Myrskyisä Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Matkakuluista. Sanotaan, että toisella puolisolla on puolet pitempi työmatka, mutta hän ei saa laittaa matkakuluja verotukseen. Lyhyempimatkalainen saa.
En sano, että tämä on mahdotonta, mutta miksi näin? Pidempimatkainen ei saa vähentää edes julkisten mukaan?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Matkakuluista. Sanotaan, että toisella puolisolla on puolet pitempi työmatka, mutta hän ei saa laittaa matkakuluja verotukseen. Lyhyempimatkalainen saa.
En sano, että tämä on mahdotonta, mutta miksi näin? Pidempimatkainen ei saa vähentää edes julkisten mukaan?
Koska kunnanrajat.
:?: Ei kai työmatkakulujen verovähennyskelpoisuus ole mitenkään kunnanrajoista kiinni??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: En sano, että tämä on mahdotonta, mutta miksi näin? Pidempimatkainen ei saa vähentää edes julkisten mukaan?

Ainakin minä saan laittaa verotukseen

koti - jpää asema - koti -paikallisliikenteen kuukausilippu
jpää - helsinki - jpää - juna kuukausilippu
hki/espoo/vantaa - seutulippu
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16681
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onks tää joku varjo-kitinä tai muu huumoripläjäys? Erehdyttävästi näyttää siltä, että Pertsa messuaa täällä sitä vastaan, että oikeissa töissä käyvien on verotuloillaan elätettävä maajussit, että työssäkäyntialueita vastaamattomat perinnekunnat ovat pyhiä, että yksinkertaisen verotuksen sijaan pelleillään kaikenmoisilla tuilla ja helpotuksilla? Eli vastustaa kutakuinkin kaikkea, mitä kepu ajaa? Olenko mä tänä aamuna herännyt ollenkaan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Lilo »

urpiainen kirjoitti: Olenko mä tänä aamuna herännyt ollenkaan?
Mä toivon, etten olis. Typerä päivä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: :?: Ei kai työmatkakulujen verovähennyskelpoisuus ole mitenkään kunnanrajoista kiinni??
Jos sinä asut Helsingissä voit mennä Hkin sisäisellä lipulla töihin vaikka menisitkin autolla ja matkakulusi maksetaan bussilipun mukaan. Jos taas asut kolme metriä Espoon tai Vantaan puolella sinun pitää Helsinkiin päästäksesi ostaa seutulippu ja matkakulut maksetaan sen mukaan.

Siis Hkin sisäisellä lipulla et pääse omavastuuosuuden yli.
OK. Hyväksyn.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
RP

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

Olisi mielenkiintoista tietää noin yleisellä tasolla kitinäläisten parisuhteilevien ihmisten tuloeroista, veikkaan että enemmistönä olis paremmin tienaavat miehet.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

RP kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää noin yleisellä tasolla kitinäläisten parisuhteilevien ihmisten tuloeroista, veikkaan että enemmistönä olis paremmin tienaavat miehet.
Tietenkin väsäät asiasta gal upin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Olenko mä tänä aamuna herännyt ollenkaan?
Et selkeästikään, mutta se kuuluu sinun itseironiseen palstapersoonaasi.
Pertti! Lopeta toi :D Sä oot sanonu ton saman jo varmaan neljä kertaa viikon sisään - ihan kuin olisit just oppinut mitä se tarkottaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriDaavid kirjoitti:
RP kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää noin yleisellä tasolla kitinäläisten parisuhteilevien ihmisten tuloeroista, veikkaan että enemmistönä olis paremmin tienaavat miehet.
Tietenkin väsäät asiasta gal upin.
Sä voit tehdä sen mun puolesta. Miksi tehdä mitään minkä mieskin voi!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

RP kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
RP kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää noin yleisellä tasolla kitinäläisten parisuhteilevien ihmisten tuloeroista, veikkaan että enemmistönä olis paremmin tienaavat miehet.
Tietenkin väsäät asiasta gal upin.
Sä voit tehdä sen mun puolesta. Miksi tehdä mitään minkä mieskin voi!
:leuhka:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Et selkeästikään, mutta se kuuluu sinun itseironiseen palstapersoonaasi.
Pertti! Lopeta toi :D Sä oot sanonu ton saman jo varmaan neljä kertaa viikon sisään - ihan kuin olisit just oppinut mitä se tarkottaa.
Kahdesti, tarkkuutta siellä. :)
No kun en lue kaikkea, ajattelin että viljelet trendikkäästi sitä joka puolelle :P
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16681
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^No jos noi toistot lainauksissa lasketaan, ollaan varmaan jo toisella kymmenellä. Mut se on Pertti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

RP kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää noin yleisellä tasolla kitinäläisten parisuhteilevien ihmisten tuloeroista, veikkaan että enemmistönä olis paremmin tienaavat miehet.
Ei tilastollisesti kovin yllättävää. Varsinkin, kun parisuhteilevista lapsiperheitä on merkittävä osa.
RP

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

exsu kirjoitti:
RP kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää noin yleisellä tasolla kitinäläisten parisuhteilevien ihmisten tuloeroista, veikkaan että enemmistönä olis paremmin tienaavat miehet.
Ei tilastollisesti kovin yllättävää. Varsinkin, kun parisuhteilevista lapsiperheitä on merkittävä osa.
Joo, mutta mieluusti ohitan nuo "lapsen kanssa kotona" yms. jargonin ja funtsin mitä se oli ennen tuota, ja mitä se on todennäköisesti sen jälkeenkin.
Manaaja

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Hmh, taisin pistää biljardipöydän myyntiin vähän alihinnalla. Eilen illalla myöhään laitoin ilmoituksen nettiin ja yhteydenottoajaksi 16-22. Kello 11 pintaan kaveri soitti ja varasi sen itselleen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

RP kirjoitti: Joo, mutta mieluusti ohitan nuo "lapsen kanssa kotona" yms. jargonin ja funtsin mitä se oli ennen tuota, ja mitä se on todennäköisesti sen jälkeenkin.
Kyllä se kotona olo useimmilla aloilla hidastaa palkkakehitystä, joten vaikutusta on todennäköisesti kotona olon jälkeen joka tapauksessa. Sitäpaitsi tilastollisesti naisia on paljon matalapalkkaisilla aloilla, eikä ole varmaan mitään syytä olettaa, että palstapopulaatio tekee tähän poikkeuksen.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exPertti kirjoitti:
Heitän puolihuolimattomasti ajatuksen, että nuorena naiset haaveilevat ammatista jossa "voi tehdä työtä jolla on tarkoitus". Miehet haaveilevat ammatista jossa voi tienata niin paljon kuin mahdollista.

Molemmat päätyvät vihaamaan työtänsä, mutta miehet tienaavat enemmän.

:)
En ole koskaan hoksannut ajatella näin mutta pidän ajatuskulkua täysin mahdollisena. Tosin eivät kaikki vihaa työtänsä ja naiset ehkä harvemmin kuin miehet.

Tää pitäis kans liittää siihen galluppiin.

Allekirjoittaneella on varmaan taas joku ovulaatio sopivassa vaiheessa tai jotain koska edelleen koko ajan panettaa, sortsit vaan suorasanaisuuteni. Näin unta että suutelin mun pomon kanssa ja sain aamulla tutun maajussin kanssa aikaiseksi niin levotonta läppää ettei sen uskois moiseen edes pystyvän! Nää fiilikset vaan patoutuu kun oma mieheke on niin kauheassa romuskassa ettei se ala millekään. Olo on vähän semmonen I'm too sexy for my cat, too sexy for my hat, too sexy yeaaahh :D

Joo, jospa koittais rauhoittua ja tehä vaikka... öö... töitä?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Kyllä se kotona olo useimmilla aloilla hidastaa palkkakehitystä, joten vaikutusta on todennäköisesti kotona olon jälkeen joka tapauksessa. Sitäpaitsi tilastollisesti naisia on paljon matalapalkkaisilla aloilla, eikä ole varmaan mitään syytä olettaa, että palstapopulaatio tekee tähän poikkeuksen.
Heitän puolihuolimattomasti ajatuksen, että nuorena naiset haaveilevat ammatista jossa "voi tehdä työtä jolla on tarkoitus". Miehet haaveilevat ammatista jossa voi tienata niin paljon kuin mahdollista.

Molemmat päätyvät vihaamaan työtänsä, mutta miehet tienaavat enemmän.

:)
:D

Ammatinvalinnanohjausta voisi siis yksinkertaistaa: ota työ, jossa tienaat mahdollisimman hyvin, koska työsi on joka tapauksessa lopulta paskaa.

Kuva

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=84733
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En kuulemma ymmärrä raskaana olevaa naista. Tekisi mieli sanoa, että voiko tai pitääkö sitä ymmärtää? Jatkokyssäreinä luonnollisesti, mitä on elämä ja kuka minä olen?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:En kuulemma ymmärrä raskaana olevaa naista. Tekisi mieli sanoa, että voiko tai pitääkö sitä ymmärtää? Jatkokyssäreinä luonnollisesti, mitä on elämä ja kuka minä olen?
Kysytään nyt ensin, että kuka on tämä raskaana oleva nainen ja tietääkö vaimosi asiasta?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Kysytään nyt ensin, että kuka on tämä raskaana oleva nainen ja tietääkö vaimosi asiasta?
En oikeasti tiedä. Toivon, että tämä on vain unta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:En kuulemma ymmärrä raskaana olevaa naista. Tekisi mieli sanoa, että voiko tai pitääkö sitä ymmärtää? Jatkokyssäreinä luonnollisesti, mitä on elämä ja kuka minä olen?
Luonnollisesti kai olisi ihan suotavaa olla ihmisen kanssa jota ymmärtää. Muuten voi olla hiukan nihkeetä, ellei satu olemaan ihminen joka ei pysty elämään ilman 24h draamailua.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kysytään nyt ensin, että kuka on tämä raskaana oleva nainen ja tietääkö vaimosi asiasta?
En oikeasti tiedä. Toivon, että tämä on vain unta.
Älä myönnä mitään!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Myrskyisä Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Juhla Mokka ja Veikkaaja = laatuaika.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin