Tumma Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Ompas pimeetä viel :shock:
Ruokalan kalapuikko Pena
ninnithequeen

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tumma todellakin. Hautajaiset.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Duunikaveri rupes purkamaan tuota sodanaikaista nitojaa. Siellä oli pari pitkää niittiä juntturassa. 5 min jälkeen jo kasasi romua ja keuli "hei tää on kohta iskussa". Sanoin että koeaja se ensin ja keuli sitten.. hajos kuulemma atomeiksi kun yritti naittaa, hah "i told you so" :D
Ruokalan kalapuikko Pena
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Käytännön ongelma. Nimittäin uusi kuivurimme ei kuivaa kunnolla urheilutekstiiliohjelmalla urheiluvaatteita. Kallis laite ja hyvä noin muuten, mutta miksi tämä? Olen ymmärtänyt, että urheiluvaatteiden kuivaus on tarkkaa puuhaa, ettei ne vaan kutistu, mutta kun kerran oma ohjelmakin löytyy, ei luulisi olevan ongelmaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

TPK ---->EVVK?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tänään tehdään kauppoja, sillä myin yhden tuolin 144 eurolla ja ostin toisen 25 eurolla. Wuhuu! Sitten pitäis vielä hakea ne tilatut hyllylevyt ja käydä iiiisossa ruokakaupassakin. Kyllä on sairaslomalaisella taas sutinaa. Wau.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Safka tuntuisi pysyvän sisällä. Pönttö on kylläkin ihan sekaisin kun ei tullut nukuttua viimeyönä yhtään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

No fittu, tänne on taas ilmeisesti bussilastillinen kanoja tulossa kurkkimaan meidän työskentelyä. Onneksi olen Maiden_t-paita päällä :D
Ruokalan kalapuikko Pena
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Ryhti! :D

Tänään miehen 30v synttärit. Ehdin jo leipoa kakkupohjan ja ostaa kaupasta sisukset, kun mies ilmoitti että vieraat tulevat viikonloppuna. Iskin sitten pohjan pakkaseen, turhaan mä tänään mitään kaakkua alan tekemään, kun ei itse sitä syödä. Onneksi kinuski jäi keittämättä :P

Lensin tänään komeasti persiilleni bussissa. Vauva huudahteli vaunuista, joten nousin vaunupaikan penkiltä laittamaan tutin paikoilleen ja istahdin takaisin. Peijakas oli noussut itsestään ylös ja lätsähdin takalistolleni. Muut kuljetettavat eivät muka huomanneet.. yksi sentään rehellisesti räkänauroi mun kanssa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Aamulla, lentsu pahempana, vettä taivaantäydeltä, univelkaisena, motivaationi ratsastukseen ei näkynyt ihan kristallinkirkkaana. Onneksi olin jo edellisenä päivänä rakentanu esteet valmiiksi niin sain itseni ruoskittua kentälle. Hevonen toimi, elämä hymyili! Wohoo! Estesilmä viikonlopulle viritetty!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ei hitto, taas vaihteeksi ihmetyttää mun systerin järjenjuoksu. Ollaan menossa perheen kesken (11 hlö) syömään mutsin synttäreiden kunniaksi. Mutsi tietysti olisi itse maksamassa koko hoidon, mutta eihän se nyt kuulu synttärisankarin tehtäviin. Systerin mielestä olis epäreilua, että hän joutuisi maksamaan oman perheensä ruoat ja olis kuulema reilua, jos me lapset (3) maksettais ruoka tasan. No sehän kuulosti reilulta! Että minä, yhden henkilön talous, maksaisin sitten myös siskon viiden hengen talouden (mukaan lukien mies!!) safkat :D
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Dumiz kirjoitti:No fittu, tänne on taas ilmeisesti bussilastillinen kanoja tulossa kurkkimaan meidän työskentelyä. Onneksi olen Maiden_t-paita päällä :D
Vitsi, me tullaan ens maanantaina johonkin satamaan pällisteleen. Jännää.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Vesper kirjoitti:Ei hitto, taas vaihteeksi ihmetyttää mun systerin järjenjuoksu. Ollaan menossa perheen kesken (11 hlö) syömään mutsin synttäreiden kunniaksi. Mutsi tietysti olisi itse maksamassa koko hoidon, mutta eihän se nyt kuulu synttärisankarin tehtäviin. Systerin mielestä olis epäreilua, että hän joutuisi maksamaan oman perheensä ruoat ja olis kuulema reilua, jos me lapset (3) maksettais ruoka tasan. No sehän kuulosti reilulta! Että minä, yhden henkilön talous, maksaisin sitten myös siskon viiden hengen talouden (mukaan lukien mies!!) safkat :D
Sun siskolla on selkeesti bisnesvaistoa :)
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

par-sky kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:No fittu, tänne on taas ilmeisesti bussilastillinen kanoja tulossa kurkkimaan meidän työskentelyä. Onneksi olen Maiden_t-paita päällä :D
Vitsi, me tullaan ens maanantaina johonkin satamaan pällisteleen. Jännää.
Ei ne tullutkaan tänään. Enkä ens viikolla ole täällä homehtumassa vaan tuottavissa töissä :twisted:
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Vesper kirjoitti: No sehän kuulosti reilulta!
Melkonen "elämä on" meininki :D

Mä nostan hattua mun miehen kaveripiirille: Kun niiden kanssa mökkeillään yhdessä ja ne raahaa kakaransa mukaan niin kulut jaetaan pääluvun mukaan, heidän aloitteestaan. Vaikka tuossa tapauksessa voisin suostua semmoiseen pariskuntakohtaiseen maksuunkin. Tosin me kyllä mahuttas pienemään mökkiin ilman niitä kakaroita, että sinällään ihan jees. Varsinkin kun nuo reissut on melko tuskaa ne penskat mukana.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
küllküll

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Viikon reissu rupee oleen lopullaan. Tämä Spanskimaa jos mikä sopii karppaavalle sekakäyttäjälle: alkoholia ei veroteta Epsanjassa lainkaan, joten gallonan punkkupöntsä irtoaa alle vitosella ja parilitrainen sangria poistuu supermercadosta halvimmillaan eurolla. Lääkkeet ovat samaten puoli-ilmaisia. Lihaa ja leikkelettä on hyvin tarjolla. Oikein vituttaa verrata kotimaan ruokakauppojen tarjontaan - meillä kahden toimijan hegemonia kiskoo silmittömiä kiskurihintoja prosessoidusta einespaskasta, kun täällä ostaa yhden kotimaisen kauppakäynnin hinnalla viikoksi hyvää, tuoretta herkkusafkaa.

Hermot nyt ei varsinaisesti lepoa ole saaneet - eilen rvalla oli puoli päivää ostosvapaata. Siinä ajassa pienempi kirkui ensiksi tunnin suoraa huutoa ja paskansi sitten isänsä päälle uimarannalla.

Seuraavan kerran kyl otetaan joku lastenhoitajaksi mukaan tai mennään matkanjärjestäjän valmismatkalle johon kuuluu Bamse-kerhoa tms. Hetkeäkään ei ole ollut vanhemmilla yhteistä laatuaikaa koko viikon aikana, siitä piti mm lasten sairastelut huolen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Ei hitto, taas vaihteeksi ihmetyttää mun systerin järjenjuoksu. Ollaan menossa perheen kesken (11 hlö) syömään mutsin synttäreiden kunniaksi. Mutsi tietysti olisi itse maksamassa koko hoidon, mutta eihän se nyt kuulu synttärisankarin tehtäviin. Systerin mielestä olis epäreilua, että hän joutuisi maksamaan oman perheensä ruoat ja olis kuulema reilua, jos me lapset (3) maksettais ruoka tasan. No sehän kuulosti reilulta! Että minä, yhden henkilön talous, maksaisin sitten myös siskon viiden hengen talouden (mukaan lukien mies!!) safkat :D
:o

Eli sun pitäis maksaa sen miehen ja lasten syömisestä. Aikamoinen kuvio kyllä.

Heitäpä siihen, että oot kääntynyt Pastafarismiin ja sulla on sata miestä. Ne tulee syömään kanssa. Maksataanko lasku kolmeen pekkaan?
küllküll

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Vesper kirjoitti:No sehän kuulosti reilulta!
Varaudu hauskoihin perunkirjoituksiin, kun vanhempiesi maallista omaisuutta aletaan jakaa... systeris todennäköisesti vaatii itselleen ja perheelleen koko taloa ja on sysäämässä sulle työkaluvarastoa :P
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ei hitto, taas vaihteeksi ihmetyttää mun systerin järjenjuoksu. Ollaan menossa perheen kesken (11 hlö) syömään mutsin synttäreiden kunniaksi. Mutsi tietysti olisi itse maksamassa koko hoidon, mutta eihän se nyt kuulu synttärisankarin tehtäviin. Systerin mielestä olis epäreilua, että hän joutuisi maksamaan oman perheensä ruoat ja olis kuulema reilua, jos me lapset (3) maksettais ruoka tasan. No sehän kuulosti reilulta! Että minä, yhden henkilön talous, maksaisin sitten myös siskon viiden hengen talouden (mukaan lukien mies!!) safkat :D
:o

Eli sun pitäis maksaa sen miehen ja lasten syömisestä. Aikamoinen kuvio kyllä.

Heitäpä siihen, että oot kääntynyt Pastafarismiin ja sulla on sata miestä. Ne tulee syömään kanssa. Maksataanko lasku kolmeen pekkaan?
Joo, ja myös veljen, tämän kahden lapsen ja yhden vävyn syömiset myös! Se ois niinq reilua.
Maksakoon s**tana lapsilisillään ne lasten syömiset, mä maksan lapsiperheiden kuluja ihan tarpeeksi joka kuukausi!!

Sopivasti broidi soitti juuri ja sain sen kanssa nauraa asiaa. Oli siis mun kanssa samalla puolella asiassa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ei hitto, taas vaihteeksi ihmetyttää mun systerin järjenjuoksu. Ollaan menossa perheen kesken (11 hlö) syömään mutsin synttäreiden kunniaksi. Mutsi tietysti olisi itse maksamassa koko hoidon, mutta eihän se nyt kuulu synttärisankarin tehtäviin. Systerin mielestä olis epäreilua, että hän joutuisi maksamaan oman perheensä ruoat ja olis kuulema reilua, jos me lapset (3) maksettais ruoka tasan. No sehän kuulosti reilulta! Että minä, yhden henkilön talous, maksaisin sitten myös siskon viiden hengen talouden (mukaan lukien mies!!) safkat :D
:o
Eli sun pitäis maksaa sen miehen ja lasten syömisestä. Aikamoinen kuvio kyllä.
Heitäpä siihen, että oot kääntynyt Pastafarismiin ja sulla on sata miestä. Ne tulee syömään kanssa. Maksataanko lasku kolmeen pekkaan?
Joo, ja myös veljen, tämän kahden lapsen ja yhden vävyn syömiset myös! Se ois niinq reilua.
Maksakoon s**tana lapsilisillään ne lasten syömiset, mä maksan lapsiperheiden kuluja ihan tarpeeksi joka kuukausi!!
Sopivasti broidi soitti juuri ja sain sen kanssa nauraa asiaa. Oli siis mun kanssa samalla puolella asiassa.
On nämä nyt kuitenkin vähän vaikeita asioita. Mä olen tässä tapauksessa Vesperin kannalla, mutta en mä nyt ihan ilmiselvän dorkana tyrmää sitäkään, että kolmen lapsen lahja äidilleen on illallinen, jossa koko lähisuku on paikalla (ehkä muilla, kuten Vesperin siskon lapsilla, on jotkut omat lahjat isoäidille). Nyt Vesperin mallilla sisko maksaisi äidin lahjasta viisinkertaisen määrän Vesperiin verrattuna, vaikka ruokakuntansa maksaa vielä muistakin lahjoista. Osin kysymys on, maksetaanko tässä tilanteessa ruoasta vai äidin lahjasta, ja keneltä kaikilta lahja on.

Luonteva ratkaisu varmaan olisi, että kukin maksaa oman ateriansa (alaikäisten lasten sitten varmaan huoltaja), ja juhlakalu äidin aterian kulut jaetaan sitten joko kaikkien osallistujien tai sitten kolmen lapsen kesken, riippuen kai taas siitä, keneltä lahja ikään kuin on.

Tähän ehkä liittyen todistin tässä päivänä muutamana väittelyä siitä, mikä on oikea suhde jakaa sellaisen yhteislahjan kulut, jonka vanha kaveriporukka antaa yhdelle porukan jäsenelle tämän mennessä naimisiin. Tai siis kun porukkaan kuuluu sinkkuja ja perheellisiä, ja kaikki ovat kutsuttuja häihin, jaetaanko lahjan kulut tasan kaveriporukan jäsenten kesken (perheellisen kanta) vai kaikkien niiden kesken, jotka häihin tulevat ja joilta kaikilta lahja siis ikään kuin on (sinkun kanta).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Tähän ehkä liittyen todistin tässä päivänä muutamana väittelyä siitä, mikä on oikea suhde jakaa sellaisen yhteislahjan kulut, jonka vanha kaveriporukka antaa yhdelle porukan jäsenelle tämän mennessä naimisiin. Tai siis kun porukkaan kuuluu sinkkuja ja perheellisiä, ja kaikki ovat kutsuttuja häihin, jaetaanko lahjan kulut tasan kaveriporukan jäsenten kesken (perheellisen kanta) vai kaikkien niiden kesken, jotka häihin tulevat ja joilta kaikilta lahja siis ikään kuin on (sinkun kanta).
Oikea ratkaisu on tietysti antaa erilliset sinkkulahjat ja perhelahjat, niin ei tartte kiistellä. Sinkut ostaa viinaa tai jotain hauskaa ja perheelliset jotain tylsää. Kaikki voittaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Tohon urpiaisen häälahja-juttuun..
Meillä kaveriporukassa maksetaan pääluvun mukaan ja jos jonkun elämänkumppari on työtön tai työssäkäymätön opiskelun/äitiysloman/yms vuoksi, niin sille taloudelle yhden pään mukaan.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Maanantai meni niin kivasti jutellessa posliinille että aivan kokonaan unohdin ilmoittaa duuniin olevani kykenenätön saapumaan paikalle oksentamatta läppärille, kahviautomaattiin ja paikan näteimmän naisihmisen hameelle. Tänään sitten tulikin yhteydenottoja suunnasta x+y että missäs hemmetissä oikein olen. Kummallista, eihän kukaan normaalisti huomaa kun olen paikalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Luonteva ratkaisu varmaan olisi, että kukin maksaa oman ateriansa (alaikäisten lasten sitten varmaan huoltaja), ja juhlakalu äidin aterian kulut jaetaan sitten joko kaikkien osallistujien tai sitten kolmen lapsen kesken, riippuen kai taas siitä, keneltä lahja ikään kuin on.
Tämä on myös mun näkemys, mutta siskoni mielestä juurikin sitä epäreiluutta. Ja voitaisiin hyvin jakaa lasten kesken, eikä koko pääluvulla. Todennäköisesti tilanne menee niin, että sisko hoitaa perheensä, veli perheensä ja minä loput, eli itseni ja äitini. Ja osallistun sitten omalla osuudellani myös lahjaan, joka hankitaan ruokailun lisäksi.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tumma Tiistai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ihme jeesustelua joidenkin osalta vihaillassa. Vielä ei ole pistänyt vihaksi, mutta voi olla että myöhemmin pistää.
Vastaa Viestiin