Sunday Bloody Sunday

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Vesper kirjoitti:Terassilaajennus öljytty, huomenna sitten koko terassi uudelleen. Ei oo kyllä naapureissa herrasmiehiä, pistin oikein lyhyet shortsitkin pyllistelyyn. Tai ehkä se just siks niitä ei löytynytkään...
Joo, ens kerralla sitten ilman housuja, niin varmasti miesten mielenkiinto lisääntyy kummasti.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Epäilisin vahvasti omaa heterouttani jos näkisin kuuraamassa öljyä terassiin pylly pitkällä eikä viisari värähtäisi vaikka mitä olisi päällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Etsis Ylermi nyt äkkiä se skootterityttö. Alkaa ahdistaa.
Voin kertoa mielipiteeni asiasta, koska en tiedä jutun tutkinnasta mitään. Eli ihmettelen hieman, miksi poliisi tiedottaa asiasta niin, ettei rikosta epäillä. Syytä epäillä-kynnys kun on yleisesti alhainen, eikä tässä asiassa luulisi voida poissulkea rikoksen mahdollisuutta. Luulisin sen olevan yksi tutkintalinja muiden joukossa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Etsis Ylermi nyt äkkiä se skootterityttö. Alkaa ahdistaa.
Voin kertoa mielipiteeni asiasta, koska en tiedä jutun tutkinnasta mitään. Eli ihmettelen hieman, miksi poliisi tiedottaa asiasta niin, ettei rikosta epäillä. Syytä epäillä-kynnys kun on yleisesti alhainen, eikä tässä asiassa luulisi voida poissulkea rikoksen mahdollisuutta. Luulisin sen olevan yksi tutkintalinja muiden joukossa.
Oisko tyttö uhkaillu karkaamisella aiemmin tai samanlaista historiassa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja aasi »

Eikö syytä epäillä - liity enemminkin tekijään eikä tapaukseen?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

aasi kirjoitti:Eikö syytä epäillä - liity enemminkin tekijään eikä tapaukseen?
Siis kun tiedotetaan, ettei tutkinnan alkuvaiheessa ole syytä epäillä jotain tutkintalinjaa, kuten tässä rikosta, niin nähdäkseni pitää olla selkeitä viitteitä siitä, että kyseessä on joko tapaturma tai itsemurha. Itse termi syytä epäillä-kynnys liittyy poliisin toiminnan ja lainkäytön perusteisiin, kuten rikosilmoituksen vastaanottamisen kynnykseen tai vangitsemiskynnykseen loivemmissa tapauksissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti: b) poliisi kusettaa joitakin joilta haluaa tunnustuksen
c) major megaluokan epäonnistuminen a la Raisa Räsänen jota vähätellään niin kauan kuin pystytään
:krooh:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exPertti kirjoitti: b) poliisi kusettaa joitakin joilta haluaa tunnustuksen
c) major megaluokan epäonnistuminen a la Raisa Räsänen jota vähätellään niin kauan kuin pystytään
:krooh:
Pertti on ottanut foliohattunsa taas esiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exPertti kirjoitti: b) poliisi kusettaa joitakin joilta haluaa tunnustuksen
c) major megaluokan epäonnistuminen a la Raisa Räsänen jota vähätellään niin kauan kuin pystytään
:krooh:
Pertti on ottanut foliohattunsa taas esiin.
Mä oikein kuulen sellasen "hammmmmmmmmmmmmmmm" - äänen :D
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja RP »

Kuinka mä olen ymmärtänyt, että Tampereella poliisi on joskus tiedottanut (miksi ei muuallakin) ns. ristiriitaisesti juuri "huijatakseen epäiltyjä" tjmv. Vai liekö urbaani legenda. Josko pertsa ajatteli jotain tämmöstä?

Yleisesti kai ajatellaan että poliisi ryssi Raisan tapauksen, oli siihen aihetta tai ei. Miksi muuten sitä tutkitaan henkirikoksena, oliko poliisilla jotain "tutkinnallisista syistä ei julkaista" tietoa vai oliko syy ettei ruumista koskaan löydetty. Mä en enää muista vaikka vuosi-pari sitten oikein urakalla luin tästä tapauksesta.

Molemmat kännitoikkaroinnin seurauksena maastossa/vesistössä, oma veikkaukseni. Toki Suomen historia tosiaan tuntee monia "tilaisuus tekee varkaan"-tyyppisiä henkirikoksia/kuolemantuottamuksia. Sitä ei voine kieltää.

Aika hyvin ne ihmiset tosiaan osaa itsensä kadottaa, huonolla tuurilla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

RP kirjoitti:Yleisesti kai ajatellaan että poliisi ryssi Raisan tapauksen, oli siihen aihetta tai ei.
Järkevä ihminen ei ota kantaa tähän. Hänellä ei ole millään riittävää tietotaitoa rakentavaan mielipiteeseen. Ei ole osoitettu poliisin laiminlyöntejä tai muuta velttoilua. Sitten se fakta, että läheskään aina rikos/tapaturma ei selviä, vaikka kuinka tutkisi. Se nyt vaan pitää hyväksyä. Toki arvostella saa.

Raisan tapauksesta sanoisin, että jos tekijä on taustaltaan kohtuu puhtoinen tai satunnainen, kuten maassa poikkeava ulkomaalainen, on kiinnijääminen epätodennäköisempää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon tän skootteritytön tapauksessa kyllä sitä mieltä, että niissä kavereissa on jotain hämärää. Jos oikeasti ystävä katoaa mystisesti yöllä, eikä siihen saada yhteyttä, niin silloin ei enää valehdella alkoholinkäytöstä tai muustakaan oman perseen suojelemiseksi.

Muistaakseni aamulehden keskusteluissa joku kertoo, että samana viikonloppuna olivat nähneet Tampereella, miten johonkin autoon oli yritetty väkisin työntää jotain tien vieressä kävellyttä humaltunutta miestä useamman tyypin voimin. Homma keskeytyi kun ajoivat ohi, mutta mistä sitä tietää josko ovat jatkaneet puuhastelujaan toisaalla.

Todennäköisin olis kai joku kännieksyiminen /hukkuminen. Jännä vaan, miten on humalassa onnistunut piilottamaan itsensä niin, ettei edes koirien kanssa löydy.
RP

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja RP »

^No Kesti on voinut, vaikka kuinka humalassa olisikin, kävellä todella pitkälle. Itse olen teininä kävellyt tuhannen tuiskeessa 35km kesällä, oikeasti. Alue ei kuitenkaan ollut hänelle tuttu.

Näitä nuorten katoamisia Suomessa (kuolleena löydetyt); on löydetty jo aikaisemmin tutkitulta alueelta tai "ei olisi uskonut sen siellä olevan"-paikoista.

Muistaisin myös että Suomessa on löydetty ihmisiä esim. hylätyistä vilja siilloista (?) vuosienkin jälkeen. Ja eikö joku itsemurhaaja löydetty metsästä vasta todella monen vuoden jälkeen. Sattumien sarja kertakaikkiaan voi olla niin huonoa tuuria.

Kaveri oli kai kaunistelleet totuutta, mutta se oli kai tullut melkein heti ilmi, vaikka siitä uutisoitiinkin vasta hiljattain. Voi mennä ymmärtämättömyyden piikkiin vaikka henk.koht. sitä en ymmärrä.

Todennäköisyyksillä mieluummin menen vaikka spekulointi "kivaa" onkin. Pahoista vaihtoehdoista mieluiten se pienin paha = alkoholimyrkytys ja kuukahtaminen kiven koloon, pään lyöminen ja pyöriminen pusikkoon kuin se pieni tilastollinen mahdollisuus "tilaisuus tekee varkaan"-rikokseen.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja MiiX »

RP kirjoitti:Kuinka mä olen ymmärtänyt, että Tampereella poliisi on joskus tiedottanut (miksi ei muuallakin) ns. ristiriitaisesti juuri "huijatakseen epäiltyjä" tjmv. Vai liekö urbaani legenda. Josko pertsa ajatteli jotain tämmöstä?
Kyllä ne sitä harrastaa ihan yleisestikin, mutta lähinnä vain sellaisissa tapauksissa joissa tarvitaa todistajia tai silminnäkijöitä. Jos ilmoitetaan että tyyppi pyörii esim. Tampereella, niin varmasti paikalliset kyttääjämummot alkaa näkemään niitä joka nurkalla ja tutkinta vaikeutuu aiheettomien ilmoitusten takia.

Jos taas ilmoitetaan, että tyyppi on Tampereella ja todellisuudessa Seinäjoella, voidaan havainnot jaotella karkeasti jo ennen tarkistamisia. Jos ilmoitus tulee tosiaankin Seinäjoelta, voidaan olla suhteellisen varmoja, että se myös pitää paikkansa.

Sekavasti selitetty, mutta ehkä ymmärrätte pointin.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
RP

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä en tarkoittanut yleisövihjetiedotuksia vaan ennemminkin: " Henkilö X kadonnut/löydetty/whatever - henkirikosta ei epäillä" ja parin päivän päästä poliisi ilmoittaa että "Henkilö Y on pidätetty henkilön X taposta/murhasta/whatever epäiltynä".

Tällöin voi olettaa, että henkirikosta toden totta on epäilty vaikka tiedotuksessa toisin mainitaan. Siksi hiukan vihjaisin kysymystä Ylermille, että onko urbaania legendaa kiertämässä.

Esim. Kestin tapauksessa tätä tunnutaan niin kovasti epäiltävän, johon uskoin Pertsankin viittaavan.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Jaa käsitin väärin. No kyllä ne tuotakin harrastaa sillon tällöin muuallakin kun Tampereella.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ainakin jonkin aikaa sitten etsittiin yhtä "epäilyttävästi pukeutunutta" miestä ihan kuvan kanssa tuhopolttoepäilyn yhteydessä, ja ihan erikseen mainittiin että ko. miestä ei epäillä rikoksesta, haluttaisiin vaan jututtaa. Epäilyttävä vaatetus oli siis takki + pitkät housut helteellä. Kyllähän siitä ehkä himppasen rivien välistä paistoi, että saatettais jopa sittenkin epäillä ko. miestä, vaikka lehdessä toisin luki.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sunday Bloody Sunday

Viesti Kirjoittaja saira »

Vapepa pyydettiin apuun to. Ja meitä oli siellä aika hyvä porukka etsimässä, sekä jalkapartiota että koiria. En sanoisi, että mitenkään liian vähän. Ja etsintöjä jatkettiin iltaan saakka, ennen kymmentä lopetettiin vasta. Siinä vaiheessa ei ollut minkäänlaista vihjettä saatu mihinkään suuntaan.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Vastaa Viestiin