M a a n a n t a i

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja elco »

elco kirjoitti:Sain lopultakin - viimeisenä päivänä - lennot täyteen finnairin silveriin. Lennot rekkaantuvat viiden päivän viiveellä, mikä oli näköjään sitten ibm:n IT:lle liikaa kun taso jumittaa persussa. Sviddu. Eli gaffi maksaa ja turvassa joutuu jumittamaan kaksi minuuttia kauemmin.

Jälleen käsittämätön vastoinkäyminen siis. Jos vain tietäisitte millaista kidutusta elämäni on.
Voi tätä onnen päivää! Finskin aasiakaspalvelu korjasi virheensä: webisivun yläkulmassa seisoo "Elco Stara, Silver"! Ai että kun ensi maanantaina ohitankin priority lanea pitkin turvajonossa muniaan/iphonejaan hinkkaavat turrehuimat. Eikä tarvi enää juoda aamugaffia paskasakin kanssa gaffiossa, missä pitää maksaa rahalla gaffit.

Mä oon niiin VIP että mä kuolen!

EDIT: eiku, ensi maanantaina ohjelmassa onkin Aruballa piña coladan rinnuksillehuljuttelua riippumatossa. Turrehuimien pitää vaan odottaa kolme viikkoa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
masa

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:Sitten nää syö ravintoloissa, ostaa merkkivaatteita, elektroniikkaa, makustelee viinejä, ajaa uudella autolla, maksavat asumisestaan, niillä on maksullisten punttisalien jäsenyys, harrastavat sitä tai tätä, matkustelevat kaukomaille monta kertaa vuodessa, joillakin on lapsiakin..

Niin, eihän tuo ole kuin lähes jok'ikisen työssäkäyvän normaalielämää.

Paitsi että me emme matkustele ulkomaille monta kertaa vuodessa, ajele uudella autolla, syö ravintoloissa, ostele elektroniikkaa, makustele viinejä tai ostele merkkivaatteita. Mut hei. Minun palkallani elääkin neljä henkeä!

Gat kirjoitti:Minulla, joka en uskaltaisi elää noin.
Jos olisit oikeasti saita et laittaisi tupakkaan ja alkoon 5000 euroa vuodessa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja saira »

Hassua on jatkuvasti kuunnella kuinka sulla, Gat, on niin helvetin tiukkaa. Mä olen yhden lapsen lähihuoltaja. Asumistuki, elarit ja lapsilisä, niin tililläni on 650€, eli hiukan vajaa vuokran verran. Opintolisä ja -laina tekee yhteensä 550€. Kynsiä tekemällä tienaan muutaman satasen lisää. Tänä syksyn tosin en ole nostanut opintotukea, kyllästyin rahojen laskemiseen, ja päätin aktivoida toiminimeäni (CityDealin avulla), eli tänä syksynä olen elänyt 650€ (tuet)+ n.550€:n (palkka yrityksestä) tuloilla. Tai siis olemme tyttäreni kanssa kaksin eläneet. Silti tyttäreni voi harrastaa balettia, ja minä olen vuoden sisään käynyt kolme kertaa ulkomailla. Tosin harrastamme miesystäväni kanssa minibudjetin matkoja, eli edullisia hostelleja, ja halpalentoyhtiöitä. Helppoa ei todellakaan ole, jatkuvasti lasken senttejä ja yllärilaskut keikuttavat budjettia, mutta ensi vuoden alusta jatkan taas koulua, eli kun nykyisiin tuloihini lisätään taas opintotuet, taidan elää leveästi. Tai siltä se ainakin taitaa tuntua... Ja ei, edelleenkään en koe tarvetta valittaa yleisesti, vaikka välillä vituttaakin. Tämä on kuitenkin väliaikaista, kunhan saan koulun loppuun, tulen tienaamaan ihan helvetisti, niinkuin kaikki tutkijat niillä apurahoillaan! (Tai jotain...) :-D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Nergal »

elco kirjoitti:Mä oon niiin VIP että mä kuolen!
Saako VIP:it pillua? Ja täytyy olla aika tylsää lomailla jos jaksaa vetää raporttia paskapalstalle isolla syklillä.

Tavallaan surkuhupaisaa. Tai sitten vain ja ainoastaan tyhjän sielun huutoa yksinäisyydestä.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja elco »

Nergal kirjoitti: Saako VIP:it pillua? Ja täytyy olla aika tylsää lomailla jos jaksaa vetää raporttia paskapalstalle isolla syklillä.
Kumma sinänsä, että sä vissiin kuitenkin hengaat siellä jossain Persejönsesterissä kamujesi ja ex-vaimojen ja muiden laatunarttujen keskiössä ja sulla on aikaa postailla tälle paskapalstalle vähänniinq meidän nettinördejen. Minä katsos kun olen jumissa täällä stokiksessa niin ei oikein ole tuota sosiaalista elämää niinq sulla.

Mutta meitä erottaa vissiin se, että mun parisuhteet ei maksa mulle mitään. Sanoisin myös, että roskasakkiasteikolla selviän kengät kuivina. Enkä ikinä ole ollut ninnin poikaystävä. Mitäköhän vielä? En myöskään ole ikuna ollut teinisatanisti - edes kolmekybäsenä, mutta kai tässä vanha koira voi vielä oppia uusia temppuja!

Äläkä vaan sano, että kävit saludissa uusi seppälän puku päälläsi?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Nergal »

elco kirjoitti:Mutta meitä erottaa vissiin se, että mun parisuhteet ei maksa mulle mitään.
Harvemmin olematon asia maksaa.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja elco »

Nergal kirjoitti: Harvemmin olematon asia maksaa.
Mä olin nykyisessä suhteessani silloin kun viimeksi nähtiin Tampereella 2005. Hengasit tietty ninnin kanssa silloin. Sen jälkeen sä vissiiin löysit toisen tositosiviehättävän palstatyttiksen, jolla oli vissiin just sen verran järkeä kaalissa, että rahasti teidän avioerolla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Nergal »

elco kirjoitti:...
Koska se koulukiusaamisesi alkoi ja oletko koskaan harkinnut terapiaa? Vähän alat vaikuttamaan ihmiseltä joka on aika rikki sisältä ja henkilöltä joka puhuu mutta ei pysty lunastaan.

Sinä suhteessa, naisen kanssa? Illan ja ehken vuoden paras vitsi. Ja jos niin on niin vittu soikoon, sen yhden läskin kihlaus on paperia tämän uutisen rinnalla. Sano nyt että on prinsessa ja kaunis ja menestyvä ja antaa perseeseen ja imee spermat kuin lypsykone ja...on vaan niin VIP Pillu että ei muut tiedäkään.

Vai olikos se sun emäntä tässä kuvassa: klik
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja huima »

^Sä hävisit.

Et olisi pitänyt tota hyökkäyslinjaa, koska sä et siitä pysty mitenkään voittamaan.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja elco »

Nergal kirjoitti: Vähän alat vaikuttamaan ihmiseltä joka on aika rikki sisältä ja henkilöltä joka puhuu mutta ei pysty lunastaan.
Täytyy vain toivoa, että jonain päivänä minusta kasvaa yhtä sisältä ehyt ja lunastuskykyinen herrasmies kuin sinusta.

Auttaisikohan kokeilla Asphogorsatanyxin levyjen soittamista takaperin?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Nergal »

elco kirjoitti:Täytyy vain toivoa, että jonain päivänä minusta kasvaa yhtä sisältä ehyt ja lunastuskykyinen herrasmies kuin sinusta.
Nyt vetäsit illan parhainman. Onko sinulla oikeasti varaa sanoa yhtään mitään?

Jos vastasit kyllä niin mietippäs uudestaan.

Sano tytölles terveisiä, voisin panna häntä kunnolla mutta epäilen nartun naaman olevan sitä luokkaa että muovipussi ei kaikkea peitä, ei vaikka vetäis takaapäin.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lentoyhtiön kortin tasonnosto on selvästi tunteita herättävä asia. Saatoin aliarvioida aiemmin elcon tuskaa. Pahoittelut siitä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja elco »

exsu kirjoitti:Lentoyhtiön kortin tasonnosto on selvästi tunteita herättävä asia. Saatoin aliarvioida aiemmin elcon tuskaa. Pahoittelut siitä.
Vihdoinkin joku joka ymmärtää. Sanon vaan, että tästä ei moni muu olisi selvinnyt!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
RP

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja RP »

Hmm.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

On kyllä väärin tuollainen rinnakkaisepätodellinen reissaaminen. Syljettää tällaista kirjastontäti-isän ja -äidin opiskelijaäpäräpoikaa oikein kunnolla, kun muut vaan matkustelee ja itse jouduin kaiken kurjuuden kukkuraksi perumaan lentoni eteläiseen ameriikkaan koska silkkaa kosmista epäreiluutta kasasin liikaa opintoja syksyksi. Nyt saan nippa&nappa kuukauden rupisia thaikkupäiviä kasaan tälle vuodelle, menee perkele huonommin kuin vuonna '77 koskaan. Pahaksi onnekseni joudun avaamaan ensi vuodenkin reilun kahden viikon oleilulla samaisessa läävässä, homma ei vaan toimi ja syy on teidän. Kustannusfunktio ei vain toimi: opiskelijana ei ole varaa käydä kuin kolmesti vuodessa Thaimaassa ja sedän miljoonaperinnön turvin ei olisi kertaakaan. Paljonko tässä oikein rahaa tarvitsisi, että saisin elämäni raiteilleen? En jaksa elää näin, ei kukaan jaksaisi.
Manaaja

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:Enhän mä tienaa kuin viitisen tonnia nettona (joku tonni sinne tänne) ja tonni päivärahoja nyttemmin päälle. Kun ei ole lapsia ja on noin suurin piirtein itsensä elättävä puoliso niin peruselämisen (2k) ja asumisen (1k) jälkeen jää neljä numeroa säästöön.
Näin ihan vittuilematta ettet vedä taas heti startista jotain puolustelupäänrääpimisdefenssejä päälle, niin kuuluuhan tuohon nyt edes autolainan lyhentäminen mukaan? Kun siis mietin vaan että joutuisin tekemään aivan järjettömästi töitä että saisin asumisen jälkeen 2k menemään peruselämiseen. Miten se on ylipäänsä mahdollista, jos eukko elättää itsensä, ja tekee jotain varmaan asumisenkin eteen? Asumisen jälkeen koen hemmetin vaikeaksi saada minnekään menemään yli kahta kiloa kuussa, edes .8k autolainan kanssa, megalomanisesti ryypäten. Eli jos tohon EI sisälly autolaina, miten vatussa saat menemään 2k elämiseen?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Gat »

saira kirjoitti:Hassua on jatkuvasti kuunnella kuinka sulla, Gat, on niin helvetin tiukkaa. Mä olen yhden lapsen lähihuoltaja. Asumistuki, elarit ja lapsilisä, niin tililläni on 650€, eli hiukan vajaa vuokran verran. Opintolisä ja -laina tekee yhteensä 550€. Kynsiä tekemällä tienaan muutaman satasen lisää. Tänä syksyn tosin en ole nostanut opintotukea, kyllästyin rahojen laskemiseen, ja päätin aktivoida toiminimeäni (CityDealin avulla), eli tänä syksynä olen elänyt 650€ (tuet)+ n.550€:n (palkka yrityksestä) tuloilla. Tai siis olemme tyttäreni kanssa kaksin eläneet. Silti tyttäreni voi harrastaa balettia, ja minä olen vuoden sisään käynyt kolme kertaa ulkomailla. Tosin harrastamme miesystäväni kanssa minibudjetin matkoja, eli edullisia hostelleja, ja halpalentoyhtiöitä. Helppoa ei todellakaan ole, jatkuvasti lasken senttejä ja yllärilaskut keikuttavat budjettia, mutta ensi vuoden alusta jatkan taas koulua, eli kun nykyisiin tuloihini lisätään taas opintotuet, taidan elää leveästi. Tai siltä se ainakin taitaa tuntua... Ja ei, edelleenkään en koe tarvetta valittaa yleisesti, vaikka välillä vituttaakin. Tämä on kuitenkin väliaikaista, kunhan saan koulun loppuun, tulen tienaamaan ihan helvetisti, niinkuin kaikki tutkijat niillä apurahoillaan! (Tai jotain...) :-D
Jeps. Sinä valehtelet ja tiedät sen. Mikä tuollaista teettää?

Vanhempani saavat eläkettä alle tonnin luulisin netto kuussa, maksavat siitä halvimman mahdollisen junttilan kolmion vuokran, syövätkin, ei lapsia kuin minä... jolta ikäänkuin edellyttävät rahaa mm. isäni romuauton (jonka käsirahan ja korjauksia olen maksanut) katsastuskorjaukseen ja bensaan... ulkomaille ei heillä mahdollisuuksia koskaan, ei edes lapinmatkaan telltaillen (ei varaa edes telttaan),..uusi telkkari, merkkivaatteita? Forget it. (välttelen maksamista, syyllistävät) Siis jos sä saat 1200 nettonakin kuussa (joka muuten on enämpi kuin tukityöllistettnä ja vakituisenakin .vastaten yksin internatsionaleista nettisivustoista saamani netto 740 jonka kaa ei tukia enää saanut lain mukaan) ,...sulla ei ole mitään mahdollisuutta maksaa vuokraa, syöttää pentusi, viedä se balettiin... no ok, ne on jollain vedätyksellä, mutta ei kolmeen ulkomaanmatkaan. "Halpalentoja"? Voi vittu, entäs hotellit? Helposti lentojen hinta joka päivä kun siellä hupailet. Teltta? Jos noin hupailisit noilla tuloilla, sun lapsi kuolis kadulla nälkään.

Sä saat muualta rahaa Sanoitko kaikki kela- sossu- lapsilissu- ja asumistukesi?) Joita tukia vanhempani eivät koskaan ole saaneet enkä minäkään paitsi Kelan työkkäri reilu 300, Ja vielä opintotuki tulossa sinulla, jollaisella minä asuin Pasilan solussa, söin tarjousmaksaatikkoa ja ajoin pummilla ratikalla ilman toivoa ulkomaille, . Ylimääräisiä sossutuloja joita et kerro, se poikaystäväsi maksaa, olet perinyt, voittanut lotossa, pappa betalar, tai sinä huoraat muiden kaa verotonta tuloa.

Maataloustuki taitaakin olla oikeus ja kohtuus. :D
masa kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minulla, joka en uskaltaisi elää noin.
Jos olisit oikeasti saita et laittaisi tupakkaan ja alkoon 5000 euroa vuodessa.
:oops: Enemmän pelkäänpä . Melkein tuplaten. :oops: Mutta Kyll arvaan että moni muukin täällä laittaa edes kympin päivässä em. hyödykkeisiin, minä vähän enemmän. Toisaalta en paljon muuhun käytäkään. Vuokraa ei, ei uusia vaatteita, ei muuta ruokaa kuin vähän bulkkisafkaa, ei juurikaan teknohärpäkkeitä, ei ravintoloita, ei harrastuksia, ei konsertteja, ei elokuvia, ei tyttöystävää, ei lasta, ei koiraa, ajan vähän kun olen aina kännissä.. Ai vittu silti.. mutta kyllä muiden asialliset kulut ennen matkailuakin ja vähemmällä turmiolla ylittää tuon turmioni. Ja eihän tuo mitään vaikka Elcon tuloilla tai mun pankin keksimällä hypoteettisella Visakortin tuloarviolla, jota korttia siis en käytä.
Manaaja

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Vanhempani...isäni...vanhempani
Katkaise napanuora.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Gat kirjoitti: , ei muuta ruokaa kuin vähän bulkkisafkaa, ei juurikaan teknohärpäkkeitä, ei ravintoloita, ei harrastuksia, ei konsertteja, ei elokuvia, ei tyttöystävää, ei lasta, ei koiraa, ajan vähän kun olen aina kännissä.
Ottamatta kantaa muihin ongelmiisi, niin noilla elintavoilla minusta on saavutus, että ylipäätään pärjäilelet ja välillä ihan järkeviäkin kirjoittelet.
Alkoholi aiheittaa tunnetusta unettomuutta ja masennusta ja kun siihen lisätään vielä erittäin epäterveellinen ruokavalio ja tupakointi päälle, niin ihme, että kuuppa edes jotenkin säteilee mutta siellähän sun pahimmat ongelmat onkin.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
masa

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:miten vatussa saat menemään 2k elämiseen?

Täh? 500/viikko, ruokiin, juomisiin, juokseviin kuluihin, ulkoiluun ja vaikka vaatteisiin. Pulunruokaahan toi on.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Gat kirjoitti:No sehän on minunkin mittapuullani helvetin paljon rahaa
No on se minunkin mittapuullani paljon rahaa, mutta mitä sitten? Se on vaan rahaa. Veikkaan, että sulla on monen kitinäläisen mittapuulla paljon rahaa, mutta olet vaan saakelin pihi. Eläisit sinäkin hieman, huomaisit, että se on paljon hauskempaa kuin istua pankkikirjan päällä Karhu toisessa kourassa, muna toisessa. :evil:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti: Näin ihan vittuilematta ettet vedä taas heti startista jotain puolustelupäänrääpimisdefenssejä päälle, niin kuuluuhan tuohon nyt edes autolainan lyhentäminen mukaan?
Autot ostetaan rahalla - ei minulla siitä ole mitään lainaa. Jos lainaa tarvitsee autoihin tmv niin kannattaa ottaa asuntolainaa sen verran enemmän, että saa halvalla korolla. Tämä ei siis koske minua koska asuntolainaa on jäljellä kymppi.

Kuten ehkä tuosta esimerkistäni voi päätellä niin ei tuota esimerkkiä pidä lukea anaalisen tarkasti ja kaikkiin lukuihin fiksu soveltaa tonnin pyöristystä (soveltuu asumisen osalta esim. tilanteeseen, jossa asuntolaina olisi maksettu pois kokonaan).

Totta puhuen mulla ei ole tarkkaa tietoa paljon rahaa menee peruselämiseen eikä erityisesti kiinnosta alkaa erittelemään. Olen onnellisempi näin. En kuitenkaan usko, että se kauas hakee, vaikka kai siitä voisi tonnin tinkiäkin (muistakaa tonnin pyöristys).
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja huima »

Peruseläminen menee meillä säästäväisesti elävillä vähemmän.

S-ryhmän prismaan menee kuukaudessa se 500 euroa. Sillä saa jo syödä muutaman kerran marmorifilettä vieraiden kanssa.

Ravintoloihin kuukaudessa ehkä 200 - 500 euroa, riippuen siitä tuleeko mukaan yhtään Michelin-ravintolaa -- ja toisaalta tuleeko mukaan viikonloppuna brunsseja / aamiaisia jossain keskustan hotellissa tms. muita välttämättömyyksiä. Pelkästään Klaus K:n best of Finland on jo parikymppiä naama.

Tälläkin hetkellä tosin Helsingissä syö 43:lla eurolla kaksi ihmistä hyvän kolmen ruokalajin illallisen hyvässä ravintolassa, jos tietää paikat. Vinkki: samat kaverit pyörittävät Demoa.

Eli kyllä pariin tonniin saa nähdä niinku aika paljon vaivaa. Hatunnosto siis elcolle!
masa

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:Vinkki: samat kaverit pyörittävät Demoa.
Sano suoraan, ettei tarvitse googlailla ja arvailla. Ei liene mitään salaisuuksia?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: M a a n a n t a i

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti:
huima kirjoitti:Vinkki: samat kaverit pyörittävät Demoa.
Sano suoraan, ettei tarvitse googlailla ja arvailla. Ei liene mitään salaisuuksia?
Grotesk.

Tsekkaa sivuilta kohta ajankohtaista. Ludwiginkadulla.

-huima
Vastaa Viestiin