista voimakkaimmat värinät ovat aiheuttaneet "Jaws", "Manaaja" ja "Evil Dead", Bondin "Kultasormi" sekä "Imperiumin vastaisku" teini-iässä sekä "Fight Club" aikuisena.
Viimeksi muokannut küllküll, 02.06.2011 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aimohaiku
Kitinäaddikti
Viestit: 88
Liittynyt: 18.05.2011 20:36

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Tämä keskustelupalsta.
RP

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja RP »

Metallica 15.7.2007 Olympiastadionilla. En usko että mikään tuleva hääpäivä voittaa tätä.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Viimeksi kolahti kunnolla itse MayheM pitkästä aikaa kun keikalla kävin, sattu nousuhumala sopivaan hetkeen tuomaan iloa.



Niska parat oli hellänä aamusta...
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Bruce Willisika

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

RP kirjoitti:Metallica 15.7.2007 Olympiastadionilla.
Sama pumppu Jäähallissa '88. Sitä teinipojan intoa keikkaa kohtaan ei ole vielä yksikään toinen ylittänyt, eikä taida ylittääkkään.

Vivaldin Neljä vuodenaikaa kolisee myös kovaa. Jos tyyppi eläisi nykyisin, olisi varmasti rocktähti. Kipaleet ovat lyhyitä ja ytimekkäitä ja jos niihin löytyisi sanat, kertoisivat ne takuulla vikkelistä autoista ja naisista sekä tajuntaa laajentavista substansseista.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:Avaruusasema Alfa

http://fi.wikipedia.org/wiki/Avaruusasema_Alfa

oli ala-asteella erittäin kova juttu. Odotin joka viikkoista jaksoa erittäin paljon.
Minä olin silloin jo yläasteella. Joskus 1978. Mutta oli joo kova juttu. Tosin kun uusintoja näin muutama vuosi sitten, nyt ne vaikuttivat uskomattoman kököiltä muovinaamiomonstereineen. Mutta "Eagle"-alukset näyttävät oikeiden rakettitieteilijöidenkin mukaan ideaalisilta kuuhunlaskeutumisaluksilta. Miinus kuvitteelliset antipainovoima ja ihmeraketit niissä.

Paljon kovempi juttu oli toki alkuperäinen Star Trek, jota näytettiin Suomessakin 70-luvun alkupuolella. Saavutin nirvanan jo tunnusmusiikista.
NuoriDaavid kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti: Bud Spencer & Terence Hill-elokuvat
Tää on vähän liikuttavaa, koska nehän ovat todellisuudessa aivan täyttä paskaa. Mutta joo, kyllä ne lapsena tuntuivat tosi hyviltä.
Hei siis Terence Hill paskasena puolipummina maailman nopeimpana pyssyn- ja turpiinvetäjänä on vieläkin kova juttu!! Bud Spenceriin en niin samaistu.
NuoriDaavid kirjoitti:Bon Jovin keikka joskus -89 Helsingin jäähallissa.
Tajuutko sä yhtään miten homoa on kertoa tuollaista? Bon Jovihan oli pikkutytöille ja oikeiden rokkarien halveksumaa.
küllküll

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Gat kirjoitti:Tajuutko sä yhtään miten homoa on kertoa tuollaista? Bon Jovihan oli pikkutytöille ja oikeiden rokkarien halveksumaa.
Minun myös. Tosin noita sokerisia power-ballaadeja ja uuaa-uaa-uaavaata vääntämällä varmistaa sen, että saa persettä enemmän kuin aseman vessan pönttö.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Halveksunnan tarve kertoo epävarmuudesta oman seksuaalisuuden suhteen.
küllküll

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja küllküll »

NuoriDaavid kirjoitti:Halveksunnan tarve kertoo epävarmuudesta oman seksuaalisuuden suhteen.
Mä en tiennytkään että sulla on nuppitohtorinkin pätevyys.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Halveksunnan tarve kertoo epävarmuudesta oman seksuaalisuuden suhteen.
Mä en tiennytkään että sulla on nuppitohtorinkin pätevyys.
Tämä opetetaan jo peruskoulussa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
küllküll kirjoitti:
Mä en tiennytkään että sulla on nuppitohtorinkin pätevyys.
Tämä opetetaan jo peruskoulussa.
Eli koetit sanoa "homo homo homo"? :)
Koetin vääntää vitsiä. Joko vitsi oli huono, tai sitten mun tai KK:n huumorintajussa on vikaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Hmm, nyt on paha.

Keikoista jäänyt mieleen:

Huoratron tavastialla
Dj Fresh Hesarilla öö 2006
Ekat Drum&Bass/DubStep Confrence Hesarilla
Rinkadinkin molemmat vedot suomessa
Punkaharjun Round of Love joskus 2000 luvun puolessa välissä
Ties kuinka monet metsäkemut, mökkibileet ja UG-tanssit.

Muita taide-elämyksiä:

Koyaanisqatsi sienissä.
Graffiti silloin kun se on hyvää
Banksyn & muu katutaide/ kulttuuriterrorismi
European Juggling Convention 2003 - koko viikko yhteen putkeen

Kirjat:

Fear and loathing - H.S.Thompson
Castaneda parit teokset
Origin of the species- Darwin
Cruel tricks for dear friends - Penn & Teller
How to play in traffic - Penn & Teller
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
küllküll

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja küllküll »

NuoriDaavid kirjoitti:Koetin vääntää vitsiä. Joko vitsi oli huono, tai sitten mun tai KK:n huumorintajussa on vikaa.
Ei semmoisessa voi olla vikaa, jota ei ole. Kyllä sun jo näin palstavuoden jälkeen pitäisi tietää se ;)

Hieman houkuttaisi houkutella hämistä keskusteluun aiheesta "päihteet ja taide-elämykset: tekeekö tumuttelu paskasta taiteesta parempaa?" mutten rohkene. Eikä keksustelusta tule hedelmällistä, jos molemmat osallistujat ovat samaa mieltä - tekee se. Tai ainakin siitä elämyksestä. Olen ollut kerran tai kaksi rokkikonsertissa vesiselvänä, eikä se ollut niin hauskaa kun parin paukun jälkeen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

küllküll kirjoitti: Eikä keksustelusta tule hedelmällistä, jos molemmat osallistujat ovat samaa mieltä - tekee se. Tai ainakin siitä elämyksestä. Olen ollut kerran tai kaksi rokkikonsertissa vesiselvänä, eikä se ollut niin hauskaa kun parin paukun jälkeen.
Tämä on niin no brainer ettei tästä kyllä keskustelua synny, ainakaan hedelmällistä sellaista mutta vedetään nyt: kyllä se tekee. Kuten ne tekevät myös taiteen tekemisestä sen verran erillaista, että sillä on pitkät efektit taide ja kylddyyrivaikuttamisen kentällä.

Ei lienee tarvetta luetella musiikki, elokuva, kirja tai muita taideteoksia joiden luonnissa kupittaminen, hatsittaminen tai muu päihteiden naattiminen on ollut ns. kriittisessä roolissa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
küllküll

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Taiteen tekemisessä tajunta laajentuneena on riskinsä. Illalla erinomaisen vavisuttavalta vaikuttanut luomus voi aamun kalpeassa valossa näyttää kirkkain kypärin paskalta. Tai sitten taiteen nauttijan täytyy vetää samaa, kuin mitä sen luoja käytti kun teosta loi.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

küllküll kirjoitti:^ Taiteen tekemisessä tajunta laajentuneena on riskinsä. Illalla erinomaisen vavisuttavalta vaikuttanut luomus voi aamun kalpeassa valossa näyttää kirkkain kypärin paskalta. Tai sitten taiteen nauttijan täytyy vetää samaa, kuin mitä sen luoja käytti kun teosta loi.
Tottakai, tuosta ajatuksestahan vanha hippi-vitsi on syntynyt:

Mitä hippi sanoi festareilla kun hatsit loppu?

Tää musahan on ihan paskaa!!!

Ja tottahan toi on, turha vertailla tunnetta kun pienessä tai isossa juubelissa vs. selvinpäin hoilaa kavereiden kanssa jotain suomalaisen baarikulttuurin tunnuslauluja. Mikä on ero noissa lauluissa? Puhumatta siis siitä ettei suomalaiset laula selvinpäin muuta kuin kirkossa. Mutta kuvitellaan että laulaisi... ;D
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
AngryBird

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

küllküll kirjoitti:^ Taiteen tekemisessä tajunta laajentuneena on riskinsä. Illalla erinomaisen vavisuttavalta vaikuttanut luomus voi aamun kalpeassa valossa näyttää kirkkain kypärin paskalta. Tai sitten taiteen nauttijan täytyy vetää samaa, kuin mitä sen luoja käytti kun teosta loi.
Ei kai kukaan kuuntele esim. Popedaa tai Hurriganesia selvinpäin? :P
küllküll

Re: Vavisuttavat gylddyyrielämykset

Viesti Kirjoittaja küllküll »

AngryBird kirjoitti:Ei kai kukaan kuuntele esim. Popedaa tai Hurriganesia selvinpäin? :P
Varmaan harvempi, mutta sattumalta elämäni eka mikään keikka oli juurikin Popeda. Ja olin selvinpäin.
Vastaa Viestiin