Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Mulli75

Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Käytätkö tilaisuuttasi hyväksi ja otat pienet päiväunet työaikana jossain välissä ?

Itse olen toimistolla yksin ollessani joskus nukahtanut jalat pöydällä ja herännyt puhelimen soittoon.

Samoin teen joskus kun olen maakuntamatkoilla tai muuten pois toimistolta.

Jopa johtajatkin ovat suositelleet tätä työtapaturmien pelossa.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

En, koska kokoajan on tekemistä ja työ on fyysistä joten eipä ole edes paikkoja minne nukahtaa.
Tai vois sitä jonnekin lavapinon päälle mennä torkut ottaan, mut se ei olis kovinkaan mukavaa kait.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
bedlam

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Joskus olen saattanut iltapäivällä ottaa rennon asennon tuolissa ja laittaa hetkeksi silmät kiinni kuitenkaan nukahtamatta. Olen kuitenkin luopunut tästä tavasta, koska sen jälkeen väsyttää entistä enemmän. Kityn miittiketjuja lukemalla virkistyy.
Dumari

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Meillä on pari soffaa toimistolla, jos jostain syystä on jäänyt unet vähiin, niin saatan hyvinkin ottaa parin vartin torkut soffalla.
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Canine »

Mieli on tehnyt monesti mutta täällä ei sellaseen ole mahiksia. Eiköhän se riitä että surffailen netissä.
Not only is life a bitch, it has puppies
Mulli75

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Suvinen kirjoitti::lol: huuuuuuh. Tämä nyt menee jo ihan yli. nettisurffailun vielä jotenkin käsitän, mutta nukkuminen....
Tulkaapa meille töihin niin ei nukkumiset juuri tule mieleen.
Kerronpa esimerkin.

Eilen meidän yksi päällikkö kertoi minulle puhelimessa valvoneensa 40 tuntia putkeen töiden ja työmatkojen takia.

Eikö ole suotavaa ja järkevää autolla liikkuessaan pysähtyä levähdyspaikalle/huoltoaseman pihaan päiväunille kuin aiheuttaa suuronnetomuus.

Jos tietää että pitkä työputki on päällä tai takana eikä ole mahdollisuutta oikaista sänkyyn niin kyllä minä ainakin käytän tilaisuutta hyväksi.
Dumari

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Mulli75 kirjoitti: Kerronpa esimerkin.
Eilen meidän yksi päällikkö kertoi minulle puhelimessa valvoneensa 40 tuntia putkeen töiden ja työmatkojen takia.
Hui! Meillä tuo ei onneksi ole edes mahdollista. Kaikki yli 16h kestävät vuorot tarkistetaan aina ensin työturvavaltuutetulta, joka joko antaa luvan tai kieltää ylipitkän keikan. Kaksi vuoroa eli 16h on maximi meillä.

edit: Niin ja meillä on paljon vaarallisimpia/isompia koneita käytössä kuin autot.
Viimeksi muokannut Dumari, 10.11.2005 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja martza »

Tykkään niin paljon töistäni ja työpaikastani, että voin nukkuakkin täällä.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Nowaysis

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Edellisessä elämässä, jossa joskus töitäkin piti tehdä, saatoin toisinaan lukittautua jonnekin hiemaan "lepuuttamaan" silmiä ja päätä siinä samalla. Isoissa rakennuksissa on se hyvä puoli, että niissä voi kadota kenenkään sen kummemmin ihmettelemättä.

Kotiäitiydessä taas on se hyvä puoli, että parin tunnin päikkärit kuuluvat olennaisesti työnkuvaan. Tosin työnantajapuoli on alkanut hieman karsimaan tästä etuudesta viime aikoina, mikä on merkittävästi kiristänyt edellä mainittujen osapuolten henkilökohtaisia suhteita dot dot dot
Chap

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Joskus jos on vääntänyt vähillä yöunilla ja todella tiukasti duunia jonkun kuolemanlinjan takia, niin olisi paikallaan vetää pienet päivänokoset ennen seuraavaa palaveria tms. missä vielä on pakko olla (jos moista palaveria ei ole, menen yksinkertaisesti kotiin nukkumaan). Ikävä kyllä työpaikallani ei ole mitään järkevää mahdollisuutta nukkua kun en avokonttorissa kehtaa vetää sikeitä keskellä päivää. Edellisessä työpaikassani olen tällaisia tilanteita varten nukkumishuone, jota pariin kertaan käytin.
Avatar
Rive
Kitinä paheena
Viestit: 28
Liittynyt: 10.11.2005 13:32

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Rive »

Siivoojana eräänä kesänä ollessani nukuin aina tauot yhteisessä tauko tilassa.
Aamulla kuudeksi töihin ei ollut yhtään mun juttu joten otin pienistäkin tauoista kaiken ilon irti vetämällä sikeitä, muu työporukka naureskeli "päiväunilleni", hyvähän niin vanhojen akkojen olikin naureskella kun yö on nukuttu eikä nussittu. :roll:
^kipu on kivaa^
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Raksalla tuli joskus nukahdettua kesken hiontahommien. Kehittelin myös erinäisiä "teen oikeasti työtä" seisomanukkumisasentoja.

Olisi vain pitänyt opetella juomaan sitä kahvia..
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Lähden mieluummin pois töistä kuin ryhdyn siellä nukkumaan jos kerran niin hirveästi väsyttää.

Onni on työ jossa näin voi tehdä..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
AarneAnkka

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Meidän toimiston sohvilla saa ottaa päikkäreitä rauhassa, jos siltä tuntuu. :krooh:
Avatar
Ehecatl
Kitisijä
Viestit: 8
Liittynyt: 01.11.2005 19:05

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Ehecatl »

Olen onnistunut nukkumaan töissä useammankin kerran. Nukahdan joskus todella herkästi ja ehdin aina näkemään kunnolla uniakin, vaikka nukahtaisin vain hetkeksi. Olen töissä tuotantolaitoksessa ja jos tuotanto jostain syystä seisoo, enkä itse voi asialle mitään, pistän silmät kiinni. Vielä ei ole valitettu, sillä normaalisti joudun kyllä juoksemaan koko päivän tukka putkella.

Vaikka nukahtelen helposti, nukun silti etenkin aamuvuoroa tehdessäni vain muutaman tunnin viikossa. Hoidan melko isoa ja vaarallista konetta, joten jos olen väsynyt käytän ruokatauon (20min) mieluummin nukkumiseen kuin että olisin tolkku pois. 24 tunnin valvominen vastaa 1 promillen humalatilaa, enkä humalassa missään nimessä olisi töissä. Lyhyt torkahdus piristää kummasti :).
"Kun todellinen nero ilmestyy maailmaan, tunnette hänet tästä merkistä: kaikki aasit ovat liitossa häntä vastaan."
Jonathan Swift
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pitää olla helvetin skarppina koko ajan, vastata kysymyksiin oikein ja tehdä oikeita asioita..nukkuminen no no.. kity yes yes!
Pyyhin Netikettiin..
Exsat

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Yövuorossa joskus huomaan torkahtaneeni hetkeksi. Pyrkimys on kuitenkin pysytellä hereillä.
Pikku-Akka

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Ei kai sitä viiti töissä nukkua, vaikka mieli välillä tekiskin. Meillä on kahviossa kolme sohvaa, joten siellä kyllä vois uinua. Pomo kerran veti unta kuulaan sohvalla. Pikkusen porukkaa nauratti pomon "lukeminen"...
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Teen sellaista työtä, jossa ei pysty nukkumaan, ei edes istumaan, paitsi ruokatauolla sen 10-30 min. Voisihan sitä ruokkiksella ottaa vartin torkut istuma-asennossa, mutta se ei kuulu tapoihini.
Työaikana en varmaan edes osaisi nukkua, vaikka siihen mahdollisuus olisikin. Olen kai sen verran tunnollinen ihminen. Enhän minä sairastakaan kuin vapaapäivinä :D
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
ninnithequeen

Re: Nukutko työpaikalla / työaikana ?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tuota...minä olen monesti nukkunut duunin sohvalla yöni, kun työvuoro loppuu klo 04 ja seuraava alkaa klo 10. Talvella asiakkaat toivat mulle makuupussinkin :lol:
Vastaa Viestiin