M a a n a n t a i

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: No kyllä tuo vertaus käy myös mulle ja ajaa saman asian: eikö Elcon tyyliin kuuluisi käydä joissain tasokkaissa ja jonottomissa Michelinpaikoissa ja jättää tollainen sedulavippeily missijääkiekkoilijamalleille? Ja kuten sanot, mikään ei tässä poista sitä, että katkerat kateelliset tässä vaan vinkuu kun Elco painaa jonon ohi.
Edustamani yritys ei ainakaan vielä ole nähnyt omaa aikaani siinä määrin arvokkaaksi, että kuskaisi minua Stokikseen yksityiskoneella - tahi asiakkaan yrityksen henkilöstöä Suomeen minun johdettavakseni.

Täytyykin ottaa asia esille pomon kanssa, jotta hänelle ei pääse syntymään käsitystä, että suuruudenhulluuteni olisi jotenkin pienenemään päin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Nergal kirjoitti:
elco kirjoitti:...
[/url]
Alkaa kyllä olla teiltä molemmilta sen verran roisia läppää, että voisitte purkaa syysvitutustanne muualla. Vaikka Elconkin kanssa olen monesta asiasta eri mieltä, ei sen varsin mukavan tyttiksen haukkuminen täällä ole sopivaa. Ei vain ole. Kattokaapas molemmat peiliin ja tuumatkaa tovi. Luotte huonoa henkeä.


T. Täti
Prepare for the worstest.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:
Gat kirjoitti:Tulonsiirrot perheellisille on joo ihmeellisiä. Mutta 70-luvulla niitä sai vain duunarit.
70-luvun tilanteen muistan vähän huonosti, kun olin silloin ala-asteella ja jostain käsittämättömästä syystä en perehtynyt perhepoliittisiin tukiin.

Rohkenen kuitenkin vahvasti väittää, että mahdolliset tuet silloin olivat tulosidonnaisia (eivät ammatti- tai jäsenkirjasidonnaisia) ja kyllä isommilla bruttotuloilla aina isommat nettotulot sai. 70-luvulla oli kait käytössä verotuksen lapsivähennys ja vähennys kait tehtiin tulosta, ei veroista, eli se suosi suurituloisia.

Nykyään verotuksessa ei ole mitään lapsivähennystä. Ainoa yhteiskunnan tuki, mitä työssäkäyvät lapsiperheet saavat, on lapsilisä. Toki päivähoito on subventoitu, mutta ei siinä koskaan voitolle jää. Se on aina kustannus. Paitsi aivan pienituloisimmille hoito on ilmaista, mutta eivät hekään siis voitolla jää.
No ainakin valkokaulusköyhälistöä vähätuloisemmat saivat lähes ilmaista aravalainaa, joka mahdollisti niiden rakentaa omakotitaloja. 80-luvun alussa mun vanhemmat taas ei saaneet kovanrahan lainaa ostaa mulle yksiö Hesassa. (olisi jäänyt heidän haltuun toki, sijoituksena) En tiedä muista tuista, mutta pelkäänpä että jotain niille "vähäosaisille" , toisin kuin meillä vain mun lapsilisä. Ihan kateellinen ennakkoluulo mulla tosiaan oli, että duunariperheet asutti omakotitaloa, Saabeja ja väritelkkareita riitti ja matkailivatkin. Sitä en tiedä röökasivatko kuin mun isi (joka ei silloin juonut) ja sitten meillä taisi olla tietoinen valinta olla säästämättä pikku-iloista kuten jätskistä ja auto-ajeluista ja mulla oli hyvä viikkorahakin. Lisäksi siihen aikaan oli varaa jopa viikkosiivoojaan sinne kaksioomme (hullu jehovalainen akka).
Viimeksi muokannut Gat, 09.11.2011 0:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Köh Köh..

Vaikuttaa vähän huteralta tuo perustelu, koska
" etusijalle on asetettava kiireellisimmässä asunnontarpeessa olevat, vähävaraisimmat ja pienituloisimmat hakijaruokakunnat. Etusijajärjestyksestä voidaan yksittäistapauksessa poiketa, jos se on perusteltua hakijaruokakunnan erityisolosuhteet ja paikkakunnan asuntotilanne huomioon ottaen. "

Mutta eikös sullakin ole ollut (ennen kroisokseksi perinnön kautta tuloa) ongelmia rahan riittämisen kanssa? Eli jonnekin vanhempasi palkkansa panivat, siis muualle kuin okt:n rakentamiseen/ostoon.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Niba »

Onneksi on bonuslaskelma

S-Markettiin 336€
Prisma 68€
Alepa 18€
Pickwick, oluthuoneet ja muut s-ryhmän ravintolat 103€

Peruskulut syyskuu

525€

Alkoholi on elintarvike!(Saksassa)


Tuokokuussa ruokaan meni 350€ ja ravintolaan 450€ sittemmin pikkasen järkeistystä ja enemmän juomaa naamariin kotona..vähemmän muutenkin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Gat kirjoitti: Mitenhän sitten Hämärän vapailla markkinoilla kelpaamattomat narkkikaverit rahoittaa oman sairautensa?
Työllä ja säästämisellä. Tuolla on pari kaveria just nyt 9kk reissulla, tekivät 1.5 v duunia, sniiduilivat niin maan perkleesti ja dyykkasivat osan safkoistaan. Pyörittivät pientä businesta aina kun tuli saumaa, esim peleillä ja muulla keräiltävällä tavaralla, lapioivat lunta viime talvena, ja myivät Vallilan kirppiksellä kaiken turhan rojun pois. Niin, ja säästivät joka pennin joka jäi ylitse.

Siis oikeasti työllä säästivät rahansa. Mutta tuohan malli ei sulle sovi, kun ei voi keppanaa kaataa ja körssiä imeä siinä valittamisen välissä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: No ainakin valkokaulusköyhälistöä vähätuloisemmat saivat lähes ilmaista aravalainaa, joka mahdollisti niiden rakentaa omakotitaloja.
Aravassa oli aika paljon rajoituksia huonekokojen ja kokonaispinta-alan suhteen. Ei aravalainan hyöty ollut niin merkittävä, että sitä välttämättä kannatti ottaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

NuoriDaavid kirjoitti: Ainoa yhteiskunnan tuki, mitä työssäkäyvät lapsiperheet saavat, on lapsilisä.
Voivat ne saada myös toimeentulotukea ja asumistukea, jos ovat tarpeeksi pienituloisia.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Homeboy65 kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ainoa yhteiskunnan tuki, mitä työssäkäyvät lapsiperheet saavat, on lapsilisä.
Voivat ne saada myös toimeentulotukea ja asumistukea, jos ovat tarpeeksi pienituloisia.
http://asiointi.kela.fi/aylaskenta_app/ ... pplication

Katsoin seuraavan tilanteen: 2 työssäkäyvää, 1 lapsi, asuikunta Helsinki

Jos molempien työssäkäyvien tulot 1500, ei asumistukea saa. Tämä kyllä poistaa työssäkäyvät yhden lapsen perheet asumistuen saajista.

Toimeentulotuen suhteen palaan myöhemmin, jos ehdin/jaksan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Toimeentulotuesta

http://www.stm.fi/c/document_library/ge ... -13021.pdf

Kaksi aikuista + yksi lapsi (alle 10v)= 356,24*2+264,04=976,52=näin paljon pitää jäädä käteen vuokran jälkeen.

Ajatellaan, että mol vanhemmat tienaavat vuodessa 19000 brutto (=kuukaudessa 1520). Veroaste 18,6. Käteen jää yhteensä vuodessa 30932 eli kuukaudessa 2577 nettona. Siihen lisätään lapsilisä 104 euroa =2681.

Veroasteen lähde:

http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/omatv ... skuri2011/


Eli perheen nettotulot kuukaudessa ovat ennen vuokraa 2681. Jotta saisi toimeentulotukea, vuokran jälkeen saisi jäädä käteen korkeintaan 976,52. Eli vuokran pitäisi olla vähintään 1705 euroa.

Eli työssäkäyvä yksilapsinen kahden huoltajan perhe ei saa toimeentulotukea. M.O.T.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ceterum censeo: Ainoa yhteiskunnan tuki, mitä työssäkäyvät lapsiperheet saavat, on lapsilisä. Ja päivähoidon subventointi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja elco »

elco kirjoitti: Totta puhuen mulla ei ole tarkkaa tietoa paljon rahaa menee peruselämiseen eikä erityisesti kiinnosta alkaa erittelemään. Olen onnellisempi näin. En kuitenkaan usko, että se kauas hakee, vaikka kai siitä voisi tonnin tinkiäkin (muistakaa tonnin pyöristys).
Nyt aloin sitten miettimään kulurakennettani...

Tänään suihkussa oivalsin, että tuohon pariin tonniin sisältyy auton arvonalennus, joka on ehkä 500e kuussa. Tämän voisi tietty budjetoinnissa siirtää omaksi elementikseen kuten edellä annoin ymmärtää: polttomoottorivälinehankinnat ja matkailu. Autoilu on siis suurin menoerä, jos vielä jyvitetään joku satanen bensoihin, satanen vakuutukseen ja satanen muuhun ylläpitoon.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin