Tonnikala

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Tonnikalan pitää olla

Hiutaleena vedessä
3
14%
Hiutaleena öljyssä
0
Ei ääniä
Palana vedessä
5
24%
Palana öljyssä
11
52%
Kelpaa vain fileenä
2
10%
Yök, tonnikalaa
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 21

ninnithequeen

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mun on pakko ostaa tonnikalaa tänään. Sorry vaan, himo iski. Tonnikalasalaattia ja uusia pottuja.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kyllä kaikki tonnikalakannat on ihan yhtä kusessa. Jos ei just nyt tällä sekunnilla niin muutamassa vuodessa, sillä jatkuvasti myönnetään suosituksia suurempia kalastuslupia ja niihin päälle sitten villi länsi. Ylikalastus on tosiasia, sillä tonnikala on arvokas kauppatavara eikä sitä koeta uhanalaiseksi, kuten jotkut amurintiikerit. Mutta toki voi itselleen ostaa hyvän omatunnon syömällä MSC-tunaa. Tai sitten jättää kokonaan syömättä ja suosia vaikka kotimaista ahventa.

Ps. ei luulis Davellakaan olevan rahasta kiinni, mutta taidatkin olla pihi. Onhan vielä Euroshopperia?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
CeDell Davis

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Vesper kirjoitti:Tai sitten jättää kokonaan syömättä ja suosia vaikka kotimaista ahventa.
Niinmutku sitä ei saa valmiiksi silputtuna, öljyttynä ja purkitettuna!
AngryBird

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Tarttis alkaa kalastaa taas itse. Ei tonnikalaa vaan nimenomaan niitä ahvenia. :D
Asun sopivasti kolmen järven välisellä mäellä... Tai vaihtoehtoisesti vois hankkia kalastavan miähen. Sellaisen, joka perkaa kans!!!
CeDell Davis

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

AngryBird kirjoitti:Tai vaihtoehtoisesti vois hankkia kalastavan miähen. Sellaisen, joka perkaa kans!!!
Pulkkis?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Harmi ettei olla lepsoja, saatais unelmaliitto aikaseks!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olen syönyt kaikkea..

Raakaa filettä söin kai lapinrinteessä japanilaisessa tai sitten en entisen matsuhiron paikassa, paikalla olijat? Oliko meillä vai vain japanilaisella liikemiesporukalla tunaa lautasella?(kitinä-miitti)
Paistoin Tonnikalan fileen tai siis piffin kerran, en havainnut suurta eroa ja paistan nykyään vain naudan, lohen ja sian file'ttä..

Mä olen lepso, tykkään ainoastaan naisista matonnuolemisessa!
Viimeksi muokannut Niba, 28.06.2011 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti: Mutta toki voi itselleen ostaa hyvän omatunnon syömällä MSC-tunaa. Tai sitten jättää kokonaan syömättä ja suosia vaikka kotimaista ahventa.
En kyllä sit tajua miksi joku WWF antaa vihreetä valoa MSC-tunalle. Olen ostanut vain sitä sen jälkeen kun sitä kuulin, syön ehkä purkin kuussa. Entä jos ei voi syödä ahvenaa (vielä)? Rahasta tämä ei ole kiinni, vaan allergiasta. Jostain syystä kestän purkkitunaa ja tätä nykyä myös 3 palaa silliä kerralla, oon syöny säännöllisesti kerran päivässä, vois nostaa kahteen kertaan päivässä tämän, oireiden sen salliessa.

Jos olisin oireeton, söisin ehdottomasti suomalaista tuoretta kalaa, en mitään purkkihuttuja.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
ninnithequeen

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tonnikalasalaatti vaihtui tavan salaattiin, kun lähi-Nesteeltä ei löytynyt kuin tonnikalaa öljyssä. Hyi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja Niba »

ninnithequeen kirjoitti:Tonnikalasalaatti vaihtui tavan salaattiin, kun lähi-Nesteeltä ei löytynyt kuin tonnikalaa öljyssä. Hyi.
Vitsi, sä oot rikas! Mulla ei oo varaa käydä ostamassa edes bensaa Nesteeltä! :wink:

Sullahan oli/on yksi suurimpia pohjoismaisia kauppakeskuksia siinä lähellä ehkä sieltä löytyy?
AngryBird kirjoitti:Tarttis alkaa kalastaa taas itse. Ei tonnikalaa vaan nimenomaan niitä ahvenia. :D
Asun sopivasti kolmen järven välisellä mäellä... Tai vaihtoehtoisesti vois hankkia kalastavan miähen. Sellaisen, joka perkaa kans!!!
Siis Veikkolassa?
Viimeksi muokannut Niba, 28.06.2011 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja Vesper »

annepa kirjoitti:En kyllä sit tajua miksi joku WWF antaa vihreetä valoa MSC-tunalle.
En minäkään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tonnikala mieluiten alkupalana tuoreena ja raakana.

Säilykekama on sitten ihan eri juttu, mutta sitäkin kuluu vaaleina paloina vedessä. Käytännössä duunaan aina joko puttanesca-vaikutteisen tonnikalakastikkeen tai pistän tonnikalaa leivän väliin tykötarpeiden kerä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnikala

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Palana tai hiutaleena öljyssä.
Lidlin tonnikala auringonkukkaöljyllä + makaroni: aterian hinta 75 centtiä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin