Tyly Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

ninnithequeen kirjoitti:Anna mä arvaan: se on se heppatyttö?
Ei, kyllä siellä on lukuisia ex-kihlattuja, kuten meillä kaikilla, jotka ovat menossa ratsastamaan. :doh:
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Johnny Winter kirjoitti:Toinen viljelee sellaisia sivistyssanoja, että en edes telkkarista ole sellaisia kuullut yhtään mistään asiaohjelmasta ja toinen vetää sellasta slangia, että ton teiniksin lökäpöksyseiniinmaalaajaskeittaritkin puhuu selväkielisemmin. Koen olevani väliinputoaja. Mitä minä voin tehdä?
Hei,

jos helpottaa, niin voin suomentaa toki tekstini sinulle. En loukkaannu siitä ettei joku ehkä tuottamaani suomea ymmärrä, vaikka onkin kyseessä äidinkieleni.

Mutta niin, jos on jotain erityistä mitä et ymmärrä, niin kysy rohkeasti, suomennan kyllä.

Mutta stikkaa dörtsi poseen ettei klapit fryysaa, pistä borkat tippuun, kaada akuutit, ja ota rennosti, ei tää oo ruffii niinku ruandassa, tai ees tuff shit kuten mäntikseni tuppaa sanomaan.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

3h kampaajalla. Hyvin vietettyä aikaa. Olen taas paljon viisaampi, mitä tulee julkkisjuoruihin. Ehdin lukea kaikki seiskat ja me-naiset monen kuukauden ajalta. Persuus on vaan tosi puutunut :lol:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Eka koulupäivä reippaasti takana. Jaettiin kynät, kumit ja viivottimet ja vein opelle ompun. Tungin ompun open suuhun, laitoin kumin paikoilleen nenääni ja rouhaisin miehekkään äänekkäästi tätä etupyllyyn. Kävin lisäksi hakemassa kirjastokortit parista eri laitoksesta, koska oman puulaakin lainaston pukset ovat turhankin haluttuja. Kaikki tämä kepeässä kuumeflunssassa, hiiohoi.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

RP kirjoitti:Damn it, huomasin että huomenna on hammaslekuri.
Mulla myös. Purentakisko pitää hankkia. Toivottavasti ei tarvi taas maata puolta päivää monttu auki. Juurihoidon toinen vaihe _vähän_ kesti, koska minun "root canal" ei ollutkaan suora niin kuin normaalisti.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Johnny Winter kirjoitti:Koen olevani väliinputoaja. Mitä minä voin tehdä?
Tota, tota. Mielestäni tosiongelmat alkavat vasta siinä vaiheessa kun ymmärtää mitä ko. starat itseasiassa yrittävät sanoa. Ole onnellinen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Johnny Winter kirjoitti:Toinen viljelee sellaisia sivistyssanoja, että en edes telkkarista ole sellaisia kuullut yhtään mistään asiaohjelmasta ja toinen vetää sellasta slangia, että ton teiniksin lökäpöksyseiniinmaalaajaskeittaritkin puhuu selväkielisemmin. Koen olevani väliinputoaja. Mitä minä voin tehdä?
Ymmärrän tuskasi. Voit lohduttautua sillä, että eiköhän tuohon väliin putoa aika iso osa jos ei ihmis- niin ainakin Kitinäkuntaa. Mutta kun oikein erikseen kysyt mitä voit tehdä, niin annan tässä sellaisen ilmaisen vihjeen, että sivistyksen tason, tai edes sivistyssanojen ymmärtämisen, nostamiseen mainitsemasi sivistäytymislähde ei ehkä olekaan optimaali. Etsit valaistusta väärästä mediasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:bväärästä
Avaatko hieman tätä sivistysanaa, kiitos!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:bväärästä
Avaatko hieman tätä sivistysanaa, kiitos!
Hah! Itsesensuuri oli vääräleukaa nopeampaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

exPertti kirjoitti: sovitetaan puhetapa vallitsevaan keskusteluseuraan, kuten sosiaalisella persesilmällä varustetut ihmiset tapaavat tehdä.
Näin. Sivistys- tai ammattisanoilla koreilu harvemmin tekee vaikutusta.

Eikä tarvitse mennä yliopistoon asti oppiakseen sivistysanoja, riittää että menee tänne http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/index.html

Sivistysanoilla ja korealla puheella voi myös yrittää häivyttää olematonta koulutustaustaansa.

Kommenttini ei liittynyt Urpiaiseen, vaan oli yleisellä tasolla kirjoitettu mielipide.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kreitsu kirjoitti: Näin. Sivistys- tai ammattisanoilla koreilu harvemmin tekee vaikutusta.
Mä huomaan sokeutuvani tietyn tyyppiselle puhetavalle ja käyttäväni ammattitermejä myös sellaisten henkilöiden kanssa, jotka eivät niitä välttämättä ymmärrä. Lähipiiri on kuitenkin riittävästi kiinni alassa ja sanastossa, että ymmärtävät.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Lipsahduksia sattuu itse kullekin ja on termejä, joita voi olla vaikea kääntää lyhyesti ja tarkasti. Mutta sinun lähipiirisihän ymmärtää, mistä on kyse :)
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti: Näin. Sivistys- tai ammattisanoilla koreilu harvemmin tekee vaikutusta.
Mä huomaan sokeutuvani tietyn tyyppiselle puhetavalle ja käyttäväni ammattitermejä myös sellaisten henkilöiden kanssa, jotka eivät niitä välttämättä ymmärrä. Lähipiiri on kuitenkin riittävästi kiinni alassa ja sanastossa, että ymmärtävät.
Kerro minkälaisia!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Voisitko helpottaa Jonnyn tuskaa hieman tunnustamalla, että käytät sivistyssanoja edes joskus vain alleviivaamaan sitä miten oppinut ja kouluttautunut olet. Ja tietty arrogantti.

Muutenhan koettaisit sovittaa puhetapasi vallitsevaan keskusteluseuraan, kuten sosiaalisella persesilmällä varustetut ihmiset tapaavat tehdä. Eiks joo? :)
En. Käytän "sivistyssanoja" pääsääntöisesti silloin, kun ne ovat asiayhteydessään täsmällisempiä tai (minulle) luontevampia kuin "arkikieliset" epämääräisyydet. Olen kanssasi eri mieltä siitä, että Kitinässä tulisi kaikkien mukautua johonkin kaikkia yhdistävään kirjoitustyyliin. Nettiforumin rikkaus on minusta juuri siinä, että sinne tulee hyvin erilaisia ääniä, jotka muuten eivät ehkä kohtaisi. Olen siis päinvastaista mieltä kanssasi "sovittautumisen" tärkeydestä nettifoorumilla, vaikka reaalielämässä voisin suhtautua ja sitä myöten toimia toisin.

Näin ollen, näiden erilaisten äänien suosimisessani "sivistyssanojen" käytölläni on kyllä joskus myös sellainen viestin sävyä määrittävä tarkoite - kuten varmasti olet huomannut, tavoitteenani on, että Kitinäpresenssini muodostaa kokonaisuudessaan jonkinlaisen itseironian sävyttämän, koherentin identiteetin.

Kuten olen ennenkin kertonut, olen niin syvällä säälittävässä nörttitodellisuudessa, että pidän kovin hauskana juttuna sitä, miten joskus muinoin joku oli Metsätalon ilmoitustaululla olleesta ilmoituksesta vetänyt yli tarjouksen "vastavuoroisesta lastenhoidosta" ja kirjoittanut tilalle "resiprokaalista pedoterapiaa". Onko tuo nyt sitten oman oppineisuuden arroganttia pätemiskorostamista vai nimenomaan sen saman oman oppineisuuden itseironista vähättelyä, riippuu varmaan viestin tulkitsijan omasta kontekstista vähintään yhtä paljon kuin itse kirjoituksesta. Ilmeisesti Kitinässä sinä ja minä olemme tässä asiassa aivan erilaisen tulkinnan äärellä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 06.09.2011 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
exsu kirjoitti:
Mä huomaan sokeutuvani tietyn tyyppiselle puhetavalle ja käyttäväni ammattitermejä myös sellaisten henkilöiden kanssa, jotka eivät niitä välttämättä ymmärrä. Lähipiiri on kuitenkin riittävästi kiinni alassa ja sanastossa, että ymmärtävät.
Kerro minkälaisia!
Toivot ilmiselvästi, että kyseessä olisi sanastoa tyyliin "snowballing, rim jobs jne jne"

Onks noi jotain jälkiruokia?

Kuva

Eiku kyllä mua kiinnostaa ihan oikeasti. Bullshit generaattori kaipaa uutta materiaalia..
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tyly Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

urpiainen kirjoitti:, tavoitteenani on, että Kitinäpresenssini muodostaa kokonaisuudessaan jonkinlaisen itseironian sävyttämän, koherentin identiteetin.
Onneksi minulla ainakaan ole mitään erityisiä Kitinä "tavoitteita", kun ei täältä persettäkään tunnu irtoavan. :wink:

Ei kannata pelätä Jargonia miltään alalta, Paitsi lääke"tieteellistä"?

Ellei päässä ole koolonin valeobstruktio?
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin