Tilliperseiden tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/tays ... 72953.html

Kyllä tämä on 130%:sta paskasakin riehuntaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja huima »

Pulkannaru kirjoitti:Nikkelihalvaus kyllin monelle ryöstelijälle ja vandalisoijalle rauhoittaa pahimman tilanteen. Pari sataa kylmäkoipista hillitsee intoa kadulle lähtemiseen.
Sih, onneksi tää oli paskanjauhannassa.

Ei hirveästi yhteiskuntajärjestys säily, kun aletaan kansalaisia laittamaan kylmäksi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti: Ei hirveästi yhteiskuntajärjestys säily, kun aletaan kansalaisia laittamaan kylmäksi.
Jos ne mestaisi julkisesti pari poliisia? Siis valtio.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Nikkelihalvaus kyllin monelle ryöstelijälle ja vandalisoijalle rauhoittaa pahimman tilanteen. Pari sataa kylmäkoipista hillitsee intoa kadulle lähtemiseen.
Sih, onneksi tää oli paskanjauhannassa.

Ei hirveästi yhteiskuntajärjestys säily, kun aletaan kansalaisia laittamaan kylmäksi.
Ei kylmääminen tietenkään ole oikea ratkaisu ja tuskinpa pulkkis sitä tosissaan sanoi.

Mellakoitsijoiden pidättäminen pienintä voimaa käyttäen olisi järkevintä.

Aamu-uutisissa kuulin, että poliisi sanoi, että heidän voimavaransa ei tällä hetkellä riitä pidättämiseen. Sitoo kuulemma liikaa porukkaa. Jotain 300 kait pidätettynä tälllä hetkellä.

Maallikkona ihmettelen tätä. Luulisi kuitenkin, että kun rähinöitijät kerättäisiin tutkintavankeuteen, niin homma rauhoittuisi pakostakin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti: Aamu-uutisissa kuulin, että poliisi sanoi, että heidän voimavaransa ei tällä hetkellä riitä pidättämiseen. Sitoo kuulemma liikaa porukkaa. Jotain 300 kait pidätettynä tälllä hetkellä.

Maallikkona ihmettelen tätä. Luulisi kuitenkin, että kun rähinöitijät kerättäisiin tutkintavankeuteen, niin homma rauhoittuisi pakostakin.
Ulkonaliikkumiskielto, marshall law, sotilaat kadulle ja sääntöjen rikkojille välitön pidätys, sekä internointileirille vieminen. Sen jälkeen sosiaaliviranomaisten kanssa prosessointi ja työttömien rähinöitsijöiden siirtäminen pois Lontoosta ja korvausvaatimukset osasta aiheutetuista tuhoista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Tilanne ei ole riittävän paha tolle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Onneks mun matka Lontooseen peruuntui saikun takia. Tilalle tais sittenkin palata Riika, jonka jo peruin Lontoon takia. Ei huono.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Onneks mun matka Lontooseen peruuntui saikun takia. Tilalle tais sittenkin palata Riika, jonka jo peruin Lontoon takia. Ei huono.
Miten sä sormesi teloit (varmaan palstalla kerrottu, pyydän nöyrimmästi anteeksi, että olen laiminlyönyt lomani takia palstan seuraamista)?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

Korjattu versio:
huima kirjoitti: Ulkonaliikkumiskielto, marshall law, sotilaat kadulle ja sääntöjen rikkojille välitön pidätys, sekä internointileirille vieminen. Sen jälkeen sosiaaliviranomaisten kanssa prosessointi ja työttömien rähinöitsijöiden siirtäminen pois Englannista ja korvausvaatimukset osasta aiheutetuista tuhoista.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
CeDell Davis

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

elco kirjoitti:Korjattu versio:
huima kirjoitti: Ulkonaliikkumiskielto, marshall law, sotilaat kadulle ja sääntöjen rikkojille välitön pidätys, sekä internointileirille vieminen. Sen jälkeen sosiaaliviranomaisten kanssa prosessointi ja työttömien rähinöitsijöiden siirtäminen pois Englannista ja korvausvaatimukset osasta aiheutetuista tuhoista.
Kaikki Skotlantiin, vai suoraan Australiaan?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

CeDell Davis kirjoitti: Kaikki Skotlantiin, vai suoraan Australiaan?
Takaisin sinne mistä ovat tulleet.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
CeDell Davis kirjoitti: Kaikki Skotlantiin, vai suoraan Australiaan?
Takaisin sinne mistä ovat tulleet.
Siis Brixtoniin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Miten sä sormesi teloit (varmaan palstalla kerrottu, pyydän nöyrimmästi anteeksi, että olen laiminlyönyt lomani takia palstan seuraamista)?
Jäi ihan omalla terassilla kahden ison saviruukun väliin. Siirsin niitä painepesurin tieltä ja kolahtivat yhteen, pari sormea välissä. Ruukuilla painoa n. 30 kg/kpl.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Miten sä sormesi teloit (varmaan palstalla kerrottu, pyydän nöyrimmästi anteeksi, että olen laiminlyönyt lomani takia palstan seuraamista)?
Jäi ihan omalla terassilla kahden ison saviruukun väliin. Siirsin niitä painepesurin tieltä ja kolahtivat yhteen, pari sormea välissä. Ruukuilla painoa n. 30 kg/kpl.
:sir:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pulkannaru kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jengihän polttelee ja ryöstelee kauppoja ja tuhoaa kaikkea, minkä saa rikki. Ei tämä ole mitään poliisia kohtaan suunnattua.
Nikkelihalvaus kyllin monelle ryöstelijälle ja vandalisoijalle rauhoittaa pahimman tilanteen. Pari sataa kylmäkoipista hillitsee intoa kadulle lähtemiseen.
Vähän malliin Syrian? :twisted:

Berliinissä hyvin rauhallista, on poliisit, junapoliisit, pari muuta poliisintyyppistä pukujoukkoa ja Securitate on myös voimissään Berliinin kiinteistöjen lähellä. Ehkä käsirysyyn jouppojen englantilaisten kanssa voi joutua? Ei mitään offensiivia ole koskaan ollut itseä kohtaan Berliinissä, mieluumin tuntuvat väistävän..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti::sir:
Muille kyselijöjille keksin tietysti paljon seksikkäämpiä vastauksia, kuten base jump, ratsatin härällä, kiipesin Kilmanjarolle...
Täytyykin keksiä lisää, ehdotuksia?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ihme, jos esim. ranskalaiset eivät innostu Britannian tilanteesta. Ramadanmellakoiden aikakin olisi.

Tai siis Ranskassahan poltellaan autoja jatkuvasti, mutta tahti ei liene siitä kiihtynyt?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti::sir:
Muille kyselijöjille keksin tietysti paljon seksikkäämpiä vastauksia, kuten base jump, ratsatin härällä, kiipesin Kilmanjarolle...
Täytyykin keksiä lisää, ehdotuksia?
Androidin fistaus.

Kuva
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 09.08.2011 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
RP

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:
CeDell Davis kirjoitti: Kaikki Skotlantiin, vai suoraan Australiaan?
Takaisin sinne mistä ovat tulleet.
Siis Brixtoniin?
Tuolla on myös aika paljon laittomasti maassa olevia siirtolaisia, jos olen oikein ymmärtänyt. Eikös nämä ole lähinnä jotain Jamaikalaisia toisen-kolmannen-neljännen sukupolven ihmisiä.

Ei mulla ole mitään epäilystä siitä, etteikö poliisin toiminnassa olisi paljonkin moitittavaa. Näille alueille ei varmaan ole paljon menemistä, ei se sinänsä poikkea muistakaan "mamukeskittymistä".

Mä en vaan tajua mitä voittavat oman asuinalueensa tuhoamisella, ryöstelyllä, riehumisella. Veikkaan, että seuraus on enemmän pamppua, vähemmän lämmintä kättä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti: Takaisin sinne mistä ovat tulleet.
Siis Brixtoniin?
Tuolla on myös aika paljon laittomasti maassa olevia siirtolaisia, jos olen oikein ymmärtänyt. Eikös nämä ole lähinnä jotain Jamaikalaisia toisen-kolmannen-neljännen sukupolven ihmisiä.
Ei mulla ole mitään epäilystä siitä, etteikö poliisin toiminnassa olisi paljonkin moitittavaa. Näille alueille ei varmaan ole paljon menemistä, ei se sinänsä poikkea muistakaan "mamukeskittymistä".
Mä en vaan tajua mitä voittavat oman asuinalueensa tuhoamisella, ryöstelyllä, riehumisella. Veikkaan, että seuraus on enemmän pamppua, vähemmän lämmintä kättä.
No en mä sinne nyt menisi tilanteen ollessa päällä, mutta aikanaan Lontoossa asustellessani Brixton oli kyllä sellainen aika perusturistikohde. Mutta toisaalta, mä asuin kai tarkkaan ottaen Tottenhamin alueella, joka varmasti myös kuului jo silloin paikallisten hommailijoiden fantasioissa alueisiin, joille valkoinen ei voi jalallaan astua. (No, on siellä alueita, joille en silloinkaan mennyt tai olisi mennyt ainakaan pimeällä, mutta Brixtonin keskusta ei kyllä niihin kuulu.)

En toki puolustele mellakointia, eikä poliisin moitittavaan toimintaan vetoaminen ole toki mikään oikeutus, eikä ymmärtääkseni juuri edes selitys. Oikea selitys (vaan ei toki oikeutus) lienee jotain paljon tylsempää ja menee vanhaa rataa luokkayhteiskunnasta, luokkakierron vaikeudesta, näköalattomastra alaluokasta, tasa-arvoisen hyvinvointivaltion rakenteiden puutteesta ja muusta tietoisesti toteutetusta lepomäkeläisyydestä ja blaa blaa blaa... boring. Kiinnostavampaa syyttää joko fasistipoliisia tai anarkistimamuja.
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.08.2011 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

RP kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti: Takaisin sinne mistä ovat tulleet.
Siis Brixtoniin?
Tuolla on myös aika paljon laittomasti maassa olevia siirtolaisia, jos olen oikein ymmärtänyt. Eikös nämä ole lähinnä jotain Jamaikalaisia toisen-kolmannen-neljännen sukupolven ihmisiä.

Ei mulla ole mitään epäilystä siitä, etteikö poliisin toiminnassa olisi paljonkin moitittavaa. Näille alueille ei varmaan ole paljon menemistä, ei se sinänsä poikkea muistakaan "mamukeskittymistä".

Mä en vaan tajua mitä voittavat oman asuinalueensa tuhoamisella, ryöstelyllä, riehumisella. Veikkaan, että seuraus on enemmän pamppua, vähemmän lämmintä kättä.
Niin siis kenellä ei ole menemistä? Poliisilla vai " kenelläkään" ? Koska itse olen kyllä viettänyt hyvin paljon aikaa Brixton / Claphamn North akselilla, oikein hyvin viihtyneenä. Kyllä siellä rastoja oli, jotka katsoivat valkoista takkutukkaa pahalla, mutta muuten sai olla ihan rauhassa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
RP

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti: No en mä sinne nyt menisi, mutta aikanaan Lontoossa asustellessani Brixton oli kyllä sellainen aika perusturistikohde. Mutta toisaalta, mä asuin kai tarkkaan ottaen Tottenhamin alueella, joka varmasti myös kuului jo silloin paikallisten hommailijoiden fantasioissa alue, jolle valkoinen ei voi jalallaan astua.
Mä puhuin poliisin menemisestä sinne, en sinusta, en minusta, en valkoisesta ylivallasta. Poliisi ei ole ystävämme-asenne on näissä paikoissa aikamoisessa suosiossa, kiellä toki.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Varis »

RP kirjoitti:Mä en vaan tajua mitä voittavat oman asuinalueensa tuhoamisella, ryöstelyllä, riehumisella. Veikkaan, että seuraus on enemmän pamppua, vähemmän lämmintä kättä.
Jos Abu, Mohammad tai Reggae-James saa iPodin kilautetun kaupan ikkunasta, hän on jo voitolla. En usko että mellakoitsijat omia kotejaan polttelevat, vaan keskiluokkaisten koteja, kauppoja ja autoja kateuksissaan. Monikulttuurisen rikkauden parhaita hedelmiä tämä mellakkakulttuuri. On se vaan kumma, että HS kertoo aina "nuorisosta" oli kyseessä sitten Lontoo, Marseille tai Malmö. Huonotapaista tuo nuoriso tuntuu olevan juu.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Varis kirjoitti:
RP kirjoitti:Mä en vaan tajua mitä voittavat oman asuinalueensa tuhoamisella, ryöstelyllä, riehumisella. Veikkaan, että seuraus on enemmän pamppua, vähemmän lämmintä kättä.
Jos Abu, Mohammad tai Reggae-James saa iPodin kilautetun kaupan ikkunasta, hän on jo voitolla. En usko että mellakoitsijat omia kotejaan polttelevat, vaan keskiluokkaisten koteja, kauppoja ja autoja kateuksissaan. Monikulttuurisen rikkauden parhaita hedelmiä tämä mellakkakulttuuri. On se vaan kumma, että HS kertoo aina "nuorisosta" oli kyseessä sitten Lontoo, Marseille tai Malmö. Huonotapaista tuo nuoriso tuntuu olevan juu.
Mä luulen, että RP on lähempänä totuutta: kyllä nuo asuinalueet ovat niin eriytyneitä, että keskiluokka katsoo näitä juttuja televisiosta, ja pelästyneenä rakentaa korkeampia aitoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Tilliperseiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Varis »

urpiainen kirjoitti:Mä luulen, että RP on lähempänä totuutta: kyllä nuo asuinalueet ovat niin eriytyneitä, että keskiluokka katsoo näitä juttuja televisiosta, ja pelästyneenä rakentaa korkeampia aitoja.
Edelleen - eivät nämä mellakoitsijat ryöstä toistensa koteja, vaan keskiluokan omistamia kauppoja. Koomisin kommenti on ehkä tuo "mellakat ovat puhjenneet alueilla, joilla asuu maahanmuuttajataustaisia nuoria. Mellakoijat ovat selittäneet keräävänsä verojansa takaisin." Mistä pitäen nuo ovat maksaneet puntaakaan veroja?
Vastaa Viestiin