M a a n a n t a i

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Tupakkahan maksaa helvetisti. Ala-asteen matikalla selviää, että helposti lähes 4k menee vuodessa tupakkaan. Sillä tekee aika mukavia matkoja.
Tyypillä joka pistää röökiin ja alkoon oman ilmoituksensa mukaan 10K vuodessa ei pitäisi olla mitään nokan koputtamista muiden reissaamisesta. 10K on kuitenkin varmaan abouts sen verran mitä työssäkäyvällä perusduunarilla jää pakollisten menojen jälkeen enimmillään käteen vuodessa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti:
Gat kirjoitti:urpiaiselle maksetaan paskasta kuten sosiologiasta
:D
Joo, voisihan sitä ajatella, että kun teet niin vitun kovaa duunia, niin sulle maksetaan niin että voit reissata vaikka missä ja casuaalisti kertoilet jos oikein muistan, vaikka jenkkilästä. Kumminkin paskallakin ansaitsee, ja se että sulle maksetaan tuottamattomasta työstä huuhaa-alalla muita huuhaahan kouluttaen on mielestäni sama kuin EW:lle maksettaisiin filosofoinnista. Jaa niin Jari Sarasvuollehan (jonka humpuuki ei käy yksiin sun paskan kaa) maksetaan. Joten maataloustuetkin on suhteessa ihan asiallista, eikö? :D

Niin ja huima: voi sinun sanoinkuvaamattomia kärsimyksiäsi lentokenttien jonoissa!
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tupakkahan maksaa helvetisti. Ala-asteen matikalla selviää, että helposti lähes 4k menee vuodessa tupakkaan. Sillä tekee aika mukavia matkoja.
Tyypillä joka pistää röökiin ja alkoon oman ilmoituksensa mukaan 10K vuodessa ei pitäisi olla mitään nokan koputtamista muiden reissaamisesta. 10K on kuitenkin varmaan abouts sen verran mitä työssäkäyvällä perusduunarilla jää pakollisten menojen jälkeen enimmillään käteen vuodessa.
Joo, mutta kyllhän niille duunareillekin yleensä rööki ja kalja maistuu, ja niillä onkin lisäksi hupikuluja ja perhettäkin (ne kakruthan vasta kalliita on) joita minulla ei.
.
Viimeksi muokannut Gat, 08.11.2011 13:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja huima »

Gat kirjoitti: Niin ja huima: voi sinun sanoinkuvaamattomia kärsimyksiäsi lentokenttien jonoissa!
Kiitos!

Ei se jonotus tosiaan niin kauheaa ollut, koska oli iPhone ja pystyin feispookkaamaan samalla - sekä kyselemään paluulennolle duty free ostoksia valmiiksi.

Harmitti vain, että viinit olisi pitänyt ottaa jo menomatkalla. Noh, ehkä otan kentältä yhden Dom Perignon Vintage 2002:n, kun sen hinta oli kuitenkin Alkon tasoon nähden selkeän säästön verran halvempi!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Gat »

Edit: kävinpä juuri Siwassa. Ostin kaksi Karhusixpäkkiä tölkkeinä, kaksi Mallua, iltalehden, maksamakkaraa ja Koskenlaskija-juustoa, ja lasku oli 46 egeä.

Tosin Mallu ja kalja riittää melkein kaksi vuorokautta. Melkein
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja huima »

Gat kirjoitti:Edit: kävinpä juuri Siwassa. Ostin kaksi Karhusixpäkkiä tölkkeinä
Miksi tölkkeinä?
masa

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:
Gat kirjoitti:Edit: kävinpä juuri Siwassa. Ostin kaksi Karhusixpäkkiä tölkkeinä
Miksi tölkkeinä?
Se on kalliimpaa niin. Tulee kroisosfiilis kato.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Joo, mutta kyllhän niille duunareillekin yleensä rööki ja kalja maistuu, ja niillä onkin lisäksi hupikuluja ja perhettäkin (ne kakrurhan vasta kalliita on) joita minulla ei.
Toisille maistuu, toisille ei. Aika harva työssäkäyvä ihminen kuitenkaan vetää tenut enempää kuin 1-2 kertaa kuussa, perheelliset paljon harvemmin. Jokapäiväinen röpöttely on ihan käsittämättömän kallista Suomen alkoholin hinnoilla.

Kakarat tulevat kalliiksi vain jos toinen jää kotiin pitkäksi aikaa. Menojen lisäys on paljon pienempi juttu kuin tulojen putoaminen, koska kaikenlaista tulonsiirtoa pukkaa myös muksujen saajalle. Ja toisaalta kahdestaan/kolmestaan jne. asuvilla on aina pienemmät pakolliset elinkustannukset per capita kuin yksin asuvilla.

Ei tule mieleen montaakaan vuotta, että olisin tunkenut edes tuon 10K€ reissaamiseen ja röpöttelyyn. Alkoholiin ei millään saa palamaan paria sataa enemmän kuussa, tupakkaa ei kulu ja ei työssäkäyvällä riitä lomaa reissata kuin Elco.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Gat »

masa kirjoitti:
huima kirjoitti:
Gat kirjoitti:Edit: kävinpä juuri Siwassa. Ostin kaksi Karhusixpäkkiä tölkkeinä
Miksi tölkkeinä?
Se on kalliimpaa niin. Tulee kroisosfiilis kato.
Se on käteensopivampaa ja luontevampi kerta-annos kuin pulloissa.. Kyllä niistäkin panttia saa, mutta toisaalta mulla on varastot täynnä kymmenen vuoden edestä tölkkejä. Taidan olla rikas, jos ilkeisin alkaa palauttelemaan.
masa

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Aika harva työssäkäyvä ihminen kuitenkaan vetää tenut enempää kuin 1-2 kertaa kuussa, perheelliset paljon harvemmin.

Mun kaveripiirissä tuohon sortuu vaan yrittäjät. Se vastuu ja työmäärä näyttää kyllä vaativan melkoisen kosteat nollaukset joka viikko, jopa kolme kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eli mikä Gat sun käsityksen mukaan on selitys sille, että ihmiset sun mielestä eivät voi tuloillaan elää kuten kertovat elävänsä? He valehtelevat jossain?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Aika harva työssäkäyvä ihminen kuitenkaan vetää tenut enempää kuin 1-2 kertaa kuussa, perheelliset paljon harvemmin.

Mun kaveripiirissä tuohon sortuu vaan yrittäjät. Se vastuu ja työmäärä näyttää kyllä vaativan melkoisen kosteat nollaukset joka viikko, jopa kolme kertaa.
Yrittäjät taitaa aika usein vetää firman piikkiin asiakkaiden kanssa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Gat kirjoitti:Edit: kävinpä juuri Siwassa. Ostin kaksi Karhusixpäkkiä tölkkeinä, kaksi Mallua, iltalehden, maksamakkaraa ja Koskenlaskija-juustoa, ja lasku oli 46 egeä.

Tosin Mallu ja kalja riittää melkein kaksi vuorokautta. Melkein
Joo. Mä kävin äsken ruokakaupassa. Makaroonia, jogurttia, jauhelihaa, tummaa leipää, mehua, nakkeja ja pari askia röökiä. Noilla pärjätään viikonlopun yli ja hintaa tuli 36 egee. saattaa siis olla, että ensi kesänä on taas varaa matkustella :?
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Aika harva työssäkäyvä ihminen kuitenkaan vetää tenut enempää kuin 1-2 kertaa kuussa, perheelliset paljon harvemmin.

Mun kaveripiirissä tuohon sortuu vaan yrittäjät. Se vastuu ja työmäärä näyttää kyllä vaativan melkoisen kosteat nollaukset joka viikko, jopa kolme kertaa.
Mitä tarkoittaa "vetää tenut"? Mä juon kerran viikossa nykyään sen 7 annosta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Joo, mutta kyllhän niille duunareillekin yleensä rööki ja kalja maistuu, ja niillä onkin lisäksi hupikuluja ja perhettäkin (ne kakrurhan vasta kalliita on) joita minulla ei.
Toisille maistuu, toisille ei. Aika harva työssäkäyvä ihminen kuitenkaan vetää tenut enempää kuin 1-2 kertaa kuussa, perheelliset paljon harvemmin. Jokapäiväinen röpöttely on ihan käsittämättömän kallista Suomen alkoholin hinnoilla.

Kakarat tulevat kalliiksi vain jos toinen jää kotiin pitkäksi aikaa. Menojen lisäys on paljon pienempi juttu kuin tulojen putoaminen, koska kaikenlaista tulonsiirtoa pukkaa myös muksujen saajalle. Ja toisaalta kahdestaan/kolmestaan jne. asuvilla on aina pienemmät pakolliset elinkustannukset per capita kuin yksin asuvilla.

Ei tule mieleen montaakaan vuotta, että olisin tunkenut edes tuon 10K€ reissaamiseen ja röpöttelyyn. Alkoholiin ei millään saa palamaan paria sataa enemmän kuussa, tupakkaa ei kulu ja ei työssäkäyvällä riitä lomaa reissata kuin Elco.
Totta kaikki. Kun vain pääsisin tästä narkomaniasta.
Tulonsiirrot perheellisille on joo ihmeellisiä. Mutta 70-luvulla niitä sai vain duunarit, joten ihmekös tuo kun isäni sanoi alaisensa asentajan rakennuttamasta omakotitalosta: "Minulla ei tähän olisi ikinä varaa", ja duunari ei uskonut.

Sitten kahdeksankymmentäluvulta muistan opiskelijamisun, joka keuli miten vähintään kolmesti vuodessa on iiihan pakko päästä ulkomaille. Toinen misu siihen, että ei mulla vain olisi varaa, hyvä että solukämpän maksaa ja tonnikalan. Eka selvitti että joo, ei hän töissäkään käy, mutta kun AVOKIN kanssa asuu, niin saa paljon lisätukia.

Siis jos on SAANUT, siitä yhteiskuntakin palkitsee :D
NuoriDaavid kirjoitti:Eli mikä Gat sun käsityksen mukaan on selitys sille, että ihmiset sun mielestä eivät voi tuloillaan elää kuten kertovat elävänsä? He valehtelevat jossain?
Ne saa jotain tukifyffee, kulutusluottoa, pimeetä palkkaa tai sosiaalisen verkoston luontaisetuja ohi sen minkä alkuun ilmoittavat.
Viimeksi muokannut Gat, 08.11.2011 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:
Vähän niinkuin Homie aikoinaan selitti, että 70-luvulla yksinhuoltaja-kirjastonhoitajaäitinsä asutti kaksi lastaan oliko se kolmioon vai neliöön Helsingin hinnoilla , oli auto vai oliko kaksi, mitään ei koskaan puuttunut ja ulkomaillakin käytiin vuosittain. Ja tuo oli siis haloo 70-lukua.
Vähän oikaisuja.

Äitimuori oli vielä 70-luvun alussa kirjastonhoitaja, mutta pian kirjastonjohtaja. Asuttiin ensin kolmiossa, sitten neliössä, mutta ei Helsingin hinnoilla. Vaasassa silloin asuttiin.
Oli yksi auto, Toyota Corolla.
Ulkomailla ei käyty vuosittain, lähinnä käytiin Savon puolessa vaarin mökillä ja Pajulahden urheiluopistossa.
Mitään ei puuttunut jos puhutaan perustarpeista ja toisaalta "säällisestä elintasosta" johon kuuluu kai jokin TV, puhelin jne.

Vielä muistuttaisin että yksinhuoltajana sai tietysti elatusmaksuja faijalta. En tiedä tosin kuinka paljon.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti:Vielä muistuttaisin että yksinhuoltajana sai tietysti elatusmaksuja faijalta. En tiedä tosin kuinka paljon.
BINGO!! Tuohan se! Eikös se ollut joku iso demari?
Muuten mun äitikin oli "kirjastonjohtaja" eikä edes yhden ihanan lapsen kaa eletty noin eikä edes inssi-isän tulot mukana.
masa

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Mitä tarkoittaa "vetää tenut"?
About 1.0 - 2.0 promillea
masa

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti: Ne saa jotain tukifyffee, kulutusluottoa, pimeetä palkkaa tai sosiaalisen verkoston luontaisetuja ohi sen minkä alkuun ilmoittavat.

Joo, kyllä koko maailma on salaliitossa sua kohtaan. Itse asiassa sä olet oikeudessakin tapellut koko ajan kitinän ketkuja vastaan. Ei se äpärä ole mikään yksittäinen henkilö, vaan kitinän koalitio.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Vielä muistuttaisin että yksinhuoltajana sai tietysti elatusmaksuja faijalta. En tiedä tosin kuinka paljon.
BINGO!! Tuohan se! Eikös se ollut joku iso demari?
Muuten mun äitikin oli "kirjastonjohtaja" eikä edes yhden ihanan lapsen kaa eletty noin eikä edes inssi-isän tulot mukana.
No demarina tollanen rivijäsen tai demareita äänestävä. Diplomaatti oli, nyt eläkkeellä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mitä tarkoittaa "vetää tenut"?
About 1.0 - 2.0 promillea
Ok. Mä puhalsin pe karvan alle 1 promillea kun puhallutin tytön. Tuo oli varmaan aika lähellä huppua, koska olin jo ehtinyt sänkyyn. Varmaan noin puoli tuntia viimeisestä annoksesta. Eli en siis tenuttanut.

*phew*
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Eli en siis tenuttanut.

*phew*
7 annosta on miehelle naismainen suoritus. Ei semmosia lasketa.

Itse juon viikossa 4-6 annosta, siis kaikki yhteensä. En tenuta enää nykyään lainkaan.
Viimeksi muokannut masa, 08.11.2011 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti: Ok. Mä puhalsin pe karvan alle 1 promillea kun puhallutin tytön.
Espoolaisille lääkäreille toi riittänee jo tenuttamiseen.

Ei kukaan halua sitä, että isommilla luvuilla olisit valmis ehdottelemaan jo vaimollesikin lähempää tuttavuutta pientä tippiä vastaan.

Eri skaalat siis eri kohderyhmille.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja saira »

Gat kirjoitti:
saira kirjoitti: :D Valehtelisinkin... Ruokamenoja jeesaa kun saa porukoilta riistaa, lisäksi mutsilla on hyvä kasvimaa, joten pakkanen on täynnä marjoja, lihaa ja kasviksia. Myös muuten voi ruoassa säästää jos yhtään katsoo mitä ostaa. Pätee muuten kaikkeen. Ja jos jotain haluan laittaa säästöön, laitan jonkun summan sivuun, ja sit eletään se kuukausi ilman sitä summaa. Kyllä se aina jotenkin järjestyy. Ja niinkuin sanoin, tämä tilanne on väliaikainen. Kun taas pääsen opiskelun makuun kasvaa tuloni 550€:lla, joka on suuri summa minulle.

Sossusta en ole hakenut mitään, enkä sieltä saisikaan, koska tienaan juuri sen verran, mitä kuulemma sossun mukaan täytyy tienata tullakseen toimeen. Ehkä jonkun kympin jään alle sen rajan?

Ja ne kolme matkaani. Ensimmäisen matkan lennot maksoi mieheni. Majoitukseen ja elämiseen oli budjetissa 300€. Toisen reissun maksoin itse, lennot Budapestiin saa alle satasella, ja hostelli maksoin muistaakseni 15€/yö/hlö, eli n. satanen meni siihenkin. Käyttörahaa taisi olla 500€. Samoilla hinnoilla tein myös kolmannen matkani kesällä.
No joo. Kumminkin saathan sinä siis ulkopuolelta safkaa ja miehesikin maksaa. Kysäsin isän eläkettä, ja se onkin peräti 1100 netto. Äidillä vähemmän. Eikä mitään toivoa matkustella yhtään mihinkään vaikkei ne enää edes elätä lasta ja vuokra on halpa. Tosin isäni polttaa kaksi askia Mallua päivässä, joten se siitä. Nykyään kaljoiteleekin,

Mun köyhäilyaikaan en saanut mitä se oli, 370? työkkärin päälle muuta sossua kuin lääkekulut. Internatsionaalissa vastuutyössä 740 netto viiden vuoden ajan. Tosin asuin isin ja äiteen luona, joten sossu ei maksanna. Kun olin pieni 70-luvulla, niin jollain tapaa kävi jurppimaan, että kaikilla duunarikakaroiden perheillä näytti olevan omakotitalo, Saabi ja ulkomaanmatkailua vuosittain. Tukia saamattomalla meitseillä valkokaulusköyhälistöllä ei,

En ole juu tiennnyt noin halvoista hinnoista Euroopan matkailuun kuin sulla. Silti luulisi, ettei elämisen jälken tuohonkaan ole varaa.
Miehenikin maksaa mitä? Ne yhdet lennot? Meillä ihan erilliset taloudet, kumpikin maksaa omansa. Ja kyllä, meillä edelleen tapana kaataa ja kasvattaa omaa ruokaa, mahdollisuuksien mukaan. Rajallista täällä pohjoisessa, mutta tuokin auttaa. Mutta jos tuon avun luulet olevan se, joka todistaa luulosi oikeaksi, voin kertoa sun näkevän unta. Leveää leipää ei tuosta ei saa. Kyse on mun mielestä enemmänkin asenteesta. En mä koe jääväni mistään paitsi vaikka niin hirveästi ei olekaan rahaa. Ja jos jotain oikeasti haluan, niin siihen säästetään sitten. Tärkeintä on muistaa, että paskaa ei kannata ostaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ok. Mä puhalsin pe karvan alle 1 promillea kun puhallutin tytön.
Espoolaisille lääkäreille toi riittänee jo tenuttamiseen.

Ei kukaan halua sitä, että isommilla luvuilla olisit valmis ehdottelemaan jo vaimollesikin lähempää tuttavuutta pientä tippiä vastaan.

Eri skaalat siis eri kohderyhmille.
No hitsi kun mä en halua tenuttaa joka viikko, jos kerran kunnolliset ihmiset ei tee niin. Eli haluan, että 7 annosta yhtenä päivänä viikossa ei oo tenuttamista!!!!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:Tulonsiirrot perheellisille on joo ihmeellisiä. Mutta 70-luvulla niitä sai vain duunarit.
70-luvun tilanteen muistan vähän huonosti, kun olin silloin ala-asteella ja jostain käsittämättömästä syystä en perehtynyt perhepoliittisiin tukiin.

Rohkenen kuitenkin vahvasti väittää, että mahdolliset tuet silloin olivat tulosidonnaisia (eivät ammatti- tai jäsenkirjasidonnaisia) ja kyllä isommilla bruttotuloilla aina isommat nettotulot sai. 70-luvulla oli kait käytössä verotuksen lapsivähennys ja vähennys kait tehtiin tulosta, ei veroista, eli se suosi suurituloisia.

Nykyään verotuksessa ei ole mitään lapsivähennystä. Ainoa yhteiskunnan tuki, mitä työssäkäyvät lapsiperheet saavat, on lapsilisä. Toki päivähoito on subventoitu, mutta ei siinä koskaan voitolle jää. Se on aina kustannus. Paitsi aivan pienituloisimmille hoito on ilmaista, mutta eivät hekään siis voitolla jää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin