Torstai on tonnikalaa täynnä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja huima »

ninnithequeen kirjoitti: Joka tapauksessa, kuun lopussa selviää miten käy pikkuherralle ja siitä kaikki nyt on kiinni. Toivottavasti te edes salaa toivotte ettei leikkausta tarvitakaan?
Joo, mutta kai sun valikoiva muisti muistaa - että täällä on yritetty kannustaa ja neuvoa sua jo monta kertaa, eikä kukaan ole kai oikeasti toivonut mitään pahaa sinulle. Ennemminkin juuri toisinpäin, vaikka itsepäisesti hengailit Rekkiksen kanssa kaikenlaisesta väkivallasta huolimatta.

On ymmärrettävää että haluat konfrontaatiota ja omaksua erilaisia rooleja, kun tavallinen elämä on 'tylsää' - mutta ihan turhaan yrität tehdä sitä täällä sellaisten ihmisten kustannuksella, jotka eivät ole mitään pahaa sinulle tehneet.

Oman elämäsi avaimet ovat edelleen kädessäsi ja ihan kuten sinulle on monta kertaa sanottu, niin jotain saadakseen pitää myös jostain luopua. Asiat eivät tipahda taivaasta itsestään, vaan niitä varten joudutaan tekemään töitä. Joskus se esimerkiksi tarkoittaa, että ei ole sitä isoa kotia saunalla - vaan pienempi ja taloudellisempi ratkaisu, jotta niitä huonosti ammattitaitoa kehittäviä perusduuneja ei tarvitsisi tehdä niin paljon ja aikaa voisi käyttää oman osaamisensa kehittämiseen, jotta olisi mahdollisuuksia hankkia paremmin tuottavia töitä.

Et ole tyhmä tai täysin urpo, joten nämä asiat eivät ole mitään uutta sinulle.

Sinä et vain halua tehdä niitä valintoja, kuten olet itse sanonut.

Oman elämäsi avaimet ovat sinulla, ei broidillasi, ei isälläsi tai reissaavalla murulla, ukkokullalla tai epämääräisillä oven takan riekkuvilla narkkareilla.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kitinä - turvapaikka turbulentissa maailmassa. Täällä sentään käsikirjoitus säilyy muuttumattomana vuodesta toiseen. Kannustus - kyykytys - valitusvirsi - vittuilu - itkupotkuraivarit - KSE.

Feels like home.
Don't Panic!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

ninnithequeen kirjoitti:PS. työ, opiskelu, 2 lasta, ei autoa tai ajokorttia. HELÖÖÖÖYYYY???
Aja ajokortti.
Mene töihin.
Tienaa rahaa.
Palkkaa lastenhoitoapua tai opiskele lasten nukkuessa ja viikonloppuisin.
Hanki auto.

Ei tää oo niin vaikeeta, asioita pitää vaan haluta tarpeeksi. Ja vähän tinkiä siitä omasta kermaperseestä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja huima »

ninnithequeen kirjoitti: Hah, muistellen kaikkia kommenttejanne mun suruista. HAHHAA!

PS. työ, opiskelu, 2 lasta, ei autoa tai ajokorttia. HELÖÖÖÖYYYY???
Eiköhän tässä ollut kaikki sun asenteesta.

Mä en jaksa enempää tarttua provoon, vaan blokkaan nyt tän 7-päivää viihteen myös Facebookista.

Yritä tehdä oikeasti elämälläsi jotain.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja Varis »

ninnithequeen kirjoitti:Varis hoi. Se hevosala oli mun unelma 6-vuotiaasta asti. Otti koville joutua mopin varteen ja sitomoon liukuhihnatyöhön eikä kärräämään paskaa.
Paskan kärrääminen ei olisi muuttanut tulotasoasi mitenkään siivoukseen ja baaritiskin takana olemiseen verrattuna. Veikkaan päinvastaista. Sitä paskaa kun on tarjolla kärräämään miljoona esiteinityttöä että saa olla pollen seurassa.

Olet valinnut itse yksinhuoltajaksi ryhtymisen ja sen, että et opiskele mitään muuta kun et päässyt paskaa kärräämään. Etkö mielestäsi ole vastuussa valinnoistasi? Jos olet, älä olet katkera siitä että muut ovat tehneet parempia valintoja. Useimmat suomalaiset syntyvät kuparilusikka suussa ja tekevät kovasti töitä (en nyt tarkoita vain palkkatöitä) saadakseen sen edes hopeiseksi. Siitä katkerana oleminen on kertakaikkisen typerää.
CeDell Davis

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

nexie kirjoitti:Feels like home.

:oops: :oops:

Olen syyllinen!! Joskus on vain niin kovin vaikeaa olla koskematta näppäimistöön :( :(
ninnithequeen

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Varis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Varis hoi. Se hevosala oli mun unelma 6-vuotiaasta asti. Otti koville joutua mopin varteen ja sitomoon liukuhihnatyöhön eikä kärräämään paskaa.
Paskan kärrääminen ei olisi muuttanut tulotasoasi mitenkään siivoukseen ja baaritiskin takana olemiseen verrattuna. Veikkaan päinvastaista. Sitä paskaa kun on tarjolla kärräämään miljoona esiteinityttöä että saa olla pollen seurassa.

Olet valinnut itse yksinhuoltajaksi ryhtymisen ja sen, että et opiskele mitään muuta kun et päässyt paskaa kärräämään. Etkö mielestäsi ole vastuussa valinnoistasi? Jos olet, älä olet katkera siitä että muut ovat tehneet parempia valintoja. Useimmat suomalaiset syntyvät kuparilusikka suussa ja tekevät kovasti töitä (en nyt tarkoita vain palkkatöitä) saadakseen sen edes hopeiseksi. Siitä katkerana oleminen on kertakaikkisen typerää.
Se paskankärrääminen olisi ollut alkua. Siitä kun voi jatkaa opiskelua vaikka mihin muuhun hevosiin liittyvään. Pohjaltahan se aloittaa pitää.

Ja kyllä, oma valintanihan oli, että hormonikierukka petti ja abortti oli siinä vaiheessa mahdotonta jo. Mutta elämäni paras vahinko tuo poika on.

Sä alat kuulostaa mun mutsilta. "Miks sä tän ees teit?" hän tokaisi kun piteli poikaa ensimmäistä kertaa sylissään. Way to go mom.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja nexie »

Vesper kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:PS. työ, opiskelu, 2 lasta, ei autoa tai ajokorttia. HELÖÖÖÖYYYY???
Aja ajokortti.
Mene töihin.
Tienaa rahaa.
Palkkaa lastenhoitoapua tai opiskele lasten nukkuessa ja viikonloppuisin.
Hanki auto.

Ei tää oo niin vaikeeta, asioita pitää vaan haluta tarpeeksi. Ja vähän tinkiä siitä omasta kermaperseestä.
Selkeytetään vielä järjestystä ja prioriteetteja:

Kouluttautuminen korreloi työllistymiseen ja palkkakuitin loppusummaan, mutta koulutusalaa ei kannata valita pelkästään tykkäämisen perusteella, vaan realiteetit pitää huomioida; millaiset työllistymis- ja palkkanäkymät se tarjoaa. Tee töitä ja säästä sen verran (pois röökit ja muut rahareiät), että pystyt esim. palkkaamaan lastenhoitoapua. Olettaisin, että seurakuntien sun muiden kautta voisi saada tuohon hommaan apuja markkinahintaa huokeammin. Tai pyydä jotain naapuruston luotettavan oloista isompaa kersaa jeesaamaan, suostunee pilkkahintaan.

Yritä säästää rahaa myös ajokorttiin, siitä voi olla hyötyä työnhaussa. Auton hankkiminen ja ylläpitäminen lähtökohtaisesti kustantaa enemmän kuin hyödyttää, joten hanki se vain jos on pakko. Tokihan se helpottaa lasten kuskailujakin eikä vain työllistymisetä, mutta on rahareikänä pohjaton kaivo.
Don't Panic!
ninnithequeen

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vesper kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:PS. työ, opiskelu, 2 lasta, ei autoa tai ajokorttia. HELÖÖÖÖYYYY???
Aja ajokortti.
Mene töihin.
Tienaa rahaa.
Palkkaa lastenhoitoapua tai opiskele lasten nukkuessa ja viikonloppuisin.
Hanki auto.

Ei tää oo niin vaikeeta, asioita pitää vaan haluta tarpeeksi. Ja vähän tinkiä siitä omasta kermaperseestä.
Kukahan sen ajokortin maksais?
Niin olen menossakin.
Näin on tarkoitus.
Näinkin on tarkoitus, kuten yllä lukee, kunhan asiat selkeytyy.
Millä rahalla?

Kermaperseestä? Muahahaa. Look who is talking. Mut hei, ostin mä just kaks kivaa huivia itelleni eurolla kiertiksestä ja lapsoset sai serkkujen lapsilta vähän vaatteita. Lähe sä ostaa Guccia ja Manoloita.
ninnithequeen

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Nexie: naapurin isoin ja luotettavin likka vaatii 10e tunti vaikka poika nukkuis ja hää istuis syömässä suklaata mun läppärin ääressä....
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

ninnithequeen kirjoitti:^^^Mun on täysin mahdotonta opiskella nyt koska - lapset. Töihin koska - raha.

Joka tapauksessa, kuun lopussa selviää miten käy pikkuherralle ja siitä kaikki nyt on kiinni. Toivottavasti te edes salaa toivotte ettei leikkausta tarvitakaan?
Tartun provoon...

Et ole tosissasi :shock: . Sulla ei ole asiat sen huonommin kuin monella muullakaan. Sun valittamasi asiat ovat itseasiassa hyvin pieniä. Se, että sä aina kuvittelet muiden toivovan sulle pahaa, on järjetöntä. Mene terapiaan.

Oli mullakin unelmia 6 vuotiaana, ja vieläkin vanhempana. Yläasteen jälkeen en tiennyt, mitä halusin. Menin lukioon. Sen jälkeen minulla oli ties mitä unelmia, mitkään niistä ei toteutuneet. Aivan oma vika. Kävin kuitenkin jotain koulua, vaikkei se kiinnostanut juuri ollenkaan. Olen alalla, jota kouluaikaan inhosin. Tästä saa rahaa ja ei tää niin paskaa olekaan. Olisit siis opiskellut sitä toiseksi, tai jopa kolmanneksi parasta aikoinasi.

Asiat, jotka listasit (lapset, ei ajokorttia yms), ovat hyvin helposti muunnettavissa, jos vain haluat.

My point: Sun valittamistasi ei kukaan enää ota tosissaan.

Edit: Vaikka saisit rahat ajokorttiin & autoon, todennäköisesti valittaisit yhä samoista asioista.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja elco »

Mulle tuli 3100 euron master card-lasku lomilta. Kuka senkin nyt maksaa? Mitä mä nyt teen?

Ai niin, suoraveloitus päällä niin ei varmaan tarvi tehdä mitn.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

ninnithequeen kirjoitti:Lähe sä ostaa Guccia ja Manoloita.
Ja miksihän mä niitä ostan? Koska voin, koska olen ihan itse järjestänyt elämäni niin. Mä asun ihan itse ostamassani asunnossa ja käyn töissä ihan itse hankkimissani töissä ja ajan ihan itse ansaitsemallani autolla. Ihan itse olen "paskahommista" aloittanut ja ihan itse halunnut edetä urallani ja ihan itse opiskellut työni ohessa. Joskus käyn ihan itse kustantamillani lomamatkoilla tuhlaamassa ihan itse ansaitsemiani rahoja. Aattele, ihan itse!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
ninnithequeen

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^^^Muutettavissa? Jaa että annan lapset pois vai siis mitä helvettiä sä tarkotat :lol:

Ja joo, mä meen ny RÖÖKILLE koska akaa jo huvittaa. Lähinnä se, kuinka muiden päitä täällä aina paijataan kun on paha mieli mut mun kimppuun käydään samantein. Mä luulin et tänne saa purkaa asioita kuten muutkin.

Ja kiitos Huima, että poistit mut FB-kavereista. Meinasin poistaa sut itekin, kun sun typerät kommentit mun kopioimista vitseistä alko vituttaa.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja nexie »

ninnithequeen kirjoitti:Nexie: naapurin isoin ja luotettavin likka vaatii 10e tunti vaikka poika nukkuis ja hää istuis syömässä suklaata mun läppärin ääressä....
Ilmoita, että toi on käypä markkinahinta silloin, kun lastenlikalla on alempi korkeakorkeakoulututkinto, kokemusta vastaavista tehtävistä ulkomailta (välttämättömyys) ja osaa vähintään kolmea kieltä, josta siansaksa ei ole äidinkieli. Ja suklaan syöminen vähennetään palkasta.
Don't Panic!
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

ninnithequeen kirjoitti:^^^Muutettavissa? Jaa että annan lapset pois vai siis mitä helvettiä sä tarkotat :lol:
Sä väännät aivan tahallasi asiat päin prinkkalaa. Olet sä vaan melkoinen :lol:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
ninnithequeen

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

nexie kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Nexie: naapurin isoin ja luotettavin likka vaatii 10e tunti vaikka poika nukkuis ja hää istuis syömässä suklaata mun läppärin ääressä....
Ilmoita, että toi on käypä markkinahinta silloin, kun lastenlikalla on alempi korkeakorkeakoulututkinto, kokemusta vastaavista tehtävistä ulkomailta (välttämättömyys) ja osaa vähintään kolmea kieltä, josta siansaksa ei ole äidinkieli. Ja suklaan syöminen vähennetään palkasta.
Juu mä oon ilmottanut jo ettei ennää tarvita hänen apuaan tolla hinnalla.

Tammikuinen lyhyt baarireissu maksoi 100e + 100e koska neiti jäi vielä yöks ja vaati rahat niistäkin tunneista....
ninnithequeen

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mirkku kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:^^^Muutettavissa? Jaa että annan lapset pois vai siis mitä helvettiä sä tarkotat :lol:
Sä väännät aivan tahallasi asiat päin prinkkalaa. Olet sä vaan melkoinen :lol:
Niin olen. Näkisit livenä. Mä oon huRRRRRRjan hauska. Kaikki kadulla ohikävelevät tirskuu, kuiskuttelee ja osottelee sormella.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Varis kirjoitti:Jos aamun aloittaa katkeralla muille haistattelulla ja sitten heti perään heittäytyy marttyyriksi, mitä mahtaakaan saada aikaiseksi iltaan mennessä!
:D sounds like a plan!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:Mulle tuli 3100 euron master card-lasku lomilta. Kuka senkin nyt maksaa? Mitä mä nyt teen?
Syytä yhteiskunnan rakenteellista rasismia, patriarkaalisia valtarakenteita, lasikattoa ja hyvinvointiyhteiskunnan romuttamista!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
elco kirjoitti:Mulle tuli 3100 euron master card-lasku lomilta. Kuka senkin nyt maksaa? Mitä mä nyt teen?
Syytä yhteiskunnan rakenteellista rasismia, patriarkaalisia valtarakenteita, lasikattoa ja hyvinvointiyhteiskunnan romuttamista!
Mä kyllä nyt syyttäisin vihreiden tulopolitiikkaa, vasemmiston kommandopipojen väriä, 17% Edam-juuston kilohintaan, ja sukassa sijaitsevaa reikää.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

ninnithequeen kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:^^^Muutettavissa? Jaa että annan lapset pois vai siis mitä helvettiä sä tarkotat :lol:
Sä väännät aivan tahallasi asiat päin prinkkalaa. Olet sä vaan melkoinen :lol:
Niin olen. Näkisit livenä. Mä oon huRRRRRRjan hauska. Kaikki kadulla ohikävelevät tirskuu, kuiskuttelee ja osottelee sormella.
Itsesäälissä on pehmeä piehtaroida.

News Flash: On olemassa muitakin yksinhuoltajia, joilla on kotieläimiä, eikä "tukiverkostoa". On olemassa myös sellaisia yh-äitejä, joilla ei ole työpaikkaakaan. Eli et ole kovin kummoinen siinä suhteessa. Teet itsestäsi aivan turhan marttyyrin.

Kysymys: missä luulet muiden työssä käyvien ihmisten pitävän lapsiaan päivät?
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja huima »

ninnithequeen kirjoitti:Ja kiitos Huima, että poistit mut FB-kavereista. Meinasin poistaa sut itekin, kun sun typerät kommentit mun kopioimista vitseistä alko vituttaa.
Jep, tää on tällaista.

Mua ei hirveästi naurata sun rasistiset, seksuaalistereotypiset tai väkivaltaiset vitsit - jotka eivät ole edes pelkkiä vitsejä, koska ne hyvin osoittavat miten tunnut tuntevan ja ajattelevan asioista. Lähimmäiseltä turpaan saaneiden luulisi ajattelevan ja suhtautuvan väkivaltaan eri tavalla.

Olet vuosia sitten ollut todella mukava ja lämminsydämisen oloinen ihminen livenä, mutta sinun mielesi ja ajattelusi on todella ikävää myrkkyä maailmalle - enkä todellakaan jaksa seurata enempää elämäsi käänteitä. Päähän sattuu katsoa ja lukea, enkä osaa auttaa sinua - koska et ota vastuuta omasta elämästäsi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Minä kyllä lähestyisin tätä ninnin ongelmaa hyvinvointivaltion ja sosiaalipolitiikan keinoin.
Se vois olla seurrava keino. Sun vakiokeinoasi - palautetaan lähtömaahan Espooseen - kai on jo testattu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
ninnithequeen

Re: Torstai on tonnikalaa täynnä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

huima kirjoitti: - koska et ota vastuuta omasta elämästäsi.
Kukahan mun lapset hoitaa, huoltaa, siivoaa kodin, korjaa, taistelee, nukkuu neljän tunnin yöunia ja piehtaroi tosiaan välillä siinä itsesäälissä. Ei tässä näin pitänyt käydä Ei tosiaan. Varsinkin kun kaiken piti olla niin hyvin ja sitten 800 km onkin liikaa. Ja viikkojen ikävöinti jatkuvasti.

Juuri saamastani lukaalistani en luovu, myyn vaikka persettä - kuten faijallekin sanoin, täähän on 20 e kalliimpi kuin naapurin 30 neliötä pienempi? (meillä on sama huumori)

Ja niitä vitsejä kopsailen huvittaakseni kavereita siellä, ja omaa tylsyyttäni.

Kiitos että sanoit mun olevan livenä ihan muuta kuin täällä. Niinhän me kaikki. Mutta ikinä en enää ota huikkaa sun kokiksesta ;)
Vastaa Viestiin