Tomppelitorstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Yhdeksän ei ole muutama. Ei mulla muuta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Yhdeksän tai kymmenen on enemmän kuin muutama.

Pari on 2-3.

Muutama on 3-6.
RP

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja RP »

No se on se insinöörin matematiikka. Mä vähän haistan selviytyväni voittajaksi tässä kisassa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

RP kirjoitti:Joten miten on, mikä on se muutama ja mikä pari. Minä kun en tunne käsitettä. Minä lähden aina joko ryyppäämään tai vetämään perseet. En ottamaan pari tai ottamaan muutamaa.
"Muutama" on juomista puhuttaessa vain se hyvä aie juoda kaksi-kolme kaljaa ja lähteä kotiin ennen kuin joku valopaa paiskaa tiskiin prikallisen shotteja ja gintonicceja.

Noin kappalemääränä se on enemmän kuin yksi mutta vähemmän kuin viisi.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oletan, että herra pupu ymmärtää mikä on tyylikästä ja mikä ei. Lihaasyövä heteromies ei voi voivotella pienen tai keskisuuren viinamäärän jälkeen, ei edes väsymystä. Se ei vaan ole tyylikästä. Sen sijaan aiheen voi sivuuttaa otin muutaman kommentilla, joka voi tarkoittaa perskänneistä alaspäin melko laajaa skaalaa. Ei myöskään ole tyylikästä ilmoittaa tarkkaa alkoholiannosten lukumäärää, koska vain urpot laskevat annokset. Tosimiehelle annosten määrällä tai laadulla, eikä varsinkaan niiden hinnalla ole mitään merkitystä. Se, että äijien kanssa kokonnutaan ja ollaan hetki arjen yläpuolella riittää. Turha analysointi, kuten alkoholiannosten lukumäärän mainitseminen vain huuhtoo spontaanin äijäilyn mielikuvan pois.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tosimiehelle annosten määrällä tai laadulla, eikä varsinkaan niiden hinnalla ole mitään merkitystä.
Epäilys lankeaa heti henkilön lihaasyövästä punaniskaheteroudesta jos nokanedessä majailee sidukka tai lonkero.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Sipsukka

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Alkoholi on niin suhteellinen käsite, ettei siitä ota tolkkua. Toisen hyvä känni, ei yleensä riittäisi kolmannelle mutta olisi aivan liikaa ensimmäiselle. Toisen känni taas on aina liikaa muille, ellei etsi itseään luuserimpaa.

Entäpä valokynä? En tajua mikä se on.
Sain kerran sellaisen ostosteni yhteydessä (säälistä varmaan) kassalta. Ei siihen mitään valoa tule. Olen käyttänyt tavallisena sutina vaan.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Sain tarjouksen kämpästä Puotilasta. Iso yksiö vajaan 90€ vuokrankorotuksella nykyiseen solumurjuun verrattuna, mutta se sijainti, sijainti, sijainti. Taidan foldata ja katsoa seuraavan käden. Pitäisi päättää huomiseen mennessä...
Sipsukka

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Ota ihmeessä.

Eikö kukaan tartu tuohon mainokseen; tämä setti vain 3,90. Setti tarkoittaa koko paketti. Eli nainen ja liivit. Arvotte parin ja muutaman välillä kun saisitte kaiken ja pikku rahalla.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

NuoriDaavid kirjoitti:Yhdeksän tai kymmenen on enemmän kuin muutama.
Pari on 2-3.

Muutama on 3-6.
Paria ja muutamaa voidaan matemaattisesti tarkastella sumeina joukkoina. Kaksi kuuluu selvästi joukkoon "pari", kolme melkein yhtä paljon. On hankalaa vetää tiettyä rajaa - päätöstä tehdessä ei ole yhtä tiettyä oikeaa ratkaisua. Sitä yhdeksättä kaljaa ottaessa voi tietysti olla muutenkin sumeaa, kuuluko otettujen määrä vielä sumeaan joukkoon "muutama". :miitti:
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Perussuomalaiseen (pun intended) kulttuuriin kuuluu aika kiinnostavasti kaksi keskenään ristiriitaista elementtiä: toisaalta oman kokonaisalkoholinkulutuksen määrällinen aliarvioiminen ja toisaalta elvistely sillä, miten kova ryyppymies on. (Molemmat piirteet ovat toki äärimmäisen typeriä, mutta puhuttiinkin perussuomalaisesta kulttuurista.) Nämä ristiriitaiset tendenssit yhdistyvät ideaalilla tavalla, kun oman aika raskaankin urporyyppäämisen salaa termillä "otin muutaman", ja sitten saa ikäänkuin sivulausessa paljastaa olevansa niin hemmetin kova kupin ottaja, että "muutama" on näin kovalle karjulle joku 7-10. Kuulostaa siltä, että mainitussa keskustelussa perussuomalaisia äijäpisteitä on satanut hra Pupun niskaan lähes yhtä paljon kuin silloin, kun saa örveltää oksennukset rinnuksilla yhdessä inttikaverien kanssa, joita puhuttelee sukunimellä.

Toisin sanoen, muussa kuin alkoholiannoksissa "pari" on joku 2-3, "muutama" 3-5, ja sen jälkeen noustaan kategoriaan "aika monta". Mutta kuten sanottu, perussuomalainen alkoholikulttuuri on niin nuijaa, että siellä pätevät lukumäärätermistöllekin aivat omat sääntönsä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^ :D Paavo Lipposta riivaava demoni on nyt ottanut myös Urpsun valtaansa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:^ :D Paavo Lipposta riivaava demoni on nyt ottanut myös Urpsun valtaansa.
Joo. Sitäpaitsi myös työkavereita tulee kutsuttua sukunimellä. Kumma että vanhat kaverit ja opiskelukaverit ovat etunimisiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^ :D Paavo Lipposta riivaava demoni on nyt ottanut myös Urpsun valtaansa.
Joo. Sitäpaitsi myös työkavereita tulee kutsuttua sukunimellä. Kumma että vanhat kaverit ja opiskelukaverit ovat etunimisiä.
Jos naista puhutellaan töissä sukunimeltä, niin se on kuulemma negatiivinen juttu. Miehellä taas positiivinen.

Tietty, jos nainen on korkea pomo, niin sitten sukunimellä kutsuminen lienee positiivista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:^ :D Paavo Lipposta riivaava demoni on nyt ottanut myös Urpsun valtaansa.
No älä nyt, enhän mä maininnut mitään pimeyden ytimestä, nahkurin orsista tai edes satraapeista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

RP kirjoitti:Minä lähden aina joko ryyppäämään tai vetämään perseet. En ottamaan pari tai ottamaan muutamaa.
Mä lähden usein parille ja tulen takaisin kaatokännissä :P

Mutta joo, noista käsitteistä olen samaa mieltä kuin sinäkin.
küllküll

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Mulla taas:
"yhdet" == 3-4 ravintola-annosta
"muutama" == 5-12 annosta
"radalle" == 12>
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:Mulla taas:
"yhdet" == 3-4 ravintola-annosta
"muutama" == 5-12 annosta
"radalle" == 12>
po. "radalle" == >12
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

küllküll kirjoitti:Mulla taas:
"yhdet" == 3-4 ravintola-annosta
"muutama" == 5-12 annosta
"radalle" == 12>
Huh, mulla yli neljä on aina jo humala, yli kuusi ei tunnu hyvältä enää ja siitä isommat määrät lähinnä katastrofi. Riippuu tietysti käytettävissä olevasta ajasta jne. Lähtökohtaisesti kuitenkin useamman ruokalajin illallinen juomapaketteineen johtaa epämiellyttävän tuhtiin känniiin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
küllküll kirjoitti:Mulla taas:
"yhdet" == 3-4 ravintola-annosta
"muutama" == 5-12 annosta
"radalle" == 12>
Huh, mulla yli neljä on aina jo humala, yli kuusi ei tunnu hyvältä enää ja siitä isommat määrät lähinnä katastrofi. Riippuu tietysti käytettävissä olevasta ajasta jne. Lähtökohtaisesti kuitenkin useamman ruokalajin illallinen juomapaketteineen johtaa epämiellyttävän tuhtiin känniiin.
Oisko kuitenkin niin, että 1KK= 2 Exsua?
küllküll

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Bluntly kirjoitti:lonkero.
Jos maailman ehkä paras kitaristi Albert Järvinen joi lonkeroa äijä-statustaan menettämättä, niin eiköhän sitä voi muutkin lipitellä?
NuoriDaavid kirjoitti:Oisko kuitenkin niin, että 1KK= 2 Exsua?
Pituus- ja painoindeksi meidän kahden välillä lienee tosiaan tuote 2X-luokkaa :)

Ja tosiaan, suurempi-kuin kuuluu numeraalia ennen, eikä jälkeen.
Viimeksi muokannut küllküll, 30.09.2011 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

küllküll kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:lonkero.
Jos maailman ehkä paras kitaristi Albert Järvinen joi lonkeroa äijä-statustaan menettämättä, niin eiköhän sitä voi muutkin lipitellä?
En kans tajunnut tätä. Mun mielestä lonkeroa lipittävät naiset on pikkasen butch. Ehkä jopa sitä valkoista paskasakkia.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun kroppa ei myöskään ole ollut vastaavassa ammattiharjoittelussa kuin setä Kk:lla baarissa työskennellessä.
küllküll

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

exsu kirjoitti:Mun kroppa ei myöskään ole ollut vastaavassa ammattiharjoittelussa kuin setä Kk:lla baarissa työskennellessä.
Kyllä se sitkeämpikin liha ottaa aromia ja makua, kun sitä 10 vuotta intensiivimarinoi työkseen. Toki senkin jälkeen, mutta enää siitä ei saa palkkaa :P

Mutta oikeassahan urpiainen on, urpoa tämä juomisen samanaikainen vähättely ja sillä ylpeily.

Kesä on kyllä ollut sen verran kostea, että sivutaan baarivuosien huippukulutusta. Tuli heikkona hetkenä luvattua hallitukselle olla pari viikkoa näytösluonteisesti ilman lasillistakaan. Eli tässä syy, jos palstakontribuutio tyrehtyy seuraavan forthnightin ajaksi!
RP

Re: Tomppelitorstai

Viesti Kirjoittaja RP »

küllküll kirjoitti: Mutta oikeassahan urpiainen on, urpoa tämä juomisen samanaikainen vähättely ja sillä ylpeily.
No, miehellä on tapana vastata kun siltä kysyn, en tiedä mikä lie päävamma sillä sen suhteen on. Sehän on aina vaan ottanut muutaman, oli kyseessä 1 tai 15 kaljaa. Olen huomannu. On siis varmaan hyvä ettei meillä kirveästi käydä muutamilla, lol. Kun ei olla samalla aaltopituudella määrien suhteen.
Vastaa Viestiin