Kepuli Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Unohdin taas hymiön.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

No niin itkuksi meni tämäki päivä. Empatia on perkeleestä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

annepa kirjoitti:No niin itkuksi meni tämäki päivä. Empatia on perkeleestä.
Eiks toi ole ennemminkin sympatiaa?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:
annepa kirjoitti:No niin itkuksi meni tämäki päivä. Empatia on perkeleestä.
Eiks toi ole ennemminkin sympatiaa?
Wikipedia: Empatia (kreikan ilmaisusta em pathos, tuntea sisälle) tarkoittaa kykyä asettaa itsensä toisen henkilön asemaan ja ymmärtää toisen tunteita.

Tämän perusteella kyse on empatiasta. Mukana voi toki olla myös sympatiaa.

Mites sinä voit sanoa onko kyse empatiasta vai sympatiasta kun en tuon enempää avannut tilannetta, muuta kuin että itku tuli? Oletko joku ajatustenlukija? Vai unohtuko sulla taas hymiö?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

annepa kirjoitti:em pathos, tuntea sisälle
Luin "tunkea sisälle" ja aloin heti innostumaan tästä empathoksesta!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

annepa kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
annepa kirjoitti:No niin itkuksi meni tämäki päivä. Empatia on perkeleestä.
Eiks toi ole ennemminkin sympatiaa?
Wikipedia: Empatia (kreikan ilmaisusta em pathos, tuntea sisälle) tarkoittaa kykyä asettaa itsensä toisen henkilön asemaan ja ymmärtää toisen tunteita.

Tämän perusteella kyse on empatiasta. Mukana voi toki olla myös sympatiaa.

Mites sinä voit sanoa onko kyse empatiasta vai sympatiasta kun en tuon enempää avannut tilannetta, muuta kuin että itku tuli? Oletko joku ajatustenlukija? Vai unohtuko sulla taas hymiö?
Jos luit tarkkaan, huomasit ehkä kysymysmerkin virkkeen lopussa?

Itse erottelen sympatian ja empatian osapuilleen niin, että empatiassa osataan asettua toisen ihmisen asemaan ja ymmärtää tämän tunteet, sympatiassa sitten tosiaan myös tunnetaan samoin.

Liitteenä vielä hymiö vastaisuuden varalle :perse:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti: Itse erottelen sympatian ja empatian osapuilleen niin, että empatiassa osataan asettua toisen ihmisen asemaan ja ymmärtää tämän tunteet, sympatiassa sitten tosiaan myös tunnetaan samoin.
Minä oon ymmärtäny täsmälleen päinvastoin.
Vesper kirjoitti: Liitteenä vielä hymiö vastaisuuden varalle :perse:
Onneksi mulla on miesjohtaja.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Fiona »

^ :D
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tää on niin tätä, kun vahvat naiset ei mahdu samaan tilaan. Onneks mä oon tälläinen nyyhky, niin en koe Vespaa uhkaksi vaan enemmän sellaiseksi isosiskomaiseksi esikuvaksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Piti oikeen Googlata.

Kaivovertaus: "Huomaat ihmisen, joka on pudonnut avonaisen ja tyhjän kaivon pohjalle. Kyseinen ihminen itkee kaivon pohjalla kuinka kurjaa on olla kaivon pohjalla ja kuinka hän ei pääse sieltä pois. Kyseisessä tilanteessa sympatiaa olisi se, että itsekin hyppäisit kaivoon ja itkisit itkevän kanssa: kurjaa kun ollaan kaivon pohjalla, eikä päästä pois. Empatiaa olisi toiminta, jossa havaitset tilanteen, puntaroit mitä voisit tehdä tätä ihmistä auttaaksesi. Noudat tikkaat ja lasket ne kaivoon. Pohjalle pudonnut pääsee tikkaita pitkin kiipeämään pois."

Näin mä olin tämän ajatellut, ilmeisesti joku toinen myös.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:Itse erottelen sympatian ja empatian osapuilleen niin, että empatiassa osataan asettua toisen ihmisen asemaan ja ymmärtää tämän tunteet, sympatiassa sitten tosiaan myös tunnetaan samoin.

Kaivovertaus: "Huomaat ihmisen, joka on pudonnut avonaisen ja tyhjän kaivon pohjalle. Kyseinen ihminen itkee kaivon pohjalla kuinka kurjaa on olla kaivon pohjalla ja kuinka hän ei pääse sieltä pois. Kyseisessä tilanteessa sympatiaa olisi se, että itsekin hyppäisit kaivoon ja itkisit itkevän kanssa: kurjaa kun ollaan kaivon pohjalla, eikä päästä pois. Empatiaa olisi toiminta, jossa havaitset tilanteen, puntaroit mitä voisit tehdä tätä ihmistä auttaaksesi. Noudat tikkaat ja lasket ne kaivoon. Pohjalle pudonnut pääsee tikkaita pitkin kiipeämään pois."
Vaikka mä en koskaan itse muista onko empatia tätä ja sympatia tuota vai sittenkin toisinpäin (eikä asialla ole minusta kovin paljon väliä, sillä jos ymmärtää eron, ei nimillä ole niin väliä), niin tästä keskustelusta tulee mieleen sellainen tunnetun termistön väärinkäyttö, jolla on ihan oikeita ja vastenmielisiä seurauksia.

Nimittäin! Aika usein tässä kylmässä ja kovassa maailmassa kuulee erilaisten tolvanoiden hoklevan tunnettua viisautta "sääli on sairautta" siinä merkityksessä, että viisauden mukaan kärsivää tai huono-osaista ei pitäisi ulkopuolisen auttaa, vaan jättää tämä ponnistelemaan oman ongelmansa kanssa. Tämä on kuitenkin varsin väärin sanonnan varsinaisen merkityksen kanssa. Perinteisestihän tämän viisauden vaalijat aina stoalaisista Spinozan kautta Nietzscheen ovat tarkoittaneet, että säälin valtaan joutuminen merkitsee juuri sitä, että passivoiva sympatia ottaa vallan henkilössä eikä anna tilaa aktivoivalle empatialle.

Säälin ongelma on siis juuri siinä, että säälin vallassa oleva tulee jättäneeksi hädänalaisen ilman apua, kun tietysti velvollisuutemme on auttaa heikompaa. Sanonnan viesti on siis kutakuinkin päinvastainen, kuin mitä sen sivistymättömät käyttäjät usein kuvittelevat. Sääli on mielen siaraus, koska se passivoi normaalia toimintaa. Sääli on passio tässä kirjaimellisessa negatiivisen ja passivoivan tekijän (eikä siis esim. intohimon) merkityksessä eikä aktio, joka siis ei passivoi vaan on positiivinen, oikeaa toimintaa aktivoiva tunne.

[/sana viikonvaihteeksi]
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Googlasin minäki ja vastaavia tarinoita on laidasta laitaan, kumminkin päin.

Joka tapauksessa, osaan asettaa itseni sellaisen ihmisen asemaan jonka perheenjäsen kuolee. Se on kauheaa eikä siinä auta tikapuut tai kaivon kannet. En minä ainakaan osaa tikapuita tähän keksiä. Itku mulla tuli, oma tunnekokemus oli oman tilanteen sattuessa niin vahva.

Vespan googlauksen perusteella olen sympatian vallassa. Scifitarinoiden mukaan olen empaatikko. Joiden muiden googlausten mukaan olen nyt empaattinen tai sympaattinen, riippuu lähteestä.

Exsulla oli väärä analyysi, jos se kohdistui minuun. Haluaisin kokea Vespan tasaveroiseksi taistelijaksi, en vain tykkää vittuilusta. Mutta ei se mitään, kestän kyllä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

annepa kirjoitti: Exsulla oli väärä analyysi, jos se kohdistui minuun. Haluaisin kokea Vespan tasaveroiseksi taistelijaksi, en vain tykkää vittuilusta. Mutta ei se mitään, kestän kyllä.
Ok. Oletin, että kyse on vastataistelusta, koska Vespan peppuhymiö oli mielestäni hupaisa viittaus siihen, että edellinen kommentti tuli väärinymmärretyksi hymynaaman puuttumisen vuoksi. Sun vastauksen tulkitsin taas edelliseen suhteutettuna varsin ilkeämieliseksi viittaukseksi siihen, että Vesperin palstakäytöksen perusteella oletat hänen (tai kaltaistensa naisjohtajien) johtamistyylinsä jotenkin sopimattomaksi (jonka vuoksi iloitsit miesjohtajan alaisuudessa työskentelystä).
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

annepa kirjoitti:... en vain tykkää vittuilusta.
No tuota noin, eiköhän se "vittuilu" alkujaan alkanut ihan siltä suunnalta.

Myönnetään, ensimmäinen läppäni ei ehkä uponnut hymiöiden puuttuessa, mutta tietysti konsulttina yritin kepeästi heittää vitsin siitä, että tottakai konsultit on parempaa väkeä kuin muut. Sitten ymmärrettiin melko viaton kysymys väärin (hain vahvistusta omalle käsitykselleni) ja siitähän sitten vedettiin jo herneet nenään. Johon luonnollisesti vastasin pyllyhymiöllä.

Mutta koska olen empaattinen ihminen ymmärrän, että ikävien uutisten kuuleminen ja niiden myötäeläminen on saanut annepan tuntosarvet herkkääkin herkemmälle ja ymmärrän hänen tuntemuksensa ja käytöksensä. Enkä näin ollen vedä palkokasvia nenääni. Piis än lööv.

Edit: Exulle papukaijamerkki ja täydet pojot mun aivoitusten ymmärtämisestä.
Viimeksi muokannut Vesper, 26.10.2011 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^
vai katteleeko annepa mielummin miesjohtajien kuin naisjohtajien perseitä ? :roll:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti:
annepa kirjoitti: Exsulla oli väärä analyysi, jos se kohdistui minuun. Haluaisin kokea Vespan tasaveroiseksi taistelutoveriksi, en vain tykkää vittuilusta. Mutta ei se mitään, kestän kyllä.
Ok. Oletin, että kyse on vastataistelusta, koska Vespan peppuhymiö oli mielestäni hupaisa viittaus siihen, että edellinen kommentti tuli väärinymmärretyksi hymynaaman puuttumisen vuoksi. Sun vastauksen tulkitsin taas edelliseen suhteutettuna varsin ilkeämieliseksi viittaukseksi siihen, että Vesperin palstakäytöksen perusteella oletat hänen (tai kaltaistensa naisjohtajien) johtamistyylinsä jotenkin sopimattomaksi (jonka vuoksi iloitsit miesjohtajan alaisuudessa työskentelystä).
Ihmisten, jotka painii eri sarjoissa, ei kannata keskenään valtataistella. Toim huom, en tarkoita että sarja X olisi huonompi tai parempi kuin sarja Y. Mun vastaus oli ilkeämielinen. En tykkää lyömisestäkään mutta lyön kyllä takaisin jos on pakko.

Mulla on tällä hetkellä huumorintaju nollassa johtuen ympäröivästä tilanteesta (josta yritän päästä kyllä pois). Minusta (tällä hetkellä) perseennäyttö ei ole yhtään huvittavaa, varsinkaan kun puhutaan itkemisestä. Huolimatta siitä että näytettävä perse olisi aika kuumaa kamaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

annepa kirjoitti:Kerran oltiin kavereiden kanssa iltaa viettämässä yhden kaverin kotona ja sohvalla istuessa yksi tyyppi, joka aina haluaa ärsyttää toisia, sanoi mulle että "onpas sulla leveä perse". Illan emäntä loppas tyyppiä korville, tyypin tyttöystävä sanoi ett "N.N. EI NOIN SANOTA!!!". Minä taas totesin lakonisesti että "niin on". Johon tämän älyväläyttäjä ihmetteli että "ai etkö sä suuttunutkaan". No en, koska se mitä se sanoi on totta, mulla on leveä perse.
:shock: Ja minä kun olen kerran täällä luokitellut sinut mieluisaksi vaimomatskuksi! Emännän leveäperseisyydestä ei kuitenkaan taida olla muuta iloa, kuin että märkänä saunan lauteilla se perse jättää ääriviivat hyvän katiskan tekoon. Ja minä en edes kalasta!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:
annepa kirjoitti:... en vain tykkää vittuilusta.
No tuota noin, eiköhän se "vittuilu" alkujaan alkanut ihan siltä suunnalta.
Ehkä, ehkä ei. En ole täysin selvillä konsulttiudestasi tai konsultiudettomuudestasi, joten en ymmärtänyt että viittasit itseesi totuus sattuu -läpällä. Vittuiluksi.. noh, öh, velmuiluksi otin sen et "no ei toi maatiainen taaskaan ymmärtäny ku UNOHIN SIIS HYMIÖN". Ei siis ollut. Fine. Piis änd lööv.
Vesper kirjoitti: Sitten ymmärrettiin melko viaton kysymys väärin (hain vahvistusta omalle käsitykselleni) ja siitähän sitten vedettiin jo herneet nenään.
Ei vedetty. Ihmeteltiin että miten voi tietää onko kyseessä sympatia vai empatia jos ei tiedä tilanteesta muuta kuin että täällä yks maatiainen märisee. Piis änd lööv.

Että ehkä en ole ainoa jolla on tuntosarvet töröllään. Piis.

Mieluiten kattelen kaikkia hyvännäköisiä perseitä. Lööv.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Gat kirjoitti:Emännän leveäperseisyydestä ei kuitenkaan taida olla muuta iloa, kuin että märkänä saunan lauteilla se perse jättää ääriviivat hyvän katiskan tekoon.
Miehekkeeni on aika hoikka (ja pitkä, kutsun häntä leikkisästi joskus lyhtypylvääksi). Tässä tapauksessa emännän leveäperseisyydestä on se hyöty että luut eivät kolise intiimissä kanssakäynnissä. Luiden koliseminen vastakkain sattuu eikä se oli mukavaa himon hurmiossa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Niin ja sen lisäksi että minulla on leveä perse eikä minulla ole huumorintajua ja olen valtataistelija, olen jankuttaja. Aivan oivaa vaimomatskua siis, ihan anopiksi asti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koska olen aivan käsittämättömän paskaa aviomiesmatskua niin voin nauraa ketjulle ja lähteä kotiin työpisteeltä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Niin määki ! Mutta koska paskaa, niin vasta reilun tunnin kuluttua kotiin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

- Naiset - on niin tosikkoja etteivät edes ymmärrä toistensa vitsejä?



En kerro vitsiä koska voi olla varma että ymmärrys?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Pulkannaru kirjoitti:^
Niin määki ! Mutta koska paskaa, niin vasta reilun tunnin kuluttua kotiin.
Olen ollu kotona koko päivän. Ei oo hirviästi naurattanu. Paitsi työnantajan möhliminen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kepuli Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
En viitti työnantajasta omalta kohdaltani sanoa muuta ku, että viikkotasolla 40-150% liikaa töitä. Ja muuten taas ei tiedä itkeä vai nauraa. Noin elämälle(ni).
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin