Viimeisimmät leivokset

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Niin, leivotko?
Jos, niin mitä levonnaisia viimeksi tuotit tai yritit tuottaa?

Noin kuukausi sitten leivoin toscakakun itelleni :yo: Ja viikko sitten leivoin vähän erään tytsin tissejä.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Geetzu

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Rahkapiirakan viikonloppuna! Se onnistui ihan hyvin. Ainoita kai, mitä ei vaan voi pilata...
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Teeleipiä ja karjalanpiirakoita, eilen. Ihme kyllä molemmat jopa onnistuivat..
Filovirus

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Viime viikolla leivoin pullia, ajattelin semmosen rahkapiirakan joku päivä tässä leivoskella. Tänään leivon sämpylöitä niinQ viime viikollakin.
bedlam

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Enpä pahemmin leivonnaisia harrastele, lusikkaleipiä kulhollisen valmistin viimeksi. Joku piiras olisi tavoitteena saada aikaiseksi viikonloppuna.
Nimitz

...

Viesti Kirjoittaja Nimitz »

Tais olla "sacheri" ... :roll:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Meikäläisen bravurin: Rommi-, kirsikka-, banaanisuklaakakun. Oli hyvin kostea.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
HellBell

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja HellBell »

En ole leiponut pitkiin aikoihin, en edes muista mitä olisin leiponut viimeksi. Osaan kyllä leipoa, mutta en koe siihen mitään järisyttävää intoa. Joskus kyllä yllättäen innostun, vähän kuin uutuuden viehätyksestä, ja kokeilen erinäisiä leipomuksia ja sitten taas into kaikkoaa tai vähenee ja niin edelleen. Fiilisten mukaan.
Ps. Joulupiparkakkutaikinaa on kiva tehdä joulun alla vain syötäväksi, todella hyvää taikinaa, kuten Suvinenkin mainitsi.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Mie taisin leipoa .. öö .. no, olin ainakin auttamassa gräm pruleen tekemisessä. Tosin valmispakkauksessahan se oli, mutta maistui ihan hyvältä silti.
Tosin mie taisin vaan tiskata, mutta olin hengessä mukana!
Miun tekemä suklainen toscanparahdus on hyvää, ei siitä mihinkään pääse.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Mylwin kirjoitti:Mie taisin leipoa .. öö .. no, olin ainakin auttamassa gräm pruleen tekemisessä. Tosin valmispakkauksessahan se oli, mutta maistui ihan hyvältä silti.
Tosin mie taisin vaan tiskata, mutta olin hengessä mukana!
Miun tekemä suklainen toscanparahdus on hyvää, ei siitä mihinkään pääse.
Et kuitenkaan napalmitaikinaa ole viimeaikoina väsänny?
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Enthu

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Yärgh tuli syötyä asukasisäntänä ollessa korvapuustia...ai kuinka ihana yllätys sen seasta sai kaivaa hiustupsuja..kuka uitun mutis ollu asialla :(
Amorosa

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Amorosa »

En kyllä oikeastaan leivo koskaan. Se on tylsää. Mä en nauti tunkea käsiä taikinaan. Ja se jauhosotkut...äh...jos joku ees siivois jäljet. Ruuanlaitto on paljon lepposampaa puuhaa - ja siistimpää.

Viimeks taisin tehä pikamuffinssit ku tuli joku kaffelle.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja alja »

Geetzu kirjoitti:Rahkapiirakan viikonloppuna! Se onnistui ihan hyvin. Ainoita kai, mitä ei vaan voi pilata...
höp höp! voi helposti pilata! ota aljamaisesti vanha taikina pakastimesta, marjoja sulamaan ja rahka pöydälle. laita taikina vuokaan, marjat ja rahka päälle, ja vähän sokeria.
odottaessasi piirakan paistumista, maista jäljelle jääneitä marjoja ja totea että ne on pilalla, sylje marja ulos suusta. totea vieraille että piirakkaa on syötävä vaikka sen on pilalla. piirakan valmistuttua maista sitä ja huomaa, että pohjaan käyttämäsi taikina onkin suolainen. poimi marjat lautasen sivuun ja mutusta rahkaa pelkästään, ja välillä pohjaa pelkästään - sehän on tosi hyvää vaikka onkin väärässä piirakassa.
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Lipa »

Hihii :)

Mä tein joku kk sitten aivan ihanan vaniljatuorejuustokakun, keksimurua pohjalla, vähän vadelmia ja sit kerma&liivate&tuorejuusto-sekoitus. Ja pakkaseen jähmettymään.

Njam njam.
nami nami
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Mä leivon tosi tosi harvoin mutta joskus kuitenkin..

Tänä vuonna on tullut tehtyä karjalanpiirakoita, omenapiirakkaa, suklaa-banaanikakkua ja karoliinankakkua (aka juustoinen porkkanakakku).

Karoliinankakku nyt vimeisimpänä, pikkusiskon kanssa tehtiin yhdessä äidille ja isälle ylläriksi kun palasivat 30v häämatkaltaan tos syyskuussa.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Leilah

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Minä leivon usein. Viimeksi tein sunnuntaina perunaleipiä ja omenapiirakkaa. Hyvää oli. Munkit on kuitenkin mun bravuuri. Osaan tehdä pehmeitä ja kuohkeita eli siis ihanan herkullisia munkkeja.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Tykkään leipomisesta, mutta leivon aika harvoin.
Viimeksi tein bravuuriani, sitruunasuklaakakkua. Siinä on sellaisia ihania suklaapaloja... Nam!
Tykkään tehdä makeita ja suolaisia leivonnaisia, mutta jostakin syystä en osaa tehdä hyvää pullaa tai sämpylöitä...
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

M-ojo kirjoitti:Et kuitenkaan napalmitaikinaa ole viimeaikoina väsänny?
Näh. Olin jalka paketissa sen leirin ajan kun napalmia keiteltiin. Lisenssit miulla taitaa olla silti .. epäilyttävää.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
ninnithequeen

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä leivon oikeastaan ainoastaan sämpylöitä. Herkkua ovat. En oikeen ole makean ystävä.
Tosin näin Joulun alla pitää tehdä pipareita. Ja muksun synttäreille taidan ostaa herkut kaupasta :?
tuulenpuiska

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

ILMOITAN: ostettu kaupasta italialaista suklaakääretorttua. sorruin. TAAKSE PO(I)STA(A)!
ninnithequeen

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

tuulenpuiska kirjoitti:TAAKSE PO(I)STA(A)!
:rofl:
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Lipa »

Tein taas sen ihanan kakun!
5kg oon onnistunu geinaamaan viime talvesta, kakkuja leipomallahan ne kilot lähteekin.. :?
nami nami
Geetzu

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tissejä.
tuulenpuiska

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Geetzu kirjoitti:Tissejä.
Hei ahne miss-piggy! Mulle kans! :twisted:
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Viimeisimmät leivokset

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Tänään leivoin iskälle (no okei, muukin perhe pääsi osingoille) täytekkua :) ..ja myönnän käyttäneeni valmista kakkupohjaa.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Vastaa Viestiin