Piikitys Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Annetaan piikki Jaanalle?

Äänestys päättyi 22.10.2011 1:39

Ei
2
50%
Annetaan
2
50%
 
Ääniä yhteensä: 4

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Tiedän kyllä, että olet jossain päihdepuolen hommissa, mutta kuulisin mielelläni tarkemmin.
Seuraan työssäni alaan liittyvää tutkimusta. Lisäksi kohtaan työssäni jonkun verran huumeidenkäyttäjiä, joiden kanssa käyn keskustelua mm. näistä aiheista.
:sir:
exsu kirjoitti: Ja mä en siis lähtökohtaisesti vastusta piikityshuoneita, vaan olen sitä mieltä että Jaanan ja Marian argumentit aiheesta eivät ole päteviä. Ja että piikityshuone on ristiriidassa käyttörikoksen kanssa.
Tuo käyttörikos näkökulma on mun mielestäni aika tarpeeton, koska, kuten sanoin, Pelkonen ja Guzenina-Richardson ovat töissä paikassa, jossa lakeja muutetaan jatkuvasti.

Jos eduskunta niin päättää, niin esim 1.1.2012 alkaen huumausaineen käyttö erikseen määrätyssä ja määritellyssä piikityshuoneessa ei enää ole käyttörikos.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
küllküll

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Haemaeraemies kirjoitti:Kyseisessä rikoksessa ei ainakaan olemassa uhria,joten ei se voi rikos ollakaan.
Juu, sitä surun ja murheen määrää jota ongelmakäyttäjä omaisilleen aiheuttaa, ei ole kriminalisoitu ;)

En ole viime aikoina ehtinyt pohtia omaa suhtautumistani huumausaineisiin, tähän mennessä kantani on ollut suht liberaali. Veikkaan kuitenkin, että tämä tulee muuttumaan, mitä vanhemmaksi omat lapset tulevat. Toistaiseksi ainoa myrkky joka noiden elämän voi pilata, on sokeri!

Pidin aina juttuja sokerihumalasta hölynpölynä, mutta kyllä se vaan totta on. Koskaan ei ole kakarat niin levottomia ja huonosti käyttäytyviä kuin karkkipäivänä. Eikä meillä edes ole karkkia paljoa kerralla tarjolla...
Viimeksi muokannut küllküll, 19.10.2011 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

küllküll kirjoitti: Juu, sitä surun ja murheen määrää jota ongelmakäyttäjä omaisilleen aiheuttaa, ei ole kriminalisoitu ;)
Käyttörikoksen rangaistus sitä tuskin sovittaa.
küllküll

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja küllküll »

exsu kirjoitti:Käyttörikoksen rangaistus sitä tuskin sovittaa.
Totta toikin.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

küllküll kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Kyseisessä rikoksessa ei ainakaan olemassa uhria,joten ei se voi rikos ollakaan.
Juu, sitä surun ja murheen määrää jota ongelmakäyttäjä omaisilleen aiheuttaa, ei ole kriminalisoitu ;)

En ole viime aikoina ehtinyt pohtia omaa suhtautumistani huumausaineisiin, tähän mennessä kantani on ollut suht liberaali. Veikkaan kuitenkin, että tämä tulee muuttumaan, mitä vanhemmaksi omat lapset tulevat. Toistaiseksi ainoa myrkky joka noiden elämän voi pilata, on sokeri!
Ongelmakäyttäjän perheen murhetta tuskin keventää oikeudelliset sanktiot, itseasiassa, lyön vetoa että oikeudelliset sanktiot vaikeuttavat addiktin lähipiirin elämää vielä vähän lisää. Ei suoraan lähipiirin, mutta addikti tekee sen omakätösesti saadessaan kapuloita rattaisiin.

Käytöstä rankaiseminen ei saa ketään lopettamaan, mutta voi helposti ajaa kauemmas lopettamisesta. Sen takia Portugalin malli toimii, samoin kuin valvottu aineiden jakaminen addikteille. Vuorokauteen tulee lisää tunteja heti kun saadaan aikaa pois kaman perässä juoksemisesta, ja apua voi hakea helpommin, kun ei tarvitse pelätä kaiken maailman sanktioita.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Nyt mä odottelen enää jotain supernimitystä ja valtavaa palkankorotusta.
Tässä on se ratkaiseva ero Mies- ja naisjohtajan välillä: ukkeli ei pahemmin odottele, vaan vaatii, junailee ja ottaa sen nimityksen ja korotuksen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Nyt mä odottelen enää jotain supernimitystä ja valtavaa palkankorotusta.
Tässä on se ratkaiseva ero Mies- ja naisjohtajan välillä: ukkeli ei pahemmin odottele, vaan vaatii, junailee ja ottaa sen nimityksen ja korotuksen.
Lisäksi mä epäilen, että tyyppi, joka on jotenkin onnistunut nimittämään virallisesti Vesperin johtajaksi ilman johtajan tehtävää tai palkkaa - ja vielä siten, että nimitetty on tähän oikein tyytyväinen - on kyllä Miesjohtaja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Nyt mä odottelen enää jotain supernimitystä ja valtavaa palkankorotusta.
Tässä on se ratkaiseva ero Mies- ja naisjohtajan välillä: ukkeli ei pahemmin odottele, vaan vaatii, junailee ja ottaa sen nimityksen ja korotuksen.
Lisäksi mä epäilen, että tyyppi, joka on jotenkin onnistunut nimittämään virallisesti Vesperin johtajaksi ilman johtajan tehtävää tai palkkaa - ja vielä siten, että nimitetty on tähän oikein tyytyväinen - on kyllä Miesjohtaja.
Ja tulee halvemmaksi, kun ei tarvitse antaa edes mitallia.

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

:think: Olen viimeaikoina saanut puukkoa selkään oikein urakalla. Olen myös melko varma, että jatkoa seuraa. Eipä mua kyllä kohta hämmästytä enää mikään, mutta ei kyllä tällasta kauan jaksa :roll:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Haemaeraemies kirjoitti:Käytöstä rankaiseminen ei saa ketään lopettamaan, mutta voi helposti ajaa kauemmas lopettamisesta. Sen takia Portugalin malli toimii, samoin kuin valvottu aineiden jakaminen addikteille. Vuorokauteen tulee lisää tunteja heti kun saadaan aikaa pois kaman perässä juoksemisesta, ja apua voi hakea helpommin, kun ei tarvitse pelätä kaiken maailman sanktioita.
No on tässä kuitenkin se, että Suomessa huumeiden, myös mietojen, käyttö on tilastollisesti tavattoman harvinaista vaikka Keski-Eurooppaan verrattuna. Sikäli kun katsotaan tämän olevan toivottu paikallinen poikkeus eurooppalaisesta kulttuurista, niin voidaan myös ajatella, että tiukan huumelainsäädännön fokus ei ole käyttäjissä vaan nimenomaan niissä, jotka eivät käytä, ja joiden ei haluta alkavankaan käyttää. Tämä ilmeinen näkökulma unohtuu joskus niiltä, jotka työskentelevät tai toimivat käyttäjien parissa. Olen ymmärtänyt, että tämä näkökulma on virallinen peruste kolmelle suomalaisen huumelainsäädännön kummallisuudelle:
(i) käytön rangaistavuus
(ii) ei eroa mietojen ja vahvojen huumeiden välillä
(iii) tiukka suhtautuminen korvaushoitoihin
(disclaimer: yllä en itse ota kantaa kohtiin (i)-(iii) tai hahmottelemani "virallisen perusteen" oikeutukseen)
Viimeksi muokannut urpiainen, 19.10.2011 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kohdat i ja ii eivät kait käytönnössä ole noin.

Mun käsittääkseni jostain yhden jointin poltosta ei juuri sakkoja saa tai korkeintaan muutaman päiväsakon ja kyllähän oikeus ainakin erittelee tuotko maahan 100g hashista vai heroiinia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Kohdat i ja ii eivät kait käytönnössä ole noin.

Mun käsittääkseni jostain yhden jointin poltosta ei juuri sakkoja saa tai korkeintaan muutaman päiväsakon ja kyllähän oikeus ainakin erittelee tuotko maahan 100g hashista vai heroiinia.
Voip olla; vaikka mä olen kaikkien kitinäläisten tapaan kaikkien alojen asiantuntija, niin tähän aihepiiriin en ole kyllä kovin syventynyt. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että huumeiden käyttö on laissa kiellettyä ja että lainsäädäntö ei tee erottelua mietojen ja vakavien välillä per se, vaan rikoksen vakavuus punnitaan teoriassa muin keinoin.

Toisaalta, mä taidan vetää lähinnä tän pohjalta: http://www.soininvaara.fi/2011/03/24/hu ... -uudistaa/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:Tässä on se ratkaiseva ero Mies- ja naisjohtajan välillä: ukkeli ei pahemmin odottele, vaan vaatii, junailee ja ottaa sen nimityksen ja korotuksen.
Mä ajattelin ansaita sen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Lisäksi mä epäilen, että tyyppi, joka on jotenkin onnistunut nimittämään virallisesti Vesperin johtajaksi ilman johtajan tehtävää tai palkkaa - ja vielä siten, että nimitetty on tähän oikein tyytyväinen - on kyllä Miesjohtaja.
Ei vaan nyt mulla on Virallinen Pätevyys naisjohtajaksi, nimitys vielä puuttuu.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:Kohdat i ja ii eivät kait käytönnössä ole noin.

Mun käsittääkseni jostain yhden jointin poltosta ei juuri sakkoja saa tai korkeintaan muutaman päiväsakon ja kyllähän oikeus ainakin erittelee tuotko maahan 100g hashista vai heroiinia.
Päiväsakkoja joo, mutta saat siinä kyljessä tod näköisesti myös kotietsinnän. En tiedä onko into laantunut sen jälkeen kun kys. prosessista annettiin mahdollisuus valittaa oikeasti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Lisäksi mä epäilen, että tyyppi, joka on jotenkin onnistunut nimittämään virallisesti Vesperin johtajaksi ilman johtajan tehtävää tai palkkaa - ja vielä siten, että nimitetty on tähän oikein tyytyväinen - on kyllä Miesjohtaja.
Ei vaan nyt mulla on Virallinen Pätevyys naisjohtajaksi, nimitys vielä puuttuu.
Miesjohtajat eivät tarvinne Virallista Pätevyyttä miesjohtajiksi?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kohdat i ja ii eivät kait käytönnössä ole noin.

Mun käsittääkseni jostain yhden jointin poltosta ei juuri sakkoja saa tai korkeintaan muutaman päiväsakon ja kyllähän oikeus ainakin erittelee tuotko maahan 100g hashista vai heroiinia.
Päiväsakkoja joo, mutta saat siinä kyljessä tod näköisesti myös kotietsinnän. En tiedä onko into laantunut sen jälkeen kun kys. prosessista annettiin mahdollisuus valittaa oikeasti.
Tuleeko aina sakkoja? Lehdestä olen lukenut, että police ei aina sakotakkaan?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti: Toisaalta, mä taidan vetää lähinnä tän pohjalta: http://www.soininvaara.fi/2011/03/24/hu ... -uudistaa/
Luin tähän asti:

"Suomessa laki suhtautuu ankarasti huumeiden käyttöön. Sen seurauksena huumeita yhteenlaskettuna käytetään Suomessa selvästi vähemmän kuin useimmissa muissa Euroopan maissa"

Ja heti tuli mieleen, että mistäs me tiedämme, että syy-seuraussuhde menee noin tai on edes olemassa?

Joku (taas tarkka lähde!) väitti, että Suomessa käytetään vähän kiellettyjä huumeita, koska täällä käytetään alkoholia niin humalahakuisesti.

Muualla käytetään jotain muuta, kun halutaan huppu himmeäksi, Suomessa alkoholia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mä en kertakaikkiaan pysty kirjoittamaan tähän mitään sellaista joka ei loukkaisi kenenkään tunteita.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Miesjohtajat eivät tarvinne Virallista Pätevyyttä miesjohtajiksi?
No mitäpä luulet?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Miesjohtajat eivät tarvinne Virallista Pätevyyttä miesjohtajiksi?
No mitäpä luulet?
En mä tiedä. Kerro sä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Miesjohtajat eivät tarvinne Virallista Pätevyyttä miesjohtajiksi?
No mitäpä luulet?
En mä tiedä. Kerro sä!
Noin viisas mies eikä tätä tiedä!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mirkku kirjoitti::think: Olen viimeaikoina saanut puukkoa selkään oikein urakalla. Olen myös melko varma, että jatkoa seuraa. Eipä mua kyllä kohta hämmästytä enää mikään, mutta ei kyllä tällasta kauan jaksa :roll:
Samoilla linjoilla, tosin tiedostan olevani osasyyllinen tilanteeseen. Alkaa kuitenkin huumori loppumaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Ja heti tuli mieleen, että mistäs me tiedämme, että syy-seuraussuhde menee noin tai on edes olemassa?
Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Piikitys Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti: No mitäpä luulet?
En mä tiedä. Kerro sä!
Noin viisas mies eikä tätä tiedä!
Imartelua ja loukkausta samassa paketissa, suits me Sir!

Veikkaus: miesjohtaja ei tarvitse erityistä pätevöitymistä Miesjohtajaksi, mutta nainen tarvii pätevöityäkseen Naisjohtajaksi.

Seuraava kysymys tietysti on, minkä takia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin