Muanantai rai rai rai..

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ei tää ruikuttamalla tästä paremmaksi muutu.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Tilannettahan on siis korjattu ja kokoeroa ei enää ole, kiitos kahden rasvansiirron ja yhden mutoon liittyvän leikkauksen. Nyt oli lähinnä kyse siitä, että voisivat myöntää sössineensä ja pahoittelisivat asiaa, niin saisin rahani takaisin.
Tämä ei ole vattuilua vaan ihmettelyä: miten se sössimisen myöntäminen palauttaisi sun rahojasi? En tiedä, onko systeemit muuttuneet, mutta en koskaan itse julkiksella puolella törmännyt siihen, että rahoja olisi palautettu. Potilasvahingostahan voi tietty saada korvauksia, mutta potilasvahingoista päättää oma lautakuntansa, eikä mun käsitykseni mukaan mahdollinen pahoittelu mitenkään vaikuta siihen, tuleeko korvausta vai ei. Olet varmaan ollut yhteydessä potilasasiamieheen?
Olen. Ja siihen prosessiinhan tämä liittyykin. Eli ensin tehdään muistutus ja sen perusteella voi sitten hakea rahansa takaisin/korvauksia.
En nyt avaa tätä sen enempää, mutta sanottakoon, että tällä asialla on ollut mulle ihan yllättäviä "henkisiäkin seuraamuksia" ym. paskaa. Tää on vaikuttanut mun elämään niin monella sektorilla kahden vuoden aikana, että jos olisin tästä edes murto-osan osannut aavistaa, en olisi koskaan prosessiin lähtenyt. Tästä on nyt tullut vähän periaatteen asia ja haluaisin tälle jo kohta jonkinlaisen päätöksen. En ole tippaakaan luovuttajatyyppiä, mutta just nyt on tähän asiaan voimat aika lopussa.
:sir: :paijaa:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Tämä ei ole vattuilua vaan ihmettelyä: miten se sössimisen myöntäminen palauttaisi sun rahojasi? En tiedä, onko systeemit muuttuneet, mutta en koskaan itse julkiksella puolella törmännyt siihen, että rahoja olisi palautettu. Potilasvahingostahan voi tietty saada korvauksia, mutta potilasvahingoista päättää oma lautakuntansa, eikä mun käsitykseni mukaan mahdollinen pahoittelu mitenkään vaikuta siihen, tuleeko korvausta vai ei. Olet varmaan ollut yhteydessä potilasasiamieheen?
Olen. Ja siihen prosessiinhan tämä liittyykin. Eli ensin tehdään muistutus ja sen perusteella voi sitten hakea rahansa takaisin/korvauksia.
En nyt avaa tätä sen enempää, mutta sanottakoon, että tällä asialla on ollut mulle ihan yllättäviä "henkisiäkin seuraamuksia" ym. paskaa. Tää on vaikuttanut mun elämään niin monella sektorilla kahden vuoden aikana, että jos olisin tästä edes murto-osan osannut aavistaa, en olisi koskaan prosessiin lähtenyt. Tästä on nyt tullut vähän periaatteen asia ja haluaisin tälle jo kohta jonkinlaisen päätöksen. En ole tippaakaan luovuttajatyyppiä, mutta just nyt on tähän asiaan voimat aika lopussa.
D
:sir: :paijaa:

ave olisi osannut vieläpä leikata paremmin yleis- ja silsalääkärin pätevyydellä..
Pyyhin Netikettiin..
masa

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Tähän sopii tarina vajaan kymmenen vuoden takaa kun häröilin itsekseni kokonaisvaltaisesti sekaisin huorien, diilereiden ja narkomaanien joukossa Amsterdamin synkässä syysyössä. Jossain kanaalin sillalla yöstä tapitti kaksi valkoista silmämunaa. Silmämunien suunnasta kuului hyvin möreällä äänellä "Respekt, maaaan".
:shock: Minä täsmälleen samassa tilanteessa samassa kaupungissa vuonna 96. Silloin tosin valkoisten silmämunian alta kuului "wanna buy cocaine"?

Tuli kiirus löytää lähin taksi.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja huima »

Vesper kirjoitti: En nyt avaa tätä sen enempää, mutta sanottakoon, että tällä asialla on ollut mulle ihan yllättäviä "henkisiäkin seuraamuksia" ym. paskaa. Tää on vaikuttanut mun elämään niin monella sektorilla kahden vuoden aikana, että jos olisin tästä edes murto-osan osannut aavistaa, en olisi koskaan prosessiin lähtenyt. Tästä on nyt tullut vähän periaatteen asia ja haluaisin tälle jo kohta jonkinlaisen päätöksen. En ole tippaakaan luovuttajatyyppiä, mutta just nyt on tähän asiaan voimat aika lopussa.
Tää on helppo uskoa, että hommalla on ollut vaikutuksia.

Ei muuta kuin voimia ja tsemppiä jaksaa käydä itselle tarpeellinen kamppailu loppuun. Ja Tixin ehdottamat verikoirat on tietysti ihan validi vaihtoehto neuvotteluiden vauhdittamiseksi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:
Vesper kirjoitti: En nyt avaa tätä sen enempää, mutta sanottakoon, että tällä asialla on ollut mulle ihan yllättäviä "henkisiäkin seuraamuksia" ym. paskaa. Tää on vaikuttanut mun elämään niin monella sektorilla kahden vuoden aikana, että jos olisin tästä edes murto-osan osannut aavistaa, en olisi koskaan prosessiin lähtenyt. Tästä on nyt tullut vähän periaatteen asia ja haluaisin tälle jo kohta jonkinlaisen päätöksen. En ole tippaakaan luovuttajatyyppiä, mutta just nyt on tähän asiaan voimat aika lopussa.
Tää on helppo uskoa, että hommalla on ollut vaikutuksia.

Ei muuta kuin voimia ja tsemppiä jaksaa käydä itselle tarpeellinen kamppailu loppuun. Ja Tixin ehdottamat verikoirat on tietysti ihan validi vaihtoehto neuvotteluiden vauhdittamiseksi.
Mä en olisi yllyttämässä kovin monimutkaisiin oikeudellisiin manöövereihin. Ja tässä ei ole mitään ajatusta, että haluaisin pitää lääkärien puolta. Mä ajattelen Vesperin etua.

Suomalainen systeemi on sellainen, että mitään miljoonakorvauksia ei koskaan makseta. Eikä edes satoja tuhansia. Eikä edes kymmeniä tuhansia. Harvoin edes tuhansia.

Potilasvahinkovakuutuksesta voi saada korvausta, mutta potilasvahingoista päättää potilasvahinkolautakunta, enkä usko, että sen päätöksiin voi juuri juristeilla vaikuttaa. Päätökset tehdään lääketieteellisestä näkökulmasta.

Tietysti voi aina tehdä rikosilmoituksen lääkäristä, mutta en usko sen menestymiseen. Lopputuloksena on vain juristin laskut ja oikeudenkäyntikulut.

Itse yrittäisin saada korvausta Potilasvakuutuksesta. Se ei vaadi omaa juristia eikä syyllisyyden osoittamista. Jos kyseessä oli epätavallinen komplikaatio, niin Potilasvakuutus nimen omaan korvaa niitä.

Mutta Vesper varmaan tietää tämän, koska on jutellut potilasasiamiehen kanssa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä en olisi yllyttämässä kovin monimutkaisiin oikeudellisiin manöövereihin. Ja tässä ei ole mitään ajatusta, että haluaisin pitää lääkärien puolta. Mä ajattelen Vesperin etua.
Asian ajaja.

Asianajaja on juuri sitä.

Ei siinä tarvitse ryhtyä heti kovin monimutkaisiin oikeudellisiin toimenpiteisiin amerikkalaisten tv-ohjelmien mukaan, vaan käydään keskustelu sellaisella tietopohjalla - että ymmärretään miten laki ja toisaalta yhteiskunnan systeemit toimivat.

Asianajaja pystyy suhtautumaan asiaan myös kiihkottomasti ja energisesti myös tilanteessa, jossa omat voimat ovat vähissä ja intressit olisivat jo asioissa edempänä. Toki ne aiheuttavat kuluja ja jos oikeuteen mennään, niin aina joudutaan taloudellisten riskien eteen - mutta ei asianajajan käyttäminen ole aina sitä oikeuteen menemistä, vaan myös konsultointia ja sovittelua.

Verikoira on tietysti muuta implikoiva termi, mutta asianajajat ovat kokemuksien mukaan aika leppoisia luonteeltaan privaatisti - kun saavat olla pahimmillaan niin anaalisia töissä. Mieluusti konsultoin tärkeitä asioita tuttujen asianajajien kanssa ennen isojen päätöksien tekoa, koska en itse ole kaikkien alojen asiantuntija. Samasta syystä tietäisin myös omat rajani asioiden hoitamisessa - enkä pitäisi välttämättä huonona asiana joissain asioissa asianajajan käyttöä asioiden selvittelyn tukena.

Näissä lääketieteellisissä asioissa tietysti pakka on kasattu potilasta vastaan, mutta kyse ei Vesperin kohdalla olekaan ilmeisesti rahan saamisesta - vaan asioiden muuttamisesta, tunnustamisesta sekä päätöksen saamisesta omalle sagalleen. Asianajaja voi auttaa siinä tai sitten vain sotkea asioita pahemmin, mutta se on vaihtoehto silti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:
elco kirjoitti:Rahan vuoksi ei kannata murehtia, jos on rahaa ruokaan ja asumiseen.
No, ennemminkin on kyse periaatteesta, ei niinkään rahasta. Aluksi tavallaan molemmista, mutta siinä mielessä, että en niinkään tarvitse niitä rahoja, mutta jollain oikeutuksella ne mulle kuitenkin kuuluisi. Kun en itse asiaa ole sössinyt. Ja tietysti myös siitä, että lopputulos ei ole hyvä, mutta nyt ollaan Töölön päässä jo vähän sitä mieltä, että paremman tavoittelu ei ole ehkä mielekästä.
Ymmärrän erittäin hyvin ton periaatteen ja toivon että asia selviää mahdollisimman pienellä väännöllä, kuten sanoin. Taitaa olla turha toivo :(
Kenenkä mielestä paremman tavoittelu ei olisi mielekästä? Jotenkin tulee semmoinen olo että sulta ei oo ees kysytty.
Tympiä homma.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

huima kirjoitti:en itse ole kaikkien alojen asiantuntija.
Aiotko sä vielä jatkaa Kitinään kirjoittamista?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja huima »

urpiainen kirjoitti:
huima kirjoitti:en itse ole kaikkien alojen asiantuntija.
Aiotko sä vielä jatkaa Kitinään kirjoittamista?
Itsetuntemuksen lisääntyessä olen vähentänyt kirjoittamista jo huomattavasti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mä en olisi yllyttämässä kovin monimutkaisiin oikeudellisiin manöövereihin. Ja tässä ei ole mitään ajatusta, että haluaisin pitää lääkärien puolta. Mä ajattelen Vesperin etua.
Asian ajaja.

Asianajaja on juuri sitä.

Ei siinä tarvitse ryhtyä heti kovin monimutkaisiin oikeudellisiin toimenpiteisiin amerikkalaisten tv-ohjelmien mukaan, vaan käydään keskustelu sellaisella tietopohjalla - että ymmärretään miten laki ja toisaalta yhteiskunnan systeemit toimivat.

Asianajaja pystyy suhtautumaan asiaan myös kiihkottomasti ja energisesti myös tilanteessa, jossa omat voimat ovat vähissä ja intressit olisivat jo asioissa edempänä. Toki ne aiheuttavat kuluja ja jos oikeuteen mennään, niin aina joudutaan taloudellisten riskien eteen - mutta ei asianajajan käyttäminen ole aina sitä oikeuteen menemistä, vaan myös konsultointia ja sovittelua.

Verikoira on tietysti muuta implikoiva termi, mutta asianajajat ovat kokemuksien mukaan aika leppoisia luonteeltaan privaatisti - kun saavat olla pahimmillaan niin anaalisia töissä. Mieluusti konsultoin tärkeitä asioita tuttujen asianajajien kanssa ennen isojen päätöksien tekoa, koska en itse ole kaikkien alojen asiantuntija. Samasta syystä tietäisin myös omat rajani asioiden hoitamisessa - enkä pitäisi välttämättä huonona asiana joissain asioissa asianajajan käyttöä asioiden selvittelyn tukena.

Näissä lääketieteellisissä asioissa tietysti pakka on kasattu potilasta vastaan, mutta kyse ei Vesperin kohdalla olekaan ilmeisesti rahan saamisesta - vaan asioiden muuttamisesta, tunnustamisesta sekä päätöksen saamisesta omalle sagalleen. Asianajaja voi auttaa siinä tai sitten vain sotkea asioita pahemmin, mutta se on vaihtoehto silti.
Edelleen itse suosittaisin Potilasvakuutuskeskuksen kautta toimimista. Kun ne nimenomaan korvaa epätavallisia komplikaatioita. Eli jos (kun) kyseessä on epätavallinen komplikaatio, niin ko. järjestelmä on juuri tätä varten. Itse uskon, että Potilasvakuutuskeskus toimii annettujen lakian mukaan puolueettomasti ja he hoitavat homman viran puolesta ilman lisäkustannuksia. En usko, että oma juristi asiaa ajamassa tuo tähän laskuja lukuunottamatta kovin paljoa lisää. Sairaalan potilasasiamiehet hoitavat näitä asioita viran puolesta jatkuvasti.

Potilasvakuutusjärjestelmä on siitä hyvä, että se ei edellytä kenenkään virhettä/moitittavuutta, jotta vahinko korvataan. Syyllistä ei etsitä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Sairaalan potilasasiamiehet hoitavat näitä asioita viran puolesta jatkuvasti.
Ei ne kyllä mitään hoida, lähinnä lähettävät kaavakkeita täytettäväksi. Ja itselleni ainakin jäi ko. tyypistä melko "puolueellinen" kuva. Tässä esimerkki:

Sähköposti 1 potilasasiamieheltä: Muistutukseen on annettava ratkaisu kohtuullisessa ajassa sen saapumisesta terveydenhuollon yksikköön. HUS:ssa kohtuulliseksi ajaksi on katsottu noin kuukausi.

Ja kun 6.9 kyselin muistutuksen perään (kirjattu järjestelmään 14.7), tuli vastaus: Kuukauden käsittely on ohjeellinen suositus. Käsittely voi pitkittyä esim. vuosilomien vuoksi.

Kolme puhelua ylilääkärin sihteerille, ja vastaus saapui viimein 26.10. eli 15 viikkoa myöhemmin. Viivästymisen synä mainittiin mm. konferenssit, joihin ylilääkäri oli osallistunut.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^ :sir:

Totta kai se, että potilasasimies työskentelee siinä organisaatiossa, jonka kanssa väännät kättä, voi vaikuttaa.

Oletko lähetenyt viemään asiaa Potilasvakuutuskeskuksen kautta? Kun mun käsittääkseni tämä nimenomaan voisi olla sieltä korvattava asia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Oletko lähetenyt viemään asiaa Potilasvakuutuskeskuksen kautta? Kun mun käsittääkseni tämä nimen omaan voisi olla sieltä korvattava asia.
No sitä ei voinut tehdä (potilasasiamiehen mukaan) ennen kuin muistutus oli tehty. Just katselin lomaketta, käsittelyaika 5 kuukautta. Morjens.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti:
elco kirjoitti: Tähän sopii tarina vajaan kymmenen vuoden takaa kun häröilin itsekseni kokonaisvaltaisesti sekaisin huorien, diilereiden ja narkomaanien joukossa Amsterdamin synkässä syysyössä. Jossain kanaalin sillalla yöstä tapitti kaksi valkoista silmämunaa. Silmämunien suunnasta kuului hyvin möreällä äänellä "Respekt, maaaan".
:shock: Minä täsmälleen samassa tilanteessa samassa kaupungissa vuonna 96. Silloin tosin valkoisten silmämunian alta kuului "wanna buy cocaine"?

Tuli kiirus löytää lähin taksi.
Vuonna 2009 tilanne sama, mutta tuote vaihtunut " Wanna buy some crack?"

Todettiin että kiitos ei, on omaat eväät jo mukana ja jatkettiin hengailua välittämättä yrittäjä-henkisistä kadun miehistä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
masa

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja masa »

Haemaeraemies kirjoitti:
masa kirjoitti:
elco kirjoitti: Amsterdamin synkässä syysyössä.
:shock: Minä täsmälleen samassa tilanteessa samassa kaupungissa vuonna 96. Silloin tosin valkoisten silmämunian alta kuului "wanna buy cocaine"?

Tuli kiirus löytää lähin taksi.
Vuonna 2009 tilanne sama, mutta tuote vaihtunut " Wanna buy some crack?"
Jutun sopinee muuttaa muotoon; kuka ei ole törmännyt damissa huoriin, huumeisiin ja narkkeihin?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Haemaeraemies kirjoitti:
masa kirjoitti:
elco kirjoitti: Tähän sopii tarina vajaan kymmenen vuoden takaa kun häröilin itsekseni kokonaisvaltaisesti sekaisin huorien, diilereiden ja narkomaanien joukossa Amsterdamin synkässä syysyössä. Jossain kanaalin sillalla yöstä tapitti kaksi valkoista silmämunaa. Silmämunien suunnasta kuului hyvin möreällä äänellä "Respekt, maaaan".
:shock: Minä täsmälleen samassa tilanteessa samassa kaupungissa vuonna 96. Silloin tosin valkoisten silmämunian alta kuului "wanna buy cocaine"?
Tuli kiirus löytää lähin taksi.
Vuonna 2009 tilanne sama, mutta tuote vaihtunut " Wanna buy some crack?"
Todettiin että kiitos ei, on omaat eväät jo mukana ja jatkettiin hengailua välittämättä yrittäjä-henkisistä kadun miehistä.
Kuten olen kertonut, mun 1999 kohtaamat silmämunat ottivat esiin veitset, ja myyntitarjouksen sijaan pyrkivät vapauttamaan Urpiaisen pääoman ikeestä. Enkä mä edes ollut sekaisin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
masa kirjoitti: :shock: Minä täsmälleen samassa tilanteessa samassa kaupungissa vuonna 96. Silloin tosin valkoisten silmämunian alta kuului "wanna buy cocaine"?
Tuli kiirus löytää lähin taksi.
Vuonna 2009 tilanne sama, mutta tuote vaihtunut " Wanna buy some crack?"
Todettiin että kiitos ei, on omaat eväät jo mukana ja jatkettiin hengailua välittämättä yrittäjä-henkisistä kadun miehistä.
Kuten olen kertonut, mun 1999 kohtaamat silmämunat ottivat esiin veitset, ja myyntitarjouksen sijaan pyrkivät vapauttamaan Urpiaisen pääoman ikeestä. Enkä mä edes ollut sekaisin.
Mutta mitä sitten tapahtui?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
masa kirjoitti:
:shock: Minä täsmälleen samassa tilanteessa samassa kaupungissa vuonna 96. Silloin tosin valkoisten silmämunian alta kuului "wanna buy cocaine"?

Tuli kiirus löytää lähin taksi.
Vuonna 2009 tilanne sama, mutta tuote vaihtunut " Wanna buy some crack?"
Jutun sopinee muuttaa muotoon; kuka ei ole törmännyt damissa huoriin, huumeisiin ja narkkeihin?
Käänteisesti: Kuka menee Amsterdamiin viettämään iltaa, jos joku noista ei ole tähtäimessä :P
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kait munkin on pakko kertoa tähän oma dami tarinani: ainoa kerta (onneksi), kun olen nähnyt kenenkään piikittävän itseään. Tämäkin tietty sillan alla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Mäkin oon ollut damissa. Poltettiin pilveä varmaan ainoassa baarissa sillä kadulla jossa se oli kielletty.

edit: ja lyhtyjen alueella oli kyllä semmoinen laatuliha että oksat pois.
Ruokalan kalapuikko Pena
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on omani muutaman neljän vuoden takaa Köpiksestä. Yksin liikkeellä, ajauduin Celtikin fanien kanssa kaljaa juomaan, sitten pimeille kujille, joku huora talutti johonkin ilotaloon ja pummas rahat jne.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mulla on omani muutaman neljän vuoden takaa Köpiksestä. Yksin liikkeellä, ajauduin Celtikin fanien kanssa kaljaa juomaan, sitten pimeille kujille, joku huora talutti johonkin ilotaloon ja pummas rahat jne.
:) Kait nyt sentään duunasit rojut tuuttiin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:sentään duunasit rojut tuuttiin?
Tilanne ei koskaan eskaloitunut niin pitkälle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Muanantai rai rai rai..

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta mitä sitten tapahtui?
No, mä olin vähemmän fiksusti nostanut koko seuraavan kuukauden vuokran käteisenä lompakkoon, eikä mun talouteni olisi kestänyt siitä luopumista edes hollantilaisten maahanmuuttajien integraation edistämiseksi. Onneksi mä sain ujutettua varasvekkuleille jonkin pikkusetelin ja vakuutettua ne, että siinä oli kaikki käteinen, mitä minulla päällä oli. Suurimmat tappiot olivat siis vain tunne oman koskemattomuuteni väkivaltaisesta haastamisesta sekä lähes huimamainen kynämiehen mitättömyyden tunne sen tosiseikan edessä, etten osannut niitä veitsimiehiä pätkiä jollain kung fu -liikkeillä vaan alistuin väkivallan uhan uhrina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin